Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 6 - Karoseria zabezpieczenia

Reese 29 Cze 2016 14:44 2451 12
  • #1 29 Cze 2016 14:44
    Reese
    Poziom 8  

    Witam, mam zamiar zmienić auto i zastanawiam sie nad Golfem 6. Podobno golf 4 ma ocynk ale nie wiem jak reszta. Jak ma ktoś jakieś pewnie informacje to bardzo proszę o podzielenie się nimi :)

    0 12
  • #2 29 Cze 2016 22:48
    Kune
    Poziom 23  

    Ale o co chodzi?
    Sądzisz, że Golf VI jest już pordzewiały czy jak?
    Coś po MK4 tego ocynku nie widać, szczegolnie na blotnikach i klapie.

    0
  • #3 29 Cze 2016 23:25
    Reese
    Poziom 8  

    Nie sądzę że Golf 6 będzie przerdzewiały. Chce tylko wiedzieć czy miał ocynkowaną blache.

    0
  • #4 29 Cze 2016 23:31
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Punto II też miał ocynk, a gnił jak wściekły bo miał za cienką warstwę.
    Ja widziałem już G6 gnijące ale to miało na sobie tyle szpachli że wiele mnie to nie zdziwiło......

    0
  • #5 30 Cze 2016 00:29
    Reese
    Poziom 8  

    Wiadomo że jak auto było bite to nawet solidna warstwa ocynku mu nie pomoże. Mysle że jak znajde 6 w której nie było ingerencji blacharsko-lakierniczej to nie będzie problemu z radzą.

    0
  • #6 30 Cze 2016 19:54
    Alfred_92
    Poziom 32  

    W 2-3 latku pewnie nie ale jak już mu ta dyszka na kark wskoczy to się zacznie.

    0
  • #7 01 Lip 2016 23:45
    Kune
    Poziom 23  

    Alfred_92 napisał:
    W 2-3 latku pewnie nie ale jak już mu ta dyszka na kark wskoczy to się zacznie.


    Pewnie wiele będzie zależeć od użytkowania oraz od miejsca gdzie auto będzie jeździć. Nie widać na potęgę pordzewiałych Golfów MK5.
    Problemem są jedynie odpyski nad szybą, tam lubi "puchnąć" VW.

    0
  • #8 04 Lip 2016 13:35
    jhosef
    Poziom 16  

    Kune napisał:
    Ale o co chodzi?
    Sądzisz, że Golf VI jest już pordzewiały czy jak?
    Coś po MK4 tego ocynku nie widać, szczegolnie na blotnikach i klapie.

    Szczególnie po idealnych sztukach w PL.
    Błotniki w mk4 gniją przez gąbkę nad kołem ale i tak to kwestia ignorancji użytkowników na pierwsze objawy. Można też zauważyć, ze szczególnie zgnite są te, którym średnio pasują przednie błotniki.

    Reese napisał:
    Nie sądzę że Golf 6 będzie przerdzewiały. Chce tylko wiedzieć czy miał ocynkowaną blache.

    Tak, jest wykonany z blachy ocynkowanej. Jeśli Ci na nim zalezy to należy przeprowadzić konserwację. VW od pewnego czasu wychodzi z założenia, że np na podłodze wystarczy ocynk, podkład i plastikowa obudowa. Z czasem można zauważyć, ze podkład przestaje dawać sobie radę.

    Jeśli chodzi o tą gąbkę nad kołem to dotyczy ona całej gruypy VAG 2000+.
    Albo to wywalić albo zabezpieczyć dodatkowo miejsce.

    0
  • #9 04 Lip 2016 23:32
    Jarzabek666
    Poziom 27  

    Tak tylko bierzcie poprawkę że ocynk ocynkowi nie równy są rożne metody nakładania a te nowe to tylko chyba z nazwy nie to co w latach 90.

    0
  • #10 05 Lip 2016 11:45
    jhosef
    Poziom 16  

    To nawet nie o to się rozchodzi, że kiedyś ocynk był inny, cudowny.

    VAG korzysta z blachy ocynkowanej. Nie jest galwanicznie cynkowane całe nadwozie. Wiąże się to z tym, że spawy, ranty, cięcia blach są pozbawione ocynku.
    To tez nie byłby problem gdyby nie to, że wraz z upływem lat przestali pokrywać ten ocynk w podkładzie masami bitumicznymi i innymi zabezpieczeniami. Nawet dobry ocynk ma swoją wytrzymałość i nie jest wieczny.

    W tej chwili to wygląda tak, ze oprócz blachy ocynkowanej i podkładu kataforetycznego miejscami nic innego nie ma. Na to idzie plastikowa osłona i tyle.
    Zarówno podkład jak i ocynk mają swoją wytrzymałość na czynniki chemiczne. A że są narażone bezpośrednio, a nie przez kilku mm warstwę zabezpieczenia, to jak poleci to zaczyna się taniec rudej.
    Ogólnie bez zabezpieczenia do 10 lat wytrzyma jako tako.

    0
  • #11 05 Lip 2016 23:01
    Alfred_92
    Poziom 32  

    jhosef napisał:
    To nawet nie o to się rozchodzi, że kiedyś ocynk był inny, cudowny.

    VAG korzysta z blachy ocynkowanej. Nie jest galwanicznie cynkowane całe nadwozie. Wiąże się to z tym, że spawy, ranty, cięcia blach są pozbawione ocynku.
    To tez nie byłby problem gdyby nie to, że wraz z upływem lat przestali pokrywać ten ocynk w podkładzie masami bitumicznymi i innymi zabezpieczeniami. Nawet dobry ocynk ma swoją wytrzymałość i nie jest wieczny.

    W tej chwili to wygląda tak, ze oprócz blachy ocynkowanej i podkładu kataforetycznego miejscami nic innego nie ma. Na to idzie plastikowa osłona i tyle.
    Zarówno podkład jak i ocynk mają swoją wytrzymałość na czynniki chemiczne. A że są narażone bezpośrednio, a nie przez kilku mm warstwę zabezpieczenia, to jak poleci to zaczyna się taniec rudej.
    Ogólnie bez zabezpieczenia do 10 lat wytrzyma jako tako.

    To zobacz nowe Mondeo mk V od spodu, w dużym skrócie troch podkładu i nawet śladu osłony nie ma...

    0
  • #12 07 Lip 2016 23:33
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Zobacz sobie passaty B6 (kombi na klapie i drzwi przy listwach ( widziałem już zgnite z 2008 roku )

    0
  • #13 08 Lip 2016 00:25
    jhosef
    Poziom 16  

    W b6 to był problem zdaje się wady ocynku. Ocynk się utleniał pod lakierem tzw biała rdza i szło dalej. Vw przez długi czas wymieniał elementy ale jak przeszedł z kulczyka na vgp to stwierdzili, ze mają to w d...

    0