Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Montaż klimatyzacji manualnej, Peugeot 206+

msk85 04 Lip 2016 20:33 5793 6
  • #1 04 Lip 2016 20:33
    msk85
    Poziom 11  

    Witam kolegów
    Szykuję się do kolejnego zadania związanego z Peugeot’em 206+. Samochód został sprzedany mojej mamie z „prawie” sprawną klimatyzacją. Według sprzedawcy miało brakować jedynie rurki od skraplacza do wymiennika. Rzeczywistość okazała się o wiele bardziej brutalna.

    Dane auta:
    Peugeot 206+, rocznik 2009
    VIN VF32M8HZA9Y129998
    Silnik 1,4HDI kod silnika 8HZ, oznaczenie zweryfikowałem na bloku silnika. Oznaczenie znajduje się przy wejściu rurki od bagnetu do bloku silnika, po prawej stronie czujnika oleju (?) (bodajże DV4TD)

    W weekend zrobiłem rekonesans, jak wygląda sprawa klimatyzacji w samochodzie, rzeczywistość trochę mnie zaskoczyła. Zakładam, że samochód nigdy nie był wyposażony w klimatyzację. Poprzedni właściciel poczynił jakieś starania by klimatyzację w tym samochodzie zamontować. Chciałbym poprosić Was o pomoc czy tą klimatyzację uda mi się uruchomić w tym samochodzie. Poszukuję schematów elektrycznych do tego auta oraz informacji czego jeszcze mi brakuje. Posiadam oprogramowanie Peugeot Planet 2000 wersja 24. Podłączyłem się do samochodu i uaktywniłem w weekend klimatyzację. Nie boję się schematów elektrycznych, lutownica też nie jest mi obca. Wcześniej uruchomiłem w tym samochodzie układ poduszek powietrznych, szczegółowe opisy umieściłem już na tym forum, może komuś się przyda. Pracę chcę wykonywać weekendami, na co dzień mieszkam we Wrocławiu. Samochód jest około 70km od Wrocławia. W czasie weekendu szukałem wiązek elektrycznych, przeglądałem komorę silnika, demontowałem nadkole i sprawdzałem czy wiązki nie zostały tam schowane. Rozbierałem też wnętrze samochodu i szukałem instalacji elektrycznej w przedziale pasażerskim. Niestety wiązek elektrycznych nie ma. Sąsiad moich rodziców ma Peugeot 206 rocznik 2003 z silnikiem 2.0 HDI z klimatyzacją ręczną, może cześć rzeczy u niego podejrzę. W Peugeot 206+ komputer silnika znajduje się po lewej stronie w komorze silnika. Kolejny sąsiad również ma Peugeot 206+ 1,4HDI z filtrem cząstek stałych i manualną klimatyzacją, jednak tam komputera nie ma po lewej stronie w komorze silnika.

    Elementy klimatyzacji ręcznej zamontowane w samochodzie:
    - nagrzewnica w przedziale pasażerskim z parownikiem
    - panel sterowania wentylacją z przyciskiem do uruchomienia klimatyzacji
    - czujnik temperatury parownika w nagrzewnicy w przedziale pasażerskim
    - skraplacz klimatyzacji za przednim zderzakiem
    - przewód elektryczny do sprężarki klimatyzacji, chyba montują go zawsze
    - przycisk załączanie klimatyzacji na panelu wentylacji podłączony, nie sprawdziłem gdzie. Zmierza to wtyczki pod kierownicą.

    Brakujące elementy (na mój stan wiedzy):
    - przewód do czujnika temperatury parownika
    - przewód oraz czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji (powinien być presostat czy czujnik analogowy?)
    - przewody od skraplacza do sprężarki
    - przewody od sprężarki do parownika
    - osuszacz klimatyzacji




    - zawór rozprężny (gdzie powinien się znajdować?)
    - sterownik wentylator (wielobiegowy?). Tutaj też zaglądałem, jest opornica jakaś …

    Wnętrze samochodu:
    Montaż klimatyzacji manualnej, Peugeot 206+

    Przewód do sprężarki
    Montaż klimatyzacji manualnej, Peugeot 206+

    Montaż klimatyzacji manualnej, Peugeot 206+

    Rezystor wentylatora chłodnicy
    Montaż klimatyzacji manualnej, Peugeot 206+

    Montaż klimatyzacji manualnej, Peugeot 206+

    Czujnik temperatury koło parownika (przedział pasażerski)
    Montaż klimatyzacji manualnej, Peugeot 206+


    Montaż klimatyzacji manualnej, Peugeot 206+

    Błąd zgłoszony po uaktywnieniu ręcznej klimatyzacji
    Montaż klimatyzacji manualnej, Peugeot 206+

    Montaż klimatyzacji manualnej, Peugeot 206+

    Zastanawia mnie dlaczego po uaktywnieniu klimatyzacji samochód nie zgłosił błędu z niskim / brakiem czujnika ciśnienia? Sterownik zgłosił jedynie błąd czujnika temperatury, powyżej zamieściłem zdjęcie błędu.

    Najbardziej zależy mi na schematach elektrycznych klimatyzacji ręcznej dla tego samochodu. Bez tego nie ruszę dalej. Będę Wam bardzo wdzięczny za pomoc. Przejrzałem już wstępnie elektrodę, będę dalej szukał informacji w różnych tematach. Wiem, że Koledzy pomagacie, zresztą przy temacie poduszek podwietrznych Wasza wiedza też była bardzo przydatna.

    0 6
  • #2 06 Lip 2016 18:58
    msk85
    Poziom 11  

    Dorzucam jeszcze jedną informację. Długo męczyłem się z Peugeot Planet 2000 (PP 2000). Na starym komputerze z Win XP działał mi bez problemu jednak na nowym (Windows 10) męczyłem się przez długi czas. Na komputerze z Win 10 korzystam z VirtualBox Oracle. Korzystałem z Lexia bez problemów, lecz PP 2000 nie działało. Oprogramowanie PP 2000 nie uruchamiało się prawidłowo, pojawiało się okno z błędem: WINCAD caused a general protection fault in module WIN87EM.DLL at 0001:02C9. Rozwiązaniem okazał się mały programik, który prawidłowo radzi sobie z aplikacjami napisanymi pod systemy 16 bitowe... Program przesłałem jako załącznik do tego postu, instrukcja instalacji oraz lista zmian jest poniżej:

    1. Zgraj program "Winfloat.exe" na wirtualną maszynę.
    2. Kliknij dwukrotnie na Winfloat.exe i wypakuj pliki na dysk C:.
    3. Skopiuj "HIDE87.com" do katalogu "c:\windows\system32".
    4. Zrób kopię zapasową w jakimkolwiek katalogu pliku “autoexec.nt", plik znajduję się w c:\windows\system32\autoexec.nt
    5. Otwórz za pomocą notatnika “autoexec.nt"
    6. Na końcu pliku “autoexec.nt” dodaj zapis: “lh c:\windows\system32\HIDE87.com” (bez cudzysłowu)
    7. Zapisz plik i go zamknij
    8. Uruchom ponownie wirtualną maszynę.
    9. Powinno działać

    0
    Załączniki:
  • #3 17 Lip 2016 12:07
    msk85
    Poziom 11  

    Główny temat postu: podłączenie czujnika temperatury parownika

    Klimatyzacja manualna ma dwa miejsca uaktywnienia jej w PP 2000:
    - kalkulator BSI
    - kalkulator silnika

    Każdy z kalkulatorów indywidualnie sprawdza błąd czujników, które do niego są podłączone. Czyli kalkulator BSI sprawdza czujnik temperatury parownika (nagrzewnica / chłodnica) w przedziale pasażerskim. Kalkulator silnika sprawdza błąd od czujnika ciśnienia czynnika chłodzącego.

    Udało mi się podłączyć czujnik temperatury parownika. Wchodzi do modułu BSI. Niestety nie mam kompletnych schematów dla silnika DV4TD. Bazowałem na tych, które mam. Na szczęście nic nie uszkodziłem, czujnik pokazuje prawidłową wartość. Wtyczka BSI dla czujnika temperatury jest koloru czarnego, znajduje się z lewej strony deski rozdzielczej przy słupku od przednich drzwi kierowcy. Moje rozwiązanie: mam starą wtyczkę (identyczną do tej, do której dokładałem przewody), z której wyciągnąłem tylko piny wraz z 10cm zapasem przewodu. Piny dołożyłem bez problemów do wtyczki samochodu. Przewody przedłużyłem i podłączyłem do kupionej wtyczki czujnika temperatury. Do wtyczki BSI dostałem się poprzez zdemontowanie licznika (prosta sprawa).

    Montaż klimatyzacji manualnej, Peugeot 206+

    Montaż klimatyzacji manualnej, Peugeot 206+

    Schemat na którym bazowałem (tylko taki posiadam z zaznaczonymi czujnikami) dołączyłem jako załącznik do tego postu.

    Tyle udało mi się wywalczyć w ciągu soboty przez 3h. Kolejny bój o klimatyzacje w Peugeot 206+ w najbliższym czasie :).

    0
    Załączniki:
  • #4 17 Lip 2016 12:32
    msk85
    Poziom 11  

    Temat postu: podłączenie czujnika ciśnienia czynnika w układzie klimatyzacji.

    Sprawdziłem jeszcze gdzie zmierza przycisk włączenia klimatyzacji z panelu sterowania wentylacją (przycisk uruchomienia klimatyzacji). O dziwo zmierza do wtyczki licznika (PIN 9) i chyba jest to zgodne ze schematami. Niestety nie znalazłem gdzie w PP 2000 można zobaczyć czy ten sygnał faktycznie jest widoczny przez kalkulator. Przycisk sprawdziłem tylko miernikiem, przycisk podaje sygnał masy na wtyczkę licznika (PIN 9).

    Niestety schematy, które mam dostępne nie dotyczą silnika DV4TD. Znalazłem instrukcje do sterowania silnika DV4TD (jest w załączniku). Nie ma w niej konkretnych schematów elektryczny, jest natomiast rozpiska pinów na złączu kalkulatora silnika (zdjęcie poniżej). Schemat, który wrzuciłem w tego postu ma te same oznaczenia dla czujnika ciśnienia. Boję się trochę bazować na materiałach, które mam, ale pomimo wszystko cel mam taki:
    F4 powinno być zasilanie czujnika ciśnienia 5VDC
    F2: powinna być masa dla czujnika ciśnienia 0VDC
    H2: to sygnał 0-5VDC z liniowego czujnika ciśnienia

    Jeśli F2 i F4 będą się zgadzać (zasilanie czujnika) oraz u mojego kolegi w silnika 2,0 HDI będą dokładnie te same piny dla czujnika ciśnienia to wtedy w powyższe piny wepnę czujnik ciśnienia.

    Kalkulator silnika podpowiada, że czujnikiem ciśnienia jest czujnik ciągły (sygnał wyjściowy 0 - 5VDC) a nie presostat wystawiający styki. To samo jest w dołączonej w załączniku instrukcji do układu wtryskowego silnika DV4TD.


    Montaż klimatyzacji manualnej, Peugeot 206+ Montaż klimatyzacji manualnej, Peugeot 206+ Montaż klimatyzacji manualnej, Peugeot 206+

    Byłbym bardzo wdzięczny jeśli ktoś sprawdziły mój tok rozumowania :) :).

    0
  • #5 02 Sie 2016 17:44
    msk85
    Poziom 11  

    Temat postu: podłączenie czujnika ciśnienia czynnika w układzie klimatyzacji

    Udało mi się wpiąć przewody w prawidłowe piny w komputerze silnika. Symulowałem czujnik ciśnienia za pomocą zwykłego potencjometru. Ustawiłem ciśnienie około 18 bar i udało mi się doprowadzić do wygenerowania sygnału załączenia sprężarki klimatyzacji.

    Montaż klimatyzacji manualnej, Peugeot 206+

    Montaż klimatyzacji manualnej, Peugeot 206+

    Sygnał sprężarki generowany jest w BSI, muszę przeprowadzić sygnał z BSI do PSF w komorze silnika. Brakuje połączenia pomiędzy BSI a PSF, schemat jest poniżęj:

    0
    Załączniki:
  • #6 02 Sie 2016 17:55
    msk85
    Poziom 11  

    Poszukuję schematów instalacji chłodzenia silnika: silnika 8HZ (DV4TD 1,4HDi) lub DV6TD (1,6 HDi). Byłbym wdzięczny za udostępnienie. Zależy mi na podłączeniu wentylatora oraz urządzenia 1522 (w obudowie znajdują się dwa przekaźniki oraz rezystor pierwszego biegu ?). Czy ktoś wie gdzie może się znajdować przekaźnik wentylatora 1500? Nie ma go pod bezpiecznikami (PSF) w komorze silnika. W którym miejscu powinno być zamontowane urządzenie 1522? Planuję zakup tego rozbudowanego przekaźnika i dołożenie go do fabrycznej instalacji.

    Stan obecny układu chłodzenia jest fatalny:
    - sztukowane przewody wentylatora
    - brak wtyczek
    - brak II biegu wentylatora (szybkiego)
    - silnik jest chłodzony przez I bieg (załączenie wentylatora przez rezystor 1506)
    - istniejące wtyczki trzymają się na "słowo honoru" ....

    0
  • #7 05 Lip 2017 10:30
    mati_1107
    Poziom 7  

    Witam. Podłącze się trochę pod ten temat. Potrzebuje schemat klimatyzacji manualnej 206+ 2010r 1.1 TU1AE5.

    0