Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Deimic One - Szkolenia
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki samochód dla kawalera do 10tys ?

lolek2417 28 Cze 2016 07:06 8595 124
  • #1 28 Cze 2016 07:06
    lolek2417
    Poziom 14  

    Witam Was

    Chciałbym się zapytać jakie auto w obecnych czasach będzie najlepszym wyborem dla młodego kawalera (już wstępnie ułożonego) w tym zakresie cenowym .
    Zależy mi przede wszystkim na tym aby auto nie poddawało się za szybko korozji oraz aby miało chociaż zalążek nowszego wyposażenia ( elektryczne przednie szyby , czy podgrzewanie foteli z przodu , klima )

    Wiem że tematów na forum jest sporo, ale czas idzie do przodu . Ceny i trendy się zmieniają dlatego napisałem ten temat.

    Czekam na Wasze odpowiedzi.
    Pozdrawiam

    0 29
  • Deimic One - Szkolenia
  • #2 28 Cze 2016 09:14
    daras41
    Poziom 25  

    Ja bym Ci polecił jakiegoś Francuza. Nie korodują , mają dobre wyposażenie i za taką kwotę będą dużo młodsze niż auta niemieckie. I nie słuchaj legend o ich awaryjności, bo są najczęściej tworzone przez ludzi, którzy nigdy nimi nie jeździli. Pewnie zaraz zostanę zjechany przez miłośników samochodów z RFNu :D

    1
  • #3 28 Cze 2016 14:52
    MrMalo82
    Poziom 12  

    A coś więcej? jakie przebiegi? jakie paliwo? Benzyna, Benzyna + lpg, diesel?
    Jaki segment?
    Bo za 10k znajdzie się Audi a6 z 97 roku z 1,8 pod maską a za 10 k też da rade kupić Opla Corsę z 2004 roku..

    Jak klasycznie kompakty to masz całe pole do popisu:
    - grupa VW (Golf, A3, ew. Leon + pochodne, Bora, Octavia)
    - BMW E36
    - Ford Focus
    - Peugot 307
    - Citroen C4
    - Opel Astra
    - Renault Megane
    - Honda Civic

    0
  • Deimic One - Szkolenia
  • #4 28 Cze 2016 15:08
    lolek2417
    Poziom 14  

    Z paliwem sam nie wiem.
    słyszałem kiedyś legendę ze na gazie ma słabsze osiągi.
    Jakie paliwo byś polecał?
    na pewno żadne BMW.

    0
  • #5 28 Cze 2016 15:13
    zdzichra
    Poziom 29  

    Benzyna +gaz to najbardziej ekonomiczne rozwiązanie.Dobrze wyregulowana instalacja i nie zauważysz różnicy w pracy silnika.Co do marki to jak polecał kolega wyżej szukaj francuza.

    0
  • #6 28 Cze 2016 16:09
    lolek2417
    Poziom 14  

    dobrze zaznaczyles dobrze wyregulowana
    wez wśród tylu januszy i używanych samochodów znajdź taką perłę

    a może diesel?

    0
  • #7 28 Cze 2016 16:15
    sebap
    Poziom 40  

    Kup auto w benzynie i daj do zagazowania. Np. Peugeot 307. Diesel w tym budżecie to wyeksploatowany staroć i kupując go prosisz się o kłopoty.

    0
  • #8 28 Cze 2016 16:21
    lolek2417
    Poziom 14  

    ile powinno wynieść mnie zamontowanie przyzwoitej instalacji gazowej?

    a czy np. a3 audi nie będzie lepszym pomysłem?
    oczywiście w benzynie

    0
  • #9 28 Cze 2016 16:37
    zdzichra
    Poziom 29  

    Instalacja sekwencyjna to koszt ok 2500
    Nikt nie powie bierz to i to auto to już musisz sam zdecydować jedyna rada to nie kupuj oczami i sercem ,a mózgiem :D

    0
  • #10 28 Cze 2016 16:40
    sebap
    Poziom 40  

    Za te pieniądze to większe prawdopodobieństwo, że A3 będzie wrakiem.

    3
  • #12 28 Cze 2016 16:50
    sebap
    Poziom 40  

    Może Renault Laguna II 1.8 lub 2.0 PB?

    0
  • #14 28 Cze 2016 17:11
    sebap
    Poziom 40  

    Laguna to już klasa średnia i będzie lepiej niż w 307.

    0
  • #15 28 Cze 2016 17:12
    MrMalo82
    Poziom 12  

    Wg mnie zależy jakie przebiegi, jak dzis jesteś w Zakopanym a jutro pod Gdańskiem to diesel, jak dużo jeździsz ale nie codziennie, bardziej opłaci się benzyna + lpg.
    Ale jak przeważnie przejażdzki 4 km, po bułki albo do pracy a większe wypady raz na 3 miesiące to nawet lpg się nie opłaca, za 2500 masz spokojnie z 600 litrów paliwa...warto to przeliczyć.

    A co do Audi A3...za 10k spokojnie się znajdzie 1,6 albo 1,8 na zdrowe 1,8T bym nie liczył ale 1,6 za 10k to nawet nie wiem czy polifta sie nie łyknie z przełomu okolice 2000 rok, w końcu to 16 letnie auto.

    0
  • #17 28 Cze 2016 17:21
    sebap
    Poziom 40  

    Aut z tą gwarancją bym unikał. Dlaczego? Poszukaj, jest sporo na ten temat.

    1
  • #18 28 Cze 2016 17:27
    lolek2417
    Poziom 14  

    Dobrze cenna informacja.
    Powiedz czego jeszcze unikać przy kupowaniu samochodu i na co zwracać szczególną uwagę

    Dodano po 1 [minuty]:

    bardziej ten peugeot mi odpowiada nie ukrywam

    0
  • #19 28 Cze 2016 17:40
    sebap
    Poziom 40  

    Czego unikać? Igiełek, okazji jedynych takich od dziadków, którzy jeździli tylko do sklepu i do kościoła. Ważniejszy jest stan techniczny niż przebieg. Auto oglądaj z kimś kto się na tym zna bo ktoś taki spojrzy chłodnym okiem a Ty nie będziesz widział ewentualnych wad w przypadku gdy spodoba Ci się konkretny egzemplarz.
    Jeśli bardziej Tobie leży Peugeot to takiego szukaj. Przy takich przebiegach stanowczo unikaj diesla. Wg. mnie tylko benzyna i gaz. Takim 307 z silnikiem 1.6 przejedziesz maksymalnie 15zł na 100 kilometrów. Mniejszego silnika nie warto brać bo spali praktycznie to samo a jedzie dużo gorzej.

    0
  • #20 28 Cze 2016 19:08
    lolek2417
    Poziom 14  

    Nie ukrywam że boję się robić instalację gazową w samochodzie, bo znając polskich mechaników (nie obrażając fachowców ) to wyjdę na tym tak że ....

    0
  • #21 28 Cze 2016 19:52
    manta
    Poziom 39  

    Poszukaj sobie A-klasy 1,9 benzyna, w ręcznej skrzyni. Klima, el. szyby, półskóry, grzane fotele, faltdach, klima, abs+esp. Silnik klasyczna konstrukcja, idealna pod gaz, skrzynia pancerna, wspomaganie elektryczne (czasami problematyczne). Brak bagażnika, lub bardzo duży. Korozja zależna od egzemplarza. Największy minus, znaleźć takiego w PL.

    1
  • #22 28 Cze 2016 19:57
    sebap
    Poziom 40  

    lolek2417 napisał:
    Nie ukrywam że boję się robić instalację gazową w samochodzie, bo znając polskich mechaników (nie obrażając fachowców ) to wyjdę na tym tak że ....

    Bo trzeba znaleźć dobrego fachowca. Z Warszawy jesteś? Mogę kogoś polecić gdy już kupisz auto.

    0
  • #23 28 Cze 2016 20:03
    lolek2417
    Poziom 14  

    manta napisał:
    Poszukaj sobie A-klasy 1,9 benzyna, w ręcznej skrzyni. Klima, el. szyby, półskóry, grzane fotele, faltdach, klima, abs+esp. Silnik klasyczna konstrukcja, idealna pod gaz, skrzynia pancerna, wspomaganie elektryczne (czasami problematyczne). Brak bagażnika, lub bardzo duży. Korozja zależna od egzemplarza. Największy minus, znaleźć takiego w PL.


    Mówisz o mercedesie ? :D

    Daj namiary na Warszawę jak możesz :)

    0
  • #24 28 Cze 2016 20:09
    manta
    Poziom 39  

    Popatrz w profil, masz do mnie 300 km :cry: Ale wiem kto chce coś takiego sprzedać na ori alu 16", do zarejestrowania. Jak chcesz więcej info. to PW.

    0
  • #25 28 Cze 2016 20:12
    sebap
    Poziom 40  

    lolek2417 napisał:
    Daj namiary na Warszawę jak możesz :)

    Nie wiem czy to do mnie?

    0
  • #26 28 Cze 2016 20:17
    lolek2417
    Poziom 14  

    Tak sebap do Ciebie w sprawie instalacji gazowej.

    Manta z tą klasą A to chodziło Ci o mercedesa ?

    0
  • #28 28 Cze 2016 20:42
    maurycy123
    Warunkowo odblokowany

    Też niedawno (od lutego) szukałem samochodu do 10tys. Aż pieniądze się skurczyły do ok 7tys. Chciałem coś z VW. Najlepiej Passata B5FL. Ale w tej cenie to tylko zaniedbane trupy. Mam znajomego handlarza. Kazał omijać wszystkie "francuzy". Więc omijałem. Aż po prostu miałem "nóż na gardle". Mój niezawodny Golf 3 domagał się eutanazji ;-). Mam też kolegę, który tylko Citroenami jeździł. I przekonał mnie właśnie do C5. W kwietniu kupiłem C5 2001r. Komfort jazdy nieporównywalny do innego auta (Passat może się schować). Jest parę rzeczy do naprawy ale warto było. Nie jestem wprawdzie fanem "francuzów" ale jak się ma dobrego mechanika to naprawy nie są wcale droższe od innych aut. Lepiej poszukać starszego auta (limuzyny w dobrym stanie) niż nowszego z "biednym" wyposażeniem. Wybór należy do Ciebie.

    0
  • #29 28 Cze 2016 21:01
    manta
    Poziom 39  

    Maurycy, aparaciki przód robiłeś, pompa hydrauliki, sfery tył, sterowanie szyb żyjące swoim życiem, finał, to był fotel kierowcy którego oparcie opadło w czasie jazdy... Nie wspominam o przednich kolumnach, do których nie ma nic, tył można regenerować. Nie wspomnę o tylnych aparatach, wykonanych nie wiadomo z czego... A do tego znaczę teren wszędzie gdzie stanę :D A kolejna ciekawostka, to przełącznik zesp. I najazdu tylko 190000 km.

    0
  • #30 28 Cze 2016 21:21
    lolek2417
    Poziom 14  

    maurycy123 napisał:
    Też niedawno (od lutego) szukałem samochodu do 10tys. Aż pieniądze się skurczyły do ok 7tys. Chciałem coś z VW. Najlepiej Passata B5FL. Ale w tej cenie to tylko zaniedbane trupy. Mam znajomego handlarza. Kazał omijać wszystkie "francuzy". Więc omijałem. Aż po prostu miałem "nóż na gardle". Mój niezawodny Golf 3 domagał się eutanazji ;-). Mam też kolegę, który tylko Citroenami jeździł. I przekonał mnie właśnie do C5. W kwietniu kupiłem C5 2001r. Komfort jazdy nieporównywalny do innego auta (Passat może się schować). Jest parę rzeczy do naprawy ale warto było. Nie jestem wprawdzie fanem "francuzów" ale jak się ma dobrego mechanika to naprawy nie są wcale droższe od innych aut. Lepiej poszukać starszego auta (limuzyny w dobrym stanie) niż nowszego z "biednym" wyposażeniem. Wybór należy do Ciebie.


    Wolałbym jednak wersję w hatchback.

    I do tego nie jestem przekonany do citroenów :<

    0