Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Neostrada 10MB - bardzo niska prędkość, zrywa połączenie.

29 Cze 2016 16:10 2532 34
  • Poziom 29  
    Witam.
    Gdzieś od miesiąca użeram się z fatalną prędkością neostrady 10MB. (umowa nie była zmieniana, płacone w terminie, żadne urządzenie/linia nie były wymieniane)
    Mowa tu o prędkościach pobierania rzędu 50-100kb/s gdzie stan sprzed awarii wynosił do 700kb/s w porywach do 900kb/s
    Dziś jest nieco lepiej, ale to i tak mało.(screen z dziś z speedtest by ookla)
    1.16MB/8=0.145 i tyle mniej więcej uzyskuję przy pobieraniu.
    Neostrada 10MB - bardzo niska prędkość, zrywa połączenie.

    Za naprawę musiałem się wziąć bo muszę odebrać bardzo dużą paczkę zdjęć (10GB w 4 częściach [przeklęte Iphone]) i nie bardzo wyobrażam sobie pobieranie tego ciągle przez kilka dni. Zdjęcia są w serwisie MEGA a oni nie obcinają prędkości a poza tym jestem pełnoprawnym ich użytkownikiem.

    Tak więc zabrałem się za naprawę od końca linii czyli mojego komputera. Wykonane kroki:
    ->Badanie komputera pod kątem wirusów itp syfu. Zostało coś wykryte, zostało usunięte.
    ->Wymiana przewodu łączącego komputer z routerem. efektu brak.
    ->podłączenie zewnętrznej karty sieciowej do komputera. Prędkości podobne.
    ->próba na innym komputerze i smartfonie. prędkości podobne.

    Tak więc oczko wyżej mam router TPLINK-TD-W8951ND i teraz kroki podjęte przy nim:
    ->wymiana przewodu dochodzącego do routera z linii telefonicznej. Efektu brak.
    ->factory reset routera i ponowna konfiguracja. Efektu brak.
    ->wymiana routera na inny, jego konfiguracja. Router nie mógł się połączyć z centralą, zaprzestałem prób.

    Oczko wyżej mam jedynie puszkę za zewnątrz do której dochodzi linia telefoniczna i jest tam rozdzielana na telefon stacjonarny i mój router. Telefon stacjonarny podłączony za filtrem. Kroki podjęte:
    ->Zrobienie nowego połączenia między przewodami(były skręcone w rurkach po kablach, ja zrobiłem połączenie lutowane+rurka termokurczliwa z klejem) efektu brak.
    ->odłączenie telefonu stacjonarnego. efektu brak.
    ->wymiana filtra telefonu stacjonarnego. efektu brak.
    ->wymiana całego kabla router-puszka. efektu brak.
    ->podpięcie routera "na krótko" 20cm od puszki. efektu brak.

    Dalej już jest sieć Orange, nic więcej nie mogę zrobić.


    Jeszcze daję 2 screeny zawierające info o konfiguracji routera. Może to ja coś pochrzaniłem i przez to jest tak fatalna prędkość.
    Neostrada 10MB - bardzo niska prędkość, zrywa połączenie.
    Neostrada 10MB - bardzo niska prędkość, zrywa połączenie.

    Chyba jedyne co mi pozostało to dzwonić do Orange niech mi przyślą montera. Pytam na forum bo nie chcę wyjść na debila bo może przyczyna jest błaha.

    Dziękuję z góry za odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Synchronizacje masz na stanie ze screenów na ~2,5 Mb/s jednocześnie dosyć wysoki SNR, co teoretycznie pozwalałoby na lepsza prędkość. Ale jest też dosyć wysokie tłumienie. Czyli z linią coś się dzieje i jak sprawdziłeś nie jest to po Twojej stronie, więc dzwoń do Orange.

    Dla eksperymentu sprawdź, czy coś się zmieni jak przestawić PPPoE na PPPoA VC-MUX lub PPPoE LLC.
  • Poziom 29  
    Epic napisał:
    Dla eksperymentu sprawdź, czy coś się zmieni jak przestawić PPPoE na PPPoA VC-MUX lub PPPoE LLC.

    Zaraz wykonam.

