Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TICO 95 +gaz jak podnieść wolne obroty?

02 Lip 2005 12:58 16444 24
  • Poziom 18  
    Witam.Niedawno kupiłem auto jak w temacie z instalacją LOVATO.Problem mam taki że na gazie autko na za niskie wolne obroty.Da się czymś pokręcić żeby je trochę podnieść?Jak wyrzucę na luż przy nagrzanym silniku to tak nim trzęsie że małe nie wypadnie silnik z pod maski.A nie daj Boże żeby w tym czasie włączył się np.wentylator chłodnicy.Można pokręcić czymś samemu czy trza jechać do fachowca?Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 29  
    Najlepiej do fachowca, ale w mikserze jest śrubka za to odpowiadająca. Na zozgrzanym silniku (na luzie) lekko ją odkręcić np. 1/4 obrotu i zaobserwować. Zakładam, że na benzynie dobrze pracuje silnik na wolnych obrotach.

    Pozdrawiam
  • Poziom 30  
    Na reduktorze jest srubka odpowiadajaca za wolne obroty. Nie polecam tego robic samemu bo regulacja kosztuje 20-30 zl a sam bez analizatora spalin tego nie zrobisz. Za duze ryzyko bo krecac ta srubka zmieniasz sklad mieszanki, by oszczadzac tak mala kwote.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    Witam.Nie mam pewności czy na benzynce jest dobrze ponieważ autko mam dopiero tydzień :D -oszczędności.Ale mam wrażenie że jest chyba podobnie to znaczy oboty trochę wyższe niż na gazie lecz mimo to jednak zbyt niskie.Czy jest na przepustnicy jakaś śrubka żeby trochę naciągnąć linkę.Myślę że to chyba by wystarczyło.Pozdrawiam
  • Poziom 19  
    Jak zdejmiesz filtr powietrza i staniesz z przodu auta to śrubę regulacji wolnych obrotów znajdziesz od strony kabiny po lewej stronie gaźnika.
    Śruba ma ok 2 cm długości ma na zewnątrz sprężynę, jest na wysokości wejścia końca linki gazu do gaźnika tylko na 3 cm na prawo. Do pokręcenia trzeba się zopatrzyć w krótki śrubokręt płaski lub krzyżowy. Kręcąc w prawo obroty zwiększamy.Są tam jeszcze w pobliżu dwie śruby regulacyjne ale je radzę je omijać.
  • Poziom 15  
    Mój i kuzyna Tico na wolnych ma 793 obroty, wydaje się to nisko ale regóła się potwierdza. Jest to normalne wydaje się że są za niskie ale tak naprawde są ok. Radze pokręcić gazem niż gaźnikiem.
  • Poziom 17  
    Sprawdź filtr powietrza może być brudny. Czy byłeś na sprawdzeniu sprężania?
  • Poziom 18  
    Nie byłem na sprawdzeniu sprężania i nie zamierzam.Gazem to chyba nie odważę się pokręcić z bardzo prostego powodu-auto spala mi 5,5l gazu na 100km.filtr powierza czysty.Dla mnie obroty mogą byc niskie ale nie takie przy których siliniem mocno telepie.Po prostu w wolnej chwili muszę dobrać się do gaźnika i nieco podkręcić,wydaje mi się że to będzie najlepsze wyjście.Pozdrawiam
  • Poziom 29  
    Filterek gazu może też być już zabrudzony grafitem. Nie duże koszta a różnica może być.
  • Poziom 17  
    To chociaż umyj gaźnik i przedmuchaj dysze. Jeśli nie używa się benzyny w gaźniku pojawia się nalot. Nie stosuj agresywnych śodków myjących.

    Dodano po 1 [minuty]:

    środków oczywiście
  • Poziom 19  
    Ten gaźnik rozebrać umyć i przedmuchać dysze może i łatwo, tylko kto go później złoży. I czy po tej operacji podwyższą się wolne obroty na gazie, a oto przecież chodziło autorowi postu.
  • Poziom 29  
    Regulacja załatwi sprawę, może pomóc wymiana filterków gdy są brudne...
  • Poziom 17  
    Miałem Scorpio na gaźniku i jak nie używałem benzyny to śniedział. Efektem były kłopoty z obrotami. Składanie i rozkładanie gażnika to nie jest wielka sprawa. A jak ktoś nie umie takich rzeczy to niech jedzie do mechanika i ten mu to zrobi. A jak to nie pomoże to znajdzie przyczynę zbyt niskich obrotów.
    Ponadto chciałem zauważyć, że Andzrzej pytał co to może być. To odpowiadam. To jest jedna z możliwości jak chce to sprawdza jak nie to niech nie pisze postów.
    Pozdrawiam
  • Poziom 29  
    5,5 l na 100km - to raczej za mało ci pali tego gazu. To paliwa powinien poniżej 5 to przy jakiej prędkości? Chyba na trasie nie przekraczając 70 km/h. NIe żebym ci zazdrościł, moja Audi pali 10-12l gazu na trasie i zalerzy to od agresywności mojej nogi do pedału gazu. Ale jakby mi paliła 7 to bym leciał sprawdzić na komputerze czy nie jest za uboga mieszanka, bo to może się źle skończyć dla ciebie i twojego portfela. Teraz masz pozorną oszczędność. Niech pali 6 - 6.5l na trasie i niech ma dobre obroty. Przecież to żadna różnica. Nie zacznie ci palić 20 l benzyny.

    Pozdrawiam
  • Poziom 19  
    do steffy...

    Nie odradzał bym mu rozbiórki jak bym nie znał tego gaźnika. Nie wiem czy go widziałeś ale to jest bestia, jakby nie od tego auta a w dodatku nieźle nakomplikowany i wielu mechaników omija te gaźniki.
  • Poziom 17  
    Rozbierałem zespół gaźników colta. Jak się wszystkiego nie wrzuca do jednego worka to można to złożyć.
    Xawier masz rację. Jak się upalą zawory przy ubogiej mieszance to koszt jest całkiem całkiem.
    Twórca postu przypomina mi faceta, którego pszczoła dziabła w członka:
    Ból niech przejdzie a opuchlizna niech zostanie.
  • Poziom 22  
    witam a może zapłon jest zły i obroty tez będa zaniskie moze warto sparwdzic zapłon
    Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    Panowie to auto śmiga jak szalone ,nie puka nie dzwoni nie stuka,na obroty wchodzi pięknie,rozpędza się idealnie (choć ma tylko 800 ccm) mogę wrzucić 3 przy 30 km/h i dynamicznie go rozpędzać.Problem jest tylko taki że po nagrzaniu wolne obroty są tak wolne że mocną telepie silnikiem,nie mierzyłem ich ale na "oko "widać że za wolne.Pozdrawiam
    ps.5,5 l/100km spalił mi po przejechaniu 250 km z czego może 30 po mieście reszta na trasie przy prędlości nie przekraczającej 100/h
  • Poziom 19  
    Na reduktorze parowniku masz taką śrubę napewno plastikową w aluminiowej tuleji która służy do regulacji składu mieszanki na gazie. Zaznacz jej położenie przed regulacją i spróbuj pokręcić w prawo i w lewo, jeżeli dobierzesz w ten sposób wyższe obroty to tak zostaw.Jezeli nie będzie poprawy to dopiero zwiększ obroty na gaźniku.
  • Poziom 18  
    Witam.kręceniem śrubki na reduktorze nic nie mogę zdziałać tzn mogę ale dopiero po ok dwóch obrotach,a to chyba za dużo-boję się rozregulować.Natomiast co do gaźnika to nie ma u mnie śruby do regulacji biegu jałowego.Szukałem i szukałem i nie widzę.Zlokalizowałem ją u mojego znajomego w jego samochodzie natomiast w moim gaźniku takiej śruby nie ma.Powinna być to śruba która w sposób mechaniczny znienia położenie przepustnicy a u mnie wygląda to tak jakby cięgno "gazu" i ramię przepustnicy wisiało w powietrzu.Może to dlatego że jest to auto z 1995 roku wyprodukowane w Koreii?Nie wiem. Spotkał się ktoś z czymś podobnym?A może jakimś innym pokrętłem w tem gaźniku znienia się obroty biegu jałowego.Aha ostatni sytuacja pogorszyła się ponieważ zdarza się że samochód podczas jazdy zgaśnie na wolnych obrotach.Poradźcie! Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    Jeżeli obroty na gazie są inne niż na benzynie to ustaw je za pomocą szarej plastykowej śruby na reduktorze. Nie bój się nic rozregulować! W najgorszym wypadku pojedzeisz i zapłacisz te 20zł. Jezeli masz za niskie obroty również na benzynie to ustawia się je śrubką A:
  • Poziom 29  
    Ja 5 lat temu jak miałem audi jeszcze na gaźnik to więcej obrotów( ze cztery) odkręciłem aby lepsze miała obroty na wolnych. Mówię o parowniku i inst. gazowej. I nie paliła mi więcej. Nie rozregulujesz. Zawsze możesz wrócić do porzednich ustawień. Odkręć i zaobserwój czy więcej ci pali. Jak weźmie 0.5 l więcej to i tak cud. Ja bym cieszył się spokojem i luksusem. A nie terkotanie - jak to wygląda?
  • Poziom 18  
    Chyba znalazłem śrubę do regulacji biegu jałowego-jest po przeciwnej stronie gaźnika niż w instrukcji.Nurtuje mnie jednak inny problem:Zaobserwowałem że jak odrobinę przysłonie wlot powietrza do gaźnika to wyruwnują i podwyższają się wolne obroty.Powiedziałbym że wtedy jest OK.Dlaczego tak się dzieje że przysłaniając wlot powietrza rosną wolne obroty.W zasadzie to nie przysłaniam wlotu lecz przystawiając rękę powoduję że powietrze do wlotu musi trochę "zakręcić",robię jakby kolanko.Może trzeba założyć w to miejsce jakąś rurkę i skierować wlot w najdogodniejsze położenie.Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Oczywiście przysłona na wlocie lub skierowanie go pomaga ale to tylko półśrodki. Trzeba dobrze ustawić gaźnik a potem gaz. Mieszanka jest zbyt uboga.
  • Poziom 20  
    Witam.
    Jeżeli przysłonisz ręką dolot powodujesz .że mieszanka zawiera więcej gazu a mniej powietrza (gazu nie przysłaniasz). Musisz odkręcić srubę na reduktorze! Nie przysłanaj dolotu bo zwiększy to spalanie i pogorszy io tak niewielką moc silnika!
    Pozdrawiam.