Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

307 1.6 hdi 110 KM - Brak mocy z dołu

Marcin3301 23 Jun 2016 23:00 27156 15
Optex
  • #1
    Marcin3301
    Level 9  
    Witam. Posiadam Peugeota 1,6 hdi 110km bez fabrycznego FAP . Od jakiegoś czasu w moim aucie borykałem się ze spadkiem mocy w dolnych partiach obrotów silnika.. auto wkręcało się dopiero powyżej 2 tys obrotów .. został wymieniony czujnik turbiny,dalej nic. Auto zostało zaprowadzane do warsztatu , sprawdzili turbo /zregenerowane 45 tys temu/ i że wszystko jest ok.. Po głębszej diagnozie okazało się że wtryski lały,zostały zregenerowane ale przy dalszych poszukiwaniach okazało się że są wydarte wałki rozrządu , oraz na panewkach korbowych są wtopione opiłki metalu.. Zostałem przekonany iż nie opłaca się naprawiać silnika ,więc kupiłem nowy słupek z odzysku. Przed założeniem nowego sinika sprawdzono dół i górę , było wszystko ładne. Po założeniu jednak problem dalej występuje , góra pieniędzy poszła a auto dalej się nie kręci ,, Zostało nawet zmodyfikowane oprogramowanie auta wyłączono egr i podniesiono moc do 130 km .. Ma ktoś jakiś pomysł ...
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Optex
  • #2
    User removed account
    Level 1  
  • Optex
  • #3
    Marcin3301
    Level 9  
    Witam .
    Wtryski kolego zostały zepsute przez poprzedniego mechanika , który wymieniał mi uszczelnienia na wtryskach w głowicy , nie wiem jak można było to zrobić ale zostało to zrobione. Zostały wyjęte wtryski które były ładne i suche , po ich robocie auto już straciło moc doszczętnie i po 250 km zostały wymontowane okazały się całe zalane .. jednak przyczynia spadku mocy pojawiła się już wcześniej . wtryski wysłałem do regeneracji i okazało się że było doszczętnie rozjechane aż się pytali co się stało że zostały tak zepsute .
  • #4
    User removed account
    Level 1  
  • #5
    Marcin3301
    Level 9  
    vin VF33H9HYB84480756 .
    jeśli chodzi o wtryski to zostały wymienione uszczelki o nr oes
    1981.64 podkładka wtrysku
    1982.a0 uszczelka gumowa wtryskiwacza w głowicy
    1982.99 pierścień plastikowy
    celem tego było profilaktyka podobno trzeba to robić by spaliny się nie przedostawały do oleju, a że mój miał 180 tys więc zostało to zrobione . Zadziwia mnie to że wtryski po wyjęciu były naprawdę ładne i suche, a po włożeniu i przejechaniu około 250 km były szroty , wysłałem je do regeneracji wymienili końcówki zrobili testy i że są na 100 ok. przed remontami spadek mocy był stopniowy turbo wkręcało się przy 1600 później przy 1800,2000 a po remoncie dopiero grubo powyżej 2 tys .. przed wymianą silnika dół na wykresach miał falę ale niską , po wymianie silnika w aucie dół jest prosty dopiero zaczyna coś się dziać na wykresie przy obrotach powyżej 2500. Auto po uszczelnieniach wtrysku było diagnozowane testerem planet , ale nie było prześwietlane dokładnie tak jak pisałeś z odczytem podczas testów .. może jeśli układ paliwowy to może ma wpływ to iż w styczniu przy mrozach zamarzł mi filtr paliwa i spalił się podgrzewacz paliwa..
  • #6
    User removed account
    Level 1  
  • #7
    Marcin3301
    Level 9  
    307 1.6 hdi 110 KM - Brak mocy z dołu
    taki dostałem od firmy która mi to robi . podmienili mi czujnik i regulator z drugiego auta . tylko na moim jest ciut niższy parametr .dziś też po testowaniu auto ze 130 km spadło na 100 . Wracając do filtru paliwa został on wymieniony wtedy jak zamarzł i teraz przy wymianie silnika ..

    Dodano po 2 [minuty]:

    307 1.6 hdi 110 KM - Brak mocy z dołu
    taki jest wykres turbo
  • #8
    User removed account
    Level 1  
  • #9
    Marcin3301
    Level 9  
    ale tam nie są wymienne wkłady , został założony nowy filtr paliwa puszkowy , wtedy i teraz przy wymianie wtrysków .. czy w tym aucie przy przebiegu 180 tys mogła polecieć pompa cr , każdy mówi że to mało realne .
  • #10
    User removed account
    Level 1  
  • #11
    KarolW
    Level 12  
    Hej no ludziska
    Tak się ciekawie rozpisaliście i nie raczycie napisać jak się historia skończyła...
    Jak już naprawił to w d... ma wszystkich. Powinno się takich forumowiczów blokować.
  • #12
    Marcin3301
    Level 9  
    Witam . Rzeczywiście nie odpisałem jak zakończyła się historia, uciekło mi to . Ciężko mi powiedzieć co było przyczyną , gdyż auto trafiło do kolejnego mechanika który temat ogarnął i zrobił auto za przysłowiowe kilka groszy . Chroniąc się tajemnicą nie zdradził mi co było przyczyną . I szczerze nie wnikałem , po 6 tygodniach zmagań najważniejsze było wreszcie jeździć i zapomnieć o poniesionych nie potrzebnie kosztach przy błędnych diagnozach i naprawach.
  • #13
    fermi
    Level 10  
    Jakby kogoś mogło to zainteresować, to u mnie w Volvo S40 2007r z tym samym silnikiem co w temacie, był ten sam problem. Mechanicy trzymali mi auto kilka dni, rozebrali mi pół silnika wliczając rozrząd i wtryskiwacze i nie poradzili sobie. Nawet przyprowadziłem im Focusa z tym silnikiem żeby czujniki po podmieniali, i du...a. Zirytowany tą niekompetencją pojechałem do nieautoryzowanego, znanego na śląsku, serwisu Volvo w Chorzowie i po dwóch godzinach oczekiwania kierownik serwisu wręczył mi kluczyki do naprawionego autka. Diagnostyka 200zł, przepływomierz (mpp) 330zł i robocizna 120. Przepływomierz był sprawny ale diagnozując (orginalnym volvowskim kompem) dopatrzyli się jakiś odchyłek w podawanych przez niego danych.
  • #14
    Peugeot 407 1.6hdi
    Level 4  
    Witam mam ten sam problem wszystko po wymieniane i dalej lipa
  • #15
    Bolek1992
    Level 1  
    Witam też mam problem z moim volviakiem S40 1.6d był generalny remont silnika robiony
    gdyż urwał się żarnik świecy i wpadł na drugi tłok oraz regenerowane turbo ponieważ geometria się urwała znaczy łopatki i po złożeniu nie ciągnie od dołu tylko od 2 tys obrotów wymieniłem przepływomierz bo tamten kaput i nic dalej to samo .. pomocy!!
  • #16
    Ckyoshi87
    Level 1  
    Miałem ten sam problem, okazało się, że przyczyną był uszkodzony elektrozawór podciśnienia vac. Koszt oryginalnego to około 150 zł. Do wymiany wystarczy najechać na wysoki krawężnik 😁. Powodzenia 🙂💪👍