Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

kia ceed 1.6CRDI - kopci na lekko niebiesko

domin81 26 Jun 2016 15:14 12126 16
  • #1
    domin81
    Level 11  
    Witam
    posiadam samochód kia ceed z silnikiem 1.6 CRDI problem polega na tym że kopci na niebiesko ale nie cały czas ,rano odpalam i jest idealnie ani dymka silnik równo pracuje gdy przejadę około 3 km staję na światłach to kopci dość mocno na lekko niebieski kolor gdy zjadę na pobocze pochodzi chwile na wolnych obrotach dymek znika gdy go przegazuje i trzymam na wyższych obrotach nie kopci dzieje się tak
    nie zawsze ,czasami przejadę 200km i dymka nie puści dodam że turbina jest po regeneracji rura od intercoolera jest sucha ,ubytku w oleju nie zauważyłem

    kopci dopiero jak się rozgrzeje silnik ale też nie za każdym razem ,gdy jadę i puzniej się zatrzymam to idzie dym jak chwile postoi to przestaje kopcić - na postoju nic nie kopci
  • #2
    decybel91
    Level 41  
    Nie podałeś roku, może masz filtr DPF?
  • #3
    szymon198312
    Level 30  
    Z opisu wynika, że temat raczej nie do rozwiązania na forum. Przyczyn może być wiele, ale tylko obserwacja i diagnostyka dobrego mechanika może coś wnieść do tematu.
  • #4
    domin81
    Level 11  
    rok 2010 dpf został wycięty i zmoyfikowana mapa ponieważ przybywało oleju ale jak się okazało nie on był przyczyną ,przez pompe wtryskową leciała ropa do oleju

    Dodano po 6 [minuty]:

    pisze co w ostatnim czasie było robione


    -dpf wycięty i przeprogramowany
    - pompa wtryskowa uszczelniona lała paliwo do oleju
    - wtryski były sprawdzane na testerze eps 200 czy jakoś tak
    -turbina po regeneracji
    - olej wymieniony mobil 5w30
  • Helpful post
    #5
    User removed account
    Level 1  
  • #6
    domin81
    Level 11  
    mechanikiem nie jestem może to jest pompa wysokiego cisnienia może wtryskowa
    jeśli ktoś jest kumaty to wie o co chodzi.
    Pompa jest napędzana przez łańcuch rozrządu na pompie jest simering który był uszkodzony i przepuszczał paliwo do oleju.Pompe naprawiali w warsztacie o nazwie,
    Bosch Service Ludwik Śmietana

    Dodano po 1 [minuty]:

    a jak sprawdzic odme, przy dolocie do turbiny tam gdzie ta odma się łączy jest trochę oleju
    A nieszczelne zawory to chodzi tu o uszczelniacze na zaworach
  • Helpful post
    #7
    User removed account
    Level 1  
  • #8
    domin81
    Level 11  
    naprawili to o czym im mówiłem leciało paliwo do oleju a po naprawie poziom oleju się nie podnośi.
    Wiem co to jest odma i gdzie jest w moim silniku to wiem ale dzięki że próbujesz pomóc
    więc ja zrobiłem tak: zdjąłem wąż z odmy włożyłem do butelki i przejechałem około 10km w butelce nie było ani kropli oleju natomiast jak zdejmę wąż doprowający powietrze do turbo to jest tam olej pare kropel to czy to normalne


    cisnienia sprawdzałem
    1-22
    2-22,5
    3-22,5
    4-22
    pisałem nawet do katowic do serwisu kia jakie powinny być cisnienia
    odpisali mi że 22 to jest bardzo dobrze
  • Helpful post
    #9
    User removed account
    Level 1  
  • #10
    domin81
    Level 11  
    w najbliższym czasie pojadę do elektromechanika pojazdowego na kompa,a co do łańcucha rozrządu to pompa była zdejmowana może oni coś spierdolili ale czy wtedy nie kopcił by cały czas
  • #11
    User removed account
    Level 1  
  • #12
    domin81
    Level 11  
    wielkie dzięki z informacje muszę teraz poszukać dobrego elektryka ,teraz jes prawie sezon urlopowy i terminy wydłużone jak narazie jestem umówiony na 8 lipiec będe szukał warsztatu z krótszymi terminami, a tak poza tym to dziś auto nie kopcił wcale
    a zrobiłem około 70 km
  • #13
    domin81
    Level 11  
    dziś dzwoniłem do warsztatu który od 20 lat zajmują się elektroniką samochodową
    warsztat polecany przez wielu ludzi dzwonie mówię mu w czym problem co się dzieje a on mi gada że wina nie leży po stronie elektryki lecz mechaniki ,na razie jestem umówiony na 8 lipiec w warsztacie mechaniki pojazdowej polecanym przez innych gościu podobno specjalizuje się w dieslach ,jak coś znajdą to dam znać ,jeszcze raz dzięki z informacje i chęci
  • #14
    wielecki
    Level 21  
    Kolego Kotbury2, tak z ciekawości, czy ty tu piszesz to co wykułes do egzaminu po pierwszym roku?
    Z naprawą samochodów nie ma to wiele wspólnego, a na pewno nie pomoze rozwiazac problemu autora postu.
  • #15
    User removed account
    Level 1  
  • #16
    domin81
    Level 11  
    Problem chyba został zdiagnozowany winny jest zle wyprogramowany dpf koleś który mi to robił coś spierdolił ,po odpięci czujnika temperatury spalin auto przestaje kopćic ,jutro jadę do mechanika powiedział że ma zufanego szpeca w tej dziedzinie
  • #17
    domin81
    Level 11  
    Problem rozwiązany winny był zle wyprogramowany dpf koleś z warsztatu elektronika Oświęcim spaprał robotę ,jego umiejętności ograniczone są do obsługi programu który
    za niego robi resztę roboty,naraził mnie na dodatkowe koszty związane z znalezieniem przyczyny o 400zł które skasował za nic już nie wspomnę bo jak twierdził robił już kilkanaście sztuk takich aut i żadne nie wróciło ,do rozwiązania problemu doszedł mechanik na kompie dawki paliwa mu nie pasowały,gdy odłączył czujnik temperatury spalin auto przestało kopcić ,następnie gdy odłączył czujnik różnicy ciśnień wywalało błąd co po poprawnej modyfikacji nie powinno mieć miejsca,obecnie auto będą uzdrawiać w warsztacie VTR w Kobiórze

    a więc kot bury2 -miał sporo racji co do czujników

    niebieskawy dymek nie zawsze świadczy o tym że spalany jest olej silnikowy
    w moim przypadku próba regeneracji dpf którego nie było, powodowało dymienie albo zadymę, na autostradzie było wstyd jechać nawet jelcze nie miały takiego przepału