Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan terrano 2 2.7td - dymi na biało i nie wkręca się na obroty

nieWiemjaka 28 Jun 2016 19:38 4287 9
  • #1
    nieWiemjaka
    Level 25  
    Witam. Mam problem z terrano 2 2.7 td, nie działa mi rezerwa, zbrakło mi paliwa, zaczął dymić na biało , szarpało go itp, zatankowałem i mu przeszło na parę dni, teraz odpala ładnie , a wkręca się tak do 1,5-2tys obr/min i dymi na biało, zmieniłem filtr paliwa bo myślałem że może syf ze zbiornika i go blokuje ale nic nie pomogło. Co to może być ?
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Wtryski, pompa do sprawdzenia.
  • #3
    nieWiemjaka
    Level 25  
    No dobrze, ale to wtryski czy pompa zepsuły by się po braku paliwa? A np filterek/odstojnik paliwa przy pompie paliwowej ? Dziwne , bo tydzień po braku paliwa autem normalnie jeździłem ?
  • #4
    nieWiemjaka
    Level 25  
    Dodam że jak daje mu gazu i jednocześnie druga osoba pompuje pompką przy filtrze paliwa to auto się wkręca na obroty.
  • #5
    Piotrek606
    Level 11  
    Jak otworzysz maskę to za pompą wspomagania jak pójdziesz po przewodzie od filtra paliwa powinieneś znaleźć śrubę którą ten przewód jest przymocowany do pompy wtryskowej. Śruba na klucz 17-stkę, wykręcasz ją i pod spodem powinno być sitko które zapewne złapało cały syf z dna zbiornika paliwa, po wyczyszczeniu powinno wszystko wrócić do normy. Żeby się do tej śruby dostać najlepiej wyjąć akumulator i odkręcić pompę od wspomagania, ale nie ma potrzeby odłączania przewodów hydraulicznych. Na tym przewodzie który idzie od filtra do pompy możesz też zamontować dodatkowy filtr paliwa, wtedy w przyszłości wymieniasz już tylko jego mając do tego bardzo łatwy dostęp.
  • #6
    nieWiemjaka
    Level 25  
    OK zrobię tak jak mówisz i dam znać.

    Dodano po 39 [minuty]:

    A powiedz mi jeszcze, jak dostał się tam syf skoro ten przewód jest już za filtrem paliwa z tego co rozumiem ?
  • #7
    Piotrek606
    Level 11  
    Sitko jest proforma żeby chronić pompę w razie gdyby filtr nie spełnił swojej roli, co w Twoim wypadku się prawdopodobnie stało gdy paliwo zaczęło się kończyć - poleciał syf z dna baku, część złapał filtr a reszta poleciała do pompy i osiadła na tym sitku. Jakość tankowanego paliwa i częstość wymiany filtrów też ma tutaj z pewnością znaczenie
  • #8
    nieWiemjaka
    Level 25  
    Znalazłem przy pompie ten przewód metalowy, od strony pompy wspomagania, żadnego sitka tam nie ma...
  • #9
    Piotrek606
    Level 11  
    Ale wykręcałeś tą śrubę którą jest przykręcony? Sitko powinno być pod nią, wewnątrz pompy
  • #10
    nieWiemjaka
    Level 25  
    Dałem do mechanika , okazała się pompa, szukam pompy tylko moja ma nr :16700 1F200 104740-2714 i nie mogę takiej znaleźć , znalazłem na alle** podobno i ma nr 104640-2700 , czy będzie ona pasowała?