Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vectra B 1.6 16v - kopci na ciemno niebiesko, brak mocy

mamjuzdosc 09 Jul 2016 18:31 3615 8
  • #1
    mamjuzdosc
    Level 3  
    Witam posiadam Opel Vectra B 1.6 , 16v czysta benzyna, silnik od dawna brał olej nawet sporo, lecz na bieżąco pilnowałem i dolewałem na stan.
    Ostatnio odpaliłem i silnik zaczął dziwnie pracować, zgasiłem odczekałem i sprawdziłem olej i był stan.
    Odpaliłem i podczas jazdy za chwile zaczął spadać z obrotów i tracić moc po odpuszczeniu gazu gasła. Podczas jazdy zaczęło mi coś "walić" stukać pod maską, pomyślałem już po silniku, obejrzałem się do tyłu i nic nie widziałem tak zaczęła kopcić na jakby ciemny niebieski kolor.
    Zawróciłem z powrotem do domu zgasiłem odczekałem, sprawdziłem olej i jest stan nadal więc chyba oleju nie wziął ( pokonałem trasę około 20km). Chciałem odpalić i już nie chciała i podczas rozruchu cały czas waliło coś pod maską. Okazało się że to stukanie, walenie coś cofa do filtra powietrza bo aż podskakiwał przy uderzeniu i strzela z tłumnika.
    Niedawno (około pół roku temu) robiłem rozrząd z olejami i filtrami u mechanika.
    Podejrzewam że mechanik mógł coś nie tak zrobić i przestawił się rozrząd jest to możliwe?
    Może cewka? przewody? świece? wtryski? pompa? nie mam pojęcia.
    Miał ktoś tak kiedyś? pomoże ktoś?
    Auto odpala na samostarcie lecz tylko muszę trzymać na obrotach bo inaczej gaśnie.
  • #3
    bartoo02
    Level 9  
    Miałem ten sam problem. Zaprowadź samochód do mechanika, ponieważ obrócił rozrząd i to jest przyczyną walenia w filter powietrza. Nie odpalaj samochodu bo może powyginać zawory.
  • #4
    domin81
    Level 11  
    Witam ja miałem taki samochód tylko z motorem 1.8 16v podobny objaw brał olej puzniej zaczął kopcić i spadek mocy
    przyczyna :
    głowica do regeneracji frezowanie gniazd zaworowych ,planowanie głowicy,wymiana uszczelniaczy zaworowych,sprawdzenie na szczelność ,
    -po wyjęciu tłoków pierścienie były zapieczone jakby wklejone w rowek na tłoku ,zostały wymienione na nowe + remont głowicy,cały półremont silnika sam robiłem koszt takiego pół remontu silnika wyniósł 1300zł auto już dwa lata śmiga nie kopci nie bierze oleju.Z uwagi że nie jest to nowe auto nie opłaci się robić remontu generalnego bo przekroczy wartość samochodu,no chyba że cisnienie oleju się traci to szlif wału itp,wtedy lepiej kupić silnik
    Proponuję zawieść auto do mechanika innego niż ten który robił rozrząd niech stwierdzi czy tamten coś nie spaprał bo jak zawieziesz do tego co robił rozrząd to powie ci że on błędu nie popełnił nawet jeśli coś spierdzielił
  • #5
    szymon198312
    Level 30  
    mamjuzdosc wrote:

    Auto odpala na samostarcie lecz tylko muszę trzymać na obrotach bo inaczej gaśnie.

    No napewno samostart nie pomoże tylko pogorszy sytuacje. Zacznij od sprawdzenia ustawienia rozrządu i ciśnienia w cylindrach. Po co ty to odplasz? Chcesz to jeszcze naprawić?
  • #6
    domin81
    Level 11  
    samostart to chyba do diesla a nie do pb
  • #7
    mamjuzdosc
    Level 3  
    Sprzedałem auto nie aktualne zbyt wiele w niego już włożyłem rozrządy oleje płyn chłodniczy przy rozrządzie robiłem głowice z uszczelką, hamulce, wymieniłem wydech starczy tych wydatków i sprzedałem dzięki za podpowiedzi.
    Pozdrawiam
  • #9
    mamjuzdosc
    Level 3  
    Nie sprzedałbym go ale wziąłem pod uwagę to że woda dostawała się już podłogą :)