Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scenic IphII 1.6 16V LPG - Szarpanie na niskich, wolna reakcja na przyspieszenie

oggie 26 Cze 2016 21:38 1092 14
  • #1 26 Cze 2016 21:38
    oggie
    Poziom 15  

    Pacjent: Scenic I ph II, 1.6 16V z LPG sekwencyjnym, przepustnica elektroniczna.

    Objawy: szarpie odczuwalnie na niskich obrotach. Wciśnięcie "gazu" powoduje reakcję dopiero po ok. 0,5 sekundy. Widoczne minimalne wahanie obrotami.
    Niskie obroty trzyma między 748-853.

    Odczyty z komputera:
    błędów w pamięci ECU - brak;
    Położenie przepustnicy na wolnych: 0,4%;
    Wskazanie MAP na wolnych obrotach (836rpm): 30kPa;
    Lambdy niskie obroty (755rpm): przed kat = 420mV-683,2 mV, za kat = 68,32-400 mV;
    Lambdy Wysokie obroty (2445rpm): przed kat=409,92-680 mV, za kat =78,08 -850mV;
    temperatura płynu chłodniczego: 83 st.
    temperatura zasysanego powietrza: 36 st.

    Czy mogę prosić Was o interpretację, wskazówki - brak mi pomysłu szczerze mówiąc. Przepustnica po czyszczeniu, uszczelki nowe.

  • Fibaro
  • #2 26 Cze 2016 22:57
    Daro122
    Poziom 26  

    Zacznij od sprawdzenia cewek zapłonowych .

  • #3 27 Cze 2016 08:16
    oggie
    Poziom 15  

    Beru 4x, świeże - wymienione na samym początku jako prawdopodobna przyczyna. Bez efektu.

  • Fibaro
  • #4 27 Cze 2016 08:23
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Czy jest różnica na gazie i na benzynie?

  • Fibaro
  • #5 27 Cze 2016 08:31
    oggie
    Poziom 15  

    Na LPG minimalnie wyższa kultura pracy, do pominięcia.

  • #6 27 Cze 2016 10:45
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Kolego na pewno nie masz linki gazu? I scenik 1 po lifcie z dużymi lampami?

  • #7 27 Cze 2016 19:52
    sebap
    Poziom 39  

    Jeśli się nie mylę to lambda za katem powinna mieć nieruchome napięcie, coś około 410mV.

  • #8 27 Cze 2016 19:58
    oggie
    Poziom 15  

    Nie ma linki gazu. Jest to rocznik 2001, silnik k4m, bez kzfr. Przepustnica identyczna jak w Laguna ii 1.6/1.8/2.0 16v, produkcji Vdo. Jest to przepustnica fabryczna, na 100%.

  • Pomocny post
    #9 27 Cze 2016 21:07
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Wiesz ten system opiera się o wskazanie map sensora a tu MASZ BŁĘDNE.
    Pozatym zobacz czy sygnał pedału gazu idzie wraz z jego naciskaniem.

  • #10 27 Cze 2016 22:33
    mazdax
    Poziom 14  

    Czy masz takie same wskazania na 1 i 2 lini?

