Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kosiarka LIDER - Olej w filtrze powietrza silnik Briggs 675

09 Lip 2016 21:26 10827 22
  • Poziom 23  
    Dzień dobry mam pewien problem z silnikiem Briggsa 675. Ma juz 7 sezon i do tej pory wszystko było oki. Ale dzisiaj zauważyłem, że jest mokry z oleju filtr powietrza a silnik jakby miał 1/3mniej mocy. Dodam, że nie dymi odpala prawidłowo i ma równe obroty. Czy to już kres tego silnika czy wystarczy regulacja itp?
  • Poziom 32  
    Nie był czasami przechylony "w złą stronę" i nie pociekło odmą do filtra?
  • Poziom 23  
    Był ale z 2 msc temu i na chwile. Zadymił wtedy ale teraz już nie. A co z brakiem mocy? Trawa nie jest zbyt wysoka ma ok 15cm a kosze na 5cm a już czasem go dusi może nie do zera ale słychać że ma mało mocy.
  • Poziom 32  
    Misiek85 napisał:
    A co z brakiem mocy?
    Jak filtr "zaolejony" i mokry od oleju to może mieć problemy ze ssaniem i składem mieszanki i przez to słabnie. Druga sprawa jak samoczynnie "dmucha" olejem to może też być problem z przedmuchami na pierścieniach do skrzyni korbowej i przez to dmucha olejem do filtra...
  • Poziom 11  
    Co ma piernik do wiatraka? Jakie ssanie jaki olej na filtrze? Olej na filtrze to oznaka przepuszczających zaworów. Może uszczelniacze puszczają, albo wystarczy dotrzeć zawory, a może całkiem banalna sprawa wyregulować luz zaworowy.
  • Poziom 32  
    A taki olej na filtrze:
    Misiek85 napisał:
    Ma juz 7 sezon i do tej pory wszystko było oki. Ale dzisiaj zauważyłem, że jest mokry z oleju filtr powietrza a silnik jakby miał 1/3mniej mocy.
    szymek.n napisał:
    Co ma piernik do wiatraka? Jakie ssanie jaki olej na filtrze?

    A ma i to dużo ma, Filtr powietrza jest połączony rurką ze skrzynią korbową, i gdy silnik już dostanie "przedmuchów" do skrzyni korbowej z powodu zużycia to cały filtr robi się mokry od oleju a wtedy silnik zamiast ssać powietrze zasysa zbyt dużo paliwa. Nie twierdze że nie masz racji z zaworami, ale warto sprawdzić wszystko. Wiem to z własnego doświadczenia ze starą kosiarką.
  • Poziom 23  
    Rozjmiem. A co z zaworem odmy? Czytałem ze może też on być powodem. Gdzie go szukać i jak sprawdzić czy jest ok?
  • Poziom 1  
  • Poziom 23  
    Staram sie wymieniac co sezon olej i filtr. Aha byla tam pod klapka filtra taka siateczka z gabka wielkosci filtra. Ja to juz dawno temu zdjalem. Czy dobrze? A co z moca silnika? Mozna jakos sprawdzic czy ma odpowiednia jesli nie to jakas regulacja.
  • Poziom 32  
    Misiek85 napisał:
    Mozna jakos sprawdzic czy ma odpowiednia jesli nie to jakas regulacja.
    Sprawdzić to jedynie można ciśnienie sprężania.
    Misiek85 napisał:
    A co z zaworem odmy?

    Tam raczej nie ma czegoś takiego, skrzynia korbowa jest połączona z obudową filtra i wszystkie opary oleju i inne "śmieci" ze skrzyni korbowej kierowane są do filtra powietrza i poprzez gażnik z powrotem do cylindra, tylko jest wtedy dobrze jeśli nie ma tam, w tych oparach, za dużo oleju. jak go jest za dużo to już trzeba szukać przyczyny.
    O jakiej części piszesz "taka siateczka z gabka wielkosci filtra", nie wiem co to może być.
    U mnie w obudowie filtra jest blaszka która zasłania tak ten wylot tej rurki/odmy że opary ze skrzyni korbowej kierowane są na tą blaszkę muszą się o nią odbić i wydostają się szczelinami dookoła tej blaszki, kropelki oleju które mogą się tam znaleźć i gdyby było ich za dużo zbierają sie właśnie na tej blaszce i skapują na dół obudowy filtra i poprostu wylatują. do czasu gdy nie będzi ich zbyt wiele to filtr powietrza nie ma prawa się zaoleić.
  • Poziom 1  
  • Poziom 32  
    Rycho T napisał:
    Jest zawór odmy

    Być może i jest, ale nie wiem jak to wygląda i gdzie to jest, moja wiedza na temat to tylko raczej wiedza z własnego doświadczenia i z własnej praktyki. Nie zajmuje się tym "zawodowo" i tak "głęboko" nie wnikałem w budowę silników, ale naprawić potrafię cała okolica kumpli gdy tylko kosiarka zaczyna "fiksować" to przybiega i "pomoż".
  • Poziom 1  
  • Poziom 32  
    Rycho T napisał:
    To jak Ty naprawiasz jak takich podstawowych spraw nie wiesz?

    Jakoś daje daje radę, mam zmysł techniczny i z każdą mechaniką daje sobie radę, ale być może spotkałem się z tym, ale nie wiem akurat, że to zwie się "zawór odmy"... :oops:
  • Poziom 1  
  • Poziom 32  
    Rycho T napisał:
    Jeżeli ten otworek w odmie zatka się to potrafi nieźle walić olejem do filtra.

    Podobny otworek w podobnym (nie takim samym jak na zdjęciu silniku, ale jaki typ to nie pamiętam) spotkałem, było to chyba w jakimś 3,5 konnym silniku Briggsa w klapce zakrywającej popychacze zaworów, ale nigdy bym nie pomyślał że to "zawór odmy", zawsze wychodziłem z ałożenia że jesli jest to jest po coś potrzebny i musi być czysty, drożny, bo po to go tam umieszczono...
  • Poziom 23  
    Rozumiem a gdzie szukac tego zaworu musze rozebrac gaznik czy silnik?
  • Poziom 1  
  • Poziom 23  
    Ok to za tydzien zdejme tlumik i zobacze co tam siedzi.
  • Poziom 23  
    Witam a jeszcze mam pytanie jakbym mial kupic nowa kosiarke to jaka wybrac? Mam na oku Alko 525vs, makita plm5600, stiga 55sb ewentualnie Cub Cadet. Lub zupełnie cos innego. Prosze o porady. Ogrod 22ary i teren trudny duze nierownosci dolki itp. Chce cos co bedzie trwale i mocne zwlaszcza kola i obudowa.
  • Poziom 35  
    Kolego jeśli masz do skoszenia działkę o pow. 22 ary, to kup traktorek. Fachowcy od "rolnictwa" są zdania, iż od 5 - 6 arów powinno się stosować traktorek do koszenia. Jeśli jednak planujesz zakup kosiarki "pchanej" lub "samojezdnej", w dodatku do koszenia działki w trudnym terenie, to sugeruję zakup kosiarki z mocnym silnikiem 2T.
  • Poziom 23  
    Nie wiem czy sa z silnikiem 2T. Nie widzialem takich w sklepach. Traktorka nie mam gdzie trzymac a poza tym mam duzo drzew i skalniakow wiec odpada manewrowanie bedzie trudne.
  • Poziom 23  
    Witam po rozmysleniach wybralem dwa modele. Alko 525vs i makita plm5600n. Ktory wybrac? Moze macie jakies doswiadczenia?