Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a3 czy BMW seria1 obydwa 1.6tdi, 2013r, który wybrać ?

Tatarosos11 26 Cze 2016 21:33 2028 22
  • #1 26 Cze 2016 21:33
    Tatarosos11
    Poziom 3  

    witam ktore z tych samochodow wybrac?oba sa 1.6 tdi i z tego samego rocznika 2013.prosze o pomoc dzieki pozdrawiam

    0 22
  • #2 26 Cze 2016 21:45
    Krnlmgr
    Poziom 17  

    Bierz taki który Ci wyglądem pasuje(uprzednio mierząc miernikiem grubości lakieru) i rzecz jasna, by był(wiarygodnie) jak najmniej zjeżdżony.

    0
  • #3 27 Cze 2016 16:03
    chojinka
    Poziom 27  

    Oba auta podobne a zarazem całkiem inne, BMW ma napęd na przód więc prowadzi się podobnie, nastawy zawieszenia i tłumienia to kwestia gustu, musisz pojeździć każdym i samemu ocenić, Audi ma niewiele tańsze części ale tym bym się nie sugerował, samemu zdecyduj co się się bardziej podoba i czym się lepiej jeździ i koniecznie kupuj od pierwszego właściciela, nie sprowadzane auto lub ściągaj samemu.

    0
  • #4 29 Cze 2016 00:58
    Tatarosos11
    Poziom 3  

    Kolego Chojinka a powiedz mi jeszcze czy Ci coś wiadomo na temat volvo v40 d2 też 1.6 diesel ten sam rocznik i nawet tańsze są jak audi czy bmw a wspominałeś że to bmw jest na przód napęd? ??

    0
  • #5 29 Cze 2016 01:12
    Kune
    Poziom 23  

    chojinka napisał:
    BMW ma napęd na przód więc prowadzi się podobnie


    COOOOOO?????????????
    Co to za totalna bzdura!

    chojinka napisał:
    nastawy zawieszenia i tłumienia to kwestia gustu

    Nastawy zawieszenia to nie kwestia gustu tylko kwestia wyposazenia. Inne zawieszenie jest w M-Pakiecie/S-Line a inne w standardowej wersji.

    Nie wprowadzaj zamieszania, bo widze, ze nie masz pojecia o czym mowisz.


    W mojej opinii zależy co Ci się podoba. BMW ma zupełnie inna stylistykę niż Audi. Za BMW na pewno przemawia rodzaj napędu - to zupełnie inne prowadzenie. Osobiście nie interesowałbym się tą mała kosiarką 114d, 116d. Szedłbym w standardowy silnik 118d/120d. Mi osobiście odpowiada wygląd BMW F20, warto szukać wersji w M-Pakiecie, zupełnie inne auto.

    Z koleji jeśli chodzi o A3 8v, to sam mam takie auto, i to na prawdę super udane auto. Bardzo fajnie się jeździ, auto zwarte, zgrane i przyjemnie poruszające się. Czuć że VAG odchudził te auta i dzięki niskiej wadze jeżdża na prawdę fajnie.
    Moim faworytem jest A3 w sedanie, szczególnie w S-Line, wygląda super, wygląda jak mniejsza i ładniejsza A4. Dotyczas, zawsze uważałem, że małe silniki z turbo to nic dobrego, ale jeśli chodzi o spalanie sam jestem w wielkim szoku. To auto spokojnie wyrabia się w 7 litrach benzyny, nie oszczędzając go, na trasie jak będziesz jechał 120km/h to schodzisz w okolice 5.7 litra - więc może zamiast skomplikowanego 1.6TDI warto wybrać 1.4 TFSI?
    Co chcesz wiedzieć jeszcze?

    Co do Volvo, to nie wiem czy miałeś okazję jeździć, dla mnie to auto jest takie gumowe, choć dość ładne z zewnątrz.

    1
  • #6 29 Cze 2016 02:59
    MrMalo82
    Poziom 12  

    Kune napisał:
    więc może zamiast skomplikowanego 1.6TDI warto wybrać 1.4 TFSI?


