Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki kompresor tłokowy wybrać?

supchem 03 Lip 2016 17:29 1002 5
  • #1 03 Lip 2016 17:29
    supchem
    Poziom 21  

Witam, chciałbym prosić o poradę przy zakupie kompresora. Ogólnie nie mam doświadczenia z żadnymi firmami które je produkują (obecnie posiadam samoróbkę), a także nie specjalnie znam się na narzędziach pneumatycznych. Mogę niby sprawdzić w dokumentacji narzędzi pneumatycznych zapotrzebowanie na sprężone powietrze ale kompresor trzeba kupić z odpowiednim zapasem, musi utrzymać ciśnienie i tutaj już nie wiem jak to dobrać, stąd to pytanie. Budżet to ok. 3000 zł, ale jeśli będzie warto mogę przeciągnąć do ok. 4000.
    Kompresor ma służyć do:
    - zasilania narzędzi pneumatycznych typu klucz, szlifierka kątowa, wiertarka itp.
    - pistoletu do malowania
    - żłobienia elektropowietrznego (wymagane ciśnienie 3 - 6 bar)
    - wydmuchiwania różnych brudów
    - w przyszłości być może będzie potrzebny do zasilenia małej piaskarki
    Czasem może się zdarzyć że jednocześnie będą pracowały klucze pneumatyczne, żłobienie i klucz itp.

Głównie zależy mi na:
    - bezawaryjnej pracy
    - prostym układzie sterowania bez żadnych udziwnień (najlepiej zwykłe sterowanie na stycznikach itp)
    - możliwości naprawy i remontu
    - dostępności części

Pobór prądu, hałaśliwość, wymiary i masa nie mają dla mnie większego znaczenia. Myślałem raczej o jakimś używanym kompresorze ale jeśli jest jakiś nowy warty polecenia to rozważę też zakup nowego.

• #2 04 Lip 2016 21:14
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

supchem napisał:
    Budżet to ok. 3000 zł, ale jeśli będzie warto mogę przeciągnąć do ok. 4000.