Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Volvo B12 - Nie działa obrotomierz

29 Cze 2016 22:15 1005 4
  • Poziom 9  
    Witam. Mam problem z obrotomierzem w autobusie Volvo B12 1999 rok. Alternator sprawdzony przez profesjonalna firmę, ładuje i daje impuls na obrotomierz. Problem w tym, że wiązka w samochodzie ma tylko jeden przewód do podłączenia kontrolki ładowania a drugiego na obrotomierz brak. Sam zegar zmieniałem i taki sam efekt (stary typ deski jak w Volvie F, FL z początku lat 90) Teraz nasuwa się pytanie czy ten model ma impuls z alternatora i ktoś wyciął przewód z wiązki czy ten typ silnika (D12A) ma impuls na obrotomierz z komputera lub innego miejsca ??
  • Poziom 18  
    Daj vin, może jakiś schemat odkopię.
  • Poziom 13  
    Cześć,
    kiedyś robiłem Irizara z tamtych czasów czyli Scania,
    obrotomierz był sterowany ze sterownika silnika o ile dobrze pamiętam,
    jeśli nie ma na alternatorze przewodu to musi brać z któregoś czujnika obrotów,
    oczywiście jest jeden alternator, tak?

    pozdrawiam
    Marcin
  • Poziom 9  
    Tak jest jeden alternator. To też jest irizar tyle że na podzespołach volvo. Sam alternator ma wyjście na obrotomierz ale jest tylko jeden przewód do kontrolki. Z tego co pamiętam w moim starszym volvo b12 z 94 roku (pompa wtryskowa sterowana alektrycznie) też szedł tylko przewód na kontrolke. Vin autobusu to YV3R2A314XA007356
  • Poziom 9  
    Temat rozwiązany. Okazało się całkiem przypadkiem przy zmianie poduszek pod silnikiem, że silnik ma dodatkowy czujnik obrotów tylko na obrotomierz. Domyślam się, że tylko w autobusach bo przy tym samym silniku w ciężarówce nie ma takiego czujnika.