    Tak, szczególnie gdzie 1,4 tfsi sypały się już na gwarancji, jeśli autor miały wybrać TFSI w audi to wybór bmw będzie milion razy lepszy bez dwóch zdań, cudowne jednostki + napęd tył, konkretne auto a nie zabawka na jeden sezon.

    1,4 tfsi mają masę wad m.in problem z napinaczami łańcuchów rozrządów i ich wczesnym rozciąganiem, pękające tłoki, pierścienie, nie wiem też czy tylko 1,8 tfsi i 2,0 ale prawdopodobnie pochłanianie sporych ilości oleju...czyli w sam raz jednostka do remontu po 150-200 tys i wpakowania kilku dobrych tys zł..
    Dla mnie na A3 8L skończyły się dobre silniki w tym koncernie.
    Więc TDI z wtryskiem common rail to jedyny bezpieczny wybór, ewentualnie fsi o ile ktoś godzi się z tym że będzie osadzał się nagar i będą problemy z rozruchem, mocą itd..ale chyba mniej problemów niż downsizingowe doładowane jednostki.
    Ja nie polecam żadnych tfsi/tsi itp..

    osobiście nie wiem czy bym nie wolał BMW, bo napęd na tył daję frajdę i pewnie prowadzi się lepiej od audi.

    1
  • #7 29 Cze 2016 22:46
    Kune
    Poziom 23  

    MrMalo82 napisał:
    Tak, szczególnie gdzie 1,4 tfsi sypały się już na gwarancji, jeśli autor miały wybrać TFSI w audi to wybór bmw będzie milion razy lepszy bez dwóch zdań, cudowne jednostki + napęd tył, konkretne auto a nie zabawka na jeden sezon.

    1,4 tfsi mają masę wad m.in problem z napinaczami łańcuchów rozrządów i ich wczesnym rozciąganiem, pękające tłoki, pierścienie, nie wiem też czy tylko 1,8 tfsi i 2,0 ale prawdopodobnie pochłanianie sporych ilości oleju...czyli w sam raz jednostka do remontu po 150-200 tys i wpakowania kilku dobrych tys zł..
    Dla mnie na A3 8L skończyły się dobre silniki w tym koncernie.
    Więc TDI z wtryskiem common rail to jedyny bezpieczny wybór, ewentualnie fsi o ile ktoś godzi się z tym że będzie osadzał się nagar i będą problemy z rozruchem, mocą itd..ale chyba mniej problemów niż downsizingowe doładowane jednostki.
    Ja nie polecam żadnych tfsi/tsi itp..


    Kolejny znawca. Jak WY doradzacie tym ludziom w zakupach aut, jak nie macie podstawowej wiedzy?
    Pokaż mi A3 w silniku FSI?
    JAK WIDAĆ NIE WIESZ, ale nowe TFSI (czyli te z A3 8v) są na PASKU! Ciekaw jestem tych pękających tłoków i pierścieni w tym silniku. Jakoś tego nie widac?
    Nowe 1.8 i 2.0 TFSI też znasz? Chyba zatrzymałeś się w 2006 roku i dalej w to brniesz.

    Sam mam BMW, ale jeśli uważasz, że ten 3-cylidrowy diesel to "Cudowna jednostka" to gratuluje Ci. Nikt nie wie, jak to się będzie sprawować, ale sam pomysł 3 cylidrów w takim aucie to już totalna klapa.

    MrMalo82 napisał:
    osobiście nie wiem czy bym nie wolał BMW, bo napęd na tył daję frajdę i pewnie prowadzi się lepiej od audi.

    Pewnie tak, pewnie nie. Skoro nie jeździłeś tymi autami to dlaczego zabierasz głos? Oczywiście, że RWD, to RWD, ale Audi jest jednocześnie lżejsze i może być w Quattro (choć to raczej nie ten budżet). Ogólnie jestem miłośnikiem BMW, ale A3 (szczególnie w sedanie) to na prawdę super fajny samochód.

