Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 sw 110km 1.6 Hdi - Biały oraz czarny dym. Maks 2500 obrotó itd.

02 Lip 2016 20:29 3828 14
  • Poziom 5  
    Witam wszystkich bardzo serdecznie.
    Jest mały problem z moim Peugeotem. Sprawa wygląda tak, że wracając do domu (autobaną) przy jeździe 150km/h auto zaczęło zwalniać.
    Dodawanie gazu nic nie dawało i prędkość maksymalna z jaką mogłem jechać to 110km/h. Do tego oczywiście pojawiła się duża chmura czarnego dymu i wywaliły błędy Abgassystem oraz ESP/ERG.
    Auto oczywiście stoi pod domem. Przy włączeniu rozruchu pojawia się chmura białego dymu i obroty wchodzą do maks 2500 gdzie przy 2000 pojawia się jeszcze czarny dym.

    Turbina sprawdzona u mechanika u mówi, że z Turbiną wszystko ok. Zrobiłem jeszcze małe oględziny i ot co udało mi się zaobserwować.

    -Korek od oleju jest czysty (brak majonezu itd)
    -Ubytki oleju aczkolwiek autko stoi w miejscu i brak plamy pod samochodem
    -Rura dolotowa podczas dodawaniu gazu się zaciska
    -Ubytki w zbiorniczku wyrównawczym ? (czerwony płyn) aczkolwiek poziom dalej w normie.
    -Ślad smugi oleju na turbinie

    Z autem chcę jechać pod PC aby zobaczyć jakie tam jeszcze błędy mi pokaże.

    Jakie są wasze diagnozy ? Co wg. was może to być. Nie chcę się nadziać na wymyślone usterki.

    Pozdrawiam PJakub :D
  • Admin grupy Samochody
    PJakub napisał:
    -Rura dolotowa podczas dodawaniu gazu się zaciska

    Zaciska czy "rozszerza".
  • Poziom 5  
    Zdecydowanie zaciska :)
  • Poziom 30  
    Sprawdzona turbina czyli jak? Mechanik ściągał wąż od turbiny? Sprawdzał luz? Czy otworzył maskę i powiedział ze Ok? Na moje oko, to turbina skończyła swoje życie. Objawy podobne do uszkodzonego uszczelniacza na stronie gorącej. Olej się sączy ze smarowania turbiny do układu wydechowego. Żeby to sprawdzić trzeba zdjąć wydech za turbina. Jeśli mechanik tego nie zrobił to dlaczgo stawia takie diagnozy?
  • Poziom 39  
    PJakub napisał:
    Rura dolotowa podczas dodawaniu gazu się zaciska

    To chyba do filtra powietrza trzeba zajrzeć.....
  • Poziom 20  
    klapa gasząca jak się ma??
  • Poziom 5  
    Ciężko stwierdzić jak ten mechanik stwierdził, że Turbo jest ok..
    "Zajrzałem do środka turbiny i wyglądała ok", po czym stwierdził, że to pewnie uszczelka pod głowicą aczkolwiek pod korkiem wszystko ok, temperatura rośnie do 90* i nie wiecej, płyn w zbiorniczku nie bąbluje i oleju w nim nie ma również...

    Myślę, że tak. Filtr powietrza jest zdecydowanie do wymiany ponieważ nie robiłem tego od ok. 25tyś. kilometrów. Aczkolwiek czy to może być przyczyna wszystkich objaw, jako laik wątpie :)

    Klapa gasząca ? jeśli mogę to samemu sprawdzić bez większych problemów to proszę o rady :)

    Dziękuję za zainteresowanie, pozdrawiam
  • Poziom 30  
    Zdejmij wąż od turbiny i zapał silnik na chwile. Zobacz czy dymi i czy z turbiny ładuje powietrze tzn z przewodu który odlaczysz
  • Poziom 5  
    Jeśli możesz bardziej rozwinąc wypowiedź? Wybacz, laikowi czasami trzeba jak idiocie.
  • Poziom 30  
    Rozepnij przewód od chłodnicy powietrza do kolektora czyli przy samym silniku. Wtedy silnik będzie pracował pomijając filtr powietrza, turbine, chlodnice powietrza. Z przewodu który odepniesz po dodaniu obrotów powinno dmuchać powietrze. Jeśli nie będzie dmuchać to szukaj po kolei. Filtr powietrza, turbina, chłodnica powietrza. Uszkodzona uszczelka pod głowicą raczej odpada, bo zaciąga wąż dolotowy co wskazuje na problem z przepływem powietrza
  • Poziom 18  
    Odłącz odcinek rury, który robi się "wklęsły". Po prostu poluzuj klipsy, zdejm rurę, ponownie zapal silnik i gazuj na postoju. Jeżeli przestaje dymić, a przedtem tak oraz przewód nie robi się wklęsły, oznacza, że gdzieś przed rurą jest zatkany swobodny przelot powietrza. Odłączaj i złączaj poszczególne segmenty rur aż zlokalizujesz miejsce zatkania. Być może chodzi o przepustnicę powietrza (6) jak na obrazku poniżej?
    Peugeot 307 sw 110km 1.6 Hdi - Biały oraz czarny dym. Maks 2500 obrotó itd.
    Jest to rozbudowany, tu połączony schemat obiegu powietrza i recyrkulacji spalin z identycznego silnika. Jeżeli po stronie dolotowej powietrza jest wszystko OK, przyjrzyj się bliżej zakreślonym czerwonymi kółkami elementom sterowanym podciśnieniowo i elektrycznie, w tym czujnikom.

    Turbosprężarka jest poza wszelkimi podejrzeniami, jeżeli pracuje cicho (nie słychać przeraźliwego gwizdu) i nie ubywa oleju silnikowego więcej niż 0,5 litra na 5000 km.

    Pzdr KotBury2
  • Poziom 5  
    A więc padła turbina. Pierwszy mechanik się nie popisał. (Rura odczepiona i gwizdy)
    Teraz może ktoś wie jak najtaniej przetransportować auto z Lubeck do Szczecina! Jakieś pomysły drodzy koledzy?
  • Poziom 18  
    PJakub napisał:
    Rura odczepiona i gwizdy.
    Jeżeli rurę odczepisz, to i sprawna turbosprężarka będzie gwizdać jak jasny gwint. Wstaw całą rurę, uszczelnij dolot powietrza i sprawdź wtedy, czy będzie gwizdać. To jest normalne, bo układ dolotowy powietrza jest hermetycznie zamknięty i musi taki być. Jeżeli coś rozhermetyzujesz, to przez najmniejszą dziurkę będzie się wydostawał hałas o zwielokrotnionej mocy. Proste prawo fizyki rozchodzenia się fal dźwiękowych. Matko kochana, ale jaja!

    Ponadto, co odpowiedziałeś na kwestie, które sam poruszyłeś?
    PJakub napisał:
    Turbina sprawdzona u mechanika u mówi, że z Turbiną wszystko ok.
    Jeden mechanik mówi "tak", drugi "siak" i Ciebie to nie dziwi? Inna Twoja wzmianka:
    PJakub napisał:
    -Rura dolotowa podczas dodawaniu gazu się zaciska.
    Znaczy się, nikt nie sprawdza, czy są jakieś "korki" po drodze powietrza, ale od razu turbawka do wywalenia?

    Czytaj intensywnie podobne tematy, zanim zaczniesz rozbierać silnik na części pierwsze tutaj.

    KotBury2
  • Poziom 5  
    Witam. Zrobiłem to co radziliście.
    Odczepiłem najpierw pierwszy odcinek rury powietrza dolotowego od Tłumika hałasu (pochłaniacz) i pierwsze co mi się rzuciło w oczy to ogromna ilość oleju w tej rurze.

    Peugeot 307 sw 110km 1.6 Hdi - Biały oraz czarny dym. Maks 2500 obrotó itd.

    Idąc dalej zaglądam do intercoolera i on również dość Olejowy widok.

    Peugeot 307 sw 110km 1.6 Hdi - Biały oraz czarny dym. Maks 2500 obrotó itd.

    Druga rura dolotowa zawalona olejem aż do przepustnicy dławiącej. Przy odczepianiu każdego elementu biały dym pojawiał się cały czas.

    Abgassystem Defekt wyskakuje dalej i jest jeszcze ESP/AER który wyskakuje pod odłączeniu rury dolotowej od przepustnicy dławiącej.

    Ośmieliłem się zajrzeć również do Turbiny a konkretnie Patrząc na schemat to do sprężarki i nakrętka byłą odkręcona, widać opiłki na poszczerbionych łopatkach.
  • Poziom 30  
    Wiec turbina do roboty i silnik do sprawdzenia, układ do czyszczenia itp.