Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F 1.7D 60KM - dwa rodzaje pomp wody

Przjaciel 28 Cze 2016 17:33 1269 7
  • #1 28 Cze 2016 17:33
    Przjaciel
    Poziom 9  

    Witam!

    Założyłem ten temat, bo nie udało mi się znaleźć tematu który by odpowiedział na moje pytanie, a sprawa dość pilna. Może źle szukałem, więc w razie czego przepraszam.

    Mianowicie. Posiadam od niedawna samochód Opel Astra F z silnikiem Opla 1.7D 60KM. Rocznik 1993. Muszę w nim wymienić rozrząd, ale okazuje się (dowiedziałem si w sklepie) że w tych samych silnikach stosowane były dwa rodzaje pomp, jedna z 21 zębami, a druga z 25 zębami.
    Jaka jest między nimi różnica? Którą wybrać? Totalnie nie wiem nic w tym temacie, z tąd te "laickie" pytania.
    Mechanika mam na za dwa dni, więc sprawa pilna.

    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam Michał.

    0 7
  • #2 28 Cze 2016 18:48
    Daro122
    Poziom 28  

    Czemu wchodzisz w robotę mechanika , źle dobierzesz pompę i będzie na ciebie , zostaw mechanikowi niech sam sprawdza i dobiera co potrzeba . Tak orgnoleptycznie to jedna pompa posiada osłonę z blachy a druga jej nie posiada , uchylisz osłonę będzie widać.

    0
  • #3 28 Cze 2016 19:11
    Przjaciel
    Poziom 9  

    Co do mechanika to problem w tym, że jak pojadę do niego to on rozbierze rozrząd i nie będę miał jak dotrzeć do sklepu. Jak dam mechanikowi, aby on sam pojechał i.kupił właściwą, to w najlepszym przypadku policzy sobie za to ca. 50zł.
    Jeżeli chodzi o sołonke z blachy, to sprawdzałem, moja pompa jej nie posiada, ale jak byłem.w.sklepie z częściami to sprzedawca pokazał mi obie, tą 21 i 25 zębów i obie z nich miały te osłonki... A jak sprawdzałem na.Alledrogo, i w sklepach online, to oba typy pomp mają te osłonki, a wersje bez nich to tylko takie z demontażu.

    0
  • #4 28 Cze 2016 22:19
    Daro122
    Poziom 28  

    Zawsze rozpoznawało się je po metalowej osłonie lub jej braku , do numeru silnika 14 363 651 z SKF VKPC 85408 a od numeru silnika 14 363 652 z SKF VKPC 85611. Powiem ci że jak klient pomaga to przeważnie jest gorzej i drożej , ale życzę ci powodzenia .

    0
  • #5 29 Cze 2016 00:44
    Przjaciel
    Poziom 9  

    Dzięki, napewno się przyda, tym bardziej jak mój mechanik robi tak że dzwonie do niego, umawiając się na konkretny termin, że mam coś robić, on sprawdza w książce i mówi żebym kupił to, to.i to, i dopiero do niego już z częściami przyjechał. Tylko w sklepie stanąłem przed problemem jaka pompa...
    Hmmmm... W takowym razie będę musiał coś wykombinować. Jak jeszcze są jakieś pomysły, propozycje czy sposoby na rozwiązanie tematu to poproszę.
    Próbowałem już zdjąć dolną osłonę paska rozrządu, aby najprościej policzyć ilość zębów, ale nie mogę podejść kluczem (śruba jest za głęboko na oczkowy, a na nasadowy jest zbyt blisko nadkole aby wszedł), a na zdjęcie koła i opuszczenie silnika nie mam warunków.
    Jeszcze będę coś próbował wykombinować, choć ew. sugestie miło widziane.

    0
  • #6 29 Cze 2016 01:17
    Kune
    Poziom 23  

    Tak tylko na boku:
    bierzesz pod uwagę co jak strzeli rozrząd lub rozszczelni się pompa wody? Wiesz co powie Ci mechanik? Ze to wina części i masz jechać tam gdzie kupiłeś i w najlepszym wypadku skasuje Cie drugi raz za robociznę.
    A wiesz co powie sprzedawca? Ze to wina montażu.

    0
  • #7 07 Lip 2016 10:44
    helmud7543
    Poziom 42  

    Przjaciel napisał:
    Rocznik 1993. Muszę w nim wymienić rozrząd, ale okazuje się (dowiedziałem si w sklepie) że w tych samych silnikach stosowane były dwa rodzaje pomp, jedna z 21 zębami, a druga z 25 zębami.
    Jaka jest między nimi różnica? Którą wybrać? Totalnie nie wiem nic w tym temacie, z tąd te "laickie" pytania.
    Mechanika mam na za dwa dni, więc sprawa pilna.

    Mechanik jak zna się na robocie, to będzie wiedział jaka ma być (jaka będzie pasować), a jak uczciwy, to skonsultuje z Tobą możliwości i koszty (np: proponując lepsze i gorsze jakościowo produkty, tańsze i droższe).

    0
  • #8 07 Lip 2016 17:00
    Przjaciel
    Poziom 9  

    Problem rozwiązałem, na zasadzie że ustaliłem z mechanikiem aby sam pojechał po wszystkie potrzebne części ze starymi w ręku, i kupił dokładnie to co wymontował.
    Mimo wyjazdu wzią 200zł za robote. Myśle że to nie za dużo, jak na taką sytacje.
    Dzięki za wszelaką pomoc, temat uważam za rozwiązany. Stare części dostałem do ręki, więt teraz wiem dokładnie co tam było. :D (prócz zbielałego z zużyczia paska i pompy wody, która trzeszczała jak ręczny młynek do kawy... O.o)
    Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

    0