Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kia ceed 1.6CRDI - kopci na lekko niebiesko

domin81 26 Cze 2016 15:14 2547 16
  • #1 26 Cze 2016 15:14
    domin81
    Poziom 10  

    Witam
    posiadam samochód kia ceed z silnikiem 1.6 CRDI problem polega na tym że kopci na niebiesko ale nie cały czas ,rano odpalam i jest idealnie ani dymka silnik równo pracuje gdy przejadę około 3 km staję na światłach to kopci dość mocno na lekko niebieski kolor gdy zjadę na pobocze pochodzi chwile na wolnych obrotach dymek znika gdy go przegazuje i trzymam na wyższych obrotach nie kopci dzieje się tak
    nie zawsze ,czasami przejadę 200km i dymka nie puści dodam że turbina jest po regeneracji rura od intercoolera jest sucha ,ubytku w oleju nie zauważyłem

    kopci dopiero jak się rozgrzeje silnik ale też nie za każdym razem ,gdy jadę i puzniej się zatrzymam to idzie dym jak chwile postoi to przestaje kopcić - na postoju nic nie kopci

  • Fibaro
  • #2 26 Cze 2016 16:47
    decybel91
    Poziom 38  

    Nie podałeś roku, może masz filtr DPF?

  • #3 26 Cze 2016 16:57
    szymon198312
    Poziom 29  

    Z opisu wynika, że temat raczej nie do rozwiązania na forum. Przyczyn może być wiele, ale tylko obserwacja i diagnostyka dobrego mechanika może coś wnieść do tematu.

  • #4 26 Cze 2016 17:07
    domin81
    Poziom 10  

    rok 2010 dpf został wycięty i zmoyfikowana mapa ponieważ przybywało oleju ale jak się okazało nie on był przyczyną ,przez pompe wtryskową leciała ropa do oleju

    Dodano po 6 [minuty]:

    pisze co w ostatnim czasie było robione


    -dpf wycięty i przeprogramowany
    - pompa wtryskowa uszczelniona lała paliwo do oleju
    - wtryski były sprawdzane na testerze eps 200 czy jakoś tak
    -turbina po regeneracji
    - olej wymieniony mobil 5w30

  • Pomocny post
    #5 26 Cze 2016 18:26
    KotBury2
    Poziom 18  

    domin81 napisał:
    przez pompe wtryskową leciała ropa do oleju.
    Jeśli wytłumaczysz, jak i gdzie leciała ropa do oleju przez pompę wtryskową, to wykryłeś usterkę niebieskiego dymienia... Nawiasem mówiąc to nie jest pompa wtryskowa rozdzielaczowa z "klasycznego" diesla, tylko pompa bardzo wysokiego ciśnienia (pwc) w systemie Common Rail. Jeżeli nie jesteś posiadaczem specjalnego egzemplarza z dodatkowym obiegu smarowania pwc olejem silnikowym, to nie ma żadnego "styku" między paliwem a olejem. W każdym razie ja praktycznie nigdzie nie spotkałem w popularnych jednostkach CR produkcji masowej takiego rozwiązania. Pompa wc i cały układ wtryskowy smarowany jest i schładzany paliwem.

    Jeżeli turbo nie przecieka zbytnio (mówi się "pluje", albo "wyrzuca") olejem, to niebieskawe zadymienie może pochodzić od uszkodzonej odmy, czyli przedmuchu oleju z odpowietrzenia silnika do kolektora dolotowego, a także nieszczelnych zaworów w głowicy.

