Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Espace 2.0 turbo z roku 2005/06. (końcówka 2005)

martin175 01 Lip 2016 22:44 2241 25
  • #1 01 Lip 2016 22:44
    martin175
    Poziom 9  

    Witam wszystkich Szanownych Forumowiczów!
    Zostałem posiadaczem Espace z silnikiem 2.0 turbo z roku 2005/06. (końcówka 2005).
    Kupując autko miałem świadomość, że jest auto miało problem wcześniej z odpalaniem i pomógł temat wymiany modułu UCH/BSI.
    Aktualnie silnik pali, ale jest problem ,,elektroniczno-mechaniczny".
    Bardzo opornie w chodzi na obroty i w tym momencie przerywa i dławi się.
    Po podpięciu komputera diagnostycznego firmy Delphi pojawia się błąd o defazerze wałka rozrządu.
    Dowiedziałem się w ASO, że mój pojazd fabrycznie nie posiada ww elementu.
    Nadmieniam też, że model ten (tzw. pół-lift) posiada fabrycznie już nowszy typ sterownika silnika taki, jak w wersjach poliftowych, pomimo tego że zewnątrz jest nie ma atrybutów poliftowych.
    Jestem teraz w ,,kropce".
    Proszę o jakiekolwiek sugestie lub pomysły. pomocny byłby schemat instalacji silnika :(
    Dziękuję i pozdrawiam :lol:

    0 25
  • #2 01 Lip 2016 22:58
    cezars65
    Poziom 24  

    Co to jest defazer? , czy może chodzi o koło zmiennych faz rozrzadu? Aby coś się dowiedzieć podłączając diagnoskop to najlepiej jak by to był dedykowany do Espace , czyli CLIP. A czy kontrolka diagnostyki silnika świeci?

    0
  • #3 02 Lip 2016 14:39
    szymon198312
    Poziom 30  

    Delphi wystarczy do diagnostyki jak się ma pojęcie. Czy po lewej stronie silnika czyli od rozrządu przy czwartej cewce masz wtyczkę dwu pinowa? Bo ja myślę że masz tam kzf.

    0
  • #4 02 Lip 2016 14:43
    fanfanek
    Poziom 11  

    Szkoda czasu na Delphi bo nie masz fazatora.Wtryski i ECU masz z 2T?

    0
  • #5 02 Lip 2016 14:49
    szymon198312
    Poziom 30  

    fanfanek napisał:
    Wtryski i ECU masz z 2T?

    A z czego ma mieć? Przecież kupił z uszkodzonym uch a nie bez silnika. Jeśli nie ma kzf to warto sprawdzić czy wymienione uch jest właściwe i czy zostało dobrze zaprogramowane. A właściwie to jak wymieniłeś ten moduł uch?

    0
  • #6 04 Lip 2016 22:12
    martin175
    Poziom 9  

    Witam ponownie.
    Kontrolka od błędu silnika świeci się na liczniku.
    Uch było uszkodzone mechanicznie. Elektronik dokodował go do auta, auto nie chciało wcześniej palić.
    Trochę zgłupiałem odnośnie tego defazera, elektronik twierdzi ze problem jest mechaniczny, np z rozrządem, ASO twierdzi ze fabrycznie fazera nie ma, a sterownik ,,czepia" się go.
    Sterownik jest od tego auta.
    Sprawdzę fizycznie czy przy czwartej cewce jest jakaś kostka.
    Dziękuje i proszę o wszelkie sugestie

    0
  • Pomocny post
    #7 06 Lip 2016 07:48
    genek1000
    Poziom 30  

    szymon198312 napisał:
    Bo ja myślę że masz tam kzf.
    Pytanie czy to SAGEM 2000 czy SAGEM 3000 - jeden nie ma , drugi ma. ( wg.dokumentacji)

    martin175 napisał:
    Jeśli nie ma kzf to warto sprawdzić czy wymienione uch jest właściwe i czy zostało dobrze zaprogramowane
    A co ma UCH do ECU w sprawie KFZ ?
    cezars65 napisał:
    Aby coś się dowiedzieć podłączając diagnoskop to najlepiej jak by to był dedykowany do Espace , czyli CLIP.
    o i tego się trzymajmy :D

    0
  • #8 06 Lip 2016 08:56
    martin175
    Poziom 9  

    Sterownik jest s3000.

    0
  • #9 07 Lip 2016 07:17
    genek1000
    Poziom 30  

    martin175 napisał:
    Sterownik jest s3000.

    Myśmy na razie pracę odrobili a co z twoim wkładem : Co mówi diagnostyka CLIP i co z twoją kontrolą czy fizycznie istnieje elektrozawór kzf przy cewce czwartego cylindra ( to ten po stronie nierządu) :D

    0
  • #10 08 Lip 2016 07:51
    martin175
    Poziom 9  

    Racja.
    Załączam zdjęcie ww miejsca na silniku.
    Co do Cllip-a będę musiał chyba podjechać do serwisu. Aktualnie tylko mogę liczyć na Delphi.
    Sprawdzę jeszcze układ wydechowy, może jest zapchany... :D

    0
  • #11 08 Lip 2016 07:55
    fanfanek
    Poziom 11  

    Pisałem że 2t nie ma kzfr ale tu widzę sami znawcy!

    0
  • #12 08 Lip 2016 10:02
    martin175
    Poziom 9  

    Czemu pojawia sie ten błąd, silnik pali ale nie chce lub ciezko wkreca na obroty się.

    0
  • #13 08 Lip 2016 15:15
    fanfanek
    Poziom 11  

    Błędy to się clipem czyta.

    0
  • #14 09 Lip 2016 08:26
    genek1000
    Poziom 30  

    fanfanek napisał:
    Pisałem że 2t nie ma kzfr ale tu widzę sami znawcy!

    A co powiesz o takim zapisie w dokumentacji diagnostycznej Renault Espace 2.0 turbo z roku 2005/06. (końcówka 2005)

    i o takim silniku :

    Renault Espace 2.0 turbo z roku 2005/06. (końcówka 2005)

    Silnik na zdjęciu jest akurat z megane III ale jest to 2t ( jak to określasz) .

    0
  • #15 09 Lip 2016 08:43
    fanfanek
    Poziom 11  

    genek1000 napisał:
    z megane III
    I jeszcze z którego roku?

    0
  • #16 09 Lip 2016 16:33
    martin175
    Poziom 9  

    Byłbym bardzo wdzięczny za schemat instalacji silnika tego auta, może tym tropem podążyć.
    :|
    Jakby co VIN mogę podać na priv-a.
    W poniedziałek jeszcze sprawdzę i przejrzę cały układ wydechowy.

    0
  • #17 09 Lip 2016 16:47
    milejow
    Poziom 43  

    genek1000 napisał:
    A co powiesz o takim zapisie w dokumentacji diagnostycznej

    Ten silnik z Espasa to wydumka lat 90tych, pokazany przez Ciebie z Meganki III to nowy wynalazek z drążonymi wałkami itp.
    Skoro się pluje o kzfr to najwyraźniej nie pasuje ster z silnikiem.

    0
  • #18 10 Lip 2016 19:01
    genek1000
    Poziom 30  

    Mi tylko chodzi o to że nie można podchodzić do każdego przypadku rutynowo i z góry kogoś określać że się nie zna . W dzisiejszych czasach ludzie różne rzeczy pakują do samochodów. Robią wymiany silników nie wiedząc że nie każdy 2t ( podoba mi się to określenie ) jest właśnie takim 2t jakiego potrzebują , zmieniają softy lub całe sterowniki no bo to przecież sagem 3000 i silnik 2t. W tym przypadku właściciel kupił samochód i nie wiadomo co tam siedzi bez dokładnych oględzin i diagnostyki. Ze zdjęcia które wysłał właściciel wychodzi że silniki jest bez kfz ale nie wiadomo jaki jest sterownik . Po wcześniejszym opisie wynika że samochód był nie palący , a winnym było UCH . Podejrzewam że ktoś podczas próby naprawy wymienił ECU i to jego wina ale tego na razie nie wiemy bez dokładnej diagnozy CLIPem

    0
  • #19 11 Lip 2016 07:30
    babmo
    Poziom 10  

    genek1000 napisał:
    W dzisiejszych czasach ludzie różne rzeczy pakują do samochodów.
    To brożka właściciela by dobrze opisać
    genek1000 napisał:
    nie wiemy bez dokładnej diagnozy CLIPem
    to prawda

    0
  • #20 11 Lip 2016 09:40
    martin175
    Poziom 9  

    Trochę dziwna sprawa z tym sterownikiem. Było takie podejrzenie ze nie jest od tego auta. Śmiem twierdzić, że poprzedni właściciel ,,rodowity obcokrajowiec" jednego z najbogatszych krajów starej UE ,,nie grzebał" i auto było kupione jako uszkodzone bez ,,polskich" pośredników. Pozwoliłem, sobie rozebrać sterownik i płytka elektroniczna ma nabity miesiąc i rok produkcji pokrywającą się z pozostałymi częściami z tego auta.

    W sumie karty startowe nie były wymieniane, tylko UCH.

    Oczywiście nie zmienia to tematu, że jest potrzebna diagnostyka CLIP-em.

    Jest szansa na schemat elektryczny ww pojazdu lub z podobnego roku produkcji... :|

    0
  • #21 11 Lip 2016 23:42
    genek1000
    Poziom 30  

    babmo napisał:

    genek1000 napisał:
    W dzisiejszych czasach ludzie różne rzeczy pakują do samochodów.
    To brożka właściciela by dobrze opisać

    To ty chyba nie znasz ludzi a przede wszystkim handlarzy . Oni nie maja skrupułów.
    martin175 napisał:
    Jest szansa na schemat elektryczny ww pojazdu lub z podobnego roku produkcji...

    Mogę podesłać wyślij VIN na Priva, ale nic związanego z KFZR tam nie znajdziesz.

    0
  • #22 12 Lip 2016 00:10
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Jak wgrywali flasza do kalkulatora silnika mogli złego wgrać.
    Zresztą wymiana uch to nie wymiana żarówki.

    Dodano po 42 [sekundy]:

    martin175 napisał:
    pojawia się błąd o defazerze wałka rozrządu.


    Ale co przerwa w zaworze?

    0
  • #23 13 Lip 2016 07:43
    martin175
    Poziom 9  

    Nadal czekam na diagnostykę komputerową CLIP-em, jak tylko będzie okazja.
    Trudno przetransportować pierwszą lepszą lawetką taki mały autobus.
    :D
    Pojawił się też nowy trop odnośnie układu paliwowego.
    Czy ktoś wie jakie konkretnie powinno być ciśnienie paliwa.
    Zastosowaliśmy z kumplem metodę, można powiedzieć ,,na skróty".
    Po ,,zapodaniu" bardzo małej ilości plaka w otwór od przepustnicy auto w chodzi na obroty bez problemu , równomiernie, bez żadnego dławienia.
    :idea:

    0
  • #24 13 Lip 2016 09:34
    genek1000
    Poziom 30  

    3,5 bar ciśnienie paliwa

    0
  • #25 13 Lip 2016 10:22
    babmo
    Poziom 10  

    martin175 napisał:
    jakie konkretnie powinno być ciśnienie paliwa.
    3

    0
  • #26 14 Lip 2016 09:39
    martin175
    Poziom 9  

    Witam ponownie szanownych forumowiczów.
    Sprawdziliśmy ciśnienie.
    Jest 3.
    Miałem nadzieje, że może pompka paliwa jest uszkodzona.

    0