Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VOLVO FH13 - błąd ABS ogólnie pedał twardy i słaby hamulec

24 Jun 2016 18:27 3108 14
  • Level 5  
    wyświetla się usterka ABS EBS no i STOP na czerwono. pedał robi się twardy i tak jak by naczepa hamowała ale bardzo słabo auto pikuje w ziemię. jeśli ktoś może to proszę o słowo
  • Level 29  
    Odczytaj i podaj wszystkie kody błędów z wyświetlacza.
  • Level 38  
    Brak powietrza. Kompresor, osuszacz, zawór 4 drogowy, trzeba szukać.
  • Level 13  
    Miałem to samo . Do wymiany zawór pedału hamulca w ciągniku z elektroniką EBSu . On jest pod maską z przodu ale aby go wyjąć trzeba rozebrać maskownicę kierownicy ( między nogami ) w kabinie i tam są 4 śruby jego mocowania.
  • Level 5  
    jeszcze jedno , jak go zresetuję" ręcznie" to dopóki nie nacisnę pedału to jest OK. nawet przy wyższych prędkościach
  • Level 29  
    Quote:
    jeszcze jedno , jak go zresetuję" ręcznie" to dopóki nie nacisnę pedału to jest OK. nawet przy wyższych prędkościach


    Możesz opisać tę procedurę "resetowania ręcznego" - jak to robisz?

    Wejdź w wyswietlaczu w DIAGNOSTYKA - DIAGNOSTYKA USTEREK itd, przy zapaleniu żółtej i czerwonej kontrolki muszą być jakieś błedy!
  • Level 5  
    '' ręczny" reset trzeba w czasie jazdy tak przy 80km/h wyłączyć zapłon na ok.10s oczywiście na biegu i włączyć z powrotem.
  • Level 29  
    Quote:
    '' ręczny" reset trzeba w czasie jazdy tak przy 80km/h wyłączyć zapłon na ok.10s oczywiście na biegu i włączyć z powrotem.


    To głupota, nigdy tak nie rób, to nic nie daje, kolejna URBAN LEGEND.

    Zrób "reset pedału hamulca" wg tej procedury:

    Quote:
    Wykonać resetowanie bloku ECU: on/off przy pomocy klucza do stacyjki.

    Samochód musi pozostawać na postoju od co najmniej 5 sekund.

    Wcisnąć stopniowo i regularnie pedał hamulca aż do osiągnięcia 100 % jego skoku w czasie jednej – dwóch sekund (minimum 1 sekunda), trzymać pedał wciśnięty wà 100 % przez co najmniej 7 sekund puszczać powoli pedał hamulca w ciągu około 7 sekund.

    Całkowity czas wykonania tej operacji nie powinien przekroczyć 25 sekund.

    Po wykonaniu opisanej operacji wciskania pedału hamulca, kontrolka systemu EBS i kontrolka STOP gasną i usterka zostaje skasowana.

    Jeśli kontrolka systemu EBS i kontrolka STOP nie zgasną, powtórzyć operację od początku (można ją powtarzać nieograniczoną liczbę razy).

    Operacja kasowania zostanie przerwana, jeśli samochód poruszy się lub inna usterka systemu EBS zostanie wykryta.

    Kontrola po naprawie :

    Wykonać jazdę próbną o długości 3 km w celu sprawdzenia całości funkcji.
    Sprawdzić, czy wszystkie lampki ostrzegawcze są zgaszone.
    Sprawdzić, czy nie został zarejestrowany nowy kod usterki.
  • Level 5  
    kolo , ja jeżdżę ponad 20 lat ciężarówkami i ten "reset"uwierz mi działa, w różnych autach inaczej ale to nie czas i miejsce na drapania. dzięki za ten instruktarz spróbujemy go dzisiaj przetestować . dam znać o wyniku próby na razie dzięki.
  • Level 22  
    Quote:
    To głupota, nigdy tak nie rób, to nic nie daje, kolejna URBAN LEGEND.