    Faktycznie nie podoba mi się to że synchronizacja jest w miarę OK a prędkość tak tragiczna. Jutro zadzwonię do obsługi i niech się oni tym martwią.
    Tak jak mówiłem-sprawdziłem całą linię po mojej stronie od puszki na zewnątrz do mojego komputera i nie udało mi się znaleźć przyczyny więc pozostaje tylko telefon do Orange, ew zamówienie montera żeby jeszcze raz po mnie sprawdził całą linię. Jak nie pomoże to trzeba szukać problemu w linii między mną a centralą, ew samą centralą.

    Dodano po 44 [minuty]:

    Epic napisał:
    Dla eksperymentu sprawdź, czy coś się zmieni jak przestawić PPPoE na PPPoA VC-MUX lub PPPoE LLC.

    Niestety brak zmian.
    Prawdopodobnie trzeba telefonowac do Orange.
  • Poziom 29  
    Tak więc zadzwoniłem do nich.
    Jak się okazało mówią mi że mam prędkość na poziomie 7MB na linii. Skończyło się na tym, że zagroziłem zerwaniem umowy (kończy mi się we wrześniu a abonentem ich jestem od 2009r). Dopiero po tym zdecydowani się wysłać do mnie montera (tylko nie wiem po kiego grzyba jak u mnie sieć została sprawdzona ale niech im już będzie). Monter odwiedzi mnie w poniedziałek, dam znać czy coś się zmieniło i czy udało się ów problem rozwiązać. Mam nadzieję że się uda.
    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Swoją drogą to nie tylko u Ciebie tak się dzieje, lecz ja widzę coś innego. Na SpeedTes'cie widzę bite 8Mbps/800Kbps, pobieranie plików działa tak, jakby było to 100Kbps w porywach do 600Kbps. Myślałem, że to wina komputera, ale teraz przetestuję różne kombinacje. Na kablu i na WI-FI jest tak samo. Jak coś znajdę, to dam znać.
  • Poziom 29  
    Grubas388 napisał:
    Zmień modulacje z G.DMT na ADSL2 +

    Zmieniłem. Wynik podobny.
    Poza tym ja wcześniej zmieniłem z ADSL2+ na G.DMT zgodnie z innym poradnikiem w sieci znalezionym.

    Myślę jeszcze o dokładniejszym przebadaniu komputera pod kątem wirusów i syfu. Jak na razie wykonałem czyszczenie Avast+MBAM+ADWclener+CClener.


    Wykonałem jeszcze jeden speedtest. Dziwi mnie troche wysoka prędkość upload w stosunku do prędkości download.

    Neostrada 10MB - bardzo niska prędkość, zrywa połączenie.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Skoro taki gruntowny skan był przeprowadzony, to raczej wirusów nie ma. Ja mam czysty komputer i jest praktycznie to samo. Patrząc na Twoje wyniki, to ja mam szczęście. :-) Jak internet wypada na innych urządzeniach? Co powiedział monter?
  • Poziom 29  
    Internet na innych urządzeniach kiepsko, podobne odczyty mam na smartfonie (LG FINO) i na laptopie siostry.

    Monter będzie dopiero w poniedziałek, na razie pozostaje mi czekać i raz od czasu rzucić jakimś słowem z łaciny podwórkowej.

    Dziś jeszcze zdjąłem dekiel routera żeby popatrzyć czy nie ma czasem wylanych kondensatorów (jeden router mi zdechł na tą przypadłość i udało mi się go odratować). Stan wewnętrzny praktycznie jak nowy poza odrobiną kurzu (który wydmuchałem sprężonym powietrzem).

    Może to być ważne ale początek problemów z siecią rozpoczął się jakieś 2 tygodnie po zakończeniu gwarancji. Czyżby zła passa ciągnęła się za mną już trzeci raz jeżeli chodzi o routery? (2 poprzednie też padły zaraz po zakończeniu gwarancji)

    Dodano po 3 [minuty]:

    Neostrada 10MB - bardzo niska prędkość, zrywa połączenie.

    Taki obecnie mam status łącza. Jakby na to nie patrzeć troszke lepiej jest.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Nie zaszkodzi sprawdzić na innym router'ze. Teraz jest wieczór, więc się nie dziw :-) . Według mnie problem jest po stronie linii, router'a lub operatora.
  • Poziom 29  
    Prawdopodobnie to będzie linia bo inny router wcale nie mógł się połączyć przez tą linię. W sumie mam jeszcze trzeci, zabytek ZTE który dostałem od operatora. Nim jeszcze mogę spróbować.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A teraz jest rano i prędkości jeszcze gorsze.
    Ping jak z kosmosu.


    Neostrada 10MB - bardzo niska prędkość, zrywa połączenie.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    alikatek napisał:
    Chyba jedyne co mi pozostało to dzwonić do Orange niech mi przyślą montera

    Telefon - skutek zerowy, facet przyjedzie i powie, że tak ma być.
    Reklamacja tylko na piśmie - tam żądać usunięcia awarii/usterki - jeśli tego nie zrobią to płacą Tobie odszkodowanie, zmniejszają opłatę abo - albo Ty nawet zrywasz z nimi umowę z ich winy - tylko tym sposobem można coś wywalczyć.

    Do sprawdzenia cała Twoja linia - od "słupka" aż do gniazdka w domu - tylko czy monter będzie miał do tego odpowiedni miernik by zrobić pomiary (wątpię - będzie to wszystko robił na "czuja").
    alikatek napisał:
    A teraz jest rano i prędkości jeszcze gorsze.

    Dużo ostatnio było deszczowych dni, potem upały - woda wyparowuje z ziemi i "wchodzi" też w przewody.
  • Poziom 29  
    Na pewno przyjedzie stereotypowy monter co będzie mieć z sobą jedynie śrubokręt i słuchawkę telefoniczną.
    Jakby gadał że tak ma być to na pewno będe się kłócił bo kiedyś tak nie było a ich (operatora i grupy techników) psim obowiązkiem jest dotrzymywanie warunków umowy i utrzymywanie dobrej kondycji infrastruktury.
    To że Orange po TP ma strzępy a nie infrastrukturę to już nie moja sprawa. Ma działać i tyle.

    Jakby próbowali zbywać to skończy się rozwiązaniem umowy. Umowa jest do września, tyle to będe mógł jeszcze poczekać.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    alikatek napisał:
    Umowa jest do września, tyle to będe mógł jeszcze poczekać.

    Tak trochę poza głównym wątkiem (Moderator mi wybaczy mam nadzieję ;) ) - ale NIE przedłużaj obecnej umowy - tylko ślij im wypowiedzenie aktualnej umowy - I wtedy dopiero dostaniesz coś sensownego u nich (jeśli jednak zostaniesz) - przedłużając umowy wszędzie jesteś starym klientem, wypowiadasz umowę, jesteś traktowany jak NOWY klient - a ten jak wiadomo jest traktowany jak zbawca ;) .
  • Poziom 22  
    Z takimi transferami nie da się wytrzymać. U mnie gwoździem programu było to, że wieczorami mam nawet 3Mbps, a w dzień około 900Kbps. Steam wyświetla inną szybkość, SpeedTest inną, a jeszcze inny test nawet 8Mbps. Ja też spróbuję z innym Router'em, bo mam jeszcze zapasowego. Monter przyjdzie i pewnie przyjdzie Ci czekać jeszcze tydzień, bo zbada sprawę i okaże się, że sam nie da rady. Swoją drogą w umowie pisało coś innego, to już jest powód do zerwania umowy.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Hackmsr napisał:
    Swoją drogą w umowie pisało coś innego, to już jest powód do zerwania umowy.

    Nic nie zrobi - w każdej umowie dla detalisty (a i często dla firmy) jest to nieszczęsne DO - a nawet 1 kB mieści się w tych widełkach - wiem co chcecie mi odpisać (i macie rację) - tylko tak to widzi ta firma.
    Co innego gdy mamy w umowie DO 40 Mb a co innego gdy w umowie mamy 40 Mb.
  • Poziom 29  
    Spróbowałem jeszcze z archaicznym modemem który dostałem od operatora. Po konfiguracji (prawidłowej) połączenia z internetem nie ma mimo że połączenie na linii jest. Statystyki z łącza:
    Neostrada 10MB - bardzo niska prędkość, zrywa połączenie.

    Odczyty prędkości podobne jak na aktualnym TPlinku, coś mi się wydaje że to nie problem routera ani urządzeń w domu tylko linii.
    Monter oceni w poniedziałek.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Ja jak to ja bardziej wkurzam niż pomagam, no ale mam pomysł.
    Spróbuj programem Wireshark lub innym net snifferem skontrolować łącze i zamieść log.
    Może coś obciąża Ci sieć?
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    U mnie również był i jest nadal ten problem. Monter przyjechał po wezwaniu. W puszce od nowa połączyli kable, na centrali zrobili to samo. Przez parę dni net śmigał jak należy i wrócił do swojego stanu z przed. Przedtem jeszcze zrywał się co 5 minut - teraz już nie zrywa. Jak tylko będzie mi się kończyć umowa to robię wypowiedzenie.
  • Poziom 43  
    domin122 napisał:
    W puszce od nowa połączyli kable, na centrali zrobili to samo.

    Na "centrali zarobił kable" - a ktoś to oprócz jego zdania widział?
    Nawet jeśli to prawda, to nie sprawdził kabla/li po drodze z centrali do puszki w domu - a to w 99,99% przypadków jest winne i jest problemem - kable między centralą a domem - a tego jak wiadomo nikt nie sprawdzi, bo by musiał technik włazić do każdej studzienki gdzie dany przewód idzie - i sprawdzić miernikiem.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Jedną ze studzienek mam przed domem. Przy braku neta ratowałem się adhociem w telefonie. Technologia idzie do przodu i szkoda marnować kasy na kabel jak przez 3G/4G jest dużo lepszy rezultat - może nie u wszystkich, ale u mnie tak. Jestem na kablu od samego początku i stwierdzam, że kiedyś musi nadejść koniec. Czasami mam wrażenie że od czasów modemów 56 i tych wcześniejszych nie wiele się zmieniło, a po za tym jak płacę to mam się jeszcze prosić i dzwonić żeby neta naprawiali? To na co idą te pieniądze? Na pewno nie na infrastrukturę, bo od samego początku jest u nas ten sam kabel - czyli grubo ponad 25 lat.
  • Poziom 43  
    domin122 napisał:
    Technologia idzie do przodu i szkoda marnować kasy na kabel jak przez 3G/4G jest dużo lepszy rezultat - może nie u wszystkich, ale u mnie tak.

    Tylko, że zazwyczaj "przez kabel" nie masz żadnych limitów pobierania - w necie GSM są takie limity - wystarczy słuchać radia przez takiego neta i 500 MB dziennie Ci na transfer zejdzie - to na tydzień nam daje prawie 4 GB danych, kilka filmów na YT, pograsz w jakąś gierkę przez neta, pobierzesz sterowniki i się okazuje, że 30/50 GB danych na miesiąc może być mało - net komórkowy jest tylko protezą - jednym wystarczy innym nie.
    domin122 napisał:
    po za tym jak płacę to mam się jeszcze prosić i dzwonić żeby neta naprawiali?

    Nikt Ci nie każe się "im prosić" - załatwia wszystko reklamacja i ewentualna następna wizyta u PRK, na stronie UKE też możesz złożyć na nich skargę - no wybacz, ale nikt tego za klienta nie zrobi - sam mam napiętą sytuację z moim operatorem (UPC - niedozwolone klauzule w umowie i niekorzystne uregulowania w zakresie zawartości pakietów tv) - już złożyłem pismo do PRK, do UKE i UOKiK - tak to niestety w PL wygląda - coś chcesz, to TY! musisz o to zadbać.
    domin122 napisał:
    To na co idą te pieniądze? Na pewno nie na infrastrukturę, bo od samego początku jest u nas ten sam kabel - czyli grubo ponad 25 lat.

    Nie od dziś wiadomo, że każda firma najpierw patrzy "wydoić" klientów na tym co ma - potem dopiero ewentualne inwestycje (Orange inwestuje obecnie 2 MLD zł na swoją sieć światłowodową, UPC inwestuje 4 MLD zł na swoją sieć szkieletową).

    W moim przypadku UPC jest znacznie technologicznie PRZED Orange - bo światłowody mają położone wszędzie do każdej lokalizacji (przed blokiem moim jest ich skrzynka), tylko ze skrzynki do mieszkania idzie zwykły kabel antenowy - więc kiedy podejmą decyzję, że UPC z FTTH "wchodzi" do mieszkania - to wymienią tylko ostatnie 100 m przewodu z koncentryka na "światełko" - więc te 2 MLD zł Orange z 4 MLD UPC wygląda mizernie - no i Orange DOPIERO buduje swoje FTTH, a UPC już to (w pewnym sensie wspomnianym wyżej w akapicie) ma od dawna.

    Ja mam TV/NET/TEL w UPC - net działa "pod korek", telefon też, tv nie oglądam (ale żona mówi, że też działa) - za pakiet MaxTV PVR, net 250 Mb i telefon 60 minut w abonamencie płacę 95 zł - nikt mi za tyle takiej usługi nie sprzeda.
    Takiej kompleksowej usługi nawet od Orange nie dostanę - tv to połowa kanałów co w UPC, net tylko DO 80 Mb w VDSL (a potrafi to działać jak 20 Mb) i 60 min tel - za to Orange chciało ode mnie 198 zł miesięcznie - podziękowałem.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    @alikatek
    Log spoko, nic nie jest nie tak, nic nie obciąża ci łącza w tle.
  • Poziom 29  
    @xSzwagier Dzięki za sprawdzenie logów.

    Niestety monter mi dziś odmówił, ważniejsze zlecenie miał. Nie mam mu tego za złe bo każdy łapie ile może (podobnie i ja biore każdą robote) Umówiłem się z nim na środę rano. Wtedy też dam znać jak wygląda sprawa z łączem.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    alikatek napisał:
    @xSzwagier Dzięki za sprawdzenie logów.

    Niestety monter mi dziś odmówił, ważniejsze zlecenie miał. Nie mam mu tego za złe bo każdy łapie ile może (podobnie i ja biore każdą robote) Umówiłem się z nim na środę rano. Wtedy też dam znać jak wygląda sprawa z łączem.

    Nie ma sprawy.
    BTW, zmus go, żeby przyszedł np. jutro, bo nigdy nie przyjdzie - przerabiałem, mam neozdradę 512kbps (WCIĄŻ) i ogólnie jak cos to monter zawsze idzie obsłużyć resztę.
  • Poziom 29  
    Dziś rano monter był.
    Sprawdził linię, stwierdził że ok i chciał złącza zarobić po swojemu (zaciski). Zabroniłem mu. Ostatecznie pozostały moje lutowane i dobrze uszczelnione połączenia na przewodach.

    Następnie pojechał do centrali. Po 2 godzinach dostałem telefon żeby sprawdzić prędkość łącza. Na chwile obecną mam wynik ~4mb/s co po podzieleniu przez 8 daje 0,5 więc łącze mniej więcej wróciło do normy

    Neostrada 10MB - bardzo niska prędkość, zrywa połączenie.

    Z zamknięciem tematu poczekam jeszcze z tydzień, żeby być absolutnie pewnym że łącze bedzie ok.
  • Poziom 43  
    alikatek napisał:
    neostrady 10

    alikatek napisał:
    stan sprzed awarii wynosił do 700kb/s w porywach do 900kb/s

    alikatek napisał:
    Na chwile obecną mam wynik ~4mb/s co po podzieleniu przez 8 daje 0,5 więc łącze mniej więcej wróciło do normy

    Nie chciałbym się czepiać - ale 500 kilobajtów a 900 kilobajtów (jeśli zapisałeś jednostki prawidłowo), to nie jest powrót do normy - to nadal degradacja usługi - zaznaczam, jeśli prawidłowo oznaczyłeś jednostki.
  • Poziom 29  
    Jednostki zaznaczyłem prawidłowo, test wykonany w losowym momencie. Prędkość u mnie nie była sztywna jak tyka tylko raz było 500 a raz 800 i taka różnica mi bardzo nie przeszkadzała. Wykonam więcej testów w różnych porach żeby wykluczyć wpływ aktualnego obciążenia infrastruktury.
    W każdym razie jak prędkość w miarę wróciła do normy to można powiedzieć że usterka jest naprawiona. Co jednak nie zmienia faktu że mam zamiar przejść na internet mobilny i zrezygnować zarówno z telefonu stacjonarnego jak i internetu PPOE. Do końca umowy już niewiele czasu, tyle to przetrzymam.