Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wpadła podkładka prowadząca krzywkę do kanału w bloku co robić ?

Silnoręki85 04 Jul 2016 10:25 3570 25
  • #1
    Silnoręki85
    Level 12  
    Jak w temacie , Silnik x16szr , kanał prawdopodobnie olejowy, wpadła tam podkładka prowadząca krzywkę , filtrem oleju na pewno nie wyjdzie gdyż jest wieksza niż jego otwor , magnesem teleskopowym też probowałem , odkurzaczem też i nic. Wpadła do wiekszego oczka po prawej stronie ( do okrągłego pod tym kwadratowym wodnym od strony miarki oleju ) podczas zakładania gory na głowicę. Z góry już jej nie widać musiała zsunąć się gdzieś niżej gdy odkręciłem filtr oleju . prosze o porady co zrobic bo nie wiem czy wywalic całkiem teraz ten blok i probować wytrzasnac ja jakims cudem ? Wymiar podkadki jest nieco mniejszy jak sam otwór (kilka mm) ale swobodnie jest w stanie sie obrocic.

    Wpadła podkładka prowadząca krzywkę do kanału w bloku co robić ?
  • #2
    Daro122
    Level 31  
    Pewnie leży w misce olejowej , możesz zdjąć , czasem różne rzeczy się tam znajduje.
  • #3
    Silnoręki85
    Level 12  
    miske miałem już zdjętą , ale dołem na pewno nie zleciała , wydaje mi się że nie ma bezposredniego przelotu do miski , patrzac od gory widać że ten kanał idzie gdzieś w lewą stronę patrząc od przodu wydaje mi się że do filtra oleju , od spodu nie widać żadnych otworów. Czy do zdjęcia samego bloku nie bede musiał demontować skrzyni ? czy wystarczy tylko go odkręcić wraz z łapami ?
  • #5
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    mirekk85 wrote:
    miske miałem już zdjętą , ale dołem na pewno nie zleciała


    A jest widok z miski do tego kanału?

    Na pewno ci do wodnego nie wpadła?
  • #6
    Silnoręki85
    Level 12  
    od spodu na przelot jest jedynie widok na otwor od miarki sprawdzania poziomu oleju , jak psikałem wd40 w ten otwór to opary spreyu leciały tak jak by z nad wału od strony skrzyni ale otworu żadnego tam nie widać obracałem nawet wałem żeby go wypatrzeć , napewno nie jest to wodny bo było w nim jeszcze troszke oleju i jest brudnawy. Szkoda że nie można znaleźć takiej informacji którędy i do czego prowadzą te kanały i jakie mają srednice ( czy nie zmieniają się gdzieś po drodze)
  • #8
    Silnoręki85
    Level 12  
    nie wiem czy czasem nie idze ten kanał w tym miejscu od góry w dwoch kierunkach , bo jak psikne w otwor kanału tego gornego co znajduje się powyżej kwadratowego wodnego to tak samo wydmuchiwane są opary w okolicach wału ale też dmucha kanałem gornym na bloku prawie po srodku , a jak psikne od góry w ten poniżej kwadratowego kanału wodnego to leci mocniej ale tylko w okolicy wału na dole. ciezko wprowadzic tam jaki kolwiek przewód bo już probowałem maksymalnie weszło od jego dna może z 5 centymetrów . sadzac po ułożeniu silnika podkładka musiała zjechać w lewą stronę bo do dołu przedmuch jest dosyć spory. zdażyłem psiknąć i zejść do kanału by to dostrzec
  • #11
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Zainwestuj w dobry, "cienki" i elastyczny endoskop (kamera inspekcyjna).
    Nie usuniesz przy jego pomocy podkładki ale chociaż zobaczysz z czym masz do czynienia wewnątrz kanału.
    Zaoszczędzisz sobie w ten sposób dużo pracy i stresu.

    Jak już określisz, który kanał - to musisz go dokładnie przepłukać i odtłuścić (np. zmywacz do tarcz hamulcowych) aby pozbyć się lepkiego oleju ze ścianek, który "klei" podkładkę i utrudnia wyjęcie.
    Wtedy wystarczy "maleńki" magnesik doklejony żywicą do kawałka sprężystego "drutu z migomatu" i "złowisz" podkładkę.
  • #12
    Silnoręki85
    Level 12  
    niestety nie mam sprężarki , dobry pomysł z tym endoskopem , ale sama koncowka jest za wielka zejdzie co najwyzej do dołu a dalej nie ma szans , ale sprobuje z tym spreżystym drutem z migomatu , jak nie wpadła za daleko to jest szansa że ją tak wyłowię , jak nie to w sobote demontuję całą reszte i obalam blok , chciałem tego uniknać bo to kupa rozbierania i składania jest i sam wszystkiego nie zrobie , blok pewnie też troche waży , ale jesli nie da rady to nie bede miał innego wyjscia
  • #14
    ociz
    Moderator of Cars
    Słaby pomysł z tym magnesem, będzie się "chwytał" bloku i nie da się głęboko wepchnąć.
  • #15
    andrzej20001
    Level 43  
    Przypadek z serii niemożliwe ale potrząsanie blokiem tak z 70kg też trochę lipa😁
  • #17
    Silnoręki85
    Level 12  
    No masakra po prostu , rece opadają , ja źle zrobiłem bo mogłem najpier całą górę złożyć i wtedy zakładać całość na blok , a tak jak zakładałem wałek rozrządu , zeskoczyła mi krzywka i na moich oczach to tam wpadło , pech to mało powiedziane...
  • #19
    Daro122
    Level 31  
    Ja bym nie demontował bloku jedna czy dwie podkładki już mi wpadły i nic się nie stało , jak już to dmuchnij sprężonym powietrzem w otwór po czujniku ciśnienia oleju może coś wyskoczy .
  • Helpful post
    #21
    Daro122
    Level 31  
    Głowicę miałeś już założoną i spadła ci podkładka , z pewnością wpadła do kanału którym olej ścieka do miski innej drogi nie ma , a otworów ściekowych jest tam 8 - 10 , na pewno nie są to kanały zasilające .
  • #23
    Silnoręki85
    Level 12  
    fajnie by było ale żeby się do niego dostac musiał bym zdemontować wał tym samym skrzynie i całą reszte czyli nawet i gorzej , do tego doszły by inne koszta , i nie wiadomo jaki gruby jest ten kanał nad tym wałem , i cisnienie wody musiało by być ogromne by wystrzelić taką podkładkę , ( jesli myslimy o podaniu wody od spodu) ona jest zdaje się po częśći metalowa , a poza tym kanał jeden tylko nie jest bo łaczy się z innymi wiec cisnienie niezle by musiało rozejść się po całym bloku , odkurzaczem jak probowałem to ciagnął kilkoma dziurami z góry , i z dołu napewno nad wałem dla tego nie dał rady wyciągnąć mimo iż te gorne otwory zatkalismy. A był to nie byle jaki odkurzacz :) a od góry nalanie nic by nie dało otwor filtra jak pisałem wczesniej jest mniejszy i jedyny nastepny to gdzieś nad tym wałem i jest nie widoczny
  • #24
    sk700
    Level 31  
    Wymyj kanał z tłuszczu jakimś rozpuchem/zmywaczem czy innym odtłuszczaczem jak wcześniej koledzy radzili i do tego nie byle jakiego odkurzacza przyklej szczelnie taśmą cienki wężyk który wprowadź do kanału.
    Pozdrawiam
  • #25
    Silnoręki85
    Level 12  
    Odkreciłem spreżarkę klimatyzacji , rozrusznik , i alternator , wszystko zawiesiłem po bokach , na koniec rurke plastikową idącą zaraz od góry bloku , i pare srob od skrzyni , blok wyjąłem ze szwagrem chwytając za łapę i przez srodek przełożony stary pasek rozrzadu i filtr oleju , podkładkę było słychać po wyjeciu , w lewo i prawo latała bez problemu , wypaść tak odrazu nie chciała , po paru probach i po przechyleniu bloku wsunąłem magnes teleskopowy i wreszczie za ktorymś tam razem wyszła , sam doł ważył jakieś na oko 50 kilo z dociskiem , wyszło w miare jeszcze , ale ciężko było wpasować z powrotem blok do skrzyni , walczylismy mając tylko kanał i jeden lewarek ( sprzegło zdemontowałem i sprawdziłem przy okazji odtłusciłem je , Wpadła podkładka prowadząca krzywkę do kanału w bloku co robić ? temat zakonczony , mam nadzieję że nikt nie będzie musiał robić tego samego co ja , wydostanie zajęło mi jakieś 9 godzin z zamontowaniem z powrotem , ból krzyża bedzie mi jeszcze przypominał o tym przez najblizszą dobę , lekko nie było , ale daliśmy radę , dziekuję wszystkim za szczere chęci pomocy , każdy z tych sposobów był by dobry gdyby nie wpadła tak daleko jak mi , pozdrawiam wszystkich serdecznie
  • #26
    Silnoręki85
    Level 12  
    Dzisiaj zrobiłem mały test i okazuje się że kolega Daro122 miał rację wrzuciłem jeszcze raz tę podkadkę do starego pękniętego bloku u kolegi z Opel Klub Polska i po przekręceniu kilka razy wałem i rzeczywiście wpadła prosciutko do miski :) gdybym miał pewność kupił bym drugą pestkę i oszczedził bym sobie czasu wysiłku i nerwów, szkoda że dzisiaj mi tam dopiero odpisał na moj post w każdym bąć razie jeszcze raz wielkie dzieki