  • #11 08 Lis 2016 22:38
    bogin
    Poziom 2  

    Witam
    Posiadam scenica I 2001 r po lifcie od około 3 miesięcy nie mogę sobie poradzić z pewną usterką. Początki usterki objawiały się tym, że podczas jazdy szarpnęło silnikiem i na kilka sekund zapalały się kontrolki stop i pomarańczowa kontrolka silnika. Dodatkowo ale nie za każdym razem zapalała się kontrolka kontroli trakcji która sama nie gaśnie do ponownego restartu stacyjki. W związku z tym że nie jestem elektrykiem samochodowym udałem się do pierwszego "specjalisty" który na moich oczach w sposób brutalny pozaciskał styki we wtyczce przepustnicy aż z niej poszły strzępy. Postawił diagnozę - walnięta elektryka przepustnicy i zaproponował termin pozostawienia samochodu w warsztacie. Międzyczasie postanowiłem sam poszukać usterki bo jego diagnoza wydała mi się niepewna. Przez przypadek odkryłem że zniszczone druciki plecionki łącznika wydechu dotykają elementów karoserii i następuje szarpnięcie. Połączyłem dodatkowym przewodem 10mm2 karoserię z silnikiem. Problem zniknął na dwa miesiące. Początkowo szarpnięcie było co kilkaset kilometrów potem częściej na koniec co kilkanaście kilometrów. Postanowiłem że nie ma na co czekać i udałem się do drugiego "fachowca". Przekazałem wszystkie moje spostrzeżenia które zaobserwowałem. Po 3 dniach jego intensywnych badaniach stwierdził:
    1. Uszkodzony czujnik ABS w Lewym tylnym kole.
    2. Uszkodzony czujnik położenia kierownicy.
    3. Uszkodzony czujnik STOP - który wymienił.
    4. Uszkodzone moduły komunikacji ABS i kontroli trakcji.
    Po moich przemyśleniach znów nie zgodziłem się z ową diagnozą postanowiłem sprawdzić wymieniony czujnik stopu (stary) i wg omomierza wszystko było ok. Nawet rozprułem go by przekonać się że styki wyglądają jak nowe.
    Wykonałem inne masowanie jednym kablem silnik-akumulator -karoseria. Szarpanie podczas jazdy trochę ustało lecz występuje zawsze podczas cofania. Początkowo myślałem, że to wina wiązki kabli wchodzącej z przodu silnika. Rozprułem ją ko kolei szarpałem za kable nie udało mi się wywołać szarpnięcia. Dodam że szarpnięcia przy cofaniu występują dopiero gdy silnik jest dobrze rozgrzany. Nadal występuje szarpnięcie i zapalanie się kontroli trakcji. Wcześniejsze wyłączenie trakcji też nie wyeliminuje szarpnięć. Jeśli ma ktoś jakiś pomysł to proszę o pomoc. Dodam na koniec że wtyczkę w przepustnicy wymieniłem.

  • #12 08 Lis 2016 23:03
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Ja pierd.... ale masz fachowców w okolicy .
    Ja bym poszedł w uszkodzenie kalkulatora wtrysku.
    Tak dla spróby odkręć go i zamontuj na trytytkach albo na gumowej podkładce tak żeby nie przenosił drgań karoserii.

    Powinno ustąpić sekundowe gaszenie silnika.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jesli to się dzieje to gaz przełacza się na benzynę i idzie to poznać.

  • #13 09 Lis 2016 12:06
    bogin
    Poziom 2  

    Nie wdaje mi się że to jest problem ze sterownikiem bo szarpnięcie występuje przy małych jak i przy wysokich obrotach. Przegazowywanie na postoju nie daje żadnych objawów. Wystarczy załączyć bieg wsteczny i delikatnie naprężyć sam silnik bez ruchu pojazdu i pojawia się szarpnięcie. Myślę że może powstawać jakieś zwarcie w którymś z kabli czujników silnika wskutek czego spada napięcie w sterowniku i stąd te dziwne błędy.

  • #14 09 Lis 2016 12:30
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    bogin napisał:
    Nie wdaje mi się
    bogin napisał:
    Myślę że może powstawać jakieś zwarcie w którymś z kabli czujników silnika


    Tak? To błędy którego czujnika wywala.

    Jeszcze raz piszę w chwili gdy szarpie sam przełacza się na benzynę , czy tak jest?

  • #15 09 Lis 2016 12:52
    bogin
    Poziom 2  

    Nie przełącza się sam na bęzyne. Tak samo zachowuje się na bęzyne jak i na LPG. Wyjmowałem nawet bezpiecznik od gazu dla pewności efekt był ten sam.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo