Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MB W204 - Klimatyzacja słabo chłodzi

diabeel 24 Cze 2016 17:05 2355 33
  • #1 24 Cze 2016 17:05
    diabeel
    Poziom 17  

    Jak u Was klima zachowuje sie przy takich temperaturach?
    W poprzednim aucie(A6 '98) niezależnie od upału na dworze nie dało się trzymać ręki przy nawiewach bo leciał taki mróz.
    Niestety w posiadanym teraz Mercedesie W204 powietrze z nawiewów jest delikatnie chłodniejsze niż to co na zewnątrz. Nadmuch jest mocny ale temperatura praktycznie wcale nie spada...co może być nie tak, brak czynnika w układzie czy co?
    Jeżdzę na ustawieniu AUTO, AC i MONO. i reguluję tylko temp. pokrętłami

    0 29
  • #2 24 Cze 2016 17:28
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Trzec podjechać do warsztatu klimatyzacji i sprawdzić ,ewentualnie napełnić. Tym bardziej ,jeśli dawno nic z nią nie robiono.

    0
  • #4 24 Cze 2016 18:08
    diabeel
    Poziom 17  

    Chłodzić to chłodzi ale nie ma szału. W A6 chłodziło pożądnie a tutaj delikatnie.

    Z nawiewów po 3/4 minutach pracy przy ustawieniu klimatyzacji na low czyli poniżej 16C leci powietrze o temperaturze 18C.

    Wszystko mierzone na postoju.

    0
  • #6 24 Cze 2016 20:01
    diabeel
    Poziom 17  

    U mnie brak serwisów. Jedynie sami nabijacze klimy.
    W czwartek mam cały serwis auta u dosyć dobrego mechanika. Chyba spokojnie do czwartku temat może zaczekać?

    0
  • #7 24 Cze 2016 20:06
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Napewno wytrzyma, od poniedziałku ma być chłodniej.

    0
  • #8 24 Cze 2016 20:13
    diabeel
    Poziom 17  

    Ok a jaka powinna być temperatura bezpośrednio przy kratkach nawiewu? PS. Co u mnie może być nie tak? Rozumiem, że za mało czynnika to najlepsza opcja dla mnie?

    0
  • #9 24 Cze 2016 20:24
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Jak za mało gazu,to albo wyciek,albo z wiekiem się zmniejszyło. Jak to pierwsze to naprawy i szukanie. Jak drugie to spuszczenie i nabicie od nowa ,tyle ile trzeba. Co do temperatury to zależy od auta,trafiały mi się auta z temp.5*

    0
  • #10 24 Cze 2016 20:48
    diabeel
    Poziom 17  

    Auto ma niecałe 7lat i przebieg 274kkm.
    Gdyby to byl brak czynnika to byloby najlepiej bo wymiana sprężarki to juz droga opcja.

    0
  • #11 24 Cze 2016 20:53
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Trzeba sprawdzić czego mu brakuje. Filtr kabinowy w tym aucie jest? Jak tak to wymiana.

    0
  • #12 24 Cze 2016 20:58
    diabeel
    Poziom 17  

    Filtr kabinowy jest ale dmuchawy działają z bardzo dużą siłą więc chyba nie w tym będzie problem.

    0
  • #13 24 Cze 2016 21:02
    piotrek22101
    Poziom 39  

    To jak narazie sprawdzenie czynnika.

    0
  • #14 24 Cze 2016 21:11
    diabeel
    Poziom 17  

    Każdy warsztat co ma maszynkę do nabijania klimy to zrobi czy warto zaczekać do tego czwartku i jechać do kogoś zaufanego?

    0
  • #15 24 Cze 2016 21:20
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Każdy ma taką możliwość,ale czy zrobi to dobrze ?tego nie wiadomo. Lepiej poczekać według mnie.

    0
  • #16 24 Cze 2016 21:25
    diabeel
    Poziom 17  

    Ok a czy wiadomo ile powinno być czynnika i oleju w Mercedesie W204 '2008

    PS.
    Nic się nie powinno zatrzeć? Dodam, że do czwartku zrobię około 1000km.

    0
  • #17 24 Cze 2016 21:30
    piotrek22101
    Poziom 39  

    590Gr.gazu i 120ml oleju.

    0
  • #18 24 Cze 2016 21:48
    diabeel
    Poziom 17  

    Dzięki. Nic się nie powinno stać do czwartku? A Ty co obstawiasz? Niedobór czynnika? Przy tak małej pojemności to chyba każdy gram ma znaczenie.

    0
  • #19 24 Cze 2016 21:50
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Według mnie mało czynnika,ale bez podłączenia maszyny to wróżenie.

    0
  • #20 24 Cze 2016 23:03
    Damian99PL
    Poziom 8  

    Przecież możesz jechać na sprawdzenie szczelności klimatyzacji.
    Stwierdzi że nie widzi nieszczelności, to można nabić. To normalne że raz na parę lat klimę trzeba nabić, ale szczelny układ długo trzyma. Znam przypadek gdzie od 10 lat klima nie była napełniana i cały czas chłodzi.

    0
  • #21 24 Cze 2016 23:18
    diabeel
    Poziom 17  

    Dam znać po nabiciu co i jak.
    W poprzednim aucie Audi A6 przez 18lat nie była nabijana i ubytek był tylko 100g, no ale tam układ miał chyba pojemność ponad 1000g.

    0
  • #22 25 Cze 2016 09:29
    diabeel
    Poziom 17  

    Byłem na sprawdzeniu szczelności. Brakowało 90g czynnika - poniekąd jest to 15%.
    Ale nie o tym.
    Rano jak jechałem do warsztatu to temperatura z nawiewów wynosiła 7/8C.
    Ze szczelnością niby ok ale mechanik mówił, że jest za duże ciśnienie.
    Na odpalonej klimie na wolnych obrotach ciśnienie wynosiło to czerwone(nie wiem jak się nazywa) 25Bar, a to niebieskie 3Bary - mówił, że to stanowczo za dużo bo powinno wynosić to czerwone 15Bar a niebieskie 2-2,5Bar.

    0
  • #24 25 Cze 2016 10:02
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Pewnie chłodnica zapchana robactwem.

    0
  • #25 25 Cze 2016 14:57
    diabeel
    Poziom 17  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    To wymyj DOKŁADNIE chłodnice klimatyzacji , czyli skraplacza . Oczywiście myślę że wentylator działa.

    Zresztą polanie wodą skraplacza da efekt spadku ciśnienia. Widoczny w sekundach.


    Wentylator działa :)

    Byłem na myjni bezdotykowej, opłukałem chłodnice klimatyzacji wodą i dzisiaj jak jechałem w trasie przy temperaturze 36C na dworze, temperatura bezpośrednio z nawiewów oscylowała między 5-9C.

    Więc może uzupełnienie brakującego czynnika i opłukanie chłodnicy dało efekt.

    Chyba nie ma co już przy niej grzebać nie?
    PS.
    Tylko nie wiem jakie jest ciśnienie po umyciu tej klimy, ale skoro dobrze chłodzi to chyba wszystko ok?

    0
  • Pomocny post
    #26 25 Cze 2016 15:04
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Powinno być dobrze,kiedyś przy okazji podjechać i sprawdzić ciśnienia.

    0
  • #27 25 Cze 2016 16:23
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    W nowszych modelach Mercedesa nie oczekujcie zbyt niskiej temperatury powietrza z wylotów. Konstruktorzy musieli wyręczyć głupich użytkowników którzy wielokrotnie narzekali na przeziębienie. No bo jak się prawidłowo używa klimy? Oczywiście najniższa temperatura, nawiew max i skierowany na twarz... No i dlatego najniższa osiągana temperatura jest w wielu wypadkach ustalona wyżej niż możliwa do uzyskania.

    0
  • #28 25 Cze 2016 16:27
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Robiłem Audi A4 B5 i spadło w nawiewie do 0 stopni. Jedyny taki przypadek.

    0
  • #29 25 Cze 2016 17:57
    diabeel
    Poziom 17  

    Gerri napisał:
    W nowszych modelach Mercedesa nie oczekujcie zbyt niskiej temperatury powietrza z wylotów. Konstruktorzy musieli wyręczyć głupich użytkowników którzy wielokrotnie narzekali na przeziębienie. No bo jak się prawidłowo używa klimy? Oczywiście najniższa temperatura, nawiew max i skierowany na twarz... No i dlatego najniższa osiągana temperatura jest w wielu wypadkach ustalona wyżej niż możliwa do uzyskania.


    Też gdzieś to czytałem.
    Fakt jest jeden, po nabiciu i wypłukaniu chłodnicy klimatyzacji wszystko jest w porządku.
    Fakt, że to ciśnienie 3bary i 25bar trochę mnie zaniepokoiło ale chyba (tak czytałem), że jeśli temperatura z nawiewów jest niska to ciśnienie też powinno być ok bo niby na wysokim ciśnieniu klimatyzacja nie dmucha zimnem?

    0
  • #30 25 Cze 2016 23:51
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    diabeel napisał:
    jeśli temperatura z nawiewów jest niska to ciśnienie też powinno być ok bo niby na wysokim ciśnieniu klimatyzacja nie dmucha zimnem?

    To nie jest do końca tak - bo wytwarzaniu niskiej temperatury sprzyja RÓŻNICA CIŚNIEŃ. Jeżeli róznica ciśnień jest wysoka - to skuteczność też jest dużo wyższa. Nie utrzymuje się górnego ciśnienia na tak wysokim poziomie (jak piszesz 25 bar) bo w sprawnym układzie (dla konwencjonalnego czynnika chłodzącego) tak wysoka sprawność nie jest potrzebna, a zbyt wysokie ciśnienie sprzyja z kolei rozszczelnianiu instalacji. Zachodzi tu podejrzenie, że zarejestrowane ciśnienie "górne" nie jest utrzymywane w normalnych, eksploatacyjnych granicach przez elektronikę, tylko układ pracuje w trybie awaryjnym i ciśnienie utrzymywane jest w maksymalnej wartości poprzez wyłącznik ciśnienia granicznego zapobiegający rozsadzeniu instalacji. Piszę to w pewnym uproszczeniu - ale taka jest ogólna zasada działania.

    0