Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Satel - usterki i opinie o serwisie

sosarek 12 Sty 2017 15:32 23457 120
  • #91 12 Sty 2017 15:32
    synology1
    Poziom 14  

    U mnie dotarła dziś pierwsza partia w opisie naprawy
    -Uszkodzony element,Wymiana elementu pamięci Flasch z programem starter Integra
    pocieszające jest to że mam we wszystkich ten sam opis , łagodniej będzie względem klienta że poszła taka partia i Ja na to wpływu nie miałem.

  • Fibaro
  • #92 02 Lut 2017 03:49
    raffin
    Poziom 22  

    Dzisiaj kolejna Integra 32 do kolekcji. Wpisy w zdarzeniach m.in.: średnio 2x/godz Restart Centrali, Pamięć RAM zapełniona w 50%. Poza zdarzeniami, wyświetlanie na panelu: Restart panela, Błąd stosu pętli głównej, czasami krzaki na panelu, które znikają po odpięciu zasilań. Czasami w panelu gaśnie podświetlenie i nie reaguje na przyciski. Wg sąsiadów sygnalizator piszczał w nocy kilkukrotnie - brak wpisów. Centralka ma około pół roku. To druga I32 u tego samego klienta z bardzo podobnymi objawami. Serwis? Pech, zbieg okoliczności, czy coś może mieć wpływ na to?

  • #93 02 Lut 2017 18:55
    synology1
    Poziom 14  

    Po prostu masz pecha to nie zbieg okoliczności ,objawy takie same jak u pozostałych.U mnie po wymianie pamięci od 13-1-2017 na razie wszystkie hulają.Pecha to ja miałem 13 central założonych w 2015 i wszystkie padły.

  • #94 06 Lut 2017 13:48
    wexors
    Poziom 17  

    synology1 napisał:
    Dziś dalszy ciąg usterek central z roku 2014 ,telefon dostałem że nie reaguje manipulator ,pomyślałem że centrala z tego samego roku co pozostałe które zgłaszają błąd pamięci Ram .Po przybyciu na obiekt zostaje manipulator z komunikatem Uszkodzony Prog .Próbowałem restart z kołków bez rezultatu centrala nie wchodzi w tryb serwisowy manipulator ciągle ten sam komunikat.Napięcia pomierzone wszystkie ok.Niestety nie mogę połączyć się aby odczytać historię zdarzeń miał może ktoś z was taki przypadek .Komunikat może oznaczać że uszkodzone jest oprogramowanie centrali ja nie flaschowałem a właściciel tym bardziej dziwna sprawa się robi z tymi centralami pozostaje tylko serwis



    mi tydzien temu wywaliło identyczny bład. Chciałem wymienic tylko czujke z pir na dualną bo zgłaszała fałszywki. Wpadłem na pomysł żeby mi centrala nie powiadamiała ochrony to wyłączę czujkę w systemie, przy zapisie ustawień wykrzaczyła się płyta :/
    centrala integra64 zamontowana z 8 miesiecy temu.

  • #95 09 Lut 2017 21:11
    Lukasz3232
    Poziom 17  

    Od kilku dni dzwonią do mnie zdenerwowani klienci, że nie można połączyć się za pomocą aplikacji z systemem alarmowym. Proszą o sprawdzenie, przyjazd, naprawę. Niektórzy, szczególnie ci u których system został uruchomiony niedawno twierdzą, że to moja wina bo przecież działało a teraz nie, a internet jest.

    Cała reszta, która się od miesięcy tak przyzwyczaiła do obsługi systemu z aplikacji, że zapomniała gdzie w domu wisi manipulator i gdzie jest pilot do bramy garażowej dzwoni i pyta jak teraz mają sobie radzić?

    Loguję się na swoje obiekty i nic, brak połączenia, choć powiadomienia przychodzą. Wchodzę na stronę satela, szukam, zaglądam w zakamarki i jest:

    "Prace serwisowe

    W dniach od 6.02 do 10.02, na serwerach uczestniczących w obsłudze połączeń między centralami alarmowymi a aplikacjami mobilnymi, będą prowadzone prace serwisowe.
    Klienci mogą obserwować czasowe utrudnienia w realizacji połączeń. Za niedogodności, które mogą wystąpić w czasie prac utrzymaniowych - przepraszamy."


    Pytanie do działu marketingu firmy Satel, czy to takie trudne wysłać maila z wiadomością do zarejestrowanych instalatorów o planowanych pracach? Czy jak zwykle zrobić z nich idiotów, niech sobie poodbierają telefony od zdenerwowanych klientów, do kilku niech podjadą i posprawdzają, a co tam niech mają chłopaki rozrywkę.

    Podobnie ma się sprawa związana z wadą fabryczną płyt głównych Integra. Czy to takie trudne przyznać się do błędu? Lepiej robić instalatorów w balona udając, że wszystko jest w porządku i publikując nowe filmiki, o wysokiej jakości waszych produktów.

    U mnie macie wielki minus za to, że nie traktujecie nas instalatorów po partnersku, wpychając nas na "miny", nie mówiąc nawet po cichu przepraszam...

  • Fibaro
  • #96 10 Lut 2017 03:53
    sosarek
    Poziom 43  

    Widzę że temat się rozrósł, na początku dotyczył tylko awaryjnych modeli Integry i expanderów, ale widzę że ciągle są jakieś problemy, może dlatego powoli warto zacząć się kierować w stronę DSC, Vanderbilta, itp...?

  • #97 11 Lut 2017 23:50
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Dzisiaj kolejne zgłoszenie od klienta : alarm ma niecały rok, padła integra64, brak komunikacji KLCD, okresowe samoczynne restarty , nieznane zdarzenia itp. Kolejna głupiego robota ( za darmo), dojazdy, demontaż centrali, wysyłki, czekanie, kiedy łaskawie ktoś odeśle, po tygodniu, albo po trzech.
    Dla mnie to totalna dyskwalifikacja sprzętu za niemała kasę i czerwona kartka dla satela. Czas na rozwód z ta marką i gdzieś mam już patriotyzm ekonomiczny. Niech się ktoś obudzi bo już im chyba palma odbiła jak wielu innym pseudo "liderom rynku".. To sam jest np. z nice w automatyce bramowej- same super gadżety, a jakość spadła na pysk.
    Co proponujecie w zamian z łatwym intuicyjnym programowaniem, ( oprócz DSC, którego za bardzo nie lubię i nie montuje, ale się nie psuje :!: ).

  • Fibaro
  • #98 12 Lut 2017 18:47
    MariuszX49
    Poziom 17  

    Nowe centrale z serii NEO z DSC programuje się podobnie jak Satela choć mam sporo starszych "Desek" przesiadka na NEO zajęła mi dłuższą chwilę, ja powoli przechodzę na NEO. Integry już wymieniłem prawie wszystkie płyty jakie założyłem pod koniec 2015 i zostało 5 z 2016 i czekam tylko kiedy klienci zgłoszą awarię na tę ewentualność mam na aucie po sztuce. Założyłem w ostatnim czasie trochę LIGHTSYS-ów i ProSYS-ów, ale jakoś mi to nie podchodzi zakładać co proponuje SS na moim rejonie a ceny na te płyty mają lepsze to i tracę na tym a DSC nie umieją to i nie wyceniają...

  • #99 20 Lut 2017 11:36
    Lukasz3232
    Poziom 17  

    20.02.2017 o godzinie 9:16 otrzymałem takiego maila z newsletter SATEL:

    "W nocy z 19.02. na 20.02. wystąpiła nieoczekiwana awaria na naszych serwerach obsługujących połączenia między centralami alarmowymi a aplikacjami mobilnymi. Niektóre centrale VERSA / INTEGRA zgłaszały zdarzenie w postaci awarii w dostępie do usług oferowanych przez serwery.

    Pracujemy nad naprawą i przywróceniem usług dla wszystkich klientów.

    Za wszelkie utrudnienia związane z pracą naszych central alarmowych serdecznie przepraszamy."


    Coś się jednak zmienia na lepsze, pojawiło się przepraszam.

  • #100 26 Lut 2017 17:31
    andmatel
    Poziom 8  

    Witam.
    Czy ktoś posiada informacje jakiego okresu produkcji płyt Satela dotyczy sprawa wadliwych urządzeń. Mówi się o roczniku 2015, 2016 a nawet 2014. Potrzebuje bardziej precyzyjnej informacji. Chyba trzeba się przygotować na prace za darmo. Ciekawe czy Satel zdaje sobie z tego sprawę?

    Pozdrawiam.

  • #101 26 Lut 2017 20:29
    MariuszX49
    Poziom 17  

    Z mojego doświadczenia Wrzesień 2015 do Listopad 2016 z tego okresu wymieniałem.

  • #102 22 Mar 2017 21:11
    Rob888
    Poziom 17  

    andmatel napisał:
    Witam.
    Czy ktoś posiada informacje jakiego okresu produkcji płyt Satela dotyczy sprawa wadliwych urządzeń. Mówi się o roczniku 2015, 2016 a nawet 2014. Potrzebuje bardziej precyzyjnej informacji. Chyba trzeba się przygotować na prace za darmo. Ciekawe czy Satel zdaje sobie z tego sprawę?

    Pozdrawiam.

    Dowiedziałem się w SATELU iż wadliwe pamięci RAM były montowane do lipca 2016. Od sierpnia 2016 są montowane pamięci RAM innego producenta.
    Co ciekawe te same "wadliwe" kości pamięci RAM tego samego producenta SATEL montował w swoich centralach od lat i wcześniej nie były one wadliwe. Dopiero niedawno producent tych pamięci zmienił linie technologiczną i została pocieniona warstwa krzemu w tych pamięciach przez co stały się bardziej awaryjne i mniej odporne na wyładowania elektrostatyczne.
    Oczywiście o tym fakcie producent pamięci chyba nie poinformował swoich klientów. SATEL musiał sam po długich badaniach dojść prawdy.
    Pamięci były i są na bieżąco testowane w specjalistycznych testerach i testy wychodziły poprawne lecz jak wiemy problem pojawia się po dłuższym okresie użytkowania (nawet po okresie jednego czy dwóch lat bezawaryjnej pracy)
    Na pocieszenie mogę napisać że od sierpnia 2016 są montowane pamięci RAM innego producenta, a uszkodzone centrale z wadliwymi pamięciami po odesłaniu do serwisu SATELA w ramach gwarancji są naprawiane bez kosztowo dla klienta.

  • #103 13 Kwi 2017 19:27
    zendenman
    Poziom 15  

    Satel od jakiegoś czasu wypuszcza na rynek sprzęt, który nadaje się co najwyżej do pilnowania budy z psem. Na 10 central wrl zamontowanych w ostatnim czasie 3 pojechały na serwis. Problem z pamięcią, splotem i inne historie. Stanowisko Satela jak zwykle twarde i stanowcze. Grają wariata, że nic się nie dzieje a prawda jest taka, że my instalatorzy wychodzimy na debili. Tracimy czas i pieniądze jeżdżąc do nowej centrali po 3-4 razy. Dodatkowo jak mi padły 3 Wrl- ki to musiałem kupić nowe i podmieć zanim łaskawie serwis odesłał moje. W takich przypadkach ten śmieszy rabat 30 % wystarcza na pokrycie kosztów paliwa jak się coś ze dwa razy wysypie. O zarobku nie ma mowy. Podsumowując warto się zastanowić nad zmianą producenta na bardziej świadomego i nastawionego na współpracę z instalatorami.

  • #104 14 Kwi 2017 06:58
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    zendenman napisał:
    Stanowisko Satela jak zwykle twarde i stanowcze. Grają wariata, że nic się nie dzieje a prawda jest taka, że my instalatorzy wychodzimy na debili.

    Nie spodziewasz się chyba przyznania do wad produkcyjnych, co otwierałoby możliwość sądowego lub polubownego obciążenia firmy wszelkimi kosztami związanymi z wymianą i obsługą wadliwych płyt.
    W skali kraju (i nie tylko) mogłoby to pójść w setki tysięcy złotych.

  • #105 15 Kwi 2017 07:01
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    W USA już od dawna nad takim satelem kreciłybysię prawnicze sępy z pozwami na miliony dolarów. :D

  • #106 15 Cze 2017 12:32
    MariuszX49
    Poziom 17  

    Kolejna płyta naszej "ulubionej" centrali do serwisowania i wymiany czyli Integra 64 objawy czarno na wyświetlaczu cóż wsiadam w auto i jadę 3 godziny by dowiedzieć się, że płyta uszkodzona w wyniku... awarii akumulatora niestety po założeniu nowego ku mojemu zdumieniu z płyty poszedł dym biały taki jak w Watykanie się spotyka cóż myślę geniuszu masz akumulator nowy uszkodzony, ale dłuższe oględziny potwierdziły, że to jednak płyta, a nie mój brak doświadczenia. Płyta poszła na serwis a nową musiałem dowieźć (akurat dyżurna płyta była już u klienta po drodze) i zainstalować w systemie 50 linii to się chwilę zeszło z programowaniem (systemu nie zdążyłem przejąć to i programu brak) i uruchomieniem systemu. Najgorsze w tym nie były koszty tylko świadomość klienta, że system powinien odłączyć uszkodzony akumulator a tego nie zrobił co ubiło zasilacz i tak zamiast zarobić udało mi się wyjść na zero i nie stracić fajnego klienta...
    Centrala oczywiście awarii nie pokazała sprawdzone na nagraniu z monitoringu nie wiem jak Koledzy, ale tak ta centrala jeszcze mnie nie zaskoczyła.

  • #107 15 Cze 2017 17:01
    Stan-Mar
    Poziom 24  

    Ostatnio po podłączeniu akumulatora zagotowała mi się 128. Podmieniłem na 64 bo tylko taką miałem przy sobie, a 66 linii na obiekcie. 128 do serwisu i czekam co odpowiedzą

  • #111 06 Sie 2017 15:41
    JerzyR
    Poziom 10  

    Niestety moja centrala 128-wrl zwariowała. Bez ostrzeżenia (rozbrojony system) zaczął sygnalizować na manipulatorach brak łączności z centralą!!! Komunikatowi towarzyszą pikanie manipulatorów i kanonada światełek.
    Niestety centrala jest już po 2-letniej gwarancji - montaż ok. III 2014 r.
    Ktoś pisze, aby przejść na rozwiązanie konkurencyjnych firm. Niestety wiązało by się to z wymianą kilku expanderów (typu INT-E, IORS) , mod. INT-ETHM, czujek abax itp.
    Jak widać wymiana wszystkich elementów to b.duży wydatek.
    Ciekawe ile naprawa będzie kosztować? Nie liczę na bezpłatną naprawę SATELA.

  • #112 06 Sie 2017 18:39
    synology1
    Poziom 14  

    JerzyR napisał:
    Nie liczę na bezpłatną naprawę SATELA.

    i to błąd zazwyczaj jest to naprawiane gratis , myślę że zapłacisz tylko za wysyłkę

  • #113 06 Sie 2017 19:04
    MariuszX49
    Poziom 17  

    Potwierdzam ostatnio wysłałem płytę z 2012 roku i tylko obciążony zostałem wysyłką.
    Inną z podobną usterką z winy klienta wycenili na 150zł.

  • #114 19 Wrz 2017 14:55
    borotek
    Poziom 10  

    Otrzymałem informację po naprawie 3 sztuk 128 wrl, że modele 2015 do lipiec 2016 mają problem z flash. W moim przypadku jedna po roku działania miała restarty, błędy pamięci i brak łączności z manipulatorem. Pozostałe krótko po aktualizacji firmware także restartowały się i zapisywały błąd. Potwierdzę tylko iż nowe 2017 jeszcze działają.
    Pozdrawiam sfrustrowany MK

  • #115 19 Wrz 2017 20:11
    wexors
    Poziom 17  

    borotek napisał:
    Otrzymałem informację po naprawie 3 sztuk 128 wrl, że modele 2015 do lipiec 2016 mają problem z flash. W moim przypadku jedna po roku działania miała restarty, błędy pamięci i brak łączności z manipulatorem. Pozostałe krótko po aktualizacji firmware także restartowały się i zapisywały błąd. Potwierdzę tylko iż nowe 2017 jeszcze działają.
    Pozdrawiam sfrustrowany MK



    Sprawa nie tyczy się tylko 128 ale ogólnie integry. Problem jest ze wszystkimi centralami z firmware 1.15 i czescia 1.16 bo w nie był wrzucana wadliwa pamięć flash.

    W przypadku moich central to odrazu wywalało ją całkiem i wyrzucała "błąd prog" także byłem bez szans na odzyskanie konfiguracji.
    Do tego mam większy problem bo z początkiem lutego zdechł mi laptop wraz z dyskiem a ja niestety nie zrobiłem żadnej kopi plików. Przez to teraz cierpię bo w przypadku awarii flash nie idzie juz nic odzyskac i i muszę od nowa programować centrale za darmo :/ a to już któraś z rzędu płyta.

  • #116 22 Wrz 2017 13:03
    iwus_76
    Poziom 9  

    Dodaje kolejną integrę 128 wrl z prawdopodobnie uszkodzonym flash'em. Objawy:
    Na wszystkich podłączony (3 szt.) manipulatorach pojawił się komunikat " brak łączności z centralą i no clk". Próby uruchomienia z "kołak" również nie przynoszą zamierzonego efektu. Na płycie świecą się diody, Po podłączeniu do komputera i np. próbie wgrania nowego softu, mam teoretycznie komunikację, ale oczywiście centrala czeka na wywołanie Startera. Płyta została całkowicie odłączona od infrastruktury kablowej i podłączona tylko do jednego manipulatora i niestety nic to nie zmienia. Manipulator wydaję się sprawny, ustawiony adres na "0". Gołym okiem nie widać upaleń na płycie. Gwarancja oczywiście skończyła się 03.2017, płytę odsyłam na płatną naprawę do Satela

  • #117 02 Paź 2017 21:06
    nerdxg
    Poziom 5  

    Integra 128 plus

    Czy awaria "restart centrali" jest pewniakiem, żeby odesłać na serwis? Da się to jakoś samemu naprawić?

    Używam zwykłego manipulatora led. W tryb serwisowy mogę wejść przez zworke reset. Próbowałem wszystkie restarty i reset do ust. fabrycznych.
    Potem na głównym ekranie na manipulatorze mam datę i godzinę. Wpisanie kodów serwisowych i admina nie działa. Wcześniej pojawiały się gwiazdki i nic, a teraz wgl nic się nie pojawia na ekranie, a czas się aktualizuje

  • #118 08 Paź 2017 10:42
    _ZBYCH_
    Poziom 14  

    nerdxg napisał:
    Integra 128 plus

    Czy awaria "restart centrali" jest pewniakiem, żeby odesłać na serwis? Da się to jakoś samemu naprawić?

    Używam zwykłego manipulatora led. W tryb serwisowy mogę wejść przez zworke reset. Próbowałem wszystkie restarty i reset do ust. fabrycznych.
    Potem na głównym ekranie na manipulatorze mam datę i godzinę. Wpisanie kodów serwisowych i admina nie działa. Wcześniej pojawiały się gwiazdki i nic, a teraz wgl nic się nie pojawia na ekranie, a czas się aktualizuje

    Szkoda czasu - odsyłaj do serwisu.

  • #119 25 Paź 2017 20:10
    paszczakq
    Poziom 16  

    W zeszłym roku mi 3 Integry padły , co lepsze nowe w zamian za tamte po miesiącu też padły . Tak samo , restarty cyrki w pamięci zdarzeń . Ale wymiana pamięci Flash i na razie mam spokój . Widać kiepska partia . Jedną mam co zgłasza brak 230v mimo iż oczywiście jest , zostawiłem , działa sobie w sumie 3 lata . Jak padnie całkiem to się pomyśli . Czujki są takie sobie . Także jak już się sprzęt " wygrzeje" to działa . Sporym plusem że mi szybko naprawiają .

  • #120 15 Gru 2017 09:11
    kkkamil
    Poziom 13  

    Satel Integra 64 - z powodu uszkodzenia akumulatora (wyciekł kwas) uszkodził się zasilacz centrali. Widoczne gołym okiem uszkodzenie układu smd. Centrala ma 2-3 lata i nie udało się z niego odczytać napisu w całości (dziura w miejscu nazwy modelu). Na nowej centrali jest delikatnie inne ułożenie elementów i dioda "zrobiona" z tranzystora, ale w tym miejscu jest US35 5430 (Texas Instruments) - 8 nóżkowy smd, przetwornica DC DC.
    Czy w "mojej" wersji też jest ten układ - nie chcę narobić sobie większej biedy, a nie mam takiej samej centrali żeby odczytać. Gdzie mozna go tanio zdobyć? Albo zamienić na coś innego?
    Oczywiście szukałem w googlach, pojedyncze sztuki są w cenie nieco powyżej 20zł/szt, na miejscu u siebie nigdzie nie mam żeby na szybko kupić.

    Brać się za to czy wysyłać do serwisu? Chodzi mi o to czy "leci" tylko ten układ czy uszkodzeń może być więcej?

    pozdrawiam. Kamil

    PS. na zdjęciu na środku wystrzelony układ.

    Satel - usterki i opinie o serwisie

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo