Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Re: Ricoh Aficio mp c2500 wyskakuje komunikat ze toner jest pusty

Sebastian0303 08 Jul 2016 08:50 3030 14
  • #1
    Sebastian0303
    Level 6  
    Witam, mam problem z ta drukarka wyskakuje komunikat ze toner jest pusty, nie wiem co z tym zrobic chyba czekam na jakies pomysly? sugestie? oraz prosilbym o schemat do niej zeby sie dostac do tonera itp
  • #2
    Janusz.P
    Photocopiers specialist
    jeżeli jest toner w butelce a maszyna mówi że jest brak to najprawdopodobniej uszkodzoną masz pompę do dozowania toneru
  • #3
    Sebastian0303
    Level 6  
    tak jest w butelce, ale problem widzi tylko z tonerem czarnego koloru, wiec jakby byla wina pompki to mysle ze wszystkie kolory by mialy problem?
    blad: sc 364
  • #4
    Janusz.P
    Photocopiers specialist
    Błąd ten to jest błędem czujnika gęstości toneru czarnego. A dlaczego sądzisz że problem byłby z wszystkimi kolorami. Przecież każdy kolor ma swoja własną pomkę. A u ciebie zgodnie z błędem nie pompuje czarna pomka . Ewentualnie druga możliwość to uszkodzona czarna wywoływaczka
  • #5
    Sebastian0303
    Level 6  
    aha, a jest jakis prosty sposob zeby sprawdzic? to? pokazuje sie jeszcze blad sc792
  • Helpful post
    #6
    Janusz.P
    Photocopiers specialist
    792 to błąd finiszera. Masz prawdopodobnie w maszynie zainstalowany mostek a brak finiszera. należy przekierować wyjście kartek na tacę wewnętrzną. Najprostszy sposób to podmiana pompy na sprawną. Ale jak widzę to na kopiarkach się niezbyt znasz. Najprostszym rozwiązaniem to byłoby zaprosić serwisanta który się na tych maszynach dobrze zna.
  • #7
    Sebastian0303
    Level 6  
    Pompa była powodem poprzedniego błędu- brak tonera czarnego.
    Po podmienieniu jej drukarka zaczęła się uruchamiać, ale na kartkach jest tylko pasek - moje podejrzenie, że winny jest pas transmisyjny ale nie jestem ekspertem i nie wiem jak go naprawić jakieś pomysły? Po przeczyszczeniu pasa, i drukowaniu w kolorze wyszły wydruki:
    Re: Ricoh Aficio mp c2500 wyskakuje komunikat ze toner jest pusty
    od lewej: druk w kolorze, druk czarno-biały, oryginał
    wciąż jest coś nie tak ale nie wiem co;/
  • #8
    serwis.urz.biurowych
    Level 13  
    w kodach w zakładce drum można wyłączyć sprawdzanie tonerów i wtedy zniknie informacja o braku tonera. jeśli to pompka to będzie coraz bledszy wydruk.

    Pomyliłem się pisząc wcześniej o częściowym zadruku - odpowiadałem komuś na post o innej drukarce i pomyliłem posty.
  • #9
    Ricoh_220

    Level 37  
    @serwis.urz.biurowych
    A kto tu pisze o części wydruku czytaj wolniej i ze zrozumieniem wyświetla brak toneru.
    Przyczyna w 90% przypadków pompka.
    Korekta pospieszyłem się z opinią
    To jest błąd TD sensor.
    Widziałem przypadki kiedy developer wylądował w śmietniku zużytego toneru i to będzie to jak sądzę.
    Jak sprawdzić wyjąć pojemnik zużytego toneru i wsadzić tam namagnesowany wkrętak jak jest oklejony szorstkim proszkiem to developer.
    Jednak wcześniej kopie są w jasne pasy o dziwo nie pionowe lecz skośne.
  • #10
    Sebastian0303
    Level 6  
    wydruk wygląda tak jak wyżej aktualnie jakieś pomysły? nie działającą pompkę wyjąłem i rozmontowałem z marnym skutkiem - ale tym będę się martwił później teraz chciałbym się zająć problemem z wydrukiem.
  • #11
    Ricoh_220

    Level 37  
    Żółty bęben do wymiany.
    Jeśli dobrze widzę to brak odpowiedniej ilości developera black.
    Masz tam opcję na panelu zmiany koloru tła ustaw czarny i zrób kopię z białej kartki pokaż skan to upewni mnie w temacie oczywiście jeśli możesz.
    Co do pompki przetkaj wężyk, wyczyść stronę cierną sprzęgła jak nie pomoże to tylko wymiana gumy w której kręci się tłok taka spirala. Gumy niestety dostępne tylko w chinach.
    Normalnie dostępna jest tylko kompletna pompka. Uwaga! musisz mieć pod czarny ponieważ mają inne profile (kąt) pod wężyk.
    Powodzenia.
  • #12
    Sebastian0303
    Level 6  
    Re: Ricoh Aficio mp c2500 wyskakuje komunikat ze toner jest pusty
    Tak wygląda kopia czystej kartki z tłem na czarno.
  • Helpful post
    #13
    Ricoh_220

    Level 37  
    Dla zainteresowanych ponieważ admin wywalił w kosz. Na tą chwilę w żółtym wystarczyło czyszczenie wałka ładującego.
    W czarnym brak developera który, odnalazł się w śmietniku (zbiornik zużytego toneru).
    Nadal czekamy na postęp reszty prac postaramy się wraz z autorem opublikować je.
    Wszystko robimy telefonicznie więc proszę o cierpliwość.

    Moderated By rys57:

  • #14
    rys57
    Moderator
    Ricoh_220 wrote:
    Dla zainteresowanych ponieważ admin wywalił w kosz.

    W kosz poszły jedynie posty ustalające formę pomocy poza forum (do sprawdzenia w logach). Informacji merytorycznych tam nie było.
    Ricoh_220 wrote:
    Wiesz mam taki pomysł zadzwoń do mnie powiedz że z elektrody(...)
    Nie widzę w tej czynności "podważania wiedzy". Nie podawaj więc nieprawdziwych informacji.

    Ricoh_220 wrote:
    Zapomniałem że pewnie po 16 latach pracy w autoryzowanym serwisie pewnie się nie znam.
    Moja praktyka w autoryzowanych serwisach to 27 lat i nigdy nie twierdziłem, że "wiem wszystko".

    Ricoh_220 wrote:

    Chcę jeszcze zapytać admina dlaczego nie ma reakcji na zgłoszenie szkodliwe o myciu płyty pilota w wodzie?
    Nie widziałem takiej informacji w dziale Drukarki. Pytaj tam, gdzie zgłaszałeś.

    Dodano po 5 [minuty]:

    @Ricoh_220 Zmieniłeś treść swojego posta w czasie pisania mojej odpowiedzi, cytaty pochodzą więc z treści sprzed zmiany.
  • #15
    Sebastian0303
    Level 6  
    OK drukarka zaczęła działać sprawnie:) schemat działania:
    1. wyczyściłem w żółtym bębnie wałek zbierający nadmiar toneru - zapobiegło to żółtym plamom na kartkach
    2. wymieniłem gumową uszczelkę w pompce - stara była zużyta przez co nie działa poprawnie pompka
    3. skutkiem nie działającej pompy było wysypanie developera do "śmietnika" więc wymieniłem developer ale miałem problem z jego inicjalizacją - pomogło odłączenie kabelka i włączenie drukarki z odpiętym kabelkiem oraz inicjalizacja z kodów podesłanych od : Ricoh_220

    PS. Wielkie dzięki za pomoc w naprawie kserokopiarki :)