Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kosa NAC 2,7KM - nie odpala po zimie

markrzo 30 Cze 2016 20:37 2895 14
  • #1 30 Cze 2016 20:37
    markrzo
    Poziom 9  

    Witam, od tygodnia próbuję odpalić kosę spalinową, ale nie reaguje. Wyczyściłem gaźnik, wymieniłem membrany na nowe, ale wciąż nie mogę odpalić. Iskra na świecy jest, ale po wlaniu paliwa do cylindra kosa i tak nie reaguje ani na chwilę. Czy to może oznaczać że to jednak zapłon lub świeca? Rok wcześniej po sezonie działa bez żadnego problemu.

    0 14
  • #2 30 Cze 2016 20:49
    zdzichra
    Poziom 29  

    Sprawdź ciśnienie sprężania.Może pierścienie się zapiekły

    0
  • #3 30 Cze 2016 20:51
    markrzo
    Poziom 9  

    Sprawdzałem jedynie pod palcem przy wykręconej świecy i ciśnienie jakieś jest.

    0
  • #4 30 Cze 2016 20:52
    Staszek49
    Poziom 34  

    Jeśli silnik nie pali nawet po podlaniu paliwa wprost na tłok, to sprawdź ciśnienie w cylindrze, bo może jest zatarty Ponadto sprawdź, czy nie jest ścięty klin na wale , co ma wpływ na zapłon. Spróbuj uruchomić silnik bez gaźnika, z podlaniem paliwa (ok. 1 cm 3) wprost na tłok, lub poprzez króciec, do którego dołącza się gaźnik. Próba ciśnienia wyjaśni sprawę.

    0
  • #5 30 Cze 2016 20:57
    zdzichra
    Poziom 29  

    markrzo napisał:
    Sprawdzałem jedynie pod palcem przy wykręconej świecy i ciśnienie jakieś jest.

    Palec nie jest zbyt dokładnym miernikiem :D Nawet bez pierścieni jakieś ciśnienie będzie

    0
  • #6 30 Cze 2016 21:05
    markrzo
    Poziom 9  

    A jakie ciśnienie powinno być +/-?

    Dodano po 7 [minuty]:

    gooooooooooooooooooooooool :)

    1
  • #7 04 Lip 2016 21:02
    markrzo
    Poziom 9  

    witam, zdjąłem cylinder i okazuje się że pierścień jest zapieczony i tłok zatarty, cylinder nie jest porysowany więc spróbuję wymienić tłok i pierścienie.

    0
  • #8 27 Lip 2016 21:56
    markrzo
    Poziom 9  

    witam, kontynuując wymieniłem komplet cylinder i tłok oraz membrany w gaźniku. Efekt jest taki ze odpala tylko po zaaplikowaniu nie wielkiej ilości paliwa do cylindra i chodzi dopóki trzymam na gazie. Bez gazu nie pali, czasami słychać jakby chciała odpalić ale bardzo słabo.

    1
  • #9 28 Lip 2016 14:25
    zdzichra
    Poziom 29  

    To pewnie gaźnik trzeba wyregulować.Odpalasz oczywiście "na ssaniu"?

    1
  • #10 28 Lip 2016 22:50
    markrzo
    Poziom 9  

    Nie, na ssaniu nie chce odpalić bez ssania również.

    3
  • #11 05 Lip 2018 19:50
    Tom_PL_55
    Poziom 2  

    Kupiłem taki szmelc dwa lata temu po gwarancji więc się s....dolił,
    Początkowo zaczęła się dusić jak by paliwa nie dostawała aż całkiem padła,
    nowy gaźnik i uszczelki, nowa świeca NGK jest iskra ale nadal bez zmian. Kompresja też jest myślę OK
    Udało mi się ją odpalić po odkręceniu tłumika i wlaniu paliwa bezpośrednio do cylindra ale chodzi tylko na wysokich obrotach jak zdechnie to już normalnie nie rusza.
    Cylinder i tłok wygląda OK na tłoku może ze dwie małe ryski, jedyne co mnie martwi to wyciek oleju tak jakby na łożysku tym z przeniesienia napędu bo magneto rozchlapało go po całej obudowie sprzęgła.
    Nie mam już pomysłów HELP

    0
  • #12 05 Lip 2018 19:58
    Staszek49
    Poziom 34  

    Sugeruję sprawdzić miernikiem ciśnienie w cylindrze, bo od niego m.in. zależy, czy silnik odpali. Objawy wskazują też na nieszczelność uszczelniaczy wału silnika.

    0
  • #13 06 Lip 2018 10:02
    Tom_PL_55
    Poziom 2  

    Jakie powinno być ciśnienie w takim sprzęcie ?

    0
  • #14 08 Lip 2018 16:36
    Staszek49
    Poziom 34  

    Aby uruchomić taki silnik musi on mieć min. 4 bary (przy 2 barach nie zapal),
    ale będzie on "słaby", aby kosić trawę. Np. w piłach spalinowych, gdy silnik ma ciśnienie 7 - 9 barów, to piła dobrze pracuje pod obciążeniem.

    0
  • #15 10 Lip 2018 09:23
    Tom_PL_55
    Poziom 2  

    Naprawiona :) usterka - pęknięty simering na wale, dlatego chlapał i miał kompresję od góry tłoka ale nie miał wcale od dołu, a to właśnie ta dolna kompresja odpowiada za pompowanie paliwa.

    1