Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szarpanie Thalia dci 1.5 2004r

25 Cze 2016 10:02 1176 7
  • Poziom 9  
    Witam, mam problem z szarpaniem silnika przy obrotach ok. 1800-2300. Wskazówka obrotomierza podczas szarpania oscyluje (o ok. 100-150 obr/min). Dodanie lub odjęcie gazu powoduje zanik szarpania. Najczęściej dzieje się to podczas jednostajnej jazdy. Na postoju również nie można utrzymać stałej prędkości obrotowej w zakresie 1800-2300 obr/min, ponadto wtryskiwacze od ok. 1500 obr zaczynają stukać. Potencjometr gazu sprawdzony. Korekcje wtrysków w programie ddt2000: 1: -32,8us; 2: +3,20us; 3: 26,4us; 4: -34,4us. Wtryskiwacze ponownie zakodowane (1 od str. skrzyni). Ciśnienia powietrza, paliwa, a także temperatury powietrza i płynu chłodzącego stabilne.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 9  
    Czy były sprawdzane takie rzeczy jak zawór EGR oraz sonda lambda?
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 9  
    Zawór EGR wyczyszczony i sprawdzony - ok. Sondy lambda nie ma, bo to diesel.
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    W programie DDT2000 można podejrzeć wartości napięć dla dwóch ścieżek potencjometru przy dowolnym położeniu pedału. Wartości są w miarę stabilne (również przy obrotach, przy których występuje szarpanie), tzn. skaczą o ok. 0,1V. Odpowiada to poz. 6 na rysunku "miejscu zakłócenia sygnału", choć nie aż w takiej dużej skali. Najlepszym sposobem rzeczywiście będzie podmiana potencjometru.
  • Poziom 15  
    Maria1 napisał:
    Najlepszym sposobem rzeczywiście będzie podmiana potencjometru.
    zostaw go w spokoju
    Podepnij clipa i zrób przelewy
  • Poziom 9  
    Witam po dłuższej nieobecności. Potencjometr gazu mam nowy, oryginał Renault z tym samym numerem. Szarpanie i stuki nie ustały. Podejrzewam wtryski lub ewentualnie jakąś nieszczelność ukł. doprowadzającego powietrze. Rura za turbiną jest od oleju w dwóch miejscach: wokół czujnika temperatury powietrza i zaworu odmy.[/spoiler]

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przewody od potencjometru do komputera oczywiście sprawdzone na przejście. Żadnych przerw podczas ruszania nimi i wtyczką.
  • Poziom 9  
    Witam po dłuższej nieobecności. Wtryski sprawdzone na przelewy. Jeden trochę za dużo puszczał przelewem więc wymieniony został w nim zaworek przelewowy. Powyższe objawy nie zniknęły. Błąd jaki wyskakuje to spalanie stukowe.