Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odblokowanie portów w tp link nie działa- tester mówi 'close

30 Cze 2016 15:06 1302 11
  • Poziom 6  
    Witam serdecznie,
    Posiadam router TP-Link TL-WR740N, który rozdziela mi sieć (tzw. kablówkę) na parę komputerów w domu. Posiadam ip dynamiczne. Oczywiście, jak to tp-linki mają w zwyczaju- domyślnie moje porty są zablokowane, co prowadzi do różnych problemów związanych z łączeniem się z innymi użytkownikami.
    Wszedłem więc na stronę konfiguracji routera, po czym odblokowałem (jak mi się zdawało) interesujące mnie porty (ip komputera w sieci lokalnej jest na pewno dobre):
    Odblokowanie portów w tp link nie działa- tester mówi 'close
    przy czym tester otwartych portów mówi inaczej:
    Odblokowanie portów w tp link nie działa- tester mówi 'close

    Jaka może być tego przyczyna? Jak to naprawić? Jakie skojarzenia budzi Państwu w tym kontekście słowo NAT? Bo mi żadnych, oprócz tego że o nim słyszałem i może coś w tym jest.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 35  
    Czy *101 to IP komputera o którym mowa?
    Co masz na myśli pisząc łączenie z użytkownikami?
    Dlaczego takie dziwne zakresy portów?
    Firewall windowsa też nie przepuści połączeń przychodzących jeśli się go nie ustawi odpowiednio, na początek proponuję jego wyłączenie.
  • Poziom 6  
    Tak, *101 to ip przydzielone w tym momencie dokładnie temu komputerowi, który mnie interesuje (przy czym nie jest on tym, który łączy się bezpośrednio z siecią).
    Najlepiej widać to na przykładzie gier online- na przykład w grach przeglądarkowych gracze tworzą tzw. lobby ('roomy')- w tym przypadku mogę dołączać do tych roomów, ale przy stworzeniu własnego nikt się ze mną nie może połączyć. Z kolei w grze strategicznej Age of Empires 3- nie mogę się z nikim połączyć, ani też nikt nie może ze mną. Zakres portów przedstawiony na screenie to właśnie te porty, które są wykorzystywane przez tę grę. Jednak w przypadku zmiany zakresu na maksymalny sprawa wygląda podobnie.
    Przy wyłączonym firewallu sytuacja się nie zmienia.
  • Poziom 35  
    Pokaż "status" routera.
  • Poziom 35  
    Nie wiem co to za kablówka ale nie masz w ogóle zewnętrznego adresu IP.
    Chyba że winą jest ich modemo-router ale coś mi się nie wydaje.
  • Poziom 6  
    To ten 172.16.3.91 nie jest zewnętrzny?
    Czy to chodzi o to, że w LAN też powinien być jakiś zewnętrzny?
  • Specjalista Sieci, Internet
    Adamsky97 napisał:
    Czy to chodzi o to, że w LAN też powinien być jakiś zewnętrzny?
    LAN to LAN - tam masz adresy prywatne. Ale, żeby dostać się do routera z internetu, MUSI mieć adres publiczny (tzw. zewnętrzny) od strony WAN. To, co ci się pokazuje, gdy robisz test swojego IP z zewnątrz, to adres routera, ale dostawcy, a nie twój.
  • Poziom 35  
    Może ustalmy co to za kablówka i jaki modem dają do usługi.
  • Poziom 6  
    To znaczy generalnie jak wejdę na stronę wyświetlającą ip to faktycznie się ono wyświetla:
    Odblokowanie portów w tp link nie działa- tester mówi 'close
    Jeśli chodzi o szkielet mojej sieci lokalnej- posiadam zarówno modem jak i router. Router to TP-Link TL-WR740N jak już wspomniałem, a modem był niedawno wymieniany z powodu zużycia ze starości (co nie jest przyczyną problemu z portami gdyż występowały one już wcześniej), cbn cd6141e.
    Kablówka to: http://zwmedia.pl/strona-pakiety_net.html pakiet najniższy, ten za 55zł.
  • Poziom 35  
    Podłącz modem bezpośrednio do komputera i spróbuj się na niego zalogować (172.16.0.1).