Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra A 1.6i + gaz bark mocy, obrotomierz szaleje

pawelsiara74 03 Lip 2005 00:54 3966 18
  • #1 03 Lip 2005 00:54
    pawelsiara74
    Poziom 22  

    Witam jak w temacie posiadam opla vectre A z 89 roku posiada ona gaz i dziś jak jechałem zauważyłem spadek mocy i szarpanie jak chce jechac na równych obrotach to jest ciężko ponieważ szarpie..... zauważyłem tez gdy jade na wolnych obrotach i gwałtownie dodam gaz do spodu to silnik najpierw się zadławi i po chwili dopiero ciągnie ale wydaje mi się ze nie ma pełnej mocy przy tym zajwisku obrotomierz szaleje tzn. skacze przeskakuje sobie odrazu np z 2 tys na 3 tys.... dosłownie na ułamek sekundy i wraca i po chwili dalej tak szalje zauwazyłem tez jak jechałem spokojnie na trzecim biegu miałem obroty 2000 tys i dodałem lekko gazu to obroty spadły na obrotomierzu a silnik podnosił obroty. a dadam ze na benzynie jak i na gazie sa takie same objawy, samochód posiadam od trzech tygdodni dadam tez że przez te trzy tygodnie zrobiłem ponad 3 tys km i wszystko było dobrze aż do dziś :( i jeszcze zauwazyłem spadek mocy nieciągnie tak jak powinien na benzynie jak i na gazie w czsie jazdy nie zapala się kontrolka silnika nie wywoływałem jeszcze kodów gdyż nie miałem kiedy ponieważ zauważyłem to dopiero przed chailką czyli w nocy jutro koło południa będe się bawil z wywołaniem kodów moze cos pokażą a jak nie to prosze was o pomoc w zlokalizowaniu usterkico to może być za przyczyna tego iż tak sie dzieje czy to moze być wina silniczka kroczkowego ?? a może komp siada? :( prosze o pomoc gdyż samochód jest mi bardzo potrzebny i musze to jak najwszybciej usunąć
    Pozdrawiam i z góry jeszcz raz dziękuje za pomoc

  • Pomocny post
    #2 03 Lip 2005 03:24
    lukas22 mastah
    Poziom 22  

    co do benzyny odłącz aku na 30-40 minut;powinno to zrestartowac kompa z beny i sytuacja na benie powinna wrócic do normy...Objaw któy opisujesz na LPG swiadczyc moze o koniecznosci wymiany swiec oraz kabli WN (swiece wg.zalecen powinno sie zmieniac co ok 20tys.km a przewody WN co ok 50tys km)

  • #3 03 Lip 2005 13:00
    pawelsiara74
    Poziom 22  

    Witam
    moje podejżenia padają na aparat zapłonowy a dokładniej na moduł czy może to być tego wina??
    Pozdrawiam

  • Pomocny post
    #4 03 Lip 2005 13:08
    lukas22 mastah
    Poziom 22  

    owszem tego typu objawy to wina układu zapłonowego...Ale podstawa jest tu wymiana swiec oraz kabli WN jezeli natomiast jestes pewny ze sa sprawne to mozesz szukac gdzie indziej.I tak np warto sprawdzic aparat...Proponuje jego podmiane badz dogadanie sie w sklepie na jego ew.oddanie gdy to okaze sie błedny trop...Powodzenia

  • #5 03 Lip 2005 13:19
    pawelsiara74
    Poziom 22  

    witam
    przed chwilką własnie wywołałem kod i nic nie pokazało cały czas kod 12 czyli nie ma żadnych błędów...
    własnie zaraz mam podniemiac aparat zapłonowy z trego co czytałem to jak jeździ się na gazie to głowica osiąga wyższą temperature i moduł asię przegrzewa i takie objawy się dzieją trzeba moduł wyciągnąć z aparatyu zapłonowego i przykręcić go do radiatora na zewnątrz aparatu zapłonowego żeby się tak nie grzał i ma być wszystko dobrze tylko że trzeba teraz nowy moduł :/
    zaraz bede kombinowal dam znac co wykombinowałem
    Pozdrawiam i dzięki za pomoc

  • Pomocny post
    #6 03 Lip 2005 13:24
    lukas22 mastah
    Poziom 22  

    wyzsza temperatura w komoprze spalania przy jezdzie na lpg jest niebezpieczna dla silnika ze wzegledu na mozliwosc uszkodzenia gniazd zaworowych,szybszym zuzyciem uszczelki pod głowica,po przetopy na tłokach włacznie...Ale wyzsza tem to objaw/przyczyna zbyt ubogiej mieszanki LPG.Jezeli jednak masz pełnego kompa z gazu lub tez regularnie jezdzisz na regulacje LPG gdzie "gaziarze" normalizuja skład mieszanki,to nie masz sie o co martiwc

  • #7 03 Lip 2005 15:24
    pawelsiara74
    Poziom 22  

    wiem wiem ale ogólnie jeżdżać na gazie jest wyższa temperatura.. a szczególnie wtedy jak jeździ sie ostaro... kiedyś czytałem o tym to pisali o tym module żeby go wyjciągnąc z aparatu i do radiatorka przykrecić a znalazłem coś takiego http://elektrokadet.w.interia.pl/auto/aparatc16nz.htm z tego co podejżewam to u mnie siedzi moduł
    Pozdrawiam

    Dodano po 1 [godziny] 56 [minuty]:

    witam
    ratujcie!!!! podmieniałem sam moduł to samo sie działo podmieniałem cały aparat tez te same objawy, mój aparat dawałem kumplowi i u niego dobrze wszystko chodzi podmieniałem cały sterownik i tez te same objawy nic się nie poprawiło ja juz nie wiem kopułke podmieniłem i tosamo jak jade np 1500 obr i dodam gaz gwałtownie to zamuli silnik obrotomierz szaleje i dopiero po chwili przyśpiesza ale wydaje mi się że nie ma pelnej mocy....
    co to jeszcze może być może czujnik położenia przepustnicy?? dadam że jak na luzie stoi i mu gazuje to wszystko jest w pożądku normalnie wchodzi na obroty i obrotomierz nieszaleje...
    pozdrawiam i prosze o pomoc

  • Pomocny post
    #8 03 Lip 2005 19:02
    Doktorr
    Poziom 33  

    Proponowałbym sprawdzić stan mas oraz poprawność zasilania komputera i aparatu zapłonowego.

  • Pomocny post
    #9 03 Lip 2005 19:08
    Usunięty
  • #10 03 Lip 2005 19:22
    pawelsiara74
    Poziom 22  

    witam
    jutro kupuje nowe kable swiece pewnie jeszcze kopułke i palec i wtedy zobacze co się będzie działo, sonde sparwdziłem i jest sprawna jeszcze tylko zastanawia mnie czujnik połozenia przepustnicy bo jak go odłaczyłem nie było zadnych zmian w pracy silnika tylko się zaswiciła kontrolka i po wywołaniu kodów pokazał się kod 22 no ale jak jest podłaczony czujnik i wywołuje kody to nie pokazuje żadnego kodu.. tzn tylko 12.......
    Narazie wielkie dzięki wszytskim za pomoc jutro dam znać co wyszło z eksperymentów
    Pozdrawiam

  • #11 04 Lip 2005 13:33
    pawelsiara74
    Poziom 22  

    witam
    wymieniłem swiece kable palec kopółke na nowe i dalej to samo
    tzn nie skaczą obroty ale jest starsznie zamulony
    obroty skakały przez jeden kabvek niemiał dobrego styku aż świece opaliło
    ale teraz już wszystko jest dobrze tylko że zamulony ale odkreciłem sonde i chodzi dobrze wyglada to tak jak był by tłumik zatkany zaraz rozkręcam tłumiki i zobaczymy
    Pozdrawiam i dzięki wielkie

  • Pomocny post
    #12 04 Lip 2005 15:38
    krzysiek40
    Poziom 22  

    A moze masz zle ustawiony zaplon.

  • Pomocny post
    #13 04 Lip 2005 16:07
    k631
    Poziom 18  

    Jeszcze coś jak wariuje obrotomierz to warto sprawdzić alternator tam jest czujnik obrotów , kamp dostaje złe dane i wszystko wariuje

  • Pomocny post
    #14 04 Lip 2005 16:53
    lukas22 mastah
    Poziom 22  

    ten obrotek nie wariował...autem po prostu mocno szarpało co notabene było tez zauwazalne na obrotku...

    Dodano po 57 [sekundy]:

    a mioze Ci pasek rozrzadu przeskoczył??? nie zapalałes czasem auta na popych/zaciag???

  • #15 04 Lip 2005 19:33
    pawelsiara74
    Poziom 22  

    witam
    samochód już jest zrobiony okazało się że zatkało tłumiki a obrotomierz skakał bo jeden kabel wysokiego napięcia był luźny i przeskakiwała iskra po wymianie kabli palca kopułki świec wszystko było z obrotomierzem już dobrze tylko był bardzo słaby a to póxniej okazało się że przez tłumiki.....
    pech chciał ze dwie awarie w jednej chwili i dlatego cięzko było dojśc do końca bo podejżewałem coś z elektronika sądząc co się dzieje z obrotomierzem a kazało sie całkiem co innego że to było dwie usterki
    "niby proste usterki a tyle zachodu z nim było"
    no ale już jest wszytsko dobrze wielkie dzięki za zainteresowanie i pomoc
    Pozdrawiam Paweł

  • Pomocny post
    #16 04 Lip 2005 19:47
    Usunięty
  • #17 04 Lip 2005 20:14
    pawelsiara74
    Poziom 22  

    no teraz to juz będe wiedział o tych kablach... wiedzialem że w tych silnikach sa bardzo wazne kable ale niespodziewałem się że przez kable może wariowac obrotomierz... no ale teraz już bede wiedział
    Jeszcze raz wiekie dzieki
    Pozdrawiam

  • #18 17 Lip 2005 14:10
    Usunięty
  • #19 13 Lis 2005 13:34
    pawelsiara74
    Poziom 22  

    witam
    Usterka moja skończyła sie wymianą przewodów WN i tłumików ostatni był zatkany a drugi już lekko skorodowany to do wymiany poszły odrazu dwa....
    Temat zamykam
    Pozdrawiam i przepraszam że tak późno zamykam....

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME