Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot Partner I 2.0 hdi - Twardy pedał hamulca

09 Jul 2016 21:49 9009 27
  • Level 11  
    Witam,
    od jakiego czasu mam problem z twardym pedałem hamulca. Pod gilotynę poszły klocki, cylinderki , rzekomo wąż hydrauliczny prawego przedniego koła, płyn. To niby miało wszystko pomóc. Hamulce OK ale pedał dalej twardy czyli efekty żadne. Z reklamacją ciężko bo co reklamować... Serwo niby ciągnie bo słychać, ale jakość tej próżni nieznana. Przejechane powyżej 300 tyś km. Jako lajk wydaje mi się że jest problem z podciśnieniem lub z czymś coś wspomaga uzyskanie tego podciśnienia. Jak nie serwo to pompa vacum ? Jestem sam w stanie zmierzyć podciśnienie jakie uzyskuje mój układ jeśli to pomoże, tylko jakie powinny być parametry?
    Proszę o pomoc bo nie mogę tak dłużej jeździć. Wiadomo dlaczego.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 30  
    Używana pompa vacum do tego silnika chodzi na szrotach po 10-20zł. To raczej niewielki wydatek aby się upewnić czy ona przypadkiem nie jest przyczyną twardego hebla. Ja od tego bym zaczął bo jakby serwo niedomagało to efekt byłby raczej odwrotny: pedał wpadający w podłogę, miękki itp.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 11  
    Jeżeli to nie przesada znalazł byś mi na aledrogo? Jakiś problem jest przy wymianie czy lepiej oddać do mechanika ? W końcu trochę już ni na wymieniali
  • Level 30  
    Za pompę zapłacisz 20zł - za jej przesyłkę 30zł i jeszcze nie wiadomo że złoma gorszego niż masz nie przyślą.
    Podjedź na najbliższy szrot. 5 dych dasz za pompę z przekładką na miejscu (3 śruby) i już wiadomo czy nie śmieć i czy pomogło. Pomogło - płacisz 5 dych i odjeżdżasz. Nie pomogło - niech zabierają i montują starą + 2 dychy za robotę. Najtańsza diagnoza świata. Będzie gorzej niż było - wiadomo że śmieć, niech zabierają, montują to co było i jedź gdzie indziej.
  • Level 11  
    Na pompie widnieje napis D143-1c08091. Widzę że wymiana raczej nie będzie trudna. Czy podczas wymiany trzeba dolać olej czy wymienić uszczelki, czy po montażu są jakieś procedury aby pompa funkcjonowała prawidłowo?

    Dodano po 20 [minuty]:

    Czy poza pompa może być inna przyczyna? W necie piszą ze urządzenie ma gwarancję. Nawet jak wytrzyma rok. 50 zł + moja robocizna to nie 350 zł i brak efektów.
  • User removed account  
  • Level 30  
    Tak, są. Dwie takie "o-ring`owate" o dziwnym kształcie. Przy wymianie trzeba założyć nowe żeby było szczelnie bo inaczej poza brakiem podciśnienia jeszcze leje się z tego olej po silniku.
  • Level 11  
    Gdzie takie oringi można dostać?po płynie nie widzę by był jakiś duży wyciek? Nic nie dolewałem a poziom się trzyma
  • Level 1  
  • Level 11  
    Z tego co mi mówiono:
    1. Niby dobry
    2. Zakupie wymienię wyklucze
    3. Za każdym razem jak sprawdzali ściągali jedna końcówkę. Od kabiny. Wiec tez sprawdzę.
    4. Nie wiem
    5. Na przodzie cylinderki wymienione. Waz doprowadzający płyn prawego koła wymieniony
    6.7.ponoc coś było szlifowane bo były za duże klocki ?!
    Jeszcze na tyle rura ciekła. Też była wymieniana.
  • Level 1  
  • Level 11  
    Sytuacja była tak że coś zaczęło się dziać. Dlatego były wymieniane części. Także to nie po naprawie wyszły te problemy tylko na ten objaw poszedł do naprawy.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Czy wymiana płynu spowoduje usunięcie tych korków czy trzeba pierw otworzyć układ przy kołach i przedmuchac i dopiero zalać?

    Dodano po 23 [minuty]:

    A czy mógłbym poprosić byś napisał mi jak powinna wyglądać wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzenie? Postaram się sam to zrobić.

    Link

    Dodano po 51 [minuty]:

    Jeszcze jedno czego nie mówiłem a może to być istotne. Na początku jakby przy pierwszym hamowaniu i jak pada deszcz czyli jak jest chłodniej mam wrażenie ze lepiej hamuje. Może z faktycznie jest lipa z płynem czyli nie był wymieniany..
    Jaki kupić płyn?
  • User removed account  
  • Level 11  
    Jak użyje więcej siły na wduszenie pedała koła blokuje. Ale znając auto wiem napewno że pedał był bardziej miękki i przewidywalny. Jak wduszam to do połowy. Ja sobie radzę. Żona juz ma problemy. To chyba o czymś świadczy. Po hamowaniu auto swobodnie się toczy. Auto było na dwóch warsztatach.
    W układzie hamulcowym są dwie pompy? Czy cały czas chodzi o vacum pompę?
  • Level 1  
  • Level 11  
    Poprawie tylko info na temat pedała. 1/3 wysokości mogę tylko wdusić. Czyli jakieś 1-2 cm

    Dodano po 5 [godziny] 55 [minuty]:

    Dzięki za szczegółowe instrukcje. Jutro się za to wezmę. A jeszcze jedno. Czy odpowietrzniki na tylnych cylindrach pękają? Jest sposób na uniknięcie tego?
  • Level 11  
    Wymieniłem vacu pompę. Jak dla mnie jest różnica. Mocniej ciągnie. Ale pedał dalej twardy. Czas pozwolił mi tylko spróbować odkręcić zaworki odpowietrzające na przodzie. Miałem wrażenie ze wypchało powietrze. Kolor płynu jakby bezbarwny.
  • Admin of Cars group
    Kolego, zapnij vacuometr i zmierz podciśnienie.

    Wtedy po ocenie wyniku podejmiesz decyzję w dalszej naprawie. Pompa vacum czy hydraulika.
    tom.tych wrote:
    Wymieniłem vacu pompę. Jak dla mnie jest różnica. Mocniej ciągnie.

    Takie kryteria diagnostyczne to mogą stosować klienci którzy korzystają z usług Pań stojących przy drodze.
  • User removed account  
  • Moderator of Cars
    Przecież to jest banalne, naciskamy pedał hamulca 5,6x przy zgaszonym silniku, następnie trzymając naciśnięty odpalamy, jak opadnie to wspomaganie działa, jak nie to nie działa, a czy to wina serwa czy wakupompy, to juz trzeba sprawdzić wakuometrem
  • User removed account  
  • Level 1  
  • User removed account  
  • Level 11  
    georgesgr wrote:
    Przeciez on nic nie rozumie. Jedno, co wie, to ze "pedal jest twardy". Zadaje mu sie pytanie, lecz on nie chce lub nie potrafi na nie odpowiedziec. Upiera sie tylko przy swoim i oczekuje cudu.
    Mysle, ze czas wyslac ten temat do kosza.

    Zdecydowanie pomyliłeś tematy lub nie śledzisz go w ogóle. Czytaj dokladnie bo zaśmiecasz temat swoją filozofią!

    Moderated By T5:

    3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.
    Ostrzeżenie.



    Dla rozwiania wątpliwości. jadę do warsztatu z którego byłem zadowolony, odwiedziłem inny i nie wiem czy wszystko było wykonane poprawnie. Nie stoję i nie patrzę człowiekowi na ręce. Pedał wduszam 3 razy twardy jak skała. Załączam silnik pedał wciąga do 2 cm nie więcej. W poniedziałek podepnę próżniomierz.
  • Level 36  
    Może ktoś i miał podobny problem, ale może nie w Polsce.

    Przecież jest przekonanie że francuskie samochody są ble...
  • Level 11  
    Jestem bardzo zadowolony z Francuza. Jak będę wymieniał to tylko na Francuza.
  • Level 14  
    Zaraz, zaraz żeby wszyscy się dobrze zrozumieli. Czy Tobie chodzi o twardniejacy pedał hamulca na wyłączonym silniku?
  • Level 11  
    Pedał jest twardy w trakcie jazdy. Silnik pracuje ja jadę i mimo wszystko pedał uda się wdusić może na dwa cm.