Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana rozrządu PASSAT b5 1,9tdi ginie płyn.

maciekchn 29 Cze 2016 14:32 3690 31
  • #1 29 Cze 2016 14:32
    maciekchn
    Poziom 21  

    Witam, jestem 2 miesiące po wymianie rozrządu, auto jak kupiłem na drugi dzień poszło na warsztat zrobili rozrząd, problem jest taki ze auto gdzieś gubi płyn, tzn naprawdę dziwna sytuacja, w trasie przejadę 300km zgubi 100ml, a w mieście przejadę 5x po 15km i wlewam 1l , patrzyłem silnik suchy nigdzie nie ma śladu ze coś ciekanie , obroty nawet nie drgną, przez co wnioskuje ze nie pali go. Poproszę o jakieś pomysły co może być nie tak...

    W warsztacie stwierdzili ze nie wymieniali papy bo była dobra.
    Wymieniłem korek, oraz zbiornik,

    Auto pracujące na postoju 1h ma w zbiorniku zimny płyn ?


    Passat b5 1,9 tdi 115km 2000r

    0 29
  • #2 29 Cze 2016 17:01
    szymon198312
    Poziom 30  

    Jak to nie wymieniali pompy bo była dobra? Zawsze przy rozrzadzie zmienia się pompę. Podjedz gdzieś, gdzie napompują ci ciśnienie w układ i powiedzą czy ciśnienie spada czy trzyma. Może uda się przy tym teście znaleźć wyciek. Zimny płyn to trochę dziwne. Leje się do zbiorniczka górą podczas pracy?

    0
  • #3 29 Cze 2016 19:06
    maciekchn
    Poziom 21  

    nic się nie leje,nie babluje itd, założyłem wężyk na dziurkę(odwodnienie) od dołu w zbiorniczku i tam troszkę ulatuje.


    Pompy nie wymienił bo stwierdził ze jest w b.dobrym stanie . nie wnikam dał gwarancje wiec jego ryzyko.


    Wcześniej dolałem bo myślałem ze jak zdejmował chodnice to musi się odpowietrzyć i dla tego brakuje płynu ale przez 2mc/ 1000tys km dolałem ok.6l

    0
  • #4 29 Cze 2016 19:18
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Jak cieknie to robi nalot.

    0
  • #5 29 Cze 2016 19:20
    szymon198312
    Poziom 30  

    Pytam, czy w zbiorniczku podczas pracy siknika górnym wężem przelewa się płyn.

    1
  • #6 29 Cze 2016 19:34
    maciekchn
    Poziom 21  

    nie widziałem żeby coś się przelewało, na ciepłym czy zimnym ? to jutro popatrze

    0
  • #7 29 Cze 2016 19:46
    szymon198312
    Poziom 30  

    Temperatura bez znaczenia. Jak jest obieg to wypływa górnym przewodem. Jak nie wypływa to nie ma obiegu a powodem tego może być wyciek lub uszkodona pompa, choć silnik się nie grzeje wiec pompę można wykluczyć.

    0
  • #8 29 Cze 2016 19:52
    maciekchn
    Poziom 21  

    ale wyciek by było widać parkuje na białym kartonie i zero palm , chodniki tez suche z środku.

    0
  • #9 29 Cze 2016 20:01
    szymon198312
    Poziom 30  

    Ale do komory spalania nie widać, szczególnie jeśli są minimalne. Może też być wyciek w takim miejscu ze odrazu odparowuje. Zarówno a a6 jak i b5 kilkakrotnie przerabialem temat znikajacego płynu w tajemniczy sposób i trzeba było głowice zająć. W większości to już na ryzyko, ustalane z klientem ze to nie koniecznie pomoże i pomagało.

    0
  • #10 29 Cze 2016 20:22
    maciekchn
    Poziom 21  

    Jak mogę to zdiagnozować samemu?

    0
  • #11 29 Cze 2016 20:31
    szymon198312
    Poziom 30  

    Na początek napompuj ciśnienia w układ i zobacz czy ciśnienie się utrzymuje czy spada. Jeśli spada, to szukaj wycieku płynu lub powietrza, a jeśli nie znajdziesz to rozwiązanie pozostaje właściwie jedno.

    1
  • #12 29 Cze 2016 22:59
    jarciu_11
    Poziom 20  

    podaj oznaczenie silnika masz chłodnice EGR?

    0
  • #13 30 Cze 2016 11:44
    maciekchn
    Poziom 21  

    Nie wiem jakie oznaczenie , nie ma naklejki na rozrządzie , silnik na pompo wtryskach 115km . (były 2 podobno)

    Jak napompować , mam kompresor.

    0
  • #14 30 Cze 2016 11:59
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Masz naklejkę w bagażniku z kodem silnika Wymiana rozrządu PASSAT b5 1,9tdi ginie płyn.

    0
  • #15 30 Cze 2016 12:06
    maciekchn
    Poziom 21  

    w bagażniku mam biała kartkę nic nie jest czytelne, nawet kod lakieru .

    0
  • #17 30 Cze 2016 12:39
    maciekchn
    Poziom 21  

    po w pisaniu vin występuję błąd nadal martwy punkt.

    0
  • #18 30 Cze 2016 16:43
    szymon198312
    Poziom 30  

    Prawdopodobnie nie ma tam chłodnicy egr. Miały ja tylko fl ale z końca produkcji o mocy jakoś około 136-140 km.

    0
  • #19 14 Lip 2016 14:31
    maciekchn
    Poziom 21  

    Przy odpalonym silniku nic się nie przelewa woda stoi w miejscu w zbiorniczku. Co do wycieku jak pisałem nie ma ani śladu , ani kropli pod autem.Płyn ginie na krótkich odcinkach .

    0
  • #20 15 Lip 2016 00:49
    Staszek49
    Poziom 34  

    Podczas pracy silnika płyn powinien się przelewać w zbiorniczku wyrównawczym, pod warunkiem, że masz w układzie płyn i sprawną pompę cieczy. Aby, to sprawdzić odkręć nakrętkę i zerknij pod kątem do zbiorniczka, oczywiście po pewnym czasie od zatrzymania silnika, aby nie zostać poparzonym.

    0
  • #21 15 Lip 2016 17:39
    maciekchn
    Poziom 21  

    Kurcze tak myślę ze gdyby pompa była niesprawna by wymienił ja mechanik, a to podobno dobry mechanik robi tylko diesla, ale powiedział ze jest w bardzo dobrym stanie , i myślę ze jak by pompa była uszkodzona to by się grzał a on ładnie trzyma 90*

    0
  • #22 15 Lip 2016 19:38
    piotrek7744
    Poziom 12  

    Z tyłu na głowicy jest kruciec przykręcony do głowicy sprawdź czy nie jest pęknięty i wymień oring, powinno pomóc.

    0
  • #23 15 Lip 2016 19:48
    PITERRR
    Poziom 42  

    Jak znam życie zawsze przy wymianie rozrządu wymienia się pompę wody pompa zużywa się tak samo jak i rozrząd ponieważ jest napędzana paskiem rozrządu i niema czegoś takiego że jest jeszcze w porządku to jest niedopuszczalne teraz pytanie skąd ucieka płyn może z pod krućca z termostatem a może leje nagrzewnica a może z pod uszczelki pod głowicą ?

    1
  • #24 15 Lip 2016 20:17
    maciekchn
    Poziom 21  

    Masz jakieś foto gdzie jest ten króciec, Ja tez bym wymienił całość ale widocznie ten warsztat robi inaczej ale skoro daje gwarancje to jego sprawa

    0
  • #25 15 Lip 2016 20:34
    PITERRR
    Poziom 42  

    Króciec tu gdzie jest przykręcony termostat tam lubi lać woda mieć przecieki i są tam jeszcze metalowe rurki może tam na opaskach gdzieś woda lać .zagrzać silnik i zobaczyć gdzie dokładnie leje z góry i z dołu tyle że Trzeba zdjąć osłonę pod silnikiem i wtedy wszystko idzie zobaczyć skąd napływa płyn chłodniczy .

    Wymiana rozrządu PASSAT b5 1,9tdi ginie płyn.

    0
  • #28 15 Lip 2016 21:54
    piotrek7744
    Poziom 12  

    To jest 1,9tdi pd (115km,130km,150km/ passat, golf, bora,audi bez znaczenia ta sama głowica) krućcy było kilka rodzai (z podgrzewaczem, bez podgrzewacza) i w każdym z tych krućcy potrafiła wystąpić nieszczelność. Oring twardniał i puszczał płyn, a w plastikowych potrafił pęknąć nawet kruciec.

    0
  • #30 16 Lip 2016 00:16
    Don de Leon
    Poziom 23  

    W tym silniku pasek rozrządu jest bardzo mocno napinany i wszystkie łożyska w rolkach jak i pompie wody pracują pod bardzo dużymi obciążeniami. Najczęściej podcieka wałek pompy wody, wymiana rozrządu bez pompy w tym silniku to głupota, nawet jak na starym nie cieknie to po ponownym założeniu zazwyczaj zaczyna.

    0