Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[ROZWIĄZANY] HY2000Sei HX125 - Agregat prądotwórczy nie startuje, cieknie paliwo

kasperkacpersky 02 Jul 2016 16:08 4392 9
  • #1
    kasperkacpersky
    Level 7  
    Witam

    Może ktoś mógłby pomóc. Posiadam agregat prądotwórczy Hyundai HY2000Sei HX125. Niestety, agregat nie startuje, a paliwo wlane do środka wycieka ze zbiornika powyżej filtra. Po podpompowaniu paliwo przechodzi przez filtr i wycieka przez dziurkę (na zdjęciu wskazuje palcem). Próbowałem odpalać ręcznie, jak i przez pilot i rozrusznik, niestety nic.

    Próbowałem podłączać inny akumulator, ale wtedy tylko kręci się rozrusznik, a silnik nie startuje.

    Jakie mogą być przyczyny takiego stanu?

    Dziękuje z góry.

    [ROZWIĄZANY] HY2000Sei HX125 - Agregat prądotwórczy nie startuje, cieknie paliwo
  • #2
    jaszczur1111
    Level 33  
    Sorki nie widzę tego palca. Sprawdź:

    Na początek popatrz czego tam nie dokręcili albo pękł wężyk ?

    1 Po wykręceniu świecy zapłonowej czy jest iskra
    2 Obejrzyj świecę czy jest mokra jeśli tak paliwo dochodzi jeśli sucha nie dochodzi ustaw przerwę na świecy, jeśli mokra wymień na inną lub wygrzej na palniku gazowym.
    3 Jeśli świeca mokra to znaczy że silnik dostaje za dużo paliwa i zalewa się.Wada pływaka albo coś źle zmontowane w komorze pływakowej. Taka jest moja sugestia skoro gdzieś wypływa paliwo.
  • #3
    kasperkacpersky
    Level 7  
    Quote:
    Sorki nie widzę tego palca. Sprawdź:

    Na początek popatrz czego tam nie dokręcili albo pękł wężyk ?

    1 Po wykręceniu świecy zapłonowej czy jest iskra
    2 Obejrzyj świecę czy jest mokra jeśli tak paliwo dochodzi jeśli sucha nie dochodzi ustaw przerwę na świecy, jeśli mokra wymień na inną lub wygrzej na palniku gazowym.
    3 Jeśli świeca mokra to znaczy że silnik dostaje za dużo paliwa i zalewa się.Wada pływaka albo coś źle zmontowane w komorze pływakowej. Taka jest moja sugestia skoro gdzieś wypływa paliwo.


    Dziękuje za odpowiedź.

    Przepraszam, niestety nie dodało kolejnego zdjęcia poprzednio, więc wrzucam je tutaj.

    Udało mi się odpalić silnik poprzez podłączenie do innego akumulatora (wewnętrzny był wyładowany), rozrusznik chodzi normalnie, ale silnik nie odpala. Udaje się odpalić silnik dopiero poprzez ręczne zwiększenie mocy (poprzez przesunięcie linki - u góry na zdjęciu), ale niestety dzieją się wtedy takie rzeczy, że paliwa zaczyna ubywać w bardzo szybkim tempie i nie tylko przez dziurę, z której ulatywało wcześniej, ale również przez szpary w czarnej obudowie po prawej stronie od palca na zdjęciu. Wydaje mi się też, że wypływa olej, bo paliwo ma dziwny (brudny) wygląd. Też wydobywa się na początku bardzo dużo spalin, za pewne ze względu na zwiększoną moc silnika.

    Oczywiście kończy się to samoistnym zgaszeniem silnika.

    Sprawdzę świece jak radzisz i zobaczymy czy coś to pomoże. Mimo wszystko dziękuje bardzo za odpowiedź.

    [ROZWIĄZANY] HY2000Sei HX125 - Agregat prądotwórczy nie startuje, cieknie paliwo
  • #4
    User removed account
    Level 1  
  • #5
    kasperkacpersky
    Level 7  
    Quote:
    Zawieszony pływak lub nieszczelny zaworek iglicowy.


    Dzięki.

    Da się zreperować przy pomocy kumpla mechanika, czy nie fatygować go i od razu do serwisu? Problem w tym, że potrzebny działający na wtorek już :(
  • #6
    User removed account
    Level 1  
  • #7
    kasperkacpersky
    Level 7  
    OK, dziękuje.
  • #8
    jaszczur1111
    Level 33  
    Skoro już odpalił to daruj sobie świecę. Problem leży w gaźniku. Skąd ten brudny olej?
  • #9
    User removed account
    Level 1  
  • #10
    kasperkacpersky
    Level 7  
    Problem rozwiązany, może komuś się przyda.

    Chodziło o nieszczelny pływak gaźnika. Po odkręceniu pływak był praktycznie w całości wypełniony benzyną, przez co nie podnosił się i dlatego za dużo paliwa było dostarczane do układu. Też to było przyczyną wyciekania górą. Pływak nawiercilem, wylałem benzynę, a wszystkie nieszczelności zakleiłem klejem nierozpuszczalnym w benzynie. Planuje jednak wymianę pływaka na nowy, albo całego gaźnika niebawem. Musiałem też z tej racji opróżnić silnik, ponieważ był zalany benzyną i olejem, przez co po odpaleniu gasł i wypluwał mieszankę. To samo z filtrem powietrza; cały do czyszczenia.

    Ale narazie wszystko pięknie działa. Olej wymieniony, paliwo z dodatkiem dolane, ładnie działa i nic nie dymi.

    Dziękuje wszystkim za porady.