    Pzdr KotBury2

  • Fibaro
  • #6 26 Cze 2016 19:09
    domin81
    Poziom 10  

    mechanikiem nie jestem może to jest pompa wysokiego cisnienia może wtryskowa
    jeśli ktoś jest kumaty to wie o co chodzi.
    Pompa jest napędzana przez łańcuch rozrządu na pompie jest simering który był uszkodzony i przepuszczał paliwo do oleju.Pompe naprawiali w warsztacie o nazwie,
    Bosch Service Ludwik Śmietana

    Dodano po 1 [minuty]:

    a jak sprawdzic odme, przy dolocie do turbiny tam gdzie ta odma się łączy jest trochę oleju
    A nieszczelne zawory to chodzi tu o uszczelniacze na zaworach

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #7 26 Cze 2016 23:55
    KotBury2
    Poziom 18  

    domin81 napisał:
    Pompe naprawiali w warsztacie o nazwie, Bosch ......
    No to naprawili i usterka znikła, czy tylko udali, że naprawili?
    domin81 napisał:
    (-)jak sprawdzic odme, przy dolocie do turbiny tam gdzie ta odma się łączy jest trochę oleju.
    Nie znam za bardzo kia ceed 1,6 crdi, ale mam fotkę z silnika hdi, gdzie czerwona strzałka pokazuje rurkę gumową łączącą odmę z rurą dolotową powietrza. Zapewne w Twoim silniku wygląda podobnie, tylko możesz ją znaleźć w innym miejscu.
    kia ceed 1.6CRDI - kopci na lekko niebiesko
    Rurkę odmy należy odłączyć od rury powietrza i gdy druga osoba gazuje silnikiem, kontroler przykłada białą kartkę do wylotu odmy. Jeśli kartka zostanie "upstrzona", a co gorsza, zalana olejem, oznacza właśnie zbyt duże przedmuchy oleju. Także nadmierne dymienie z odmy oznacza przedmuch spalin poza cylinder do wnętrza kadłuba silnika. Kłania się szybki test kompresji cylindrów...

    Niewielkie ilości dymu, tzn jeśli nie są to wielkie kłęby spalin z odmy oraz małe drobinki oleju są rzeczą normalną. Pochodzą one po prostu z ogólnego odpowietrzenia wnętrza silnika, a kierowane są do dolotu z oczywistego powodu - trzeba się jakoś ich pozbyć, nie będą przecież wdmuchiwane do kabiny...

    Pzdr KotBury2

  • #8 27 Cze 2016 14:03
    domin81
    Poziom 10  

    naprawili to o czym im mówiłem leciało paliwo do oleju a po naprawie poziom oleju się nie podnośi.
    Wiem co to jest odma i gdzie jest w moim silniku to wiem ale dzięki że próbujesz pomóc
    więc ja zrobiłem tak: zdjąłem wąż z odmy włożyłem do butelki i przejechałem około 10km w butelce nie było ani kropli oleju natomiast jak zdejmę wąż doprowający powietrze do turbo to jest tam olej pare kropel to czy to normalne


    cisnienia sprawdzałem
    1-22
    2-22,5
    3-22,5
    4-22
    pisałem nawet do katowic do serwisu kia jakie powinny być cisnienia
    odpisali mi że 22 to jest bardzo dobrze

  • Pomocny post
    #9 27 Cze 2016 15:24
    KotBury2
    Poziom 18  

    W takim razie, jeśli nie ma żadnej możliwości przedostawania się oleju do paliwa, czy do komory spalania, to według mnie, pozostają trzy opcje:

    1. Paliwo złej jakości (np. duża domieszka oleju silnikowego, mazutu, itp);

    2. Przestawiony rozrząd o niewielki kąt, np. wskutek zbyt luźnego łańcucha rozrządu - patrz sprawność działania napinacza łańcucha. Przypadłość wprawdzie bardzo rzadka, ale i trudna do wykrycia bez dokładnych i wszechstronnych badań przy użyciu diagnoskopu zewnętrznego podczas długotrwałej jazdy po ulicy z laptopem na kolanach. Luźny łańcuch może być słyszalny podczas jazdy, szczególnie gdy silnik przyspiesza lub zwalnia. Słychać wtedy charakterystyczny dźwięk przesypywanych monet... Z kolei przestawienie rozrządu odbierane jest, w zależności od stopnia rozbieżności kąta wtrysku, jako typowe "klepanie", "stukanie" lub "kucie". Niekiedy przyczyną identycznych objawów jw bywa zwyczajnie kiepskiej jakości, zanieczyszczony lub stary olej silnikowy. Nie dociera on dostatecznie szybko do regulatorów luzów zaworowych, stąd ich początkowe dźwięki, także puszczanie "bąków" spalin, z uwagi na chwilowe luzy zaworowe. Niedomaganie mija z chwilą pełnego rozgrzania się oleju itp. Podobne objawy przestawionego rozrządu, mimo że rozrząd jest jak najbardziej OK, wywołuje każde, mechaniczne uszkodzenie elementów "klawiatury" lub po stronie tłoków, wału korbowego itd. Sytuacja bywa o tyle myląca, że mimo wewnętrznego uszkodzenia, często test kompresji wypada nienagannie.

    3. Tzw. pułapki czujnikowe. Są to odchyłki wskazań czujników tzw. strategicznych, czyli odpowiedzialnych za wtrysk paliwa, doładowanie powietrza i wydzielanie spalin. Chodzi przede wszystkim o błędy wskazań, tj. albo za wysokie, albo za niskie wartości napięciowe docierające do komputera. Ich złe wskazania powodują złe sterowanie wtryskiem paliwa, doładowaniem powietrza i recyrkulacją spalin. Komputer nie widzi tych usterek, ponieważ sygnały czujnikowe mieszczą się w granicach dopuszczalnych. Zatem dla niego są dobre, mimo że są złe. Są to czujniki odpowiedzialne za fazy wtrysku (czujnik GMP i prędkości obrotowej wału korbowego, czujnik położenia wałka rozrządu), dawkę wtrysku (czujnik ciśnienia paliwa, czujnik temperatury paliwa, czujnik temperatury cieczy chłodzącej), dawkę powietrza (czujnik ciśnienia doładowania), dawkę spalin EGR (przepływomierz powietrza). Każdy z nich może wywołać dymienie w różnych kolorach, nierówne obroty, zbyt duże spalanie, a nawet raptowne zatrzymanie jednostki napędowej, mimo nienagannej kondycji wtryskiwaczy, układu wtryskowego i doładowania powietrza.

    Każdą z w/w przypadłości można z pewnością wykryć bezpośrednio poprzez odczytanie kodów błędów zarejestrowanych w pamięci komputera, np. P1234, z wyjątkiem złej jakości paliwa i mechanicznego uszkodzenia silnika. Jeżeli błędów brak, powinno się wykonać długotrwałą przejażdżkę po ulicy z laptopem na kolanach w celu zebrania jak największej ilości parametrów bieżących silnika.

    Zagadnienie wykorzystania ogromnych możliwości własnego komputera wtryskowego do wykrywania usterek, jest omawiane bardzo obszernie i szczegółowo w co drugim niemal temacie. Trzeba by przepisywać po raz kolejny to, co omawiane jest wielokrotnie w podobnych postach.

    Pzdr KotBury2

  • #10 27 Cze 2016 20:27
    domin81
    Poziom 10  

    w najbliższym czasie pojadę do elektromechanika pojazdowego na kompa,a co do łańcucha rozrządu to pompa była zdejmowana może oni coś spierdolili ale czy wtedy nie kopcił by cały czas

  • #11 28 Cze 2016 11:02
    KotBury2
    Poziom 18  

    domin81 napisał:
    (-) co do łańcucha rozrządu to pompa była zdejmowana może oni coś spier... ale czy wtedy nie kopcił by cały czas?
    Nie będzie kopcił cały czas, ponieważ komputer ma samoistną możliwość wybierania wszystkich "luzów" aż do 30%. Co to znaczy możliwość wybierania luzów? Oznacza płynne fazy wtrysku, dokonywane przez komputer, który oblicza go w każdym ułamku sekundy pracy na podstawie wskazań sprawnych czujników, o czym mowa.

    Jeżeli silnik jest zimny, to na początku pracy komputer stosuje "wczesny" wtrysk, tj. od nawet +20 stopni przed GMP. Mówimy wtedy, iż jest "przyspieszony" wtrysk lub "duże wyprzedzenie wtrysku". Z kolei gdy jest gorący, komputer w naturalny sposób podąża w kierunku późnego wtrysku, itd. W tym momencie widać, że silnik tylko okresowo dymi, krótkotrwale. Oznacza to, iż została skompensowana, zniwelowana jakaś usterka mechaniczna, polegająca np. na tym, że zamiast zawory być całkowicie zamknięte w fazie "sprężania", są leciuteńko uchylone, itp. Trudniej jest zniwelować ukrytą usterkę czujnikową, o czym za chwilę.

    Łatwo można obliczyć, że przy 30%-owej zdolności wybierania luzów, komputer jest w stanie zniwelować odchyłki przeskoku paska rozrządu nawet o 2 ząbki, czyli ok. 14 stopni. W tym wypadku odpowiadałoby to mniej więcej luzowi łańcucha rozrządu wskutek np. usterki napinacza, albo zbytniego rozciągnięcia łańcucha. Zatem jeśli nawet łańcuch miałby jakiś luz, to komputer poprzez zmianę kąta wtrysku, może płynnie "wybrać" ten luz, o czym mowa. W odczytach parametrów bieżących znajdzie to swoje odzwierciedlenie w postaci różnic w poszczególnych fazach wtrysku, dawce wtrysku, a konkretnie w wierszach 15-18 tabeli poniżej.
    kia ceed 1.6CRDI - kopci na lekko niebiesko
    Należy pamiętać, że to jest Common Rail, a nie "klasyczny" diesel. W tym pierwszym są całkowicie niezależne aparaty wtryskowe, którymi steruje komputer. A nie pompa wtryskowa rozdzielaczowa za pomocą "ciśnienia otwarcia" jak w drugim. W pierwszym systemie wtryskiwacz może wtryskiwać, kiedy tylko zechce, a więc ma swobodne, płynne fazy wtrysku. Mówimy, że niezależne od rozrządu. W drugim nie ma takiej możliwości, gdyż wtryskiem steruje pompa rozdzielaczowa, a zatem ściśle uzależniona od rozrządu.

    Skoro jest tak dobrze w Common Rail'u (CR), to dlaczego silnik kopci? Odpowiedź jest prosta. Dlatego, że komputer monitoruje i samodiagnozuje jednostkę napędową w zaledwie 30%. Pozostałe 70% to jest nadal logika myślenia mechanika diagnosty oraz sięganie głębiej do pamięci operacyjnej komputera, a nie tylko do zarejestrowanych przez niego usterek, np. P1234.

    System CR ma swoje ograniczenia wynikające po części z faktu, że wciąż musi się posługiwać techniką analogową, a nie cyfrową. Jedynym instrumentem elektronicznym w silniku jak dotąd jest komputer sterujący (ECU, EDC) i BSI (główny komputer). Natomiast otoczony jest nadal czujnikami, kablami i stykami analogowymi, działającymi pod napięciem 5 V, pokładowym 12 V lub przetworzonym za pomocą układów elektrycznych wewnątrz lub na zewnątrz komputera.

    Typowym przykładem techniki analogowej są czujniki wtryskowe, czyli odpowiedzialne za dawkę wtrysku paliwa i dawkę powietrza. Są one podatne na czynniki zewnętrzne jak wilgoć, kurz, żrące i gorące spaliny. Ponadto zasilanie dla nich oraz odbieranie i przekazywanie sygnałów sterujących są realizowane nadal przez zwykłe kable elektryczne, jeszcze szybciej podatne na różnego rodzaju czynniki zewnętrzne.

    To się składa na tzw. syndrom pułapki czujnikowej, o której mówiłem wyżej. Jak obliczyli specjaliści, owe pułapki przyczyniają się do ponad 90% usterek m.in. niekontrolowanego dymienia jednostki, mimo nienagannej kondycji wtryskiwaczy i turbosprężarki. Co ciekawe, większość mechaników i kierowców jest tego świadoma. A jednak niemal wszyscy podejrzewają w pierwszym rzędzie jako źródło dymienia sprężarkę i wtryskiwacze, a nie banalne kable i złe wskazania czujnikowe.

    Polecam więc ku przestrodze, jeśli nie wiecie, co się dzieje w waszych pędzidłach, to w 90% możecie przyjąć, iż błąd tkwi w czujnikach, paliwie złej jakości, mechanicznej usterce. Prawie nigdy nie w turbo i wtryskiwaczach.

    Pzdr KotBury2

  • #12 28 Cze 2016 20:33
    domin81
    Poziom 10  

    wielkie dzięki z informacje muszę teraz poszukać dobrego elektryka ,teraz jes prawie sezon urlopowy i terminy wydłużone jak narazie jestem umówiony na 8 lipiec będe szukał warsztatu z krótszymi terminami, a tak poza tym to dziś auto nie kopcił wcale
    a zrobiłem około 70 km

  • #13 29 Cze 2016 20:12
    domin81
    Poziom 10  

    dziś dzwoniłem do warsztatu który od 20 lat zajmują się elektroniką samochodową
    warsztat polecany przez wielu ludzi dzwonie mówię mu w czym problem co się dzieje a on mi gada że wina nie leży po stronie elektryki lecz mechaniki ,na razie jestem umówiony na 8 lipiec w warsztacie mechaniki pojazdowej polecanym przez innych gościu podobno specjalizuje się w dieslach ,jak coś znajdą to dam znać ,jeszcze raz dzięki z informacje i chęci

  • #14 29 Cze 2016 20:28
    wielecki
    Poziom 20  

    Kolego Kotbury2, tak z ciekawości, czy ty tu piszesz to co wykułes do egzaminu po pierwszym roku?
    Z naprawą samochodów nie ma to wiele wspólnego, a na pewno nie pomoze rozwiazac problemu autora postu.

  • #15 29 Cze 2016 22:10
    KotBury2
    Poziom 18  

    wielecki napisał:
    Kolego Kotbury2, tak z ciekawości, czy ty tu piszesz to co wykułes do egzaminu po pierwszym roku? Z naprawą samochodów nie ma to wiele wspólnego, a na pewno nie pomoze rozwiazac problemu autora postu.
    A ty, kolego, tak z ciekawości, pomogłeś rozwiązać problem kierowcy, głosząc złośliwe uwagi? Przypominam, że to nie ja mam kłopot z silnikiem i nie ja potrzebuję porady.

    Pzdr KotBury2

  • #16 07 Lip 2016 22:26
    domin81
    Poziom 10  

    Problem chyba został zdiagnozowany winny jest zle wyprogramowany dpf koleś który mi to robił coś spierdolił ,po odpięci czujnika temperatury spalin auto przestaje kopćic ,jutro jadę do mechanika powiedział że ma zufanego szpeca w tej dziedzinie

  • #17 09 Lip 2016 22:35
    domin81
    Poziom 10  

    Problem rozwiązany winny był zle wyprogramowany dpf koleś z warsztatu elektronika Oświęcim spaprał robotę ,jego umiejętności ograniczone są do obsługi programu który
    za niego robi resztę roboty,naraził mnie na dodatkowe koszty związane z znalezieniem przyczyny o 400zł które skasował za nic już nie wspomnę bo jak twierdził robił już kilkanaście sztuk takich aut i żadne nie wróciło ,do rozwiązania problemu doszedł mechanik na kompie dawki paliwa mu nie pasowały,gdy odłączył czujnik temperatury spalin auto przestało kopcić ,następnie gdy odłączył czujnik różnicy ciśnień wywalało błąd co po poprawnej modyfikacji nie powinno mieć miejsca,obecnie auto będą uzdrawiać w warsztacie VTR w Kobiórze

    a więc kot bury2 -miał sporo racji co do czujników

    niebieskawy dymek nie zawsze świadczy o tym że spalany jest olej silnikowy
    w moim przypadku próba regeneracji dpf którego nie było, powodowało dymienie albo zadymę, na autostradzie było wstyd jechać nawet jelcze nie miały takiego przepału

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo