Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 2FL - stukanie w silniku

slawcio1008 06 Jul 2016 16:48 2334 18
  • #1
    slawcio1008
    Level 6  
    Witam
    Mam problem z launą a dokładniej chodzi o specyficzny,metaliczny dżwięk z silnika.
    Auto po odpaleniu na zimnym silniku pracuje normalnie ale jak silnik się zagrzeje wydaje odgłos jak traktor i zaczyna brakować mu mocy.
    Proszę o rady co to może być czy silnik się skończył???
  • #5
    slawcio1008
    Level 6  
    Silnik 1.9 DCI
    Dodatkowo zaobserwowałem jadąc że raz kopci na biało a raz na czarno
  • #6
    fanfanek
    Level 12  
    Panewki, turbina, zużycie.
  • #7
    slawcio1008
    Level 6  
    Znajomy powiedział że spalił się tłok przez lejący wtrysk czy jest to możliwe???
  • #8
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    slawcio1008 wrote:
    Znajomy powiedział

    Wiesz puki działa jest szansa na naprawę bo jak się wywali to już tego nie okiełznasz.
    Więc nie jeździj zamów naprawę i po problemie.
  • #9
    slawcio1008
    Level 6  
    Jedynie wymienić silnik bo kapitalka się nie opłaca tylko nie wiem co go boli
  • #10
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    slawcio1008 wrote:
    Jedynie wymienić silnik bo kapitalka się nie opłaca

    Kolego przestań pier....... , dopóki silnik dział to się opłąca robić remont.
    W ogóle masz jaja takie brednie sadzić .
  • #11
    slawcio1008
    Level 6  
    Pewnie można zrobić remont w warsztacie zaśpiewali 6 tys a auto warte może 8 tys gdzie tu sens?
    Więc Kolega ''Strumień''chyba niema pojęcia o czym pisze!!
  • #12
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    slawcio1008 wrote:
    Więc Kolega ''Strumień''chyba niema pojęcia o czym pisze!!


    A skąd, wiem bo to robię od łohoho. Co ma wspólnego cena auta z ceną remontu? Nic. Albo jeździsz aż się zepsuje i złomujesz albo remont.
  • #13
    szymon198312
    Level 30  
    A jak myślisz, ile kosztuje wymiana? Silnik kupisz goły za około 2000. Do tego dojdzie rozrzad, olej, filtr, być może turbina do regeneracji i napewno jeszcze coś tam dojdzie. Robota jakieś 1500 u fachowca, u partacza może i 800, ale będziesz wracał co chwile z problemami bo przy przekladce nie poczyszcza dolotu, egr-u itp bo za takie pieniądze nie ma czasu na drobiazgi które finalnie są bardzo istotne. Suma wyjdzie i tak około 4500. Ja jak robie kapitalke 1.9 dci to komplet tlokow nad wymiar kosztuje około 1200, szlif bloku 200, kompleksowa regeneracja głowicy 400, uszczelki jakieś 300, śruby około 60, rozrzad plus pompa wody 300, panewki 200, pompa oleju 150, olej plus filtr, płyn 200, robota 2000. Policz i pomysł co się bardziej opłaca. Problem robi się jak do tego obróci się panewka. Wtedy dochodzi szlif wału i przygotowanie bloku. Najważniejsze ustalić co jest przyczyną stukania
  • #14
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    szymon198312 wrote:
    Ja jak robie kapitalke 1.9 dci to komplet tlokow nad wymiar kosztuje około 1200, szlif bloku 200,


    Ale tu nie piszemy o kapitalce, no jak ktoś chce to może .
  • #15
    slawcio1008
    Level 6  
    Ok tylko sam powiedz co się bardziej opłaca remont za 6 tys czy kupić silnik z gwarancją za 2 tys z wymianą powiedzmy 3 tys.
    A wracając do tematu chciałbym wiedzieć co to może być ???
  • #17
    slawcio1008
    Level 6  
    Myślę że najlepiej jak podjadę do salonu Renault żeby zdiagnozowali a potem pomyślimy co dalej.
  • #18
    fanfanek
    Level 12  
    szymon198312 wrote:
    komplet tlokow nad wymiar kosztuje około 1200
    W takim wypadku się tulejuje, jesteś naciągaczem
    slawcio1008 wrote:
    chciałbym wiedzieć co to może być ???
    Diagnostykę to ty musisz zrobić a nie elektroda

    Moderated By robokop:

    Tulejowanie bloku, to od 300 zł wzwyż za szt. Proponuję dać sobie spokój ze swoimi "poradami" i "złotymi myślami" - na 18 postów, 18 bezwartościowych.

  • #19
    szymon198312
    Level 30  
    Od kiedy to nie robi się szlifu tuleji na 0,25 lub 0,50? Od dawien dawna się to robi wiec nie wiem dlaczego mnie obrażasz. Tuleje się robi nowe jeśli nie ma czego szlifować, jeśli np coś wpadło i uszkodzilo tuleje nieodwracalnie lub jeśli zrobił się owal i szlif nie doprowadzi go do pożądanego kształtu. Wracając do tematu to najczęściej obracają się panewki ale jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz.