Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vectra C 1.8 122km 2002r sonda lambda

kriss1988 24 Jun 2016 17:15 3540 9
  • #1
    kriss1988
    Level 10  
    Witam mam pytanie jaki opór powinien mieć obwód grzania sondy Lambda po na poerwszej pokazuje mi 6.0 Ohm a na 2 za katem 10ohm. Pytam ponieważ wyskakują mi błędy grzania obwodu sondy ale to dopiero przy wymiganiu metodą hamulec gaz zapłon. Auto zaczęło palić więcej i jest mulowate wiem że 122km to nie demon prędkości ale czuć że to nie to
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Wymień pierwszą sondę. Na nową dedykowaną a nie uniwesalną.
  • #3
    kriss1988
    Level 10  
    Wymieniłem na oryginalną używana w pełni sprawną niestety dalej to samo powoli bark sił do tego auta
  • #4
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Jeżeli będzie miał walniętą drugą to też tak będzie temat przerabiany tydzień temu. Czujnik tlenu i grzałka w sądzie poprosu się rozpadły. Druga ok. 6 ohm. Trzeba podpiąć kompa i podejrzeć parametry.
  • #5
    szymon198312
    Level 30  
    Druga sonda nie ma wpływu na spalanie i moc silnika. Odpowiada za to pierwsza sonda. Jeśli ktoś ma wątpliwości to polecam ten artykuł.
    http://mobile.autokult.pl/14053,budowa-dzialanie-i-rola-sondy-lambda
    Najważniejsze jest zobaczyć jakie napięcie ma sonda i po tym będzie wiadomo jaka jest mieszanaka. Należy pamiętać, ze zwiększone napięcie nie koniecznie oznacza uszkodzenie sondy ale może być to efekt uszkodzenia mechanicznego silnika tj utraty kompesji na jednym cylindrze lub więcej, uszkodznego wtrysku benzyny, wypalenia gniazda zaworu itp
  • #6
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Teoria teorią praktyka praktyką.
  • #7
    ociz
    Moderator of Cars
    Druga sonda to też informacja dla ECU o temperaturze katalizatora, właśnie na podstawie rezystancji grzałek.
  • #8
    karina1524
    Level 10  
    nie odpowiem bezpośrednio na twoje pytanie ale wydaje się mi,że masz zatkany katalizator ten błąd jest zazwyczaj zwi,azany z zatkanymi katalizatorami i objaw jest właśnie taki sam,spróbuj zmierzyć cisnienie za katem przez otwór po sądzie i to dużo wyjaśni
  • #9
    piotrekwoj1
    Level 41  
    karina1524 wrote:
    ten błąd jest zazwyczaj zwi,azany z zatkanymi katalizatorami i objaw jest właśnie taki sam,spróbuj zmierzyć cisnienie za katem przez otwór po sądzie i to dużo wyjaśni


    Jaki błąd bo o żadnym nie ma mowy. Zmierzy i z czym ma je porównać? To nie auto z DPF. Najpierw to ma zrobić diagnostykę.
  • #10
    kriss1988
    Level 10  
    No wiec tak wymigałem kod błędu jest to 0036 sterowanie obwodem grzania sondy sprawdziłem na krotko czy sondy grzeją obydwie się podgrzewają kiedyś miałem coś podobnego u błąd został wykasowany przez pól roku cisza i nagle to samo od paru dni a jeszcze jedno kontrolka check engine sie nie pokazuje.