Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 407SW - Nie odpala

Elektron 17 06 Jul 2016 12:38 2280 3
e-mierniki
  • #1
    Elektron 17
    Level 13  
    Witam.Mam problem Peugeotem 407 2.0L HDI 2004r. po zgaszeniu już nie odpala.Błąd jedyny jaki jest to P0000.W parametrach brak obrotów silnika oraz ciśnienia paliwa.Czujniki podmienione i to samo.Zasilania sprawdzone.Proszę o jakieś nakierowanie.Podaje VIN VF36ERHRH21167530.
  • e-mierniki
  • e-mierniki
  • #3
    Elektron 17
    Level 13  
    Ogólnie wszystko jest sprawdzone i nadal nic.Sterownik podmieniony,instalacja sprawdzona.Tylko ten dziwny błąd nic mówiący.To co jest opisane na podesłanym linku w pewnym momencie się urywa,bo ktoś wskakuje z innym tematem.
  • #4
    pablox11
    Level 11  
    Opiszę swój problem który został rozwiązany dla potomności.
    Z roku na rok coraz to było gorzej z rozruchem nie palił za pierwszym razem.
    Szukałem w świecach żarowych /niestety to nie świece na odłączonych świecach palił nawet przy -16.
    Szukałem może łapie lewe powietrze do paliwa do pompy Wysokiego ciśnienia ./ Podłączyłem pompę elektryczną 6 barową było niby lepiej ale nie to. Przypomnę iż w większości 2.0hdi brak pompy elektrycznej w baku mało tego niektóre modele nie miały nawet gruszki w wyniku braku paliwa pozostawała tylko laweta( volvo v50).
    Szukałem problemu zaworze vcv który jest sterowany \"masą \" masowałem na start z masą było trochę lepiej ale nie to.
    Przypomnę że aby komputer dopuścił do rozruchu \"otworzył wtryski\" musi być min .150- 250bar
    Wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa (mierzy ciśnienie paliwa i wartości trafiają do komputera jeżeli oszukuje w \"duł \" nie dopuści do startu dlatego jeżeli jest uszkodzony należy go odpiąć komputer widzi wartość domyślą i startuje w trybie awaryjnym ./ Dalej to samo to nie był czujnik.
    Wymiana czujników wałka rozrządu i wału rozrządu / dalej to samo
    Wymiana BSI nie pomogła przy okazji innej awarii.
    Doszło do na następnego etapu np podczas długiej trasy wyłączenia już nie zapalił trzeba było czekać 8 godzin.
    2 miesiące temu gdy były mrozy -20stopni z ciekawości jak odpali a raczej wiedziałem że już nie odpali a mam 3 inne auta z tymi silnikami wszystkie palą od strzała nawet ze spalonymi kilkoma świecami. Po nieudanej próbie na mrozie rzucił palenie definitywnie.
    Myślałem że problem tkwi w pompie nie wytwarzała nawet 150bar tyle wymagał komputer aby otworzyć wtryski było max 6bar
    Zabrałem się za pompę WC (ta pompa to taki mix łączy w sobie pompę niskiego ciśnienia 6bar z podciśnieniem oraz (WC 1900BAR)
    Rozebrałem zero opiłków krzyżak jak nowy widać że już tu ktoś był i ją regenerował zawory przełączają vcv otwiera Regulator wysokiego ciśnienia działa dobija iglicę i nie przepuszcza więc ok.
    Jedynie do czego mogłem się doczepić to w sekcjach wysokiego ciśnienia (a są 3) jedna sekcja przepuszczała w wstecz \"powietrze\" czyli w realu paliwo zaworek zwrotny nie trzymał spowodowane było to tym iż mamy niską jakość paliwa w Polsce po wyczyszczeniu zaworków (kuleczek oraz otworów) wszystko wróciło do normy. Poskładałem nie pali dalej. Wyjąłem oring z zaworu vcv aby maksymalnie dawkował paliwo do sekcji pompy oraz podłączyłem regulator ciśnienia paliwa pod 12v na kilka sekund na próbę efekt / uzyskałem 1900bar! auto nie odpala komputer nie otwiera wtrysków! .
    Załamany trafiłem na to aby szukać czy jest synchronizacja wałków w lexi pisze wyraźnie brak synchronizacji ale myślałem może dopiero po odpaleniu pokazuje yes albo tak. Trafiłem na ten post i wiedziałem że muszę szukać problemu w rozrządzie ponieważ nie pokazywało mi obrotów silnika . Pierwsza faza sprawdzenie przewodów miernikiem do czujnika wałka rozrządu oraz wału rozrządu (6 kabli) do ecu miernik wskazuje rezystancję 0 więc ok przewodzą.
    Rozebrałem rozrząd blokuje na blokady i dziwko rozrząd przeskoczony o 3 zęby.
    Winowajca mechanik który jak wymieniał rozrząd napinacz skręcił ze strzałką na max czyli do oporu no kurr.... daj mechanikowi to się można dziwić efekt taki iż napinacz nie napina najmniejszym palcem można go napinać na max po roku od wymiany ,.