Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen AX brak ładowania pomimo nowego alternatora

polska112345 07 Lip 2016 21:32 519 10
  • #1 07 Lip 2016 21:32
    polska112345
    Poziom 11  

    Mam problem z Citroen AX 1995r. benzyna 1.0. Od dłuższego czasu mrugały w nim świata, aż w końcu pojawiły się problemy z ładowaniem akumulatora. Samochód jeździ na naładowanym akumulatorze, aż do całkowitego rozładowania. jak sprawdziłem napięcie przy zaciskach na włączonym silniku 11,5V. Dlatego też został wymieniony alternator na nowy, jednak problem pozostał. Sprawdziłem wizualnie końcówki kabli i same kable ile się dało, przeczyściłem złącza, ale wygląda wszystko na ok. W dalszej kolejności podejrzewam, że kable gdzieś się ukruszyły. Przy sprawdzaniu przewodzenia kable + maja prawie zerowy opór, przy kablu - miernik wskazywał wartości około 500 (metoda sprawdzania przewód alternatora - klema przy akumulatorze).
    Czy ktoś ma lub może mi narysować prosty schemat jak to dział. Czy jest taka możliwość aby poprowadzić nowy kabel bezpośrednio od alternatora do zacisku akumulatora, czy po drodze są jeszcze jakieś przetworniki etc.

  • #2 07 Lip 2016 21:57
    milejow
    Poziom 42  

    Kontrolka ładowania świeci po włączeniu zapłonu?

  • #3 07 Lip 2016 22:00
    polska112345
    Poziom 11  

    po włączeniu zapłonu świeci się, po odpaleniu silnika gaśnie

  • Pomocny post
    #4 07 Lip 2016 22:48
    pepe150
    Poziom 31  

    Ze słupka akumulatora, przewód się rozchodzi na skrzynkę bezpieczników pod maskę i na rozrusznik/alternator.

    Z rozrusznika przewód dalej idzie na alternator. Sprawdź jak wygląda połączenie na rozruszniku. Często przewody gniją i się łamią.
    Też ostatnio miałem przypadek że słabe lądowanie, a przy demontażu starego alternatora przewód nie łączył całkowicie.

  • #5 07 Lip 2016 23:04
    polska112345
    Poziom 11  

    A powiedz mi czy pomiędzy alternatorem a akumulatorem są jakieś dodatkowe przetworniki, czy, kable idą bezpośrednio od alternatora do akumulatora, z tego co mi napisałeś wnioskuje ze idą przez rozrusznik tak? Możesz mi narysować jakiś prosty schemat nawet w paintcie?

  • #6 08 Lip 2016 07:30
    pepe150
    Poziom 31  

    A co tu rysować. Idzie gruby przewód i tyle. Żadnych przetworników, bo po co.
    Na alternatorze czy na akumulatorze mogą być dodatkowe przewody pociągnięte, ale tylko od miejsca do którego się podłącza (oczka), nigdy do przewodu. Chyba że partacz ten samochód miał.

  • #7 08 Lip 2016 09:58
    andrzej20001
    Poziom 42  

    polska112345 napisał:
    po włączeniu zapłonu świeci się, po odpaleniu silnika gaśnie

    Miernikiem sprawdz napiecie podczas pracy bezpośrednio + i - na alternatorze i na akumulatorze.

  • #8 08 Lip 2016 10:17
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Ciągłość przewodów sprawdzaj próbnikiem z żarówką ok. 50W

  • #9 12 Lip 2016 20:41
    polska112345
    Poziom 11  

    Mam pytanie odnośnie wzbudzania alternatora. Błędnie podałem wcześniej informacje o kontrolce ładowania(nie widać za bardzo ikony). Kontrolka obecnie nie świeci się w ogóle ani na włączonym zapłonie ani po uruchomieniu silnika. Chciałbym zapytać czy na potrzeby sprawdzenia można zmostkować kabel wychodzący od regulatora napięcia na alternatorze do kontrolki akumulatora na desce rozdz. aby sprawdzić czy wtedy alternator będzie ładował?

  • Pomocny post
    #10 12 Lip 2016 21:40
    pepe150
    Poziom 31  

    Możesz ominąć zegary. Z zacisku wzbudzenia podajesz na żarówkę najlepiej 1,2 W i do zacisku +.
    Po podłączeniu ma się świecić, a po odpaleniu (w trakcie pracy silnika) ma zgasnąć.

  • #11 12 Lip 2016 21:47
    polska112345
    Poziom 11  

    Ok. Dzięki, a mam pytanie, gdy przewód od wzbudzania alternatora (czyli ten od kontrolki) jest przerwany to czy alternator wytwarza jakiekolwiek napięcie, w moim przypadku napiecie jest takie samo jak na akumulatorze (czyli pochodzi pewnie z niego a alternator nic nie wytwarza)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME