Piszę w tym dziale, bo tak wydaje mi się, że mój problem leży po stronie elektroniki auta.
Samochód: Renault Laguna 1.9 DCI 120 KM, 2001 rok, sterownik wtrysku: EDC15C3.
Objawy: Samochód generalnie traci moc, trudno mu przekroczyć 3000 tys./obrotów na liczniku, na niskich obrotach raczej dobrze się zbiera, czasem moc odzyskuje, ale trudno określić z jakiej przyczyny się to dzieje, na desce rozdzielczej nie wyświetla żadnych błędów (tj. spirali świec żarowych), po podpięciu interfejsu nie wykazuje błędów, ogólnie auto wykazuje większe spalanie niż jest to wskazane dla tego motoru moim zdaniem.
I dalej:
1. Można odpiąć wtyczkę czujnika ciśnienia doładowania - samochód traci moc kompletnie (tzn. czuć różnicę z założonym czujnikiem i odpiętym), na desce brak błędów (moim zdaniem powinna się świecić spirala na desce);
2. Można odpiąć wtyczkę zaworu sterowania turbiny - nie ma to wpływu na moc auta, na desce brak błędów (moim zdaniem powinna się świecić spirala na desce);
3. Można odpiąć wtyczkę zaworu sterowania klapą gaszącą - brak błędów na desce rozdzielczej (moim zdaniem powinna się świecić spirala na desce);
4. Po odpięciu wtyczki na czujniku światła stopu: samochód odzyskuje moc, na desce brak błędów, moim zdaniem powinien się świecić Service, a nie świeci się;
5. Po zmierzeniu napięcia na kablu sygnałowym z wtyczki czujnika ciśnienia doładowania (masę wziąłem z karoserii auta) pokazuje mi ok. 5V, co wg. tabelki napięć, którą znalazłem w innym temacie na elektrodzie jest to za dużo;
6. Odpięcie przepływomierza powoduje, że auto wolniej zbiera się na niskich obrotach, tzn. czuć różnicę w podpiętym i odpiętym przepływomierzu. Na desce brak błędów, ale ten rocznik nie pokazuje takich błędów.
7. Odpięcie wtyku od EGR nie wywołuje żadnej różnicy.
Na koniec dodam, że w samochodzie z powodu tego, co wyżej wymieniłem wiązkę przewodów z komory silnika, ponieważ sądziłem, że jakiś przerwany kabel może wywoływać takie efekty, ale ta wymiana nic nie dała.
W którym kierunku dalej iść UCH czy komputer wtrysku? Proszę o poradę.
Samochód: Renault Laguna 1.9 DCI 120 KM, 2001 rok, sterownik wtrysku: EDC15C3.
Objawy: Samochód generalnie traci moc, trudno mu przekroczyć 3000 tys./obrotów na liczniku, na niskich obrotach raczej dobrze się zbiera, czasem moc odzyskuje, ale trudno określić z jakiej przyczyny się to dzieje, na desce rozdzielczej nie wyświetla żadnych błędów (tj. spirali świec żarowych), po podpięciu interfejsu nie wykazuje błędów, ogólnie auto wykazuje większe spalanie niż jest to wskazane dla tego motoru moim zdaniem.
I dalej:
1. Można odpiąć wtyczkę czujnika ciśnienia doładowania - samochód traci moc kompletnie (tzn. czuć różnicę z założonym czujnikiem i odpiętym), na desce brak błędów (moim zdaniem powinna się świecić spirala na desce);
2. Można odpiąć wtyczkę zaworu sterowania turbiny - nie ma to wpływu na moc auta, na desce brak błędów (moim zdaniem powinna się świecić spirala na desce);
3. Można odpiąć wtyczkę zaworu sterowania klapą gaszącą - brak błędów na desce rozdzielczej (moim zdaniem powinna się świecić spirala na desce);
4. Po odpięciu wtyczki na czujniku światła stopu: samochód odzyskuje moc, na desce brak błędów, moim zdaniem powinien się świecić Service, a nie świeci się;
5. Po zmierzeniu napięcia na kablu sygnałowym z wtyczki czujnika ciśnienia doładowania (masę wziąłem z karoserii auta) pokazuje mi ok. 5V, co wg. tabelki napięć, którą znalazłem w innym temacie na elektrodzie jest to za dużo;
6. Odpięcie przepływomierza powoduje, że auto wolniej zbiera się na niskich obrotach, tzn. czuć różnicę w podpiętym i odpiętym przepływomierzu. Na desce brak błędów, ale ten rocznik nie pokazuje takich błędów.
7. Odpięcie wtyku od EGR nie wywołuje żadnej różnicy.
Na koniec dodam, że w samochodzie z powodu tego, co wyżej wymieniłem wiązkę przewodów z komory silnika, ponieważ sądziłem, że jakiś przerwany kabel może wywoływać takie efekty, ale ta wymiana nic nie dała.
W którym kierunku dalej iść UCH czy komputer wtrysku? Proszę o poradę.