Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto 2 - Szarpanie na Pb i LPG ,moc i spalanie

07 Lip 2016 16:04 927 8
  • Poziom 11  
    Witam ,od paru dni jestem posiadaczem fiata Punto II 2002 r wersja przed liftem , 1,2 8V ,samochód posiada sekwencyjną butle gazową założoną 3 lata temu firma STAKO

    od 2 dni samochód podczas jazdy zaczął przerywać , szarpać przy mniej więcej 2000-2500 tys obrotów na każdym biegu , bardziej to czuć na LPG ale na benzynie również choć nie jest to aż tak bardzo odczuwalne , nie ma różnicy czy silnik ciepły czy zimny ,odpala bez problemu za pierwszym razem zimny/ciepły dodatkowo zauważyłem że lpg włącza się już po ok 500 przejechanych metrach gdy silnik jest zimny , spalanie gazu też wzrosło na pełnej butli przejadę ok 300 km butla pojemność 36L

    czy winą tego wszystkiego może być listwa wtryskowa ? trochę słychać takie cykanie jakby od niej , czy bardziej świece i kable ? Piszę tutaj ponieważ mam do mechanika ok 30 km a do gazownika z 50 km taki urok mieszkania na wsi dlatego to co mógłbym sam sprawdzić wymienić spróbuje sam , więc co by mogło być jeszcze przyczyną w/w objawu

    pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Każde przerywanie zapłonu powinno się zacząć od końca zapłonu. Zacznij od świec i przewodów. Cewka raczej nie była awaryjna w Punto.

    Sprawdź podciśnienia idące od kolektora do MAP sensora, jeśli jest identycznie jak w punto 1, a raczej jest, to jest on na górze ściany grodziowej, koło przekaźników, do niego jest podłączony gumowy wężyk od przepustnicy.
  • Poziom 11  
    Dzięki za odpowiedź jutro sprawdzę podciśnienia ,a jeśli chodzi o kable to jakie najlepiej kupić do tego modelu z LPG bo opinie są różne , świece mam z NKG czy kable od nich też się sprawdzą ? ew jeśli ktoś może to niech poda o jakim numerze kupić kable NKG ew inne
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    NGK, troszkę pomyliłeś litery :)

    Jak najbardziej, jest to dobry producent.

    Świece NGK 7642. Nie ma sensu wstawiać lepszych do tego silnika, zwyczajne V-Line wystarczą. Inna nazwa - NGK nr 36. Nie ma sensu lepszych z prostego powodu, przy instalacji LPG lepiej częściej wymieniać zwykłe świece, niż zakładać cudawianki za kupę kasy i mieć stare. 50zł raz na 15000km czy nawet 10000km, lub rok, to nie jest dużo. Olej też tak zmieniaj, jeśli nie robisz zbyt wiele kilometrów, a samochód robi średnio 5km od odpalenia i gasisz, wymieniaj co 10kkm. Lub rok, zamiennie. Pamiętaj, to tylko punto, ten silnik to mały czołg, nie musisz lać niewiadomoczego, zwykły nawet Mobil będzie dobry. Moje jeździło na Orlenowym i też miało się dobrze, choć odradzam ten olej.

    Przewody możesz wziąć z firm Magnetti Marelli (praktycznie to samo co szło na pierwszy montaż w fabryce), Beru, NGK, od biedy nawet Bosch się nada. Nie kosztują zbyt wiele. Numery:

    NGK RC-FT1208 (około 100zł)
    Magnetti Marelli 941319170068 (około 80zł)
    Beru ZEF 787 0300890787 (około 100zł)
    Bosch 0 986 357 287 (około 150zł)

    Bosch ma cenę nieadekwatną do jakości, z tego zestawienia najbardziej polecam Beru ex aequo z NGK
  • Poziom 11  
    Samochodem robię dziennie ok 40 do 60 km , co do świec to dziś zakupiłem już NGK BKR5EZ to są te V-Line 7642 które podałeś ? jutro je wymienię na te które podałeś , olej właśnie będę zmieniał w następnym tygodniu , na mobil 2000 X1 10W40 , przewody wezmę myślę NGK ew te Beru , mam nadzieję że to będzie przyczyna usterki , a z tym włączaniem się gazu to jest to normalne że tak prędko ? przy pogodzie +12 - +15 *C rano ?
  • Poziom 12  
    Tak, to te świece które podałem właśnie. Nie musisz wymieniać, są ok. Jeśli masz szczelinomierz to możesz zmniejszyć odstęp elektrod do 0.8mm, troszkę to poprawi moc iskry.

    To jak szybko przełącza się na gaz można sobie zaprogramować u gaziarza który ma komputer. Widocznie poprzedni właściciel był "oszczędniś" i uznał że nie opłaca mu się gaz jeśli ma przejechać kilometr na benzynie... Jeśli masz możliwość, wydłuż czas przełączania przed podkręcenie minimalnej temperatury silnika do jakichś powiedzmy 40 stopni. Parę złotych rocznie drożej, a jednak trochę żywotniej dla jednostki.

    Olej oczywiście jak rozumiem był półsyntetyk, skoro taki zalewasz?
  • Poziom 11  
    to w następnym tygodniu podjadę do gazownika na komputer sobie ,olej półsyntetyk dokładnie ,
  • Poziom 11  
    jeszcze zapytam czy brak mocy na LPG może być spowodowane kablami lub świecami ?
  • Poziom 11  
    Witam , jestem własnie po wymianie świec oraz kabli ,samochód zaczął lepiej pracować nie ma już takiego duszenie przerywania ,raz na jakiś czas się mu zdarzy, jednak po samej wymianie zauważyłem że podczas przyśpieszania ,dodawania gazu słychać takie pyrkanie ze silnika które również słychać podczas jazdy czym to może być spowodowane ? przed wymianą tego objawu nie było , dodatkowo trochę ma nierówne obroty na biegu jałowym co odczuwa się w kabinie , lekko nią telepie , obrotomierz nie faluje