    1
  • #8 30 Cze 2016 02:01
    MrMalo82
    Poziom 12  

    Ta dyskusja nie ma sensu.
    Jak już mówisz o znawcach to weź pod uwagę to że owszem nowe TFSI sa na pasku ale 1,4 TFSI na pasku powstał na przełomie 2013/2014 roku a jeśli dobrze doczytałem to autor nie szuka auta prosto z salonu z 2016 tylko 2013..nie wiadomo jaką wersję zakupi.
    Poza tym uważasz że normą jest że z pojemności 1,4 wyciska się 140 koni?
    Zobacz jak to było w czasach Audi 80...2,3 E miało 133 konie, 2,6E 150 koni
    potem Audi A3 8L 1,8T 150 koni, Golf IV 1,8T albo 2,3 V5...
    myślisz że to jest bez znaczenia?
    Te silniki tego nie wytrzymują i jak ktoś chce się bawić - można, w remonty jednostek albo szukanie na aukcjach słupków jakiś albo tematy na forach że coś hałasuje, jakieś kontrolki wywala na desce itd..

    Nie wiem też dlaczego uważasz że 1,6 tdi to zły silnik..co tam się ma posypać? dwumas czy dpf? Porównujesz to z badziewnymi downsizingowymi 1,4 tfsi? Które na gwarancji się sypią?

    A jak już tak twierdzisz że nowsze są lepsze, to u nas w robocie w 2014 roku gość zakupił nowiutkie A4 B8 2,0 TFSI i po 1,5 roku zaczął żłopać 0,8l/1000 km, od razu wizyta w ASO i naprawa za która by zapłacił ok 8 tys gdyby nie gwarancja.
    Czyli ciągle to samo jak w czasach Golfa V, spalanie nadmiernych ilości oleju a Ty mi mówisz o tym że nowe są dobre itd..
    TSI/TFSI oraz FSI nigdy nie były i nie będą dobre.
    Downsizing to nie wypał i silniki padają jak muchy, 1,8 TFSI i 2,0 TSI/TFSI żłopią olej, a FSI cierpią na osadzający się nagar, przez co spada moc, trudności z rozruchem i tyle w temacie.

    Audi A3 8V dobre auto ale tylko z silnikami diesla, nie ma żadnych dobrych benzyniaków, które warto polecić.

    a co do BMW to dopiero od 2015 116d jest 3 cylindrowy..klasyczne 116d to 4 cylindrowy silnik....autor jak już wcześniej pisałem szuka auta z 2013 a nie 2016!!! poza tym...
    rozmawiamy o tdi vs d w bmw?
    czy o tfsi i benzyniakach w BMW?
    nad dieslem w Audi można pomyśleć ale tfsi to szmelc...

    0
  • #9 30 Cze 2016 15:20
    Kune
    Poziom 23  

    MrMalo82 napisał:
    ak już mówisz o znawcach to weź pod uwagę to że owszem nowe TFSI sa na pasku ale 1,4 TFSI na pasku powstał na przełomie 2013/2014 roku a jeśli dobrze doczytałem to autor nie szuka auta prosto z salonu z 2016 tylko 2013..nie wiadomo jaką wersję zakupi.


    Znowu? No właśnie taką kupi, bo A3 8v idzie od 2013 roku tylko z nowymi silnikami. Wiec jaki kupi? Na pasku, a Ty dalej, o popsutych silnikach na gwarancji i opowiadasz mi o czasach Audi 80. Ja wiem jak było, ale teraz jest tak a nie inaczej. Jak chcesz kupić "nowe auto" to masz taki a nie inny wybór, to się już nie wróci.

    MrMalo82 napisał:
    Downsizing to nie wypał i silniki padają jak muchy, 1,8 TFSI i 2,0 TSI/TFSI żłopią olej, a FSI cierpią na osadzający się nagar, przez co spada moc, trudności z rozruchem i tyle w temacie.
    FSI to nadal nie to auto i nie o tym rozmawiamy, przy TFSI problem nie jest tak silny jak w FSI.

    MrMalo82 napisał:
    A jak już tak twierdzisz że nowsze są lepsze, to u nas w robocie w 2014 roku gość zakupił nowiutkie A4 B8 2,0 TFSI i po 1,5 roku zaczął żłopać 0,8l/1000 km, od razu wizyta w ASO i naprawa za która by zapłacił ok 8 tys gdyby nie gwarancja.

