Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pierwszy oscyloskop - elektronika amatorska

spidziorek 27 Cze 2016 11:50 4164 17
  • #1 27 Cze 2016 11:50
    spidziorek
    Poziom 8  

Witam, od pewnego czasu grzebie ostro z elektroniką i mimo że jestem początkującym amatorem to miałem już sytuacje gdzie przydałby mi się prosty oscyloskop(filtrowanie zasilania, zakłócenia w elektronice cyfrowej etc.). Nie miałem niestety za bardzo kontaktu z tymi urządzeniami dlatego bardzo was proszę o radę. Chciałbym nabyć używkę w okolicach 500zł. Bawię sie głównie z mikrokontrolerami 8bit/32bit, czasem trochę elektroniki analogowej. Co byście polecili dla osoby która nie miała kontaktu z oscyloskopem bo podejrzewam że wielu rzeczy będę musiał się nauczyć. Jeżeli chodzi o budżet to może dałoby się go powiększyć tylko nie wiem czy jest sens na początek pakować się w coś wypasionego.

0 17
  • #2 27 Cze 2016 11:59
    2749043
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 27 Cze 2016 15:19
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  

@spidziorek Rigol 1054Z to obecnie najtańsza cyfra warta uwagi.
    Do 500zł tylko analog.

0
  • #4 02 Lip 2016 10:13
    elbud
    Poziom 14  

Na początek jakiś tani używany, lecz sprawny, analog 2 strumieniowy. Nie kupuj 1 strumieniowego bo szybko będziesz żałował. Porównanie 2 przebiegi jest dość często potrzebne

1
  • #5 02 Lip 2016 10:31
    korrus666
    Poziom 40  

Ja jakiś czas temu stałem przed podobnym dylematem i wybrałem Rigol 1054Z, świetny sprzęt za rozsądne pieniądze. W prawdzie kosztuje 1660 zł ale kupiłem na raty przez Allegro. 10x160 zł to nie jest jakieś straszne obciążenie dla budżetu a oscyloskop w domu i można się bawić. W pracy mam Tektronix TDS1012C-EDU i wolę mojego Rigola, który jest dużo tańszy.

0
  • #6 02 Lip 2016 12:13
    2749043
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 02 Lip 2016 12:58
    kajron
    Poziom 29