Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf MK4 1.9TDI ATD - Not laufy a następnie całkowie zanikniecie turbiny

01 Lip 2016 20:27 687 8
  • Poziom 5  
    Witam starałem sie naprawić u znajomego problem wyłączającej się turbiny. Po chwili stwierdziłem że nie ma wystarczającego napięcia na zaworze N75 (było 7V), co skutkowało brakiem reakcji gruszki turbiny plus do tego wymieniłem wężyki podciśnieniowe, teraz jest cisnienie i reakcja gruszki lecz po zakończeniu owych prac turbina przestała się w ogóle odzywać. Ciężko wkręca sie na obroty, czytałem że może to być zapieczona zmienna geometria lecz gdy ściągnąłem gruszke poruszałem tą wajchą bez żadnych problemów wrecz ruszałem nią małym palcem. Rozwiązałem problem przeładowania wpadłem w następny. Teraz auto w ogóle nie ma mocy może tylko jak się tak delikatnie doda gazu. Całe orurowanie szczelne auto nie kopci plus do tego zaślepiłem i wyciągnąłem całkowicie EGR użyłem flanszy zakupionej na allegro i zaślepki na kolektorze wydechowym. Prosze o jakiekolwiek porady sugestie.
  • Poziom 30  
    Jakie błędy w sterowniku? Jak rozwiazales problem niskiego napięcia na zaworze? Sztanga pracuje?
  • Poziom 5  
    Błąd rozwiązałem poprzez sprawdzenie multimetrem. Wczesniej sztanga nie pracowała nawet wężyk nie robił podciśnienia. Teraz po doprowadzeniu nowego uziemienia gruszka pracuje, wyciągłem ją nawet i sprawdzałem na własnych dłoniach :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Niestety nie posiadam OBD2 obecnie (komuś pożyczyłem i ktoś nie oddał nie pamietam) ale chyba wychodzi na to że będę musiał jechać na logi do jakiegoś mechanika bo wydaje mi sie że zmienna geometria dziwnie działa martwi mnie tak lekko ruszająca sie geometria.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jeszcze przed tym wszystkim postanowiłem że pojedziemy wyciąć katalizator. Bo może to on powoduje ten brak mocy.
  • Admin grupy Samochody
    jsu93 napisał:
    Teraz po doprowadzeniu nowego uziemienia
    Wywal to uziemienie :) i podłącz w oryginale.
    jsu93 napisał:
    stwierdziłem że nie ma wystarczającego napięcia na zaworze N75 (było 7V),
    Oddaj do naprawy zanim sterownik silnika uwalisz.
  • Poziom 5  
    To w takim razie co może być spowodowane tym że na orginalnym uziemieniu jest 7V i n75 nie działa bo nie zasysa powietrza a jak podpiąłem nową mase to działa poprawnie ?
  • Admin grupy Samochody
    jsu93 napisał:
    To w takim razie co może być spowodowane tym że na orginalnym uziemieniu jest 7V
    Niewiedzą.
    Tym steruje sterownik silnika wystawiając masę na zawór N75. Nazywa się to "wypełnienie impulsu"
  • Poziom 5  
    Tak wiec co mogę zrobić ? Napisałem tu o pomoc w rozwiązaniu problemu
  • Admin grupy Samochody
    T5 napisał:
    podłącz w oryginale.
  • Poziom 13  
    kolega napisał że "wyciąg" gruszkę :D ciekaw czy zdjął omegę czy gruszkę wykręcił ze sztangi :D :D jak wykręcił ze sztangi to wiadomo czemu auto nie ma mocy.