Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Satel - usterki i opinie o serwisie

sosarek 22 Wrz 2018 17:21 41955 172
  • #151
    tech7
    Poziom 2  
    W tym największy problem, że trzeba do tematu wracać, nie ze swojej winy zamiast zająć się nowym tematem / klientem. Będę musiał wysłać do satela indywidualnie bezpośrednio. Ale najpierw ustalę jak mnie potraktują, jeśli odpłatnie to podziękuję. Szkoda bo lubię satela a tu takie wpadki i to przemilczane przez firmę. W najbliższym tygodniu kolejna wymiana integry 32. Mam już nową płytę i właśnie sprawdzam różnice. Na nowej płycie z 2018 r. już inny nowy flashram to jest ten scalak kwadratowy po lewej od kości Alliance. Nowa pamięć ma opis SST poprzednia AMIC. Satel może je podmienić na naprawie tylko dlatego, że rozstaw pinów a zapewne i rozkład wyprowadzeń jest identyczny, inaczej to w ogóle byłoby niemożliwe nawet w satelu.
  • OptexOptex
  • #152
    Flower_1967
    Poziom 10  
    Witam Kolegów
    Niestety moja Integra 64 Plus , produkcja 19.03.2015 r. - zachowuje się tak jak opisujecie : restarty, błąd pamięci RAM, błąd stosu pętli głównej, błąd sumy CRC danych centrali, brak reakcji klawiszy manipulatora. Przejrzałem rejestr zdarzeń pierwszy problem wystąpił 28.02.2018 r. "Błąd pamięci RAM" - pomogło odłączenie zasilania, niestety problem wrócił 23.10.2018 r. i teraz się powtarza co kilka godzin. Dzięki Waszym wpisom na forum wydaje mi się że znam powód takiego zachowywania się centrali ( zwłaszcza po przejrzeniu rejestru zdarzeń) - mam na płycie pamięć AMIC tak jak na fotce.
    Satel - usterki i opinie o serwisie

    Wysłałem płytę do Satela i zobaczymy jakie będzie rozwiązanie problemu, a także czy naprawa będzie gratis czy też odpłatnie bo od zakupu minęło ponad 3 lata.
    Przez te 3 lata byłem zadowolony, gdyż poza alarmem obsługiwałem z telefonu dwie bramy i furtkę oraz oświetlenie w kilku miejscach.
    Jak zostanę potraktowany przez firmę Satel i czy skutecznie rozwiążą mój problem napiszę w późniejszym terminie.
  • OptexOptex
  • #154
    Flower_1967
    Poziom 10  
    Faktycznie powinienem ją odesłać do Satela zaraz po instalacji w 2015 r. - ponieważ w pamięci zdarzeń było zanotowanych kilka tysięcy wpisów : "UNKNOW EWENT" oraz "NIECIĄGŁOŚĆ PAMIĘCI ZDARZEŃ" ale skoro wszystko śmigało to sobie odpuściłem. Dziękuję Koledze Łukaszowi za info, a czy ktoś może coś powiedzieć jak spisują się te nowe RAMy, wstawiane za AMIC ?
  • #155
    Chris_W

    Poziom 37  
    Ten AMIC to jest pamięć flash. Centrala chodzi prawdopodobnie na ramie (tak przypuszczam), a kopia programu jest we flashu. Firmware na starcie ładuje program z flasha do ramu i z tego ramu się wykonuje właściwa praca centrali - pewnie są tam funkcje sprawdzające integralność ram<>flash - stąd błędy. Tanie flashe dostają dziur w pamięci (jak bad sektory w dyskach). Wrażliwe są na ładunki ESD, dlatego warto się "rozładowywać" przed dotykaniem zacisków.
  • #156
    Flower_1967
    Poziom 10  
    Dzień dobry,
    w nawiązaniu do mojego posta z dn. 29.10.2018. informuje, iż płytę wysłałem do Satela kurierem DHL (koszt-17zł) w piątek, a już w środę miałem w domu centralę wysłaną przez Satel na ich koszt. Opisałem usterki i nawet nikt z Satela nie dzwonił do mnie, została wymieniona pamięć AMIC na SST - jak na załączonej fotografii, naklejono plombę gwarancyjną (2021-9) i wszystko śmiga bez najmniejszych problemów. Jedynie nie napisałem aby Satel wyczyścił pamięć zdarzeń, myślałem, że to jest oczywiste i w pamięci zdarzeń mam te wszystkie wcześniejsze wpisy (jest tych zdarzeń ze 20 tyś.) - ale to może i lepiej, że jest historia.
    Satel naprawił centralę i odesłał na mój adres za free, miłym gestem było ze strony Satela, że dorzucili do przesyłki gratisowo zestaw kołeczków montażowych, oporników, końcówki do akumulatora, zworki.
    Ale najważniejsze, że zrobili to szybko i bezproblemowo.
    Dziękuję przede wszystkim kolegom, że założyliście taki temat i czytając Wasze posty mogłem postawić właściwą diagnozę i rozwiązać swój problem. Satel - usterki i opinie o serwisie Satel - usterki i opinie o serwisie
  • #158
    sosarek

    Poziom 43  
    Flower_1967 napisał:
    Dziękuję przede wszystkim kolegom, że założyliście taki temat

    Nie ma za co ;)
    Flower_1967 napisał:
    Jedynie nie napisałem aby Satel wyczyścił pamięć zdarzeń, myślałem, że to jest oczywiste i w pamięci zdarzeń mam te wszystkie wcześniejsze wpisy (jest tych zdarzeń ze 20 tyś.) - ale to może i lepiej, że jest historia.

    To trochę dziwne, bo zawsze dostawałem "puste" centrale - ustawienia też Ci przenieśli?
  • #159
    Flower_1967
    Poziom 10  
    Wysłałem płytę nie wyjmując baterii, wróciła do mnie z włożoną baterią i porównywałem z fotką - wyglądało, że nikt jej nie wyciągał przy wymianie pamięci . Satel zaktualizował firmware do wersji 1.18, a że miałem problem z połączeniem się DLOADX i importem plików, to wróciłem do ustawień fabrycznych centrali i ustawienia poprzednie zrobiłem ręcznie.
  • #160
    sosarek

    Poziom 43  
    Flower_1967 napisał:
    zaktualizował firmware do wersji 1.18, a że miałem problem z połączeniem się DLOADX i importem plików

    Sprawdziłeś identyfikatory DLoadX i centrali - może wystarczyło to zmienić w komputerze.
  • #161
    Flower_1967
    Poziom 10  
    Faktycznie wystarczyło na spokojnie posprawdzać i ustawić właściwe wartości ale, że nie zajmuję się tym zawodowo a tylko z przypadku, wybrałem długą drogę wpisywania ręcznego. Pliki miałem wyeksportowane na dysk przenośny, import mi nie wychodził więc wydrukowałem i powpisywałem ustawienia ręcznie. Ale jestem zadowolony ponieważ wszystko śmiga, poza alarmem wygoda bo z telefonu otwieram i zamykam dwie bramy, mogę sobie zapalać i gasić oświetlenie, Integra Control bardzo dobrze śmiga, używam serwera Satela ponieważ Internet z Cyfrowego Polsatu i zmienne IP.
  • #162
    ama2
    Poziom 5  
    Serwis Satela jest spoko. Naprawiali mi już z 5 elementów w tym płytę 128 WRL. Szkoda jedynie, że niektóre produkty są nietrafione technicznie (wydajność, obudowa, sposób upgrade oprogramowania i firmware - np. manipulator TSI
  • #163
    jrusi
    Poziom 2  
    Dołączę do tego tematu Integra 64 uszkodzona pamięć 12.2015 (wysłana do serwisu i naprawiona nieodpłatnie) i wczoraj po restarcie centrali ten sam błąd... Zainstalowana pamięć to AMIC.
    Do tego u dwóch różnych klientów tydzień wcześniej brak dotyku na INT-TSG (jeden już miał to samo uszkodzenie rok wcześniej i odpłatnie był naprawiony). W poniedziałek wysyłam wszystko do serwisu...
    Nie muszę wspominać, że klienci już nigdy nie skorzystają z moich usług. Nie pomaga tłumaczenie ze to Satel.
  • #164
    synology1
    Poziom 15  
    jrusi napisał:
    Dołączę do tego tematu Integra 64 uszkodzona pamięć 12.2015 (wysłana do serwisu i naprawiona nieodpłatnie) i wczoraj po restarcie centrali ten sam błąd... Zainstalowana pamięć to AMIC.
    Do tego u dwóch różnych klientów tydzień wcześniej brak dotyku na INT-TSG (jeden już miał to samo uszkodzenie rok wcześniej i odpłatnie był naprawiony). W poniedziałek wysyłam wszystko do serwisu...
    Nie muszę wspominać, że klienci już nigdy nie skorzystają z moich usług. Nie pomaga tłumaczenie ze to Satel.

    A ile ci policzyli za dotyk ? ja odsyłam jutro bo problem mam z sabotażem :)
  • #165
    SalvusNexus
    Poziom 9  
    Również podzielę się opinią o serwisie Satela z tego roku.

    Integra 32 z zepsutą pamięcią trochę po gwarancji. - Naprawili bez kosztów.

    Manipulator TSI - cztery naprawy dwóch manipulatorów.
    Jeden był cały czas na gwarancji, drugiemu skończyła się po pierwszej naprawie, byłem ciekawy czy i jak naprawią?

    Naprawili za darmo. Prawidłowo.

    Fakt, że gdyby nie ETHMy byłbym w czarnej * , klienci i tak wszystko obsługiwali z telefonu, choć byli nieźle poirytowani, że drogi wyświetlacz nie działa i się psuje.

    W Satelu bardzo się starają ostatnio i trzeba to doceniać, awaryjność elektroniki to inna sprawa, zawsze się zdarza.
    Cieszy fakt, że Satel to rozumie i nie zostawi cię z problemem jak tydzień po gwarancji coś strzeli.
    Znajomy wysłał Integre miesiąc po gwarancji do serwisu na płatną naprawę, naprawili mu za darmo zapłacił tylko za przesyłkę.

    Za przesyłkę nigdy nic nie płacę, zawożę i odbieram od dużego autoryzowanego dystrybutora.

    Polecam taki tryb zakupu i serwisu.
  • #166
    iwus_76
    Poziom 11  
    Tak, potwierdzam też ostatnio wysyłałem INT-TSI integre 128 wrl i obsługa na wysokim poziomie. Najgorsze, tylko to świecenie oczami przed klientem, bo generalnie klamoty z górnej półki...
  • #167
    sosarek

    Poziom 43  
    iwus_76 napisał:
    Najgorsze, tylko to świecenie oczami przed klientem, bo generalnie klamoty z górnej półki...

    Co, ten nieudany manipulator? Dlatego stosuje się go jako "ciekawostkę" w systemie montując także starą poczciwą INT-KLCD.
  • #169
    sosarek

    Poziom 43  
    iwus_76 napisał:
    Miało być na "bogato".

    Więc dodatkowy zwykły manipulator choćby w garażu który zawsze tymczasowo można przenieść... TSI nigdy nie powinien być głównym jedynym w systemie.
  • #172
    paszczakq
    Poziom 23  
    Się ludzie napalili na wodotryski dotykowe ..... Od fajerwerków mamy choinkę i sylwestra .