Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Accord VII, Bosch - Czujniki parkowania Bosch nie działają

07 Lip 2016 17:25 4275 27
  • Poziom 9  
    Witam!

    W posiadam Hondę Accord VII 2003r 2.0 Pb. Samochód kupiłem z nie działającą instalacją czujników parkowania BOSCH ParkPilot. Są to czujniki tylko na tył.
    Gdy kupiłem auto, po wrzuceniu wstecznego był ciągły pisk ok 3s przerwa i znów to samo. Wtedy zauważyłem, że po odpięciu boczka w bagażniku są 2 miejsca z bezpiecznikami, wymieniłem wtedy bezpieczniki i od tamtej pory na wstecznym czujniki wydają ciągły pisk i tak to zostawiłem. Teraz mając chwile czasu dobrałem się do tego, znalazłem centralkę, sprawdziłem z grubsza kable co idą na zewnątrz i nie widze by gdzieś były przetarte. Reszta idzie w peszlach, dość dużo jest tych kabli. Znalazłem tutaj jak zrobić test, po wypięciu tego jednego bezpiecznika, wypiskuje mi jakby błędy wszystkich 4 czujników, trochę dziwne, żeby wszystkie 4 padły, no ale zakupiłem zamienniki z allegro bo innych nie było o takich samych numerach. Założyłem te nowe czujniki i dalej ten sam problem. Nie wiem gdzie szukać przyczny, elektryk u mnie w mieście jeden i drugi nie chce się tego podjąć bo, skoro są to nie oryginalne to może tam być wszystko. Macie jakieś pomysły jak, co sprawdzić jeszcze ? Dodam, że z elektryki nie jestem zbyt dobry.

    Pozdrawiam!
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 16  
    Proponuje zmierzyc napięcia na czujnikach, zapewne jak każdy jest to czujnik pojemnościowy.
  • Poziom 9  
    A jak zmierzyć to napięcie ? Mam multimetr, ustawiam na sygnał dzwiękowy tylko czujniki mają po 3 piny i niewiem zbytnio jak się za to zabrać :) No ale jak zapinam nowe to jest to samo...
  • Poziom 16  
    Multimetr na opcje DC I sonde plus na plus zasilania urządzenia sonda minus na piny w gnieździe sensora powinno być 9volt I tak każdy sensor.
  • Poziom 9  
    Średnio kminie gdzie co i jak , skoro załączam nowe czujniki i jest to samo to moim zdaniem jest jakiś problem z kablami... Na centralce nie widze nic nie pokojącego :)
  • Poziom 16  
    No dobra a skąd wiesz, że napięcia są w porządku a może widzi tylko 2 czujniki. Na tamtych 2 bedzie piskał bo dwóch nie widzi nawet jeżeli założyłeś nowe . Wypróbuj tak 2 stare a dwa nowe i zamieniaj I napisz co zauważyłeś. Bynajmniej tak jest u mnie , więc korzystam z praktyki ale nie Boschowej.

    Dodano po 11 [minuty]:

    To zobacz jeszcze czy napięcie zasilania centralki to 12 volt,bo jest zasilane w tym samym czasie co żarówka od wstecznego.
  • Poziom 9  
    Jak wyciągam bezpiecznik i robie auto test to wypikuje mi, że 4 są walnięte. Czy to na nowych czy starych. Zasilanie nie wiem skąd jest, ale jak odpinałem kabelek od żarówki wstecznego to dalej piszczą i jest bez zmian. A jak sprawdzić czy idzie to napięcie 12volt do centralki, bo jak mowie nie mam zielonego pojęcia co i jak :)
  • Poziom 16  
    Jeżeli dobrze się orientuje to one są z wibracją ten 3 pin w gniazdach o ktorym pisałeś. Te napięcie na pewno przewody będą kolorów czarny I czerwony to raczej uzasadnione,ale nie widzę jej dokładnie nie mogę też strzelać z kosmosu. Znalazłem przypadkowo taki sam problem u człowieka sprzedającego taki zestaw na allegro jako uszkodzony I on twierdził, że sensory działają, ale centralka ma awarię. Może zrób zdjęcie swojej albo podaj model ja na niemieckich stronach przejrzę.
  • Poziom 9  
    Model centralki: 0 263 004 011
    Model czujników parkowania: 0 263 003 172
    Kupiłem takie: http://allegro.... bo są pod taki sam numer jak moje. Jak dotykam czujniki to też nic nie czuje. I sam niewiem w czym może być problem...
    Honda Accord VII, Bosch - Czujniki parkowania Bosch nie działają
    Moderowany przez CameR:

    Wstawiłem zdjęcie zakupionego czujnika.
    Usunąłem link do aukcji internetowej.
    Reg. 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.

  • Poziom 16  
    Sensor Plus ist gelb/rot und Sensor Masse ist blau/weiß,
    das dritte Kabel ist da jeweils die Signalleitung.
    VW PDC Sensor: Pin 1 = Plus, Pin 2 = Signal, Pin 3 = Masse
    Bosch PDC Sensor: Pin 4 = Plus, Pin 1 = Signal, Pin 2 = Masse
    I czy ten temat z forum widziałeś chodzi mi tu o ten pierwszy post?
    Co do tego wycinku o tym rezystorze może rzeczywiście zamiast bezpieczników trzeba wstawić opór. Oznaczenie pod tymi bezpiecznikami moze tkwi o innym oznaczeniu niż litera "F" czyli fuse albo z niemieckiego "Sicherung" spójrz własnie tam w to miejsce.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2039548.html
  • Poziom 9  
    Tak widziałem ten temat, robiłem ten reset i dalej to samo, a jak robie ten test to wskazuje że 4 czujniki zwalone. A dostanę w ogóle coś takiego jak opornik wyglądający jak bezpiecznik ??
  • Poziom 16  
    Pewnie 430 ohm jest dostępny bądź łączysz 2 oporniki równolegle wartości 1kohm i uzyskujesz wartość 500ohm co jest niewiele większym ilorazem od 430, ale trzeba spróbować. Co do samych oporników 430 ohm no ja osobiście na swoim warsztacie posiadam więc na pewno można dostać. Łatwo jest z tymi o wartości 1 kilo ponieważ są powszechne i prawie w każdym sprzęcie audio, jak montażowe jak i smd.
  • Poziom 9  
    Ok, ale dostanę taki opornik wyglądający jak zwykły bezpiecznik, bo nic innego tam nie da się wsadzić... a na internecie nic takiego nie widze jak wpisuje.
  • Poziom 37  
    motorzysta95 napisał:
    Ok, ale dostanę taki opornik wyglądający jak zwykły bezpiecznik,


    Weź bezpiecznik - przepal go i dolutuj od góry rezystor.
  • Poziom 9  
    Kurcze ogarniacie się w elektronice to wam łatwo wszystko powiedzieć, zrób tak albo tak. Mówcie mi wszystko prosto żebym kminił bo jak mowie nie ogarniam elektroniki.
    Byłem u znajomego, to żeby to wlutować to jaki ma być ten rezystor co jak i gdzie ? Też w takim bezpieczniku nie ma za bardzo jak to przylutować itp... Chyba skończy się, na tym że wydre instalacje całą, kupie nowe czujniki, bo jak to się mówi "wszystko co z bosch'a idzie do kosza" :)
    Jakieś jeszcze pomysły co mogło się odwalić w tych czujnikach ?

    Fotki tego ustrojstwa tak z grubsza:
    To są te bezpieczniki jest tego 2x, jak z jednego wyciągam bezpiecznik to nie piszczą, jak z drugiego to robi się ten autotest itp.
    Honda Accord VII, Bosch - Czujniki parkowania Bosch nie działają Honda Accord VII, Bosch - Czujniki parkowania Bosch nie działają
  • Poziom 16  
    To pierwsza fotka to ten bezpiecznik tak jak Szymon mówi oberwij to "U" co jest widoczne za przeźroczystą ścianką i wlutój w gorną część ten opornik albo coś w stylu pozbądź sie tego transparentnego plastiku i wlutuj ten rezystor teraz musi zadziałać wyobraźnia.

    Widzisz ogólnie to jest sterownik z funkcją diagnostyki tylko, że znowu jest tak że nie wiesz jak podłączyć komputer do tego aby odczytać ewentualne błędy, więc musisz zaaplikować kopa swojej wyobraźni i w to miejsce wlutować gdzie tryb tego bezpiecznika rezystor tak z jednej strony jak i z drugiej strony. Nie zrobimy tego za Ciebie.
  • Poziom 9  
    Ok mam kupić rezystor 430Ω ile 1W ?
    Bo jak wyciągam ten bezpiecznik to normalnie robi się ta cała diagnostyka itp.

    Poprawiłem treść.
    Mod. [CameR]
  • Poziom 16  
    Możesz kupić 1 watowy jest dość duży, ale kup nawet 5 watowy będzie jeszcze lepszy i dłuższy od jednowatowego.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Przykład 5 watowy

    Poprawiłem treść.
    Mod.[CameR]
  • Poziom 9  
    Znalazłem podobne czujniki na allegro, poprosiłem sprzedawce o fotki tych "bezpieczników" i dostałem, faktycznie tam jest coś z 110Ohm, dostanę takie coś wgl gdzieś ? Bez samoróbki i lutowania ?

    Honda Accord VII, Bosch - Czujniki parkowania Bosch nie działają

    Honda Accord VII, Bosch - Czujniki parkowania Bosch nie działają
  • Poziom 16  
    Tak 100 jakieś 110 OHM są ale w takiej obudowie się nie spotkałem , poczekaj na wypowiedź może kogoś jeszcze gdzieś w takiej postaci już widział. Ja całyczas proponuje lutowanie w wersję bezpiecznika już uszkodzonego oczywiście
  • Poziom 9  
    Tylko ja nie mam tych starych bo to wywaliłem gdzieś, mogę to do zwykłego bezpiecznika lutować jak coś ;)
  • Poziom 16  
    Tylko go uszkodź żeby nie miał przejścia elektrycznego no taki zwykły samochodowy oczywiście
  • Poziom 9  
    Znalazłem przypadkiem w garażu ten opornik Boscha 110Ohm, włożyłem ale teraz jest ciągły sygnał tylko o troszkę innym tonie.... Co to może być ??
  • Poziom 16  
    Jak dobrze widzę na zdjęciu to jeden jest opornik a drugi bezpiecznik czy tak zamieniałeś?
  • Poziom 37  
    motorzysta95 napisał:
    opornik Boscha 110Ohm


    Ten na foto jest 100 ohm a nie 110 ohm.
  • Poziom 9  
    110 Ohm chyba widać jak byk :) No wiem, że to zwykły bezpiecznik, wkładam tam zwykły samochodowy 5A lub 10A i dalej tak samo. Chyba dam se z tym siana... bo to coś jest powalone w tym niemieckim szajsie :)
  • Poziom 16  
    No tak co byś nie włożył to nie działa, czyli operacja na odległość się nie udała.
  • Poziom 9  
    Ma ktoś jakieś pomysły ? Bo jak nie to zapinam boczki w bagażniku i będę się rozglądał za jakąś nową instalacją :)