Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

1.6 HDI kod bledu P2291 Brak cisnienia na listwie wtryskowej

siwy24 02 Jul 2016 18:11 48687 18
Automation24
  • #1
    siwy24
    Level 10  
    Drogie Panie i Panowie :)

    Mam problem z autem. Silnik 1.6 hdi (9HR) Odmowil posluszenstwa.
    Silnik kreci jednak nie odpala. Odpala na plaku ale nie pobiera ropy z listwy gdyz w ktoryms momencie jest zawracana do odplywu.

    Na poczatek zmienilem filtr paliwa na nowy oryginalny, sprawdzilem przewody ktore sa szczelne. Podajnik w baku sprawdzony i tez ok.

    Kolejnym pomyslem byl czujnik na listwie, jednak po zamianie (trudny dostep) Nic sie nie zmienilo.
    Odkrecilem doplyw do wtrysku z listwy i okazuje sie ze pompa nie podaje ropy na listwe common rail.
    Sprawdzony regulator cisnienia. Wiazki do kotek oraz prady ok.

    Jedyne co mi teraz przychodzi do glowy to walnieta pompa wysokiego cisnienia....

    Moze ktos potwierdzic lub w jakims stopniu rozwiac moje watpliwosci?


    Pompejuz zamowilem aczkolwiej jesli usterka moze byc cos innego, wole nie demontowac rozrzadu.
    Dodam ze pompa continentala numer PSA 9672605380

    Kazdemu z osobna dziekuje za pomoc/rade
  • Automation24
  • #3
    siwy24
    Level 10  
    Jestem za granica,
    AUto sciagnete przez mechanikow,
    Zamowili czujnik z listwy aczkolwiek nie pasowalo mi ze nic ropy sie nie polalo...
    Francja i specjalisci od citroenow.

    -CZujniki sa zsynchronizowane,
    -zezwolenie na start ok.
    -Cisnienie 1 bar
    -sterownik silnika wymaga 290 barow.

    Dodam ze po sciagneicu regulatora podczas krecenia ropa sie leje z otworu na regulator.
  • #4
    marek1977
    Level 33  
    Jeżeli podczas rozruchu masz 1 bar ciśnienia to coś nie tak. Musi być 250(+/- 50)
  • #5
    darfur5
    Level 34  
    To znaczy ,że nie masz ciśnienia na listwie!
  • Automation24
  • #6
    marek1977
    Level 33  
    No tylko pytanie czy pompa,regulator na pompie który potrafił sie sypnąć czy czujnik na listwie który ponoć jest wymieniony. Co do pompy to stawiał bym na końcu a na początku regulator na pompie.
  • #7
    darfur5
    Level 34  
    Lub zawór ciśnienia na listwie CR. Choć spotkałem się ,że czujnik i zawór ciśnienia był jako dwa w jednym.
  • #8
    siwy24
    Level 10  
    Czujnik Cisnienia nowiutki z Citroena,

    Pompa nie podaje nic a nic ropy na listwe,
    Regulator byl podmieniony z innego auta.

    Co do ego zaworu na listwie..czy oby na pewno taki sie na niej znajduje, i jesli tak to w ktorym miejscu. Jednak watpie by taki sie tam znajdowal.
  • #9
    szymon198312
    Level 30  
    Czujnik jest wkrecony w listwę. Nie wiem czy z dołu czy od góry, jeśli dobrze kojarzę silnik, to masz listwę pod kolektorem a czujnik od dołu listwy za filtrem oleju, ale mogłem pomylić z 2.0. Jeśli jest uszkodzony czujnik, to sterownik powinien i tak zezwolić na start. Jeśli nie masz paliwa na wyjściu z pompy to po co grzebiesz dalej. Skup się na tym. Zawór na pompie jeśli był wymieniany i bez skutku to szukaj w okablowaniu lub w samej pompie. Masz dodatkową pompę w zbiorniku? Bo skoro na parametrach masz ciśnienie zadane 290 to znaczy ze sterownik chce uruchomić siknik ale na zawór dostaje się za małe ciśnienie aby mogło pójść na listwę lub zawór nie ma zasilania.
  • #10
    Anonymous
    Level 1  
  • #11
    siwy24
    Level 10  
    Dzieki Kotbury2 za rozwoj tematu.

    Wiec w baku nie mam elektrycznego podajnika na pwc. Pompa sama sobie ssie to paliwo przez filtr. Wiec usterke pompy w baku wykluczamy.

    Po drugie wszystkie prady byly mierzone (niestety nie mierzylem jak to wyglada podczas rozruchu. Na czujnik listwy idzie 5v Wszystkie styki sprawdzone i dochodza do komputera silnika.

    Po przekreceniu zaplonu regulator Cisnienia dostaje 7v (powinno byc nizsze) ale to z powodu niskiego cisnienia na listwie)

    Odkrecony przewod Listwa-wtrysk nie podawal zadnego paliwa. Csnienie bylo sprawdzane i sie nie podnosi podczas rozruchu.

    Zaluje ze podczas wymiany filtra nie spojrzalem do niego, ale mechanicy wywalili go wprost do kosza.

    Pompa wyglada tak
    http://www.ebay.fr/itm/Hochdruckpumpe-Citroen-Peugeot-DS3-207-508-1-6-HDi-9HR-DV6C-9H05-9672605380-/322033200506?hash=item4afaacad7a:g:dcMAAOSwoudW301u
    I ma tylko jedno polaczenie elektrycznie (oznaczenie 3 na schemacie)

    Odkrecajac numer 3 (regulator wydatku ropa powoli sie saczy, wiec do tego momentu podejrzewam dochodzi poprawnie

    numer 4 ze schematu jesli istnieje. Jest bez kostki.

    Auto chodzilo elegancko do chwili wylaczenia zaplonu wiec usterna z mojego punktu widzenia nie moze byc wnioskowana z zachowania auta.

    Zastanawiam sie jescze nad wieloklinie przy zebatce moze, wiem ze jest stozek.

    Ciezko cokolwiek sprawdzic przy mechanikach ale walcze ile sil.

    Pompa z Pl bedize wyslana dopiero jutro wiec jescze kilka dni na podlubanie mam.

    Jesli ktos obadal pomple z linku
    Lub popatrzy na ta...
    http://www.ebay.fr/itm/2011-CITROEN-DS3-1-6-LITRE-DIESEL-HDI-CONTINENTAL-INJECTOR-PUMP-9672605380-/391373543233?hash=item5b1fae5741:g:YXsAAOSwGotWqOZh
    To wyskoczenie z kuli niejako jest mozliwe? teoretycznie.
    NIe wiem czy przy rozrzadzie bylo cos dlubane ale wszystko mozliwe.

    Jutro sciagne obudowe rozrzadu i moze to mi cos zasugeruje.
    Rozumiem tez ze ta "czarna nakretka to jest ten zawor"?
    Teraz musze leciec ale spedza mi to sen z powiek wiec moze cos sie wspolnymi silami wymysli.

    Pozdrawiam!
  • #12
    Anonymous
    Level 1  
  • #13
    siwy24
    Level 10  
    Tak, przewod miedzy wtryskiwaczem a PWC zostal odkrecony.
    Kiedy sprawdzalem wczesniej np regulator cisnienia, czy tez czujnik na listwie kiedy auto nie chialo odpalic. nadmiar paliwa uciekal przez nieszczelnosc i silnik odpalal.

    Co do nieszczelnosci po stronie niskiego cisnienia. TO zalozylem przezroczysta rurke na doplywie do filtra i po wssaniu paliwa do rurki nie zapowietrzala sie, sugerujac ze uklad doprowadzenia do filtra jest szczelny. Kiedy sugerowalem ze moze pompka paliwa (polaczona z filtrem) moze byc nieszelna. wysmiano mnie :)

    Pompa (przynajmniej w starych 1.6 hd moze byc zalozona na oko. i nie trzeba jej ustawiac zgodnie z rozrzadem tak by tloczyla paliwo. Warukiem koniecznymjest ustawienie walkow by byla synchronizacja do odpalenia.

    Obojetnym pieronem sciagne jutro obudowe rozrzadui zobacze czy oby na pewno wszystko przy pompie w porzadku. Rozrzad jest z pewnoscia ok.

    Tak samo jak wyeliminowalem usterke wtryskow.

    Jutro zrobie jakiegos updata wieczorem po walce z autem.

    PS dodam ze mogloby sie pospuc w duzo gorszym miesjscu :)

    Pozdro
  • #14
    hessel.
    Level 13  
    Tę pompe da się na chama odpowietrzyć tylko nie ma kto Ci tego zrobić.
    siwy24 wrote:
    Pompa sama sobie ssie to paliwo przez filtr. Wiec usterke pompy w baku wykluczamy.
    Pompa niskiego ciśnienia sama w sobie ssie paliwo (jak już) i nie wiadomo co z tym paliwem dalej się dzieje.
    Jaki był sens rycia w układzie wysokiego ciśnienia jak nie wiadomo czy ona ma paliwo w sobie.
    (zawór wydatku i te sprawy)

    Wygląda to tak tak jakby elementarna hydraulika była tu dla kogoś czymś w rodzaju UFO.

    ps.
    Zdarzyć się może jak pompa niskiego nie daje,tj. nieszczelny ogranicznik nie stawia oporu, możliwy opiłek.
    Jest tego dwa sposoby na sprawdzenie.
  • #15
    siwy24
    Level 10  
    Auto poszlo do PL na lawecie, Za duze koszty w tej francji. A mozna powiedziec ze zlapalem okazje.
    Bede kontynuowal temat kiedy mi auto przyjdzie do domu. Wiec go nie zamykam.

    Na razie dziekuje wszsytkim za pomoc. Mam nadzieje ze bedziecie sledzic temat.

    Pozdrawiam
  • #16
    orzech_swin
    Level 2  
    Odkopie kotleta , jak zakończyła się walka ?
  • #17
    bobytempelton
    Level 17  
    Te silniki maja defekt w istalacji elektrycznej, błachy otóż nie łączy wtyczka na czujniku ciśnienia paliwa, widać to po zdjęciu wtyczki że sa odbite ślady konektorów na pinach czujnika, wymyć wydmuchac podoginać a nawet wymienić wtyczkę bo nawet jest nowa dostępna, to idzie szybko zdiagnozować wejść w ciśnienie czujnika paliwa jakie widzi i skacze szaleje lub 0 a nagle 300 czy skacze... flaszkę widzę
  • #18
    trrol
    Level 12  
    Kolego co było że nie miałeś paliwa na listwie bo mam ten sam problem
  • #19
    piopaw79
    Level 9  
    Kolega Siwy24 uporal sie z problemem?