Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan primera p12 1.9dci kręci ale nie odpala

09 Lip 2016 19:25 4389 49
  • Poziom 14  
    Hej mam problem z odpaleniem primery mianowicie kręci, łapie ale nie odpala. Sprawdziłem już wszystkie czujniki odpowiadające za odpalenie mianowicie czujnik położenia wałka rozrządu i wału korbowego, czujnik ciśnienia na listwie oraz regulator ciśnienia na pompie wszystkie okazały się sprawne. W paliwie nie ma żadnych opiłków ani brudów. Auto można jedynie odpalić za pomocą plaka. Prosiłbym o szybką odpowiedź za pomoc z góry dziękuje
  • Poziom 20  
    Przelewy sprawdzone ?
  • Poziom 14  
    nie sprawdzałem a podejrzewasz że to wtryskiwacze ?
  • Poziom 30  
    Błędy odczytane? Paliwo do pompy dochodzi? Jakie ciśnienie na szynie przy rozruchu? Auto można odpalić na plaka ale po odpaleniu na plaka chodzi czy gaśnie jak przestaniesz psikac?
  • Poziom 14  
    Blędów brak paliwo dochodzi do pompy sprawdzone ciśnienia na szynie nie mogę sprawdzić ale wymienialem czujnik na listwie.Z plaka odpala i chodzi bez żadnych problemów.
  • Poziom 30  
    Wiec jak z plaka pali, to znaczy ze nie ma wystarczającego ciśnienia paliwa przy rozruchu. Na początek spróbuj podmienić akumulator, choć to mało prawdopodobne. Rozrusznik jak kręci? Zdejmij przewód powrotny z zaworu na listwie i zakrec rozrusznikiem. Jeśli poleci kropla ropy to znaczy ze przepuszcza a nie powinien. Zawór ten ma puszczać jeśli w układzie jest za duże ciśnienie. Jeśli tam nic nie leci to sprawdzenie przelewów na wtryskach.
  • Poziom 14  
    Rozrusznik dobrze kręci auto na początku lapie a potem tylko kręci. Akumlator jest dobry sprawdzę ten zaworek tylko gdzie on się znajduje ?
  • Poziom 14  
    Udało mi się znaleźć ten zawór okazało się że zaworek nie przepuszcza.
  • Poziom 30  
    To rób przelewy na wtryskach.
  • Poziom 14  
    Po sprawdzeniu wstryskiwaczy okazało się że wszystkie 4 są zepsute. Moje pytanie brzmi jaka mogła być przyczyna ich zepsucia i co powinieniem zrobić aby uniknąć kolejnej ich naprawy w najbliższym czasie ?
  • Poziom 30  
    Po czym stwierdzasz ze są zepsute?
  • Poziom 14  
    Były sprawdzone u mechanika bo auto nie miało mocy po odpaleniu z plaka a poza tym przy lekkim dodaniu gazu słychać było stuknięcie.
  • Poziom 30  
    szymon198312 napisał:
    Po czym stwierdzasz ze są zepsute?

    Nie rozumiesz pytania? Po czym stwierdzasz ze są zepsute? Bo przelewy puszczają czy końcówki leją? Wyciągał wtryski żeby to stwierdzić
  • Poziom 14  
    Wtryskiwacze wyjąłem i zawiozłem do mechanika. Przelewy puszczały mechanik sprawdzajać podłaczył do specjalniej maszyny do sprawdzania wtrysków common rail
  • Poziom 30  
    Jeśli były robione na maszynie to ok, najlepiej jak masz jeszcze wydruk jakie dawki przy jakim ciśnieniu. Myślałem, że pojechales do mechanika a on otworzył maskę i powiedział ze wtryski- tak się często zdarza.
  • Poziom 14  
    No niestety nie mam wydruku. Nie no to dosyć dobry mechanik tylko szkoda że koszty naprawy są duże.
  • Poziom 20  
    Pierwszy lepszy mechanik i ma stół probierczy do CR ? Na jakiej maszynie on to sprwadzał?
  • Poziom 14  
    Myśle, że nie pierwszy lepszy ma specjalistyczne maszyny do układów paliwowych Common Rail. Posiada maszyne do sprawdzania i regeneracji wtryskiwaczy Bosch
  • Poziom 43  
    Może po prostu ten mechanik, zawiózł wtryski do pompkarza. Tylko dziwne że nie dostał wydruku.
    Fakt, regeneracja wtrysków nie jest tania, ale na zregenerowane wtryski dostaniesz rok gwarancji i instrukcję, jak o nie dbać. Lej dobre paliwo i cyklicznie (najlepiej przed zimą) wymieniaj filtr paliwa, to trochę popracują.
    Odpowiednia dawka oleju 2T dodana do ON, w jakimś stopniu poprawi trwałość układu wtryskowego.

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Jeśli jest fachowcem, powinien zlecić ci dostarczenie pompy do sprawdzenia. U mnie jak nie dam pompy to nie mam gwarancji na regenerację wtryskow. Uważam, że pomimo większych kosztów, to unikamy w ten sposób niedomówień, złych opini czy zbędnych roszczeń reklamacyjnych.
  • Poziom 14  
    W moim przypadku były niesprawne wtrykiwacze.
  • Poziom 43  
    Napisz, czy po regeneracji wtryskiwaczy, wszystkie w/w problemy zniknęły.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    Po regeneracji wtryskiwaczy silnik wciąż nie odpala :( co może być w takim razie ?
  • Poziom 30  
    Szybka ta regeneracja. Podgląd parametrów, jakie ciśnienie na listwie. Chyba zła diagnoza była z tymi wtryskami.
  • Poziom 14  
    Wtryski rzeczywiście były niesprawne ale widać to jest główną przyczyną tego problemu. Nie mogę sprawdzić parametrów mam tylko program ddt w którym nie mogę nic podejrzeć.
  • Poziom 30  
    No to co mamy ci poradzić? Silnik może nie odpalać z kilku powodów. Problem ciśnienia paliwa np pompa, wszelkiego rodzaju czujniki, zasialnia. Ratuje cie tylko diagnoza parametrów.
  • Poziom 43  
    Spróbuj (jak masz dostęp do innego, sprawnego) podmienić czujnik paliwa na pompie wtryskowej.
    Jeśli nie pomoże to jak:
    szymon198312 napisał:
    Ratuje cie tylko diagnoza parametrów.

    Bo wymienianie kolejnych czujników/zaworów itp. i liczenie na to, ze w końcu kiedyś się uda, nie ma większego sensu.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    Mam pytanie czy pompę wtryskową powinno ustawiać się w znaki i ewentualnie proszę o wyjąśnienie przy ustawianiu rozrządu ?
  • Poziom 30  
    W silniku f9q nie ma takiej potrzeb i nie jest to pompa wtryskowa tylko wysokiego ciśnienia
  • Poziom 14  
    Auto odpala ale nie raz silnik przerywa albo zgaśnie czy to może być wina zapowietrzonego układu paliwowego ? bo samochód przejechał dopiero 5 km.

    Dodano po 3 [godziny] 52 [minuty]:

    Auto odpala chodzi minutę do dwóch i gaśnie