Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa symulatora, gameport

Sebav 08 Lip 2016 09:16 342 1
  • #1 08 Lip 2016 09:16
    Sebav
    Poziom 9  

    Witam, próbowałem znaleźć informację w starszych tematach, ale informacje w nich są niewystarczające:
    Temat elektroda
    Mam gameport Logilink do którego należało by podłączyć potencjometr ( nie jestem pewien czy liniowy czy logarytmiczny, wszyscy piszą liniowy a na schematach widzę charakterystykę B). Zamiast potencjometru mam sterownik który wystawia wartość 0-5V (sprawdzałem wyjście napięciowe daje ładny liniowy sygnał w całym zakresie), ale przy kalibracji gameport środkowa pozycja jest odczytana jako 12, w lewo mam 0 a w prawo 255, objawy jak sterownik wystawiał sygnał logarytmiczny a gameport był pod liniowy (może takie objawy występują także przy odwrotnej konfiguracji). Czy istnieje możliwość wgrania nowych sterowników do gameportu, a może mogę w inny sposób odczytać sygnał napięciowy i zasymulować go w grze jako wysterowanie osi.
    Link do gameport

    0 1
  • #2 10 Lip 2016 03:42
    phanick
    Poziom 28  

    Z pierwszego przez ciebie załączonego tematu (oraz specyfikacji GamePortu, np. Wikipedia) wynika, że kontroler gameportu (w PC) nie przetwarza bezpośenio napięcia na wejściu analogowym (0-5V), lecz jego rezystancję wejściową (dlatego na wszystkich schematach jest wymóg potencjometrów 100k, liniowych).

    Cytat:

    The analog channels were read by sending voltage into the line, through a potentiometer in the controller, in this case 100,000 ohm, and then into a capacitor. The value was read by timing how long it took for the voltage in the capacitor to cross a certain threshold

    0