Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 sw 110km 1.6 Hdi - Biały oraz czarny dym. Maks 2500 obrotó itd.

PJakub 02 Jul 2016 20:29 5172 14
  • #1
    PJakub
    Level 6  
    Witam wszystkich bardzo serdecznie.
    Jest mały problem z moim Peugeotem. Sprawa wygląda tak, że wracając do domu (autobaną) przy jeździe 150km/h auto zaczęło zwalniać.
    Dodawanie gazu nic nie dawało i prędkość maksymalna z jaką mogłem jechać to 110km/h. Do tego oczywiście pojawiła się duża chmura czarnego dymu i wywaliły błędy Abgassystem oraz ESP/ERG.
    Auto oczywiście stoi pod domem. Przy włączeniu rozruchu pojawia się chmura białego dymu i obroty wchodzą do maks 2500 gdzie przy 2000 pojawia się jeszcze czarny dym.

    Turbina sprawdzona u mechanika u mówi, że z Turbiną wszystko ok. Zrobiłem jeszcze małe oględziny i ot co udało mi się zaobserwować.



    -Korek od oleju jest czysty (brak majonezu itd)
    -Ubytki oleju aczkolwiek autko stoi w miejscu i brak plamy pod samochodem
    -Rura dolotowa podczas dodawaniu gazu się zaciska
    -Ubytki w zbiorniczku wyrównawczym ? (czerwony płyn) aczkolwiek poziom dalej w normie.
    -Ślad smugi oleju na turbinie

    Z autem chcę jechać pod PC aby zobaczyć jakie tam jeszcze błędy mi pokaże.

    Jakie są wasze diagnozy ? Co wg. was może to być. Nie chcę się nadziać na wymyślone usterki.

    Pozdrawiam PJakub :D
  • #3
    PJakub
    Level 6  
    Zdecydowanie zaciska :)
  • #4
    szymon198312
    Level 30  
    Sprawdzona turbina czyli jak? Mechanik ściągał wąż od turbiny? Sprawdzał luz? Czy otworzył maskę i powiedział ze Ok? Na moje oko, to turbina skończyła swoje życie. Objawy podobne do uszkodzonego uszczelniacza na stronie gorącej. Olej się sączy ze smarowania turbiny do układu wydechowego. Żeby to sprawdzić trzeba zdjąć wydech za turbina. Jeśli mechanik tego nie zrobił to dlaczgo stawia takie diagnozy?
  • #5
    kwok
    Level 39  
    PJakub wrote:
    Rura dolotowa podczas dodawaniu gazu się zaciska

    To chyba do filtra powietrza trzeba zajrzeć.....
  • #6
    jarciu_11
    Level 20  
    klapa gasząca jak się ma??
  • #7
    PJakub
    Level 6  
    Ciężko stwierdzić jak ten mechanik stwierdził, że Turbo jest ok..
    "Zajrzałem do środka turbiny i wyglądała ok", po czym stwierdził, że to pewnie uszczelka pod głowicą aczkolwiek pod korkiem wszystko ok, temperatura rośnie do 90* i nie wiecej, płyn w zbiorniczku nie bąbluje i oleju w nim nie ma również...

    Myślę, że tak. Filtr powietrza jest zdecydowanie do wymiany ponieważ nie robiłem tego od ok. 25tyś. kilometrów. Aczkolwiek czy to może być przyczyna wszystkich objaw, jako laik wątpie :)

    Klapa gasząca ? jeśli mogę to samemu sprawdzić bez większych problemów to proszę o rady :)

    Dziękuję za zainteresowanie, pozdrawiam
  • #8
    szymon198312
    Level 30  
    Zdejmij wąż od turbiny i zapał silnik na chwile. Zobacz czy dymi i czy z turbiny ładuje powietrze tzn z przewodu który odlaczysz
  • #9
    PJakub
    Level 6  
    Jeśli możesz bardziej rozwinąc wypowiedź? Wybacz, laikowi czasami trzeba jak idiocie.
  • #10
    szymon198312
    Level 30  
    Rozepnij przewód od chłodnicy powietrza do kolektora czyli przy samym silniku. Wtedy silnik będzie pracował pomijając filtr powietrza, turbine, chlodnice powietrza. Z przewodu który odepniesz po dodaniu obrotów powinno dmuchać powietrze. Jeśli nie będzie dmuchać to szukaj po kolei. Filtr powietrza, turbina, chłodnica powietrza. Uszkodzona uszczelka pod głowicą raczej odpada, bo zaciąga wąż dolotowy co wskazuje na problem z przepływem powietrza
  • #11
    User removed account
    Level 1  
  • #12
    PJakub
    Level 6  
    A więc padła turbina. Pierwszy mechanik się nie popisał. (Rura odczepiona i gwizdy)
    Teraz może ktoś wie jak najtaniej przetransportować auto z Lubeck do Szczecina! Jakieś pomysły drodzy koledzy?
  • #13
    User removed account
    Level 1  
  • #14
    PJakub
    Level 6  
    Witam. Zrobiłem to co radziliście.
    Odczepiłem najpierw pierwszy odcinek rury powietrza dolotowego od Tłumika hałasu (pochłaniacz) i pierwsze co mi się rzuciło w oczy to ogromna ilość oleju w tej rurze.

    Peugeot 307 sw 110km 1.6 Hdi - Biały oraz czarny dym. Maks 2500 obrotó itd.

    Idąc dalej zaglądam do intercoolera i on również dość Olejowy widok.

    Peugeot 307 sw 110km 1.6 Hdi - Biały oraz czarny dym. Maks 2500 obrotó itd.

    Druga rura dolotowa zawalona olejem aż do przepustnicy dławiącej. Przy odczepianiu każdego elementu biały dym pojawiał się cały czas.

    Abgassystem Defekt wyskakuje dalej i jest jeszcze ESP/AER który wyskakuje pod odłączeniu rury dolotowej od przepustnicy dławiącej.

    Ośmieliłem się zajrzeć również do Turbiny a konkretnie Patrząc na schemat to do sprężarki i nakrętka byłą odkręcona, widać opiłki na poszczerbionych łopatkach.
  • #15
    szymon198312
    Level 30  
    Wiec turbina do roboty i silnik do sprawdzenia, układ do czyszczenia itp.