Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scenic IphII 1.6 16V LPG - Szarpanie na niskich, wolna reakcja na przyspieszenie

oggie 26 Jun 2016 21:38 3075 14
  • #1
    oggie
    Level 15  
    Pacjent: Scenic I ph II, 1.6 16V z LPG sekwencyjnym, przepustnica elektroniczna.

    Objawy: szarpie odczuwalnie na niskich obrotach. Wciśnięcie "gazu" powoduje reakcję dopiero po ok. 0,5 sekundy. Widoczne minimalne wahanie obrotami.
    Niskie obroty trzyma między 748-853.

    Odczyty z komputera:
    błędów w pamięci ECU - brak;
    Położenie przepustnicy na wolnych: 0,4%;
    Wskazanie MAP na wolnych obrotach (836rpm): 30kPa;
    Lambdy niskie obroty (755rpm): przed kat = 420mV-683,2 mV, za kat = 68,32-400 mV;
    Lambdy Wysokie obroty (2445rpm): przed kat=409,92-680 mV, za kat =78,08 -850mV;
    temperatura płynu chłodniczego: 83 st.
    temperatura zasysanego powietrza: 36 st.

    Czy mogę prosić Was o interpretację, wskazówki - brak mi pomysłu szczerze mówiąc. Przepustnica po czyszczeniu, uszczelki nowe.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr Fluke
  • #2
    Daro122
    Level 31  
    Zacznij od sprawdzenia cewek zapłonowych .
  • #3
    oggie
    Level 15  
    Beru 4x, świeże - wymienione na samym początku jako prawdopodobna przyczyna. Bez efektu.
  • Multimetr Fluke
  • #5
    oggie
    Level 15  
    Na LPG minimalnie wyższa kultura pracy, do pominięcia.
  • #7
    sebap
    Level 41  
    Jeśli się nie mylę to lambda za katem powinna mieć nieruchome napięcie, coś około 410mV.
  • #8
    oggie
    Level 15  
    Nie ma linki gazu. Jest to rocznik 2001, silnik k4m, bez kzfr. Przepustnica identyczna jak w Laguna ii 1.6/1.8/2.0 16v, produkcji Vdo. Jest to przepustnica fabryczna, na 100%.
  • #10
    mazdax
    Level 15  
    Czy masz takie same wskazania na 1 i 2 lini?
  • #11
    bogin
    Level 2  
    Witam
    Posiadam scenica I 2001 r po lifcie od około 3 miesięcy nie mogę sobie poradzić z pewną usterką. Początki usterki objawiały się tym, że podczas jazdy szarpnęło silnikiem i na kilka sekund zapalały się kontrolki stop i pomarańczowa kontrolka silnika. Dodatkowo ale nie za każdym razem zapalała się kontrolka kontroli trakcji która sama nie gaśnie do ponownego restartu stacyjki. W związku z tym że nie jestem elektrykiem samochodowym udałem się do pierwszego "specjalisty" który na moich oczach w sposób brutalny pozaciskał styki we wtyczce przepustnicy aż z niej poszły strzępy. Postawił diagnozę - walnięta elektryka przepustnicy i zaproponował termin pozostawienia samochodu w warsztacie. Międzyczasie postanowiłem sam poszukać usterki bo jego diagnoza wydała mi się niepewna. Przez przypadek odkryłem że zniszczone druciki plecionki łącznika wydechu dotykają elementów karoserii i następuje szarpnięcie. Połączyłem dodatkowym przewodem 10mm2 karoserię z silnikiem. Problem zniknął na dwa miesiące. Początkowo szarpnięcie było co kilkaset kilometrów potem częściej na koniec co kilkanaście kilometrów. Postanowiłem że nie ma na co czekać i udałem się do drugiego "fachowca". Przekazałem wszystkie moje spostrzeżenia które zaobserwowałem. Po 3 dniach jego intensywnych badaniach stwierdził:
    1. Uszkodzony czujnik ABS w Lewym tylnym kole.
    2. Uszkodzony czujnik położenia kierownicy.
    3. Uszkodzony czujnik STOP - który wymienił.
    4. Uszkodzone moduły komunikacji ABS i kontroli trakcji.
    Po moich przemyśleniach znów nie zgodziłem się z ową diagnozą postanowiłem sprawdzić wymieniony czujnik stopu (stary) i wg omomierza wszystko było ok. Nawet rozprułem go by przekonać się że styki wyglądają jak nowe.
    Wykonałem inne masowanie jednym kablem silnik-akumulator -karoseria. Szarpanie podczas jazdy trochę ustało lecz występuje zawsze podczas cofania. Początkowo myślałem, że to wina wiązki kabli wchodzącej z przodu silnika. Rozprułem ją ko kolei szarpałem za kable nie udało mi się wywołać szarpnięcia. Dodam że szarpnięcia przy cofaniu występują dopiero gdy silnik jest dobrze rozgrzany. Nadal występuje szarpnięcie i zapalanie się kontroli trakcji. Wcześniejsze wyłączenie trakcji też nie wyeliminuje szarpnięć. Jeśli ma ktoś jakiś pomysł to proszę o pomoc. Dodam na koniec że wtyczkę w przepustnicy wymieniłem.
  • #12
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Ja pierd.... ale masz fachowców w okolicy .
    Ja bym poszedł w uszkodzenie kalkulatora wtrysku.
    Tak dla spróby odkręć go i zamontuj na trytytkach albo na gumowej podkładce tak żeby nie przenosił drgań karoserii.

    Powinno ustąpić sekundowe gaszenie silnika.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jesli to się dzieje to gaz przełacza się na benzynę i idzie to poznać.
  • #13
    bogin
    Level 2  
    Nie wdaje mi się że to jest problem ze sterownikiem bo szarpnięcie występuje przy małych jak i przy wysokich obrotach. Przegazowywanie na postoju nie daje żadnych objawów. Wystarczy załączyć bieg wsteczny i delikatnie naprężyć sam silnik bez ruchu pojazdu i pojawia się szarpnięcie. Myślę że może powstawać jakieś zwarcie w którymś z kabli czujników silnika wskutek czego spada napięcie w sterowniku i stąd te dziwne błędy.
  • #14
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    bogin wrote:
    Nie wdaje mi się
    bogin wrote:
    Myślę że może powstawać jakieś zwarcie w którymś z kabli czujników silnika


    Tak? To błędy którego czujnika wywala.

    Jeszcze raz piszę w chwili gdy szarpie sam przełacza się na benzynę , czy tak jest?
  • #15
    bogin
    Level 2  
    Nie przełącza się sam na bęzyne. Tak samo zachowuje się na bęzyne jak i na LPG. Wyjmowałem nawet bezpiecznik od gazu dla pewności efekt był ten sam.