Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

c360 - wyrzuca wodę z chłodnicy wężykiem pod korkiem

rafcio205 25 Jun 2016 19:40 16791 12
  • #1
    rafcio205
    Level 6  
    Witam, mam problem z c360, w chłodnicy robi się ciśnienie i cały czas wyrzuca wodę wężykiem spustowym pod korkiem chłodnicy. z jakiego powodu się to dzieje ? proszę o pomoc. w ciągu 2 godzin wylatuje z 5litrów wody.
  • #2
    wojtek1234321
    Level 35  
    Przyczyn może byż wiele. Prosto mówiąc - najprawdopodobniej "dmucha" z cylindrów do kanałow wodnych. Najczęstsze przyczyny to "padnięta" uszczelka pod głowicą, pęknięte tuleje cylindrów, pęknięta głowica, itp. usterki.
  • #3
    muzimuzi
    Level 12  
    czeka cię remont silnika . czy w chłodnicy jest może olej?
  • #4
    darfur5
    Level 33  
    Zacznij od rzeczy najtańszej czyli zwalenia głowic i sprawdz kondycję uszczelek. Przy okazji ( kręcąc wałem ) można sprawdzić stan tulei cylindrycznych ( szukaj pęknięć i rdzawych nalotów).
  • #5
    misiekpb
    Level 22  
    Miałem to samo w Multikarze M25. Skonczyło się remontem silnika. Tuleja byla pęknięta.
  • #7
    misiekpb
    Level 22  
    Trzeba zrzucic glowice i weryfikowac po kolei.
  • #8
    darfur5
    Level 33  
    To dobrze .że nie ma oleju w chłodnicy, ale masz w niej ciśnienie które wyrzuca wodę więc trzeba znależć przyczynę. Ja stawiam na uszczelkę pod głowicą a jeśli jakimś cudem udało ci się zamrozić silnik to możesz spodziewać się wszystkiego. A w oleju nie ma wody?
  • #9
    wojtek1234321
    Level 35  
    Przy "dmuchaniu w chłodnicę", układ chłodzenia, bardzo częstą przyczyną jest pęknięta tuleja cylindra. Jeżeli pęknięcie tulei jest powyżej denka tłoka w jego dolnym położeniu to oleju wtedy nie ma w chłodnicy i płynu chłodniczego w oleju też nie ma. Tuleja "styka" się przeważnie tylko z kanałami chłodniczymi, a z obiegiem oleju w bardzo małym zakresie. Chyba że pęknięcie tulei "dojdzie" do jej dolnej krawędzi, to wtedy napewno pojawi się woda w oleju (lub odwrotnie).
    Takie pęknięcia tulei bardzo często powtawały z ewidentnej winy uzytkowników. Użytkownik często zimą odpalał ciągnik z pustym układem chłodniczym, "bo łatwiej odpalał na mrozie zimny silnik", dopiero po odpaleniu zalewał zimną wodą pracujący silnik, i pęknięcie tulei gotowe z powodu różnicy temperatur - ciepła, gorąca tuleja zalana zimną wodą....
  • #10
    arka812
    Level 9  
    Witam, mam ten sam problem, tylko czy jest możliwość bez zdjęcia głowicy sprawdzić gdzie uszczelka trafiona. Podkreślam że mam nowy blok i wszystkie części nowe wraz z głowicami. Został tylko stary wał po regeneracji. Po złożeniu przez mechanika trudno było odpowietrzyć, wyrzucał płyn, potem jakoś się unormowało i przestało. Przy koszeniu itp. latem ok., a teraz zmieniałem pokrywę rozrządu i znów wyrzuca płyn. Chłodnica kilka lat ma, ale na płynie była od razu po wymianie.
  • #11
    FAB 2002
    Level 18  
    Raczej nie da się sprawdzić, bez zdjęcia głowic, która uszczelka jest uszkodzona. Jeżeli od początku (po remoncie) był przedmuch do układu chłodzenia, to podejrzewam, że przyczyną może być osiadnięcie którejś tulei lub zbyt niskie jej osadzenie. Pozostałe przyczyny zostały wymienione wyżej.
  • #12
    arka812
    Level 9  
    Zdenerwowałem się i rozebrałem w drobny mak i do sprawdzenia góra i wyszło 0.30 strzał i do tego krzywo osadzone tuleje. I gdzie jest dobra produkcja, płaciłem ponad 4 tys za nowy blok żeby starego nie kupować i osiować i planować, brak słów na to nowe badziewie.
    Nowy uszczelniacz sylikonowy na wał od strony koła zamachowego 120x140x15 100 mth i kosz następne badziewie, teraz zakładam od Renault 120x140x13 z filcem, mechanik stwierdził że to pochodzi. Brak kontroli jakości po stronie producentów co wprowadzają produkty na rynek, może by się nauczyli jak by dostali kilka faktur za wymiany trafionych części.
  • #13
    darfur5
    Level 33  
    arka812 wrote:
    . I gdzie jest dobraprodukcja
    Fakt jest taki, że ursus ostatnimi laty nie dbał o jakość sprzętu a tym bardziej o części zamienne i skończył jak skończył.