Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka pompa cyrkulacyjna do instalacji CO.

moraffka 24 Cze 2016 00:15 3009 11
  • #1 24 Cze 2016 00:15
    moraffka
    Poziom 5  

Witam, jestem po rozmowie z hydraulikiem na temat instalacji i zaproponował mi montaż lepszej pomy cyrkulacyjnej, np. wilo. Będę miał piec gazowy i drzwewno węglowy / moze na ekogroszek. Widziałem, że są pompy po 100 zeta, a i takie po 300 i więcej. Czym się taka lepsza pompa charakteryzuje?

0 11
  • #2 24 Cze 2016 10:28
    wowka
    Poziom 28  

Mam w instalacji 2 pompy omnigena po 100zł. Pracowały juz 5 sezonów bez problemu, czyli praktycznie od listopada do maja pracują non-stop. Możesz zamontować jedną pompę za 300zł, albo za tą samą cenę mieć dwie pompy połączone równolegle, mając wtedy jedną w rezerwie w natychmiastowej gotowości do pracy.

0
  • #3 24 Cze 2016 14:41
    Sstalone
    Poziom 27  

moraffka napisał:
    Witam, jestem po rozmowie z hydraulikiem na temat instalacji i zaproponował mi montaż lepszej pomy cyrkulacyjnej, np. wilo. Będę miał piec gazowy i drzwewno węglowy / moze na ekogroszek. Widziałem, że są pompy po 100 zeta, a i takie po 300 i więcej. Czym się taka lepsza pompa charakteryzuje?

Najczęściej mniejszym zużyciem energii elektrycznej oraz możliwością płynnego sterowania przepływem, ale wydaje mi się że będzie kosztować więcej niż 300 zł...
    Od któregoś roku będą mogły być w obrocie tylko te droższe pompy...
    W cenie zawsze też musisz zapłacić więcej za uznaną markę...

0
  • #4 24 Cze 2016 19:53
    Ptak3124
    Poziom 24  

Pompa obiegowa pobiera energie elektryczną.
    Pompa pracuje kilka miesięcy w roku. Tańsza pompa dla dobrej wydajności pobiera dużo wat. W prawdzie jest wybór tzw. prędkości pompy, ale 3/4 sezonu pompa nawet na najmniejszym biegu pobiera za dużo kWh.