Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zadziałanie zabezpieczenia kompresora

przemo33 01 Lip 2016 09:04 1431 26
  • #1 01 Lip 2016 09:04
    przemo33
    Poziom 13  

    Witam,
    Zakupiłem nowy kompresor 50l dwutłokowy Einhell 400/50 , zalałem olejem i niestety po kilku sekundach pracy zadziała jego zabezpieczenie , po wciśnięciu znów kilka sekund pracy i tak cały czas, (silnik się robi gorący)

    Co może być powodem takiego zachowania się kompresora?


    Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam

    Poprawiłem tekst i tytuł.
    Moderator Krzysztof Reszka

    0 26
  • #2 01 Lip 2016 09:49
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    Sprawny silnik nie robi się gorący w kilka chwil nawet jak będzie przeciążony, najprawdopodobniej ma wadę fabryczną, chyba że zamiast normalnej ilości oleju wlałeś mu hipolu po korek...
    Ew. walnąłeś inną głupotę, np. nie zdjęte zabezpieczenie filtra powietrza czy inne "zabezpieczenie fabryczne".
    Sam sobie odpowiedz.

    0
  • #3 01 Lip 2016 11:04
    przemo33
    Poziom 13  

    Witam,
    Olej wlany jak należy (do sprężarek)
    Zabezpieczeń nie było.

    Pozdr.

    0
  • #4 01 Lip 2016 11:08
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    Więc skoro jest nowy to reklamuj a jeśli dalej Cię korci do naprawiania to nagraj film jak wygląda jego praca.

    0
  • #5 01 Lip 2016 22:24
    przemo33
    Poziom 13  

    Witam,
    Porobiłem kilka testów i oto wnioski:
    -po odłączeniu niebieskiego kondensatora 200uF wszystko działa jak należy.

    Zadziałanie zabezpieczenia kompresora
    Czyżby kondensator powodował to zakłócenie?

    Pozdr.

    0
  • #6 01 Lip 2016 22:42
    retrofood
    Moderator

    przemo33 napisał:
    Witam,
    Porobiłem kilka testów i oto wnioski:


    A czytać umiesz?

    A.Gieronimo napisał:
    Więc skoro jest nowy to reklamuj


    Po co Ci grzebanie w nowym urządzeniu?

    0
  • #7 02 Lip 2016 06:21
    przemo33
    Poziom 13  

    Witam,
    Czytać , a i owszem umiem ..

    Kompresor jest nowy , ale powystawowy - ostatnia sztuka (tam gdzie kupowałem).

    Teoretycznie mogę oddać ,ale zależy mi aby go mieć.

    Pozdr.

    0
  • #8 02 Lip 2016 06:45
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    Szacowny Kolego. Niebieski kondensator, jest kondensatorem rozruchowym, biały (ok 40-50µF) kondensatorem pracy.Dodatkowo silnik posiada wyłącznik odśrodkowy, odłączający ten kondensator i opisane objawy są typowe dla niesprawności tego wyłącznika. Rozebrać silnik i sprawdzić styki, ciężarki, sprężyny i łatwość przesuwania się tego ,,regulatora Watta" po wale silnika.

    0
  • #9 02 Lip 2016 07:24
    przemo33
    Poziom 13  

    Witam, dziękuję za informacje,
    Pytanko jeszcze to dlaczego na odpietym kondensatorze niebieskim 200uF (rozruchowym) startuje normalnie bez problemów?

    0
  • #10 02 Lip 2016 07:25
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    przemo33 napisał:
    startuje normalnie bez problemów?
    Niech napompuje do full'a, wtedy zobaczymy...ten rozruch :D

    0
  • #11 02 Lip 2016 08:46
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    Nie wiem po co to piszę ale niech "Ci będzie" ;)
    Startuje bo jest pusta butla i nie ma oporu.
    Naprawa we własnym zakresie jest bez sensu, wyłącznik odśrodkowy jest wbrew pozorom dość delikatną rzeczą (pomijam fakt że szybciej wstawił byś co innego zamiast niego) ale to już chyba nie pora na czary mary.

    JEST NA GWARANCJI a zaraz go będziemy tutaj przezwajać :lol: :lol:

    0
  • #12 02 Lip 2016 09:30
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    KOmpresor nie jest powystawowy a raczej zwrot gwarancyjny.


    Po drugie w chwili jak buczy i nie może ruszyć rusz go ręką ostrożnie za wiatak tak żeby ci palców nie odcięło.
    Często klei wirnik do stojana z wielu mechanicznych przyczyn.

    Po trzecie jak ci na gwarancji nie zależy to rozbieraj ale ostrożnie.

    0
  • #13 02 Lip 2016 09:37
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Często klei wirnik do stojana z wielu mechanicznych przyczyn.
    Klejem ? Biurowym, białym :D ? Może wymień te mechaniczne przyczyny ?

    1
  • #15 02 Lip 2016 10:12
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    Kolego, Strumień Świadomości. Twoje wywody, niestety, są bzdurą. Znam te kompresory Made in China i objaw tu opisany jest typowym objawem niesprawności wyłącznika odśrodkowego na skutek choćby niedbalstwa producenta. Co do BEZPIECZNEGO (!) sprawdzenia stanu rzeczy, polecam Koledze, założcielowi tematu, następujący sposób - z kondensatorem rozruchu - ,,niebieskim" ,włączyć szeregowo dobrze izolowany przycisk chwilowy lub wyłącznik, dostosowany do napięcia sieci. Uruchomienie kompresora, napompowanie zbiornika do ciśnienia maksymalnego, wyłączenie i ponowny rozruch przy cisnieniu np. 5,5 bara. Jeżli po chwilowym zwarciu przycisku (wyłącznika kompresor ruszy), będzie to na 100% świadczyło o tym, o czym napisałem. Poza tym kleje są w tubkach, lub słoikach a wiatraki w Holandii.

    0
  • #16 02 Lip 2016 10:17
    przemo33
    Poziom 13  

    Witam,
    Dziękuję za pomoc.
    Wrócę do domu to zrobię próbę z tym wyłącznikiem.


    Jeszcze pytanko, czy przyczyną tego zachowania nie może być ten kondensator rozruchowy?


    Pozdr.

    0
  • #17 02 Lip 2016 10:21
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    przemo33 napisał:
    Jeszcze pytanko, czy przyczyną tego zachowania nie może być ten kondensator rozruchowy?
    Nie, bo sam Kolega napisał, że po jego odłączeniu (!) silnik pracuje normalnie.

    0
  • #18 02 Lip 2016 11:10
    arturavs
    Poziom 39  

    Krzysztof Kamienski napisał:
    przemo33 napisał:
    Jeszcze pytanko, czy przyczyną tego zachowania nie może być ten kondensator rozruchowy?
    Nie, bo sam Kolega napisał, że po jego odłączeniu (!) silnik pracuje normalnie.


    A jak kondensator jest przebity i robi zwarcie?

    0
  • #19 02 Lip 2016 11:36
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    arturavs napisał:
    Krzysztof Kamienski napisał:
    przemo33 napisał:
    Jeszcze pytanko, czy przyczyną tego zachowania nie może być ten kondensator rozruchowy?
    Nie, bo sam Kolega napisał, że po jego odłączeniu (!) silnik pracuje normalnie.


    A jak kondensator jest przebity i robi zwarcie?


    Nie było by przesunięcia fazowego i w cale by nie ruszył. Kondensator to nie rezystor, poza wprowadzaniem konduktancji przesuwa fazę prądu w stosunku do tego płynącego w innych uzwojeniach.

    0
  • #20 03 Lip 2016 09:14
    przemo33
    Poziom 13  

    Witam,
    Na na odpiętym kondensatorze pod wyjścia wyłącznika odśrodkowego podpiąłem miernik i okazuje się że wyłącznik działa.

    Jak startuje to jest zwarty a po chwili się rozwiera.

    Podłączając kondensator miernik pokazuje zwarcie a w chwili gdy powinien rozewrzeć raz rozwiera raz nie (naprzemiennie)

    Podłączyłem inny kondensator na próbę (miałem tylko 60uF)
    i jak startuje to jest zwarty a po chwili się rozwiera czyli działa normalnie.

    Czyżby jednak to wina kondensatora?

    0
  • #21 03 Lip 2016 10:35
    A.Gieronimo
    Poziom 35  

    Wygląda na kondensator, jeśli będzie miał przebicie będzie hamował silnik, a że jakąś pojemność może mieć to i faza też się przesuwa i taki śmieszny efekt może być.
    Musisz wstawić taki jaki był, z za małym nie wystartuje z ciśnieniem w zbiorniku.

    0
  • #23 03 Lip 2016 11:53
    przemo33
    Poziom 13  

    Witam, na tym kondensatorze 60uF startuje nawet jak kompresor ma 5.5bar, a na starym 200uF czy nabity czy pusty wyłącza się po chwili i załącza zabezpieczenie.

    0
  • #25 03 Lip 2016 12:45
    przemo33
    Poziom 13  

    Witam, a nie lepiej dać jakiś większy? Chociaż 100uF skoro wcześniej był 200 uF?

    0
  • #26 03 Lip 2016 17:23
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    przemo33 napisał:
    Czyżby jednak to wina kondensatora?
    Z tego co piszesz, tak by wyglądalo. Przy okazji silnik nie może osiagnać obrotów niezbędnych do zadziałania wyłącznika odśrodkowego -znajduje się w stanie ciągłego rozruchu.

    0
  • #27 21 Lip 2016 11:09
    przemo33
    Poziom 13  

    Witam,
    Po wymianie kondensatora rozruchowego jest OK.

    Pozdrawiam i dziękuję.

    0