    Mylisz się , ten sposób działa. Przechodziłem problem uszkodzonego czujnika pedału w zeszłym roku.
  • Level 29  
    Działa tak samo dobrze, jak włączenie i wyłączenie zapłonu. Głupotą jest robienie tego przy 80km/h. :D
  • Level 22  
    MACIEK_M wrote:
    Działa tak samo dobrze, jak włączenie i wyłączenie zapłonu.


    Post niżej pisałeś, że to nic nie daje. Więc jak ?

    MACIEK_M wrote:
    Głupotą jest robienie tego przy 80km/h.


    Głupotą jest pisanie bzdur na forum, to jest jedyny sposób aby być przygotowanym na chamowanie. Jedziesz masą 40 ton i wiesz, ze chamulce prawie nie działają (tryb awaryjny) wyłączenie i włączenie kluczyka daje Ci możliwość skutecznego chamowania , niezależnie czy jedziesz 50 km/h czy 90 km/h . Masz usterkę , wiesz o tym i metoda wł/ wył kluczyk daje mi możliwość wychamowania z pełną skutecznością w razie nagłej potrzeby.

    Mnie to spotkało "kawałek" od domu , po drodze góry i trzeba sobie radzić.
  • Level 29  
    Quote:
    Post niżej pisałeś, że to nic nie daje. Więc jak ?


    Daje tyle samo, co włączenie i wyłączenie zapłonu, nie ogranicza ani nie usuwa usterki.

    Quote:
    Głupotą jest pisanie bzdur na forum, to jest jedyny sposób aby być przygotowanym na chamowanie.


    Gdyby był to jedyny sposób, to wszystkie instrukcje obsługi i instrukcje serwisowe zaczynały sie od opisu tego cudownego rozwiązania, podając dokładnie czy ma to być przy 52, 73, czy 82,5 km/h, a tak nie jest.

    Zresztą autor postu napisał:

    Quote:
    jeszcze jedno , jak go zresetuję" ręcznie" to dopóki nie nacisnę pedału to jest OK. nawet przy wyższych prędkościach


    czyli, nic to nie daje.

    Quote:
    i trzeba sobie radzić.
    - powiedział Baca, zawiązując but dżdżownicą. :D

    Jest to forum techniczne i skupmy się na rozwiązaniach technicznych, nie na legendach powtarzanych z ust do ust na parkingach w czasie "kręcenia pauzy", które czasami mogą być niebezpieczne. Wyłączenie zapłonu wymusza w skrzyniach "automatycznych" bieg neutralny, co przy niepracującym silniku prowadzi do zaniku wspomagania, nie odczuwalny przy jeździe prosto, gorzej w zakrętach.

    Zacytowana przeze mnie procedura resetu ECU EBS wyprowadza go ze stanu awaryjnego, jeśli w układzie nie ma usterek, pomaga przy usterkach zanikających ( typu "pojawiam się i znikam" ). Jeśli nie pomaga, należy usunąć błędy, które można odczytać w VOLVO z wyświetlacza, lub komputerem serwisowym.


    Pozdrawiam Maciek_M - 20 lat doświadczenia w autoryzowanych serwisach ciężarówek i autobusów. :D
  • Level 29  
    załamany73 napisał:

    Quote:
    dzięki za ten instruktarz spróbujemy go dzisiaj przetestować . dam znać o wyniku próby na razie dzięki.


    Jaki wynik próby?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    załamany73 wrote:
    trzeba w czasie jazdy tak przy 80km/h wyłączyć zapłon na ok.10s oczywiście na biegu i włączyć z powrotem.
    1 głupota aby podczas jazdy wyłączać ZAPŁON i ryzykować swoje i innych życie......
    2 głupota to sterownik w momencie dostania zasilania robi samo kontrolę ... m.in. prędkości początkowej czujników (kół) - pomyśl jaką zapiszę wtedy i czym to skutkuje ....