    To chyba dobrze? Od tego jest gwarancja prawda? Problem i rozwiązanie problemu jest znane, gdyż to także problem sięgający 2008 roku.

    MrMalo82 napisał:
    Audi A3 8V dobre auto ale tylko z silnikami diesla, nie ma żadnych dobrych benzyniaków, które warto polecić.

    Nikt nie mówi, że to złe auto, albo ze diesel to klapa. Uważam wręcz odwrotnie, daję tylko jako alternatywę mozliwosc zakupu tanszej w utrzymaniu benzyny.
    Ale jak rozumiem TFSI na pasku dla Ciebie tez jest smieciem?

    1
  • #10 30 Cze 2016 21:51
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Konkurencja po prostu robi to lepiej, jak zwykle. VAG to tylko VAG, przeszacowany i przereklamowany produkt w najlepszym razie przeciętny, a zazwyczaj poniżej przeciętnej. No ale co kto lubi.

    1
  • #11 01 Lip 2016 23:43
    Kune
    Poziom 23  

    wichurewicz napisał:
    Konkurencja po prostu robi to lepiej, jak zwykle. VAG to tylko VAG, przeszacowany i przereklamowany produkt w najlepszym razie przeciętny, a zazwyczaj poniżej przeciętnej. No ale co kto lubi.


    To pochwal się czym jeździsz i ile czasu spędziłeś w nowych VAGach, BMW i innych?
    Bo czasem wydaje mi się, ze to takie plucie jadem. Wszystko zle czego nie mam ja.

    Dla Was wszystko jest przeszacowane, za drogie etc. Zostaje chyba TATA albo w najlepszym wypadku Dacia.

    1
  • #12 02 Lip 2016 00:01
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Nigdy nie miałem żadnego VAGa, nowego czy używanego. Złamanej nogi też nie miałem, ale mogę śmiało stwierdzić, że to nic fajnego. Podobnie jak beznadziejne silniki benzynowe niemieckiego koncernu Das Wpadka. Diesle do pewnego momentu im się udawały, ostatnie oszustwa nie pozostawiają jednak złudzeń.
    BMW miałem kilka lat, fajne było, E46 z dwulitrową benzyną, co prawda czterocylindrową, ale robotę robiło. Najlepiej prowadzący się samochód jakim do tej pory jeździłem.

    Obecnie mam dwa samochody, oba japońskie, jeden dwuletni, drugi jedenastoletni, odpowiednio terenówka i coupe. Dacię rozważałem jako pojazd roboczy, dużo samochodu za nieduże pieniądze, ale wygrała próżność i wziąłem coupe, nietypowo jak na robocze zastosowania. Czy mam prawo wypowiadać się tylko w tematach dotyczących japońskich terenówek i coupe, czy może są jeszcze jakieś obostrzenia, na przykład nie starszych niż 11 lat?

    0
  • #13 03 Lip 2016 13:53
    MrMalo82
    Poziom 12  

    Kolega Kune widać że zapatrzony w markę, jeśli dla kogoś takiego nie ma znaczenia że ASO dobrze zna problemy TSI, że każdy mechanik odradza TSI, że w czasopismach, programach telewizyjnych tego typu benzyniaki są najgorszymi silnikami od 25 lat w grupie VW to nie ma o czym mówić.

    Miałem sporo aut VW, było audi 80, Golf III, teraz Golf IV, w pracy Audi A3 8P 1,9 tdi..
    ale ja nie śpie na pieniądzach i dla mnie kilka dobrych tys w remont silnika to nie jest norma czy wymiana oleju.

    Zamiast nowego a3 w sedanie z tfsi pod maską wolę A4 B7 w sedanie 1,8T
    Zamiast Golfa V GTI 2,0 TFSI wolę seata leona I cuprę R 1,8T 225 koni.

    To są sprawdzone jednostki i myślę że silnik który od 15 lat był produkowany i uznany za jeden z najlepszych jest ciekawszy niż zabawki na jeden sezon o wysokich kosztach napraw.

    Z resztą niemiecka motoryzacja nie kończy się na Vw/Audi, są fajnie R6 BMW, sa mercedesy z kompresorami czy nowe Ople..

    0
  • #14 03 Lip 2016 14:21
    Macosmail
    Poziom 33  

    Kolega wichurewicz nigdy nie miał auta koncernu VAG mimo tego jest niezwykle aktywny we wszystkich tematach, gdzie jest o nich mowa. Oczywiście zawsze krytykując. O ile ja nie jestem fanatykiem chwalenia VAG to w/w Kolega wyraźnie jest fanatykiem krytykowania tego koncernu.

    0
  • #15 03 Lip 2016 14:25
    wichurewicz
    Poziom 24  

    To dość łatwe, sami się pogrążają.
    A przeważnie i tak w tematach "co kupić do kwoty X" wygrywa jakiś VAG, więc jak mawiali Rzymianie "chcącemu nie dzieje się krzywda".

    0
  • #16 03 Lip 2016 14:29
    Kune
    Poziom 23  

    MrMalo82 napisał:
    Kolega Kune widać że zapatrzony w markę


    W jaka markę mam być zapatrzony, jak od początku mojej kariery mam zawsze jedno BMW, wiec daleko mi do fana, a nawet miłośnika Audi.

    MrMalo82 napisał:
    jeśli dla kogoś takiego nie ma znaczenia że ASO dobrze zna problemy TSI, że każdy mechanik odradza TSI, że w czasopismach, programach telewizyjnych tego typu benzyniaki są najgorszymi silnikami od 25 lat w grupie VW to nie ma o czym mówić.

    Oczywiście, sam nikomu bym nie polecił TFSI na łańcuchu. ALE wydaje mi się, że dla Was TFSI to ciągle te same silniki od 2005 roku. Tak samo jak wszystkie 2.0TDI to takie same klapy.

    Teraz to zupelnie nowy silnik konstrukcyjnie, jak można mówić że już jest do niczego, skoro jeszcze nikt nie wie? Ja jeszcze nie trafiłem żadnego Golfa 7, Leona III albo A3 8v z padniętym motorem. Wy tak?

    MrMalo82 napisał:
    Zamiast nowego a3 w sedanie z tfsi pod maską wolę A4 B7 w sedanie 1,8T

    Pewnie dlatego, że A4 B7 jest o 1/3 tańsze niż A3 8v. Sam miałem A4 b7, a tu przecież wszyscy płaczą, że przednie zawieszenie to 2000 zł?

    MrMalo82 napisał:
    Zamiast Golfa V GTI 2,0 TFSI wolę seata leona I cuprę R 1,8T 225 koni.

    Ale tu nie mówimy o preferencjach osobistych, jak ktoś chce nowsze auto z DSG to raczej Leon Cupra MK1, to nie jest auto dla niego. Więc dalej nie rozumiem o czym tu wszyscy rozprawiają. Ktoś chce "nowe auto" to nie patrz w stronę tych aut.

    MrMalo82 napisał:
    Z resztą niemiecka motoryzacja nie kończy się na Vw/Audi, są fajnie R6 BMW, sa mercedesy z kompresorami czy nowe Ople..

    Oczywiście, ale niestety w BMW coraz trudniej o 6-cylidrowe silniki, a Opel to klapa, nie ma co porównywać (wiem bo mam Insignie).

    wichurewicz napisał:
    Nigdy nie miałem żadnego VAGa, nowego czy używanego. Złamanej nogi też nie miałem, ale mogę śmiało stwierdzić, że to nic fajnego

    Nie byłeś też na Hawajach, ale skoro Mielnie jest kiepsko to tam pewnie też.
    To skoro nie jeździłeś nowym A3 to dlaczego mówisz ze to nic specjalnego? I skoro nie jeździłeś 1er F20 to dlaczego mówisz ze to fajne auto? Może najpierw sprawdź sam i może zmienisz zdanie. O nic innego mi nie chodzi.

    wichurewicz napisał:
    Podobnie jak beznadziejne silniki benzynowe niemieckiego koncernu Das Wpadka.

    Czyli rozumiem, ze dalej jedziesz po starych silnikach, mimo że one nie występują w ogóle w tym samochodzie?
    To czemu nic nie mówisz o rozrządach w BMW? Albo o super 2.2 D4D Toyoty? 1.5/1.9 DCI? Aż mi smutno, że jako miłośnik BMW, muszę walczyć o obiektywizm, kosztem tej marki.

    wichurewicz napisał:
    ostatnie oszustwa nie pozostawiają jednak złudzeń.

    Jakie oszustwa? Że nasze Asy z Unii wymyślają sobie coraz to nowsze, nakazy, zakazy i regulacje? Akurat tego nie jest mi żal. Dla Unii jest też szkodnikiem Twoje jedenastoletnie coupe - czy też powinieneś być ukarany i nie móc wjechać do centrum miasta? Bzdury.

    wichurewicz napisał:
    Czy mam prawo wypowiadać się tylko w tematach dotyczących japońskich terenówek i coupe, czy może są jeszcze jakieś obostrzenia, na przykład nie starszych niż 11 lat?

    Masz prawo wypowiadać się, o czym chcesz, nie widzę tu problemu, ale weź pod uwagę pewne rzeczy i dobrze jakby miało to poparcie w rzeczywistości. Ja wiem, że Polacy znają się na wszystkim najlepiej, ale zadaj sobie troche trudu i przejedź się jakimiś autami, lub zainteresuj się, czy czasem znaczek TFSI na klapie auta, dalej odnosi się do tej samej rodziny silników, bo to tak jakby każdy Opel był Astrą.

    0
  • #17 03 Lip 2016 19:22
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Kune napisał:
    W jaka markę mam być zapatrzony, jak od początku mojej kariery mam zawsze jedno BMW, wiec daleko mi do fana, a nawet miłośnika Audi.

    Czyli wedle stawianych tu wcześniej tez nie powinieneś zabierać głosu w tematach, które nie dotyczą BMW.
    To oczywiście żart, celem pokazania jak kiepskim pomysłem jest "nie masz ani nie miałeś X, więc nie możesz mieć nic do powiedzenia na temat X". Można sobie mieć garaż pełen Ferrari i Bentley'ów, a mimo to opowiadać farmazony. Można też jeździć Cinquecento na gaz, a posiadać wiedzę encyklopedyczną w temacie wielu marek i modeli. Nie ma tu reguły.

    Kune napisał:
    Oczywiście, sam nikomu bym nie polecił TFSI na łańcuchu. ALE wydaje mi się, że dla Was TFSI to ciągle te same silniki od 2005 roku. Tak samo jak wszystkie 2.0TDI to takie same klapy.

    Teraz to zupelnie nowy silnik konstrukcyjnie, jak można mówić że już jest do niczego, skoro jeszcze nikt nie wie? Ja jeszcze nie trafiłem żadnego Golfa 7, Leona III albo A3 8v z padniętym motorem. Wy tak?

    W narodzie nadal pokutują mity o kiepskich Fiatach, zbudowane w latach 80. na bazie wyrobów samochodopodobnych typu 126p lub 125p. A ty się dziwisz kiepskim ocenom szeregu silników uznawanych za największy bubel ostatniej dekady? Nikogo za bardzo nie obchodzi, że poprawili to czy tamto, wpisujesz w wyszukiwarkę "TFSI opinie" lub "TFSI problem" i od razu przechodzi ochota na sprawienie sobie czegoś takiego.

    Zresztą wspominany w temacie rocznik 2013 jest, o ile zauważyłem, na pograniczu tych poprawionych i tych kiepskich silników. Rozumiem, z czegoś trzeba żyć, niejeden sobie piękny dom wybudował polecając i potem naprawiając produkty koncernu VAG. Też bym tak robił gdybym pracował w branży motoryzacyjnej.

    Kune napisał:
    Oczywiście, ale niestety w BMW coraz trudniej o 6-cylidrowe silniki, a Opel to klapa, nie ma co porównywać (wiem bo mam Insignie).

    To akurat dość przykre, trzy cylindry i turbo pasowałoby raczej do jakiegoś Daihatsu, a nie BMW. No ale klient nasz pan.

    Kune napisał:
    Nie byłeś też na Hawajach, ale skoro Mielnie jest kiepsko to tam pewnie też.
    To skoro nie jeździłeś nowym A3 to dlaczego mówisz ze to nic specjalnego? I skoro nie jeździłeś 1er F20 to dlaczego mówisz ze to fajne auto? Może najpierw sprawdź sam i może zmienisz zdanie. O nic innego mi nie chodzi.

    Pracuję z facetem, który był na Hawajach. Polecał, może kiedyś się wybiorę.
    Wybierając między A3 i F20 wybrałbym F20 nie dlatego, że jest jakieś wybitne, ale dlatego, że A3 wydaje się gorsze. Wolałbym chyba borykać się z silnikiem Peugeota (F20) niż Skody (A3) gdy przyjdzie to naprawiać. A przyjdzie na pewno, oba modele nie przodują w rankingach bezawaryjności.





    Kune napisał:
    wichurewicz napisał:
    Podobnie jak beznadziejne silniki benzynowe niemieckiego koncernu Das Wpadka.

    Czyli rozumiem, ze dalej jedziesz po starych silnikach, mimo że one nie występują w ogóle w tym samochodzie?

    Stare miały pewną zaletę - można było do nich założyć LPG. Do TFSI już tak łatwo się nie da. Tym samym stają się produktem pozbawionym zalet. Brawo VAG.

    Kune napisał:
    To czemu nic nie mówisz o rozrządach w BMW? Albo o super 2.2 D4D Toyoty? 1.5/1.9 DCI? Aż mi smutno, że jako miłośnik BMW, muszę walczyć o obiektywizm, kosztem tej marki.

    Rozrząd w BMW miałem na łańcuchu, teraz w obu samochodach też mam. To rozleniwia i zwyczajnie zapomniałem, że trzeba to wymieniać co jakiś czas.

    Kune napisał:
    Jakie oszustwa? Że nasze Asy z Unii wymyślają sobie coraz to nowsze, nakazy, zakazy i regulacje? Akurat tego nie jest mi żal. Dla Unii jest też szkodnikiem Twoje jedenastoletnie coupe - czy też powinieneś być ukarany i nie móc wjechać do centrum miasta? Bzdury.

    Jedenastoletnie coupe nie jest na ropę, a idiotyczne pomysły z Brukseli póki co uderzają głównie w ropniaki. Choć oczywiście racja, wedle unijnych biurokratów taki stary samochód jest niebezpieczny i powinien natychmiast trafić na złom, a właściciel do więzienia.

    Kune napisał:
    Masz prawo wypowiadać się, o czym chcesz, nie widzę tu problemu, ale weź pod uwagę pewne rzeczy i dobrze jakby miało to poparcie w rzeczywistości. Ja wiem, że Polacy znają się na wszystkim najlepiej, ale zadaj sobie troche trudu i przejedź się jakimiś autami, lub zainteresuj się, czy czasem znaczek TFSI na klapie auta, dalej odnosi się do tej samej rodziny silników, bo to tak jakby każdy Opel był Astrą.

    Nie chcę kupować żadnego z wymienionych w temacie pojazdów, więc jazd testowych nie przewiduję. Choć gdyby się trafiła okazja, to jak najbardziej, lubię testować różne samochody.
    No a Oplem Astrą serii J jeździłem dwa tygodnie na wakacjach, samochód z wypożyczalni. 1.4 turbo benzyna, jeździł jak diesel a palił dużo więcej, na domiar złego miał rozmiary pontonu i wagę nosorożca. Pod górki wjeżdżałem na jedynce, bo inaczej się krztusił i gasł. Całkowicie bezsensowny model, nie wiem czemu ktokolwiek to kupuje.

    0
  • #18 03 Lip 2016 22:23
    ledka
    Poziom 13  

    Witam,
    Jeżdżę Skodą Fabią 1.6 tdi cr dpf 2011 przebieg 165000 km 77kw.
    Silnik rewelacja dobrze się zbiera także to nie te czasy co 2.0 tdi.
    Przy silniku nic nie robiłem poza wymianami okresowymi oleju, rozrząd dopiero za 210000 km nic nie kopci ma moc. Moim zdaniem jest dopracowany i tyle.
    Tak jak koledzy wcześniej pisali silniki 2.0 tdi to nie te same jednostki co 10 lat temu. Mam też Fabie z 1.2 tsi na łańcuchu rozrządu i też nie ma problemu, owszem jest tam wadliwy nie tyle napęd i napinacz ile odolejacz, przez co niski poziom oleju może skutkować szybszym zużyciem rozrządu (wada odolejacza przyklejony do bloku silnika przez rodzaj silikonu który z czasem puszcza).

    Pozdrawiam.

    0
  • #19 03 Lip 2016 23:36
    Krnlmgr
    Poziom 17  

    Przecież te silniki z tego ci sie orientuje od 09-10- zostały przebudowane bo wcześniej, bodajże od 05r to tylko porażka.

    0
  • #20 05 Lip 2016 01:12
    SQ9MEM
    Poziom 28  

    Trzyletnie auto tego typu sprzedaje przeważnie ktoś, kto chce się pozbyć psującego się strupa albo wraku po dużym dzwonie. Taka jest niestety prawda. Absolutnie nie chodzi mi o to, żeby namawiać na zakup 15 czy 20 letniego samochodu, ale takie auto trzeba naprawdę dobrze sprawdzić. A co do Golfa 7 to widziałem 4 sztuki z padniętymi silnikami (zarówno diesel jak i benzyna). VW od około 10 lat nie robi dobrych silników, zresztą BMW też. Taka jest tendencja w branży i tyle. Ma się psuć a nie być dobre. Przez dosyć długi czas byłem ogólnie zadowolony z silników PSA, dopóki nie weszli w kooperację z BMW i nie wypuścili THP. Paradoksalnie obecnie lepsze silniki mają mniejsze koncerny i pojedynczy producenci niż molochy.

    0
  • #21 05 Lip 2016 05:00
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  
  • #22 06 Lip 2016 09:43
    Kune
    Poziom 23  

    SQ9MEM napisał:
    Trzyletnie auto tego typu sprzedaje przeważnie ktoś, kto chce się pozbyć psującego się strupa albo wraku po dużym dzwonie.


    A widzisz, po 3 latach przeważnie kończy się leasing i stąd też biorą się te auta.

    SQ9MEM napisał:
    A co do Golfa 7 to widziałem 4 sztuki z padniętymi silnikami (zarówno diesel jak i benzyna)

    A ja nie widziałem od początku produkcji ani jednego z uszkodzonym silnikiem Golfa 7/Audi A3, zarowno w benzynie i dieslu. Na mobile ich tez nie widac.

    Krzysztof Kamienski napisał:
    O Lexusach, Bractwo VAG zapomniało .Nie znoszę niemczyzny, poza starymi Porsche. O Priusach też coś cicho.....

    To że czegoś nie lubisz, nie znaczy że należy zakrzywiać rzeczywistość. Jaki wybór jest w Lexusie w tych pieniądzach? Ten przestarzały już IS? I to chyba wystarczy na 2008-9 rok.
    A Prius to auto bez zadnych emocji i bez wyrazu. Pożytku z tej Hybrydy u nas w Polsce, też tyle co wcale.

    0
  • #23 06 Lip 2016 11:23
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Jeśli mowa o alternatywnych propozycjach to zastanowiłbym sie nad lancia deltą. Ładne, nie oklepane jak audi i czy pokraka- bmw 1, wygodne auto z dużym wyborem przyzwoitych silników . Można kupić młodsze nie zjeżdżone z polskiego salonu za dużo niższe pieniądze.
    Przejrzałem ceny na alledrogo i znalazłem białe bmw 1 116KM 2012 biały z przebiegiem 200 tys. km za 64 tys, a za 66tys. delta 2013 z 1,9 190KM z twin turbo z przebiegiem 35 tys km (!) w śliwkowym metaliku. Obydwa auta z "papierami", a o wyglądzie nie będę sie wypowiadał jak tylko to, że jedno do drugiego ma się w wyglądzie jak i osiagach jak NewYork do Ułan Bator.
    Osobiście zamiast "super" marki kupiłbym auto inne o klasie wyżej z lepszym wypasem , mocniejszym silnikiem itd. za ta samą kasę.

    0
  Szukaj w 5mln produktów