Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Frezowanie sklejki 2mm Dremelem

Loobeensky 28 Cze 2016 18:07 777 3
  • #1 28 Cze 2016 18:07
    Loobeensky
    Poziom 2  

    Cześć,

    nie wiem, czy pytam w dobrym miejscu, ale...

    Chcę wyfrezować w sklejce o grubości 2mm kilka wijących się, dżdżownicowatych dziur o niewielkiej szerokości: 1-2mm. Takie małe robaki. Mam Dremela 3000 do którego dokupiłam dwa "frezy/ściernice diamentowe" (trudno mi powiedzieć, co to dokładnie jest, bo dla sprzedawcy to chyba wszystko jedno, a ja jestem jeszcze zielona), jeden o grubości 1mm, drugi - 2mm, takie:

    Frezowanie sklejki 2mm Dremelem

    Próbowałam wyciąć w sklejce rowek, ale milimetrowy frez strzelił dosłownie po 30 sekundach. Ten drugi wycina materiał wyjątkowo opornie. Pracuję na niskich obrotach, żeby drewno mi się nie sfajczyło i tnę z ręki. W czym może leżeć problem? Czy to są w ogóle frezy, czy ściernice i czy można tym zrobić to, co chcę? Czym frezować takie dziury Dremelem?

  • #2 28 Cze 2016 18:55
    PiotrPitucha
    Poziom 32  

    Witam
    Frezy diamentowe nie zabierają materiału miękkiego jakim jest sklejka, nadają się do materiałów które przy obróbce rozsypują się w pył ( np. szkło ).
    Frez przeznaczony do drewna powinien sobie poradzić, ale jak piszesz co to ma być, to idealny wydaje się do tego laser, widziałem obudowę na Raspberry Pi właśnie z takimi wycięciami o których piszesz ze sklejki 2mm i pięknie się to układało na zgięciach.
    Jeśli nie jest to element który chcesz obrabiać w setkach egzemplarzy sama, to polecam laser, u mnie w mieście po dostarczeniu plików do wycinania godzina pracy lasera kosztuje 30PLN ( Corel z pewnością ta wycinarka łyka, co do innych programów nie jestem pewien ).
    Pozdrawiam

  • #3 28 Cze 2016 22:03
    Loobeensky
    Poziom 2  

    Dzięki! Czyli muszę się zaopatrzyć we frezy szybkotnące. To mam jeszcze jedno pytanie: frezy walcowe z ostrzem prostym dadzą radę, czy potrzebne mi będzie spiralne? Znalazłam takie i takie (to chyba stomatologiczne, bo mają poniżej 1mm):

    Frezowanie sklejki 2mm Dremelem Frezowanie sklejki 2mm Dremelem

    Niestety, laser odpada, będę ciąć elementy do biżuterii i muszę to robić a) ręcznie, b) w warunkach domowych. Ale dzięki za sugestię!

  • #4 28 Cze 2016 23:33
    PiotrPitucha
    Poziom 32  

    Witam
    Na 100% musi być spiralny by odrzucać materiał, ale typowe frezy do drewna mają więcej "pustych przestrzeni".
    Poszukaj na Aliexpress typowych frezów do drewna, z 1mm końcówką masz dla przykładu MT3-NaB2Qx1004.
    Pozdrawiam

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson