Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zadziałanie zabezpieczenia kompresora

przemo33 01 Jul 2016 09:04 2010 26
  • #1
    przemo33
    Level 13  
    Witam,
    Zakupiłem nowy kompresor 50l dwutłokowy Einhell 400/50 , zalałem olejem i niestety po kilku sekundach pracy zadziała jego zabezpieczenie , po wciśnięciu znów kilka sekund pracy i tak cały czas, (silnik się robi gorący)

    Co może być powodem takiego zachowania się kompresora?


    Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam

    Poprawiłem tekst i tytuł.
    Moderator Krzysztof Reszka
  • #2
    A.Gieronimo
    Level 35  
    Sprawny silnik nie robi się gorący w kilka chwil nawet jak będzie przeciążony, najprawdopodobniej ma wadę fabryczną, chyba że zamiast normalnej ilości oleju wlałeś mu hipolu po korek...
    Ew. walnąłeś inną głupotę, np. nie zdjęte zabezpieczenie filtra powietrza czy inne "zabezpieczenie fabryczne".
    Sam sobie odpowiedz.
  • #3
    przemo33
    Level 13  
    Witam,
    Olej wlany jak należy (do sprężarek)
    Zabezpieczeń nie było.

    Pozdr.
  • #4
    A.Gieronimo
    Level 35  
    Więc skoro jest nowy to reklamuj a jeśli dalej Cię korci do naprawiania to nagraj film jak wygląda jego praca.
  • #5
    przemo33
    Level 13  
    Witam,
    Porobiłem kilka testów i oto wnioski:
    -po odłączeniu niebieskiego kondensatora 200uF wszystko działa jak należy.

    Zadziałanie zabezpieczenia kompresora
    Czyżby kondensator powodował to zakłócenie?

    Pozdr.
  • #6
    retrofood
    VIP Meritorious for electroda.pl
    przemo33 wrote:
    Witam,
    Porobiłem kilka testów i oto wnioski:


    A czytać umiesz?

    A.Gieronimo wrote:
    Więc skoro jest nowy to reklamuj


    Po co Ci grzebanie w nowym urządzeniu?
  • #7
    przemo33
    Level 13  
    Witam,
    Czytać , a i owszem umiem ..

    Kompresor jest nowy , ale powystawowy - ostatnia sztuka (tam gdzie kupowałem).

    Teoretycznie mogę oddać ,ale zależy mi aby go mieć.

    Pozdr.
  • #8
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Szacowny Kolego. Niebieski kondensator, jest kondensatorem rozruchowym, biały (ok 40-50µF) kondensatorem pracy.Dodatkowo silnik posiada wyłącznik odśrodkowy, odłączający ten kondensator i opisane objawy są typowe dla niesprawności tego wyłącznika. Rozebrać silnik i sprawdzić styki, ciężarki, sprężyny i łatwość przesuwania się tego ,,regulatora Watta" po wale silnika.
  • #9
    przemo33
    Level 13  
    Witam, dziękuję za informacje,
    Pytanko jeszcze to dlaczego na odpietym kondensatorze niebieskim 200uF (rozruchowym) startuje normalnie bez problemów?
  • #11
    A.Gieronimo
    Level 35  
    Nie wiem po co to piszę ale niech "Ci będzie" ;)
    Startuje bo jest pusta butla i nie ma oporu.
    Naprawa we własnym zakresie jest bez sensu, wyłącznik odśrodkowy jest wbrew pozorom dość delikatną rzeczą (pomijam fakt że szybciej wstawił byś co innego zamiast niego) ale to już chyba nie pora na czary mary.

    JEST NA GWARANCJI a zaraz go będziemy tutaj przezwajać :lol: :lol:
  • #12
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    KOmpresor nie jest powystawowy a raczej zwrot gwarancyjny.


    Po drugie w chwili jak buczy i nie może ruszyć rusz go ręką ostrożnie za wiatak tak żeby ci palców nie odcięło.
    Często klei wirnik do stojana z wielu mechanicznych przyczyn.

    Po trzecie jak ci na gwarancji nie zależy to rozbieraj ale ostrożnie.
  • #14
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Zdesymetrowana szczelina, albo od ubitego mocowania łożysk, albo coś z korbowodami w kompresorze, tak że jak nie ma rozruchu silnik to trzeba zobaczyć czy go coś nie trzyma.

    Trzeba też w tej chwili pomierzyć napięcie na zaciskach bo może spadać do np. 180V i silnik nie ruszy.
  • #15
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Kolego, Strumień Świadomości. Twoje wywody, niestety, są bzdurą. Znam te kompresory Made in China i objaw tu opisany jest typowym objawem niesprawności wyłącznika odśrodkowego na skutek choćby niedbalstwa producenta. Co do BEZPIECZNEGO (!) sprawdzenia stanu rzeczy, polecam Koledze, założcielowi tematu, następujący sposób - z kondensatorem rozruchu - ,,niebieskim" ,włączyć szeregowo dobrze izolowany przycisk chwilowy lub wyłącznik, dostosowany do napięcia sieci. Uruchomienie kompresora, napompowanie zbiornika do ciśnienia maksymalnego, wyłączenie i ponowny rozruch przy cisnieniu np. 5,5 bara. Jeżli po chwilowym zwarciu przycisku (wyłącznika kompresor ruszy), będzie to na 100% świadczyło o tym, o czym napisałem. Poza tym kleje są w tubkach, lub słoikach a wiatraki w Holandii.
  • #16
    przemo33
    Level 13  
    Witam,
    Dziękuję za pomoc.
    Wrócę do domu to zrobię próbę z tym wyłącznikiem.


    Jeszcze pytanko, czy przyczyną tego zachowania nie może być ten kondensator rozruchowy?


    Pozdr.
  • #17
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    przemo33 wrote:
    Jeszcze pytanko, czy przyczyną tego zachowania nie może być ten kondensator rozruchowy?
    Nie, bo sam Kolega napisał, że po jego odłączeniu (!) silnik pracuje normalnie.
  • #18
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    Krzysztof Kamienski wrote:
    przemo33 wrote:
    Jeszcze pytanko, czy przyczyną tego zachowania nie może być ten kondensator rozruchowy?
    Nie, bo sam Kolega napisał, że po jego odłączeniu (!) silnik pracuje normalnie.


    A jak kondensator jest przebity i robi zwarcie?
  • #19
    A.Gieronimo
    Level 35  
    arturavs wrote:
    Krzysztof Kamienski wrote:
    przemo33 wrote:
    Jeszcze pytanko, czy przyczyną tego zachowania nie może być ten kondensator rozruchowy?
    Nie, bo sam Kolega napisał, że po jego odłączeniu (!) silnik pracuje normalnie.


    A jak kondensator jest przebity i robi zwarcie?


    Nie było by przesunięcia fazowego i w cale by nie ruszył. Kondensator to nie rezystor, poza wprowadzaniem konduktancji przesuwa fazę prądu w stosunku do tego płynącego w innych uzwojeniach.
  • #20
    przemo33
    Level 13  
    Witam,
    Na na odpiętym kondensatorze pod wyjścia wyłącznika odśrodkowego podpiąłem miernik i okazuje się że wyłącznik działa.

    Jak startuje to jest zwarty a po chwili się rozwiera.

    Podłączając kondensator miernik pokazuje zwarcie a w chwili gdy powinien rozewrzeć raz rozwiera raz nie (naprzemiennie)

    Podłączyłem inny kondensator na próbę (miałem tylko 60uF)
    i jak startuje to jest zwarty a po chwili się rozwiera czyli działa normalnie.

    Czyżby jednak to wina kondensatora?
  • #21
    A.Gieronimo
    Level 35  
    Wygląda na kondensator, jeśli będzie miał przebicie będzie hamował silnik, a że jakąś pojemność może mieć to i faza też się przesuwa i taki śmieszny efekt może być.
    Musisz wstawić taki jaki był, z za małym nie wystartuje z ciśnieniem w zbiorniku.
  • #23
    przemo33
    Level 13  
    Witam, na tym kondensatorze 60uF startuje nawet jak kompresor ma 5.5bar, a na starym 200uF czy nabity czy pusty wyłącza się po chwili i załącza zabezpieczenie.
  • #25
    przemo33
    Level 13  
    Witam, a nie lepiej dać jakiś większy? Chociaż 100uF skoro wcześniej był 200 uF?
  • #26
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    przemo33 wrote:
    Czyżby jednak to wina kondensatora?
    Z tego co piszesz, tak by wyglądalo. Przy okazji silnik nie może osiagnać obrotów niezbędnych do zadziałania wyłącznika odśrodkowego -znajduje się w stanie ciągłego rozruchu.
  • #27
    przemo33
    Level 13  
    Witam,
    Po wymianie kondensatora rozruchowego jest OK.

    Pozdrawiam i dziękuję.