Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 5 1.8pb 2010 - Podpięcie tempomatu uniwersalnego WAECO MS-50

slimax 07 Lip 2016 18:24 552 1
  • #1 07 Lip 2016 18:24
    slimax
    Poziom 17  

    Witam,
    poszukuję rozpiski pinów PCM Mazdy 5 1.8 benzyna 2010.
    Potrzebuję sygnał z czujnika prędkości, sprzęgła i hamulca z PCM / ECU.
    Na 95% sygnały te są w wiązce PCM dlatego wolałbym je pobrać z jednego miejsca niż ciągnąć kable do sprzęgła, hamulca, czujnika prędkości itd...
    Do tej pory znalazłem coś takiego ale nie do końca mi to pasuje:

    Tachometer BLUE/BLACK (AC) AT PCM MODULE ON DRIVERS SIDE FIREWALL UNDER HOOD
    Speed Sense GREEN (AC) AT PCM MODULE ON DRIVERS SIDE FIREWALL UNDER HOOD

    Przepustnica jest sterowana linką, więc próbuję zamontować tempomat WAECO MS-50.

  • #2 04 Sty 2017 10:52
    slimax
    Poziom 17  

    Odpowiem sobie sam.
    Tempomat działa ale trzeba było pokombinować.
    Czujnik prędkości trzeba dołożyć zewnętrzny albo ten z zestawu tempomatu (mój był uszkodzony) albo zrobic go samemu z czujnika unipolarnego (switch) halla np. oh137.
    Z dwoma magnesami na półosi max prędkość była około 90km/h a że już nie miałem dostepu do kanału żeby zostawić tylko jeden - musiałem wykombinować coś innego.
    Okazało się że na płytce tempomatu jest zworka której usunięcie powoduje aktywację dzielnika częstotliwości wejścia sygnału predkości.
    To rozwiązało problem i teraz prędkość można regulować od około 40km/h do gdzieś powyżej 150km/h.
    Oczywiście to nie ostatni problem z którym trzeba było się zmierzyć.
    W tym samochodzie światła stopu są ledowe co powoduje że płynie zbyt mały prąd i tempomat uznaje że stale jest wciśnięty hamulec co uniemożliwia pracę tempomatu.
    Sygnały sprzęgła i hamulca są dostępne na PCM'ie tylko trzeba właśnie wzmocnić prąd stopu (Ledy) i odwrócić sygnał sprzęgła, jeden czy dwa tranzystory załatwiły problem.
    Tempomat przetestowany parę razy na trasie > 1200km - działa jak trzeba, choć sporo pracy i kombinacji to wymagało :)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME