Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto 2 - Dziwny odgłos po wymianie kabli , świec

09 Lip 2016 14:44 8235 33
  • Poziom 11  
    Witam , dziś wymieniłem w moim puncie świece oraz kable samochód posiada instalacje LPG więc świece kupiłem NGK wraz z kablami po zmianie ich , silnik zaczął trochę inaczej pracować podczas dodawania gazu słychać takie pyrkanie i im więcej gazu tym szybciej to pyrka ,dodatkowo trzęsie kabiną na biegu jałowym , ktoś może podpowie co może być przyczyną ? źle założone świece ?, przed wymianą tego objawu nie było
    auto fiat punto II rok 2002 , 1.2 8V LPG Sekwencyjne
  • Poziom 43  
    Luca O napisał:
    źle założone świece ?,

    Raczej popatrz na prawidłową kolejność zapłonu.
  • Poziom 11  
    tzn ? czy kable dobrze są podłączone ?

    wydaje mi się że tak gdyż nie rozpinałem wszystkiego naraz tylko pojedynczo wymieniałem świeca , kabel i tak dalej ,ale jeśli masz to podaj schemat jak mają być podłączone
  • Poziom 11  
    ogólnie nie muli samochodu , moc ma dobrą a nawet lepszą po tej wymianie , a mógłbym poprosić o rysunek tego podłączenia

    Dodano po 4 [minuty]:

    tak to ma być ?

    Fiat Punto 2 - Dziwny odgłos po wymianie kabli , świec
  • Poziom 32  
    Sprawdź czy końcówki kabli dobrze są zamontowane/wciśnięte w cewki, czy czasami tam nie iskrzy...
  • Poziom 11  
    miałem inaczej założone cewka nr 2 (3) miałem podłączone do cylindra 2 i z cylindra 2 do cewka nr 2 (4) auto bez filtra powiertrza moge odpalic normalnie ?

    Dodano po 9 [minuty]:

    a może to być spowodowane listwa wtryskowa?

    Dodano po 44 [sekundy]:

    zmieniłem przewody tak jak mają być ale bez rezultatu i poprawy
  • Poziom 16  
    Choć nie jestem z tej dziedziny, ale też tak miałem i kupiłem lampe stroboskopową i ustawilem zapłon.
  • Poziom 11  
    ale przed wymianą tego ogólnie nie było , dopiero po wymianie świec taki objaw , a jak będzie uwalony wtrysk to go będzie słychać ?
  • Poziom 16  
    Aha rozumiem

    Dodano po 30 [sekundy]:

    tak chciałem zasugerować.
  • Poziom 11  
    nie tego nie robiłem , tylko kable i świece nic więcej
  • Poziom 11  
    tak nie ma różnicy czy paliwo czy gaz na tym i na tym chodzi tak samo, zastanawiam się czy nie jest uszkodzona ta listwa wtryskowa ,gość mi sugerował że to może być przyczyna
  • Poziom 11  
    nie nie , ogólnie przed wymianą autem mi szarpało itd na lpg i pb po wymianie objaw przestał , ale własnie opisywany teraz się zaczął , auto po wymianie świec i kabli odpaliłem jak zawsze i odrazu było słychać te pyrkanie oraz trzęsło budą tak jakby silnik na luzie nie pracował równo
  • Poziom 16  
    Mnie niepokoi to "psikanie" - masz aby napewno dobrze świeczki dokręcone?
  • Poziom 11  
    tak sprawdziłem je jeszcze raz i są dokręcone dobrze , pierw wkręcałem je w rękach "do oporu" a później dokręciłem o 90 stopni , w tym że jedna świeca wkręcała się jakby odrazu tz po włożeniu jej nie zrobiłem paru obrotów , tylko przy ok 4-5 obrotach wyczuwałem opór i tak próbowałem ze 3 razy ,za każdym razem tak samo , przy następnych trochę więcej trza było kręcić
  • Poziom 11  
    sprawdzę je jeszcze raz i dam znać
  • Poziom 11  
    zrobiłem tak jak poradziłeś ale nie wyczuwałem żadnego powietrza , ogólnie nie było syczenia że żadnej świecy co jeszcze można by było sprawdzić ?
  • Poziom 43  
    Odkręć świece zobacz czy któraś nie jest zalana ,bo może być tak że któryś wtrysk nie daje ci paliwa ewentualnie na zapalonym silniku zdejmuj kapturki przez rękawice po kolei czy zauważysz że niema różnicy w pracy silnika .oczywiście na benzynie .bo może jest uszkodzona cewka zapłonu i ma przebicie i nie masz równej iskry na świecach .

    Dodano po 12 [minuty]:

    Kolejność liczy się od rozrządu . Kable wg kolejności tj 1342 jedna cewka to 1i4 cylinder cewka 2 to 2i3 cylinder

    Moderowany przez tzok:

    Zastosowanie się do zaznaczonej na czerwono porady grozi uszkodzeniem cewki i sterownika silnika! Kategorycznie nie wolno odłączać przewodów zapłonowych na pracującym silniku ani nie wolno uruchamiać silnika z niepodłączonymi przewodami zapłonowymi.

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Poziom 13  
    Witam, ewidentnie słychać syczenie.
    Któraś świeca jest źle wkręcona albo gwint ścięło w głowicy
    w czasie wykręcania starej świecy. Możesz zrobić tak- rozrobić wodę
    z płynem do mycia naczyń, następnie tym roztworem polej na świece tak by zamoczyć miejsce połączenia w głowicy. Uruchom silnik na parę sekund, tam gdzie pokaże się piana masz nieszczelność.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    zmieniłem jedną świece na starą ,dokładnie 2 na drugiej cewce nr 4 , "pyrkanie " jak by zmniejszyło się jest mało słyszalne , jednak świeca po przejechaniu ok 10 km dostaje luzu i odkręca się , mimo że wkręcam ją rękoma do oporu i następnie dociągam z wyczuciem kluczem , możliwe że uszkodził się gwint w głowicy ?
  • Poziom 13  
    Wszystko na to wskazuje głowice trzeba zdjąć i dać do naprawy.

    Pozdrawiam.