Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stałe zasilanie w radiu bez przekręcania kluczyka

BartekMaProblem 01 Jul 2016 14:41 7293 23
  • #1
    BartekMaProblem
    Level 3  
    Witam mam problem i kilka pytań co do radia pionner MVB-180UB więc, mam samochód reno scenic II i chcę zamienić fabryczne radio na te opisane wyżej. Z radia fabrycznego wychodzą 3 wtyczki (nie licząc anteny) i dwa z nich podłączyłem do przejściówki która była w zestawie z radiem a jednej nie mam gdzie podłączyć chciał bym wiedzieć od czego ona jest może od wyświetlacza albo od pilota pod kierownicą ale nie to jest głównym problemem tak jak wspomniałem podłączyłem wtyczki tak jak pasowały do przejściówki. Gdy przekręcę kluczyk radio się włącza i można je włączyć i wyłączyć i nie traci przy tym pamięci. Nie traci też jeśli przekręcę kluczyk na ,,0". Niestety jeśli nie przekręcę kluczyka to nie mogę włączyć radia. Wiem że radio potrzebuje stałego zasilania, szukałem już rozwiązania tego problemu i widziałem jak gość mówił żeby zamienić kable. I kable miały być tak żeby czerwony wychodzącyz z kostki samochodowej był połączony z żółtym i czerwonym z radia niestety ja nie mam możliwości wpięcia 2 przewodów w jeden przez gumy na przewodach. Więc gdy np stoję i czekam na dziewczynę to muszę przekręcać kluczyk żeby włączyć radio.
    Dlaczego bolce od kabli nie pasują do wtyczki radia nie są w tych miejscach co powinny.
    Wszystkie zdjęcia dodam, z góry dziękuje za pomoc.
  • #2
    piotrek22101
    Level 39  
    Chcąc słuchać radia bez kluczyka,trzeba połączyć żółty z czerwonym( po stronie radia) i wpiąć je razem w żółty lub czerwony po stronie auta. Drugi zostaje wolny. Trzecia kostka jest od sterowania z kierownicy,wyświetlacza,zestawu. To zależy od opcji wyposażenia auta.
  • #3
    dzg4
    Level 26  
    Koniecznie w obwody zasilania radia wstaw bezpieczniki.
  • #4
    BartekMaProblem
    Level 3  
    Te 2 przewody zamieniłem ze sobą połączyłem je na przemian czyli żółty z czerwonym i dalej nie ma zasilania bez przekręcenia kluczyka.(połączyłem tak oba przewody) :(
  • #5
    piotrek22101
    Level 39  
    Stałe zasilanie w radiu bez przekręcania kluczyka coś takiego. Tylko z auta dajesz pod ten na którym jest plus stały.
  • #6
    BartekMaProblem
    Level 3  
    Tylko zobacz zdjęcie nie mam możliwości podpięcia dwóch przewodów do jednego. Ale połączę je na chwile innym przewodem i jeśli będzie działać to połączę je jakoś na stałe.
  • #7
    piotrek22101
    Level 39  
    To musisz jakoś kawałkiem przewodu połączyć te z radia ,a wpiąć w ten od auta. Innej opcji nie ma. Można też polutować i zaizolować.
  • #9
    piotrek22101
    Level 39  
    To musisz jakoś kawałkiem przewodu połączyć te z radia ,a wpiąć w ten od auta. Innej opcji nie ma. Można też polutować i zaizolować.
  • #11
    Ricoh_220

    Level 37  
    Zewrzyj czerwony i żółty od strony radia. Na czerwonym od strony pojazdu powinno być cały czas napięcie i tyle.
  • #12
    BartekMaProblem
    Level 3  
    Tak zrobiłem radio jest w trybie ,,czuwania" czyli jest na wyświetlaczu pokazana godzina i to nie powinno wyczerpać za bardzo akumulatora
  • #13
    piotrek22101
    Level 39  
    Powinno dać się wyłączyć całkiem. Dłużej przytrzymać off.
  • #14
    BartekMaProblem
    Level 3  
    Spróbuje wielkie dzięki za pomoc jeśli się nie uda to będe pisał
  • #15
    Ricoh_220

    Level 37  
    O akumulator się nie martw mam tak podpięte już w trzecim aucie i nie padł nigdy (poza opcja akumulator stary i padał). Miałem tak połączone w maluchu , Renault clio oraz obecnie w Oplu od kiedy jest wzmacniacz tylko tyle się zmieniło że z przewodu sterowania anteną uruchamia się wzmacniacz 2x150W radio steruje jego załączeniem.Pobór prądu jest naprawdę niewielki dodatkowo jeszcze alarm pobiera swoje. Jeżeli chcesz mogę jutro zmierzyć pobór prądu. Jednak gwarantuję iż to niepotrzebne. Inna sytuacja jeśli autko jedzie raz na rok akumulator sam się wyładuje.
  • #16
    marek790524
    Level 16  
    W ustawieniach początkowych powinieneś mieć funkcję PW SAVE, po jej załączeniu zegarek powinien zgasnąć po wyłączeniu radia.
  • #17
    BartekMaProblem
    Level 3  
    Jeśli wyłączę zegarek to podświetlenie przycisków też się wyłączy?
  • #18
    marek790524
    Level 16  
    Tak, zegarek i podświetlenie zgaśnie. To jest jakaś funkcja oszczędzania energii.
  • #19
    .unknown.
    Level 14  
    ja bym Ci doradził dorobienie sobie po prostu włącznika (gdzieś wpuszczany na desce zamontować obok radia), który będzie Ci mostkował żółty od radia do czerwonego połączonego ciągle.
    Sam tak mam i w efekcie bez kluczyka radio można włączyć tym włącznikiem,
    a jak wychodzisz to wyłączasz nim - wtedy nie grozi Ci rozładowanie akumulatora.
    Niektóre radyjka potrafią skutecznie rozładować akumulator przez kilka dni, przekonałem się sam.
  • #20
    BartekMaProblem
    Level 3  
    .unknown. to bardzo dobry pomysł raczej tak zrobię :)
  • #21
    freebsd
    Level 39  
    @BartekMaProblemWstaw szeregowo z przełącznikiem (który jest dobrym rozwiązaniem) diodę prostowniczą, inaczej przez ten przełącznik możesz zasilać cały samochód, a kable i przełącznik mogą tego nie znieść.
  • #22
    BartekMaProblem
    Level 3  
    freebsd o tym nie pomyślałem dziękuje bardzo za cenną rade
  • #23
    .unknown.
    Level 14  
    jeśli robi tak, że przełącznik po stronie radia zwiera tylko lub rozwiera żółty kabel z radia do czerwonego, a ten żółty jest odcięty od strony auta, to nie zasili samochodu, spokojnie ;)
    inaczej dioda prostownicza miałaby sens (zakładając, że radio nie pobiera więcej prądu niż dioda wydoli, zależnie od zastosowanej, bo to chyba żółtym idzie główne zasilanie a czerwony tylko podtrzymuje, jeśli nie mylę teraz z pamięci).

    Stałe zasilanie w radiu bez przekręcania kluczyka

    Jeśli podłączysz tak jak na rysunku, czyli przełącznik zwiera lub rozwiera tylko punkt B i C, a nigdy nie ma styku między punktem Ai B oraz nigdy nie ma styku między punktem A i C, gdyż 'punkt' A to zaizolowany obcięty kabel, to wtedy dioda Ci nie potrzebna.

    Dioda miałaby zapobiegać sytuacji gdyby zwrotnie ktoś na kabel żółty z instalacji samochodowej podawał zasilanie z czerwonego, po prostu poskręcał je czy coś; jeśli żółty masz obcięty i zaizolowany, po stronie instalacji samochodowej, to niepotrzebna dioda.
  • #24
    BartekMaProblem
    Level 3  
    Tak żółty jest od stałego zasilania bo jak podłączyłem żółty i czerwony z radia do czerwonego z samochodu to i tak musiałem przekręcić kluczyk bo nie było stałego zasilania a gdy podłączyłem do żółtego to radio ciągle miało zasilanie i całe się świeciło nawet po wyłączeniu przyciskiem SRC(przyciski były podświetlone) a jeśli włącze tryb oszczędzania energii to powinny po jakimś czasie przestać świecić prawda? I zostanie tylko godzina na wyświetlaczu?