Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

briggs 21A807/0236E1, - kopci na biało

chrobi32 06 Jul 2016 20:01 1356 7
  • #1
    chrobi32
    Level 10  
    Witam
    W sobotę zakupiłem traktorek z 12,5 briggsem. W poniedziałek zmieniłem olej ( zużytego wypłynęło ok 0,5 litra - nie sprawdzałem stanu) zalałem nowym olejem 1,4 litra wg bagnetu. Traktorek kopci na biało i nie ma mocy. Upuściłem oleju i wszytko wraca do normy.
    Pytanie
    1.Ile tam powinno być oleju bo wg bagnetu i z tego co czytam 1,4, ale był chyba tez silnik z 0,6 miską.
    2.Gdzie ewentualnie szukać przyczyny tego kopcenia i braku mocy?
    pozdrawiam i proszę o pomoc[/u]
  • #2
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Tu masz tabelę i podana ilość oleju:
    https://www.briggsandstratton.com/~/media/Fre...e_sales_replacement_specifications_ms5568.pdf

    Wedle tabeli, to silnik o pojemności 344cc i wchodzi 1.4L, jednak w innej instrukcji podają, że silnik występował w wersjach z i bez filtra oleju.

    Strona 2
    http://bsintek.basco.com/BriggsDocumentDisplay/18mrtDXBnfBhU7y.pdf

    chrobi32 wrote:
    Gdzie ewentualnie szukać przyczyny tego kopcenia i braku mocy?
    Na mój gust, to nadmiar oleju powoduje w/w problemy.
  • #3
    chrobi32
    Level 10  
    Witam
    dzięki za szybką odpowiedź, ten silnik nie ma filtra tzn że może nie być 1,4?
    A bagnet -chyba ze nie jest oryginalny
  • #5
    chrobi32
    Level 10  
    tak wkręcam do końca

    Dodano po 1 [minuty]:

    pierścienie?
    uszczelniacze na laskach popychaczy?
  • #6
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Z opisów wynika, że stosowano ten sam bagnet, ale różne tuby bagnetu.
    U ciebie powinna być tuba o numerze 697184.

    Tak, czy inaczej wszędzie jest informacja o 1.4litra na ten silnik + 0.12L w przypadku posiadania filtra zewnętrznego.

    Biały dym, to nic innego jak olej w cylindrze.

    Sprawdź:
    -ciśnienie w cylindrze,
    -uszczelniacze zaworów i pierścienie tłoka,
    -jak wygląda świeca zapłonowa po kilku minutach pracy silnika,
    -pływak i zawór w gaźniku.
  • #7
    chrobi32
    Level 10  
    sprawy paliwowe bym wykluczył bo jak upuściłem oleju to wydaje się być ok, nie kopci i ma moc.
    wg mego rozeznania to olej migruje do komory spalania.
    stan pierścieni poznam dopiero po rozłupaniu silnika?
    jazda z niepełnym stanem grozi pewnie zatarciem- choć jak odkręcam wlew to olej bryzga.
    Ciśnienie w taki silniku jak sprawdzić?
  • #8
    User removed account